abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194778270
Juul is helemaal blij met haar grote meisjes bed. 0 drama met het ledikant uit haar kamer halen. Ze was dolgelukkig, vooral dat al haar knuffels erin passen. O+
Wat worden ze snel groot he die peuters van ons. :D
pi_194783990
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:00 schreef exode het volgende:
Juul is helemaal blij met haar grote meisjes bed. 0 drama met het ledikant uit haar kamer halen. Ze was dolgelukkig, vooral dat al haar knuffels erin passen. O+
O+ O+ Zo fijn die dankbaarheid!
pi_194789514
quote:
Ah, leuk hè dat ze dingen steeds meer gaan waarderen O+ Die van mij blijft zolang ze niet klaagt gewoon nog in haar ledikant, heerlijk dat ze nog niet zelf uit bed kan komen _O-

C viel gisteravond met haar mondje op de hoek van onze salontafel, echt een hoop bloed en groot verdriet, zo zielig ;( Ze lijkt vanmorgen weer gewoon zichzelf gelukkig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:50:34 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194789709
quote:
Mooi!
Het gezellige van zo'n bed vind ik dat je ernaast kan gaan zitten met een boekje.

Max en ik hebben gister tijdens een verjaardagsfeestje o.a. gewaterfietst (watergefietst?), dat was voor hem één groot feest. Op dat feestje was ook een oud-klasgenootje van de basisschool. Wel speciaal om terug te blikken op die (voor mij echt hele leuke) tijd, met onze eigen kinderen erbij. En dat terwijl Max morgen begint met school!

Ik hoop dat hij het minstens zo fijn gaat hebben. Einde sentimentele post :D
pi_194789973
Ah morgen begint het Quoi!

Ja samen op bed zitten O+ daardoor kon de stoel ook weg. Haar kamer is echt mini (2x2) dus dat ding stond best in de weg.

Rena, ja we twijfelden wel, Juul haar kamer is dus echt klein. Maar het was vooral omdat onze zolder leger moet worden. We krijgen binnenkort een nieuwe ketel en het staat echt veel te vol om uberhaupt bij de ketel te kunnen komen. Dat peuterbed nam best wel wat plek in beslag op onze kleine zolder. We zijn daar flink aan het ruimen nu, we gaan de achterzit ook op de fiets zetten, ze wordt echt te groot en te zwaar voor het voorzitje. Ooit is onze zolder begaanbaar :D

Wij hadden gisteren een feestje van ons neefje die 9 werd. Juul scharrelt er een beetje tussen, zo mooi om te zien. We hebben 2 nichtjes van 6, neefje van 9 en neefje van 10. B is ook 6 en dan zo'n bijdehandte peuter van 2 ertussen. O+ Ze gaat met alles mee, wordt vermaakt en ligt vooral in een deuk. En dat bietsen overal, chipje hier, hapje pizza daar, stiekem beker limo van nichtje opdrinken etc.
pi_194809204
Sinds het onweer van laatst heeft U. opeens een nieuwe emotie ontdekt: angst.
Hij is opeens bang voor wolken en donker.

Toen we door de wolken heen vlogen vond hij het geweldig. Toen we gister door de regen liepen vond hij het ook geweldig. Maar hij zit al dagen uit het raam te kijken en te huilen om de wolken.

Hoe gaan jullie om met angsten die zo opeens opkomen?
Protège moi de mes désirs.
pi_194809898
Duman, hier zit ik een beetje met hetzelfde maar dan met dat ze zegt dat er monsters in haar kamer zitten :{ Ik ben een beetje zoekende in hoe hier mee om te gaan zonder haar banger te maken.

Met onweer/slecht weer zeg ik zelf tegen haar dat we veilig binnen zijn en ons niks kan gebeuren (de statistische kans leg ik haar wel uit als ze groter is :P ), meestal kalmeert ze hier wel maar de aanpak verschilt per kind waarschijnlijk. Je zou ook kunnen uitleggen wat onweer precies is waardoor het voor hem duidelijker is waar het geluid vandaan komt en dat het ook weer overgaat? En dat er uit wolken vaker alleen regen komt dan onweer?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194810152
rena, zou een nachtlampje kunnen helpen of heb je die al? Ik weet dat mijn neefje het ook had en ze keken altijd samen even onder zijn bed voor het slapen gaan, op een speelse manier overigens. Ik heb altijd geleerd dat je angst niet moet wegwuiven, maar er ook niet te ver in mee moet gaan. Een tussenweg proberen te vinden in de aandacht eraan geven.

DUMAN, B is ook bang voor onweer en die is al 6. Maar als wij er samen naar gaan kijken achter het raam en ik het overdreven mooi vind, kalmeert ie wel altijd vrij snel. Geen idee of je daar wat aan hebt.

Hier in huis hebben B en Juul sinds een week dagelijks ruzie om een knuffel, B heeft belachelijk veel knuffels die allemaal in een bak liggen en hij kijkt er niet naar om (behalve 4 knuffels die in zijn bed liggen). 1 knuffel is Everest van Paw Patrol, een knuffel die hij volledige negeerde en veel te kinderachtig vond.
Juul is echter gek op Paw Patrol dus ook op die knuffel. Die loopt daar het liefste de hele dag mee rond. En ja natuurlijk, ineens is het B zijn lievelingsknuffel en mag Juul hem niet aanraken.
Mijn oplossing was ook een Paw Patrol knuffel voor Juul kopen en nu is B boos want dan wilt hij ook een nieuwe. Echt.....leuk hoor 2 kinderen >:)
pi_194810520
Met onweer zeggen we dat de wolkjes boos op elkaar zijn en ruzie maken. Vorige keer hebben we er een heel verhaal omheen bedacht en toen was het goed.

Maar verder is hij bang voor alles wat je maar kan bedenken.
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:07:46 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194810572
Wij doen bidden en liedjes zingen. Dat hielp vroeger bij mijzelf ook, als ik bang was.
Misschien eens terugdenken wat vroeger voor jou hielp?
KuikenGuppy
pi_194810620
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:28 schreef exode het volgende:
Echt.....leuk hoor 2 kinderen >:)
Ssst! Jullie kinderen gaven de doorslag voor een tweede te gaan! :* :9
pi_194810686
Dank voor jullie reacties!

Het is dus niet meer onweer, maar wolken an sich. De vorige keer hebben we samen naar het onweer gekeken. Hij was onder de indruk, maar niet bang. Ik heb hem toen uitgelegd wat onweer is, wat wolken zijn, iets leuks bedacht rondom de flits. En toen was het oke.
Ik bied hem ook veiligheid en geborgenheid, en dat accepteert hij ook. Maar veel effect lijkt het niet te hebben, haha.

Maar vandaag was hij de hele dag aan het mopperen/huilen omdat er dus wolken zijn buiten. Voor mij is het na een paar uur ook wel klaar. :X

@Burdie Bidden is een goed idee, maar ik weet niet of hij dat al snapt. We gaan het in ieder geval proberen!

Net riep hij opeens dat de wolken mooi zijn. Kinderen... :N :D
pi_194810694
@rena een lampje? Of samen “monsterspray” maken? Of een liedje bedenken waarmee je de monsters wegjaagt? :)
pi_194810999
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:13 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ssst! Jullie kinderen gaven de doorslag voor een tweede te gaan! :* :9
Alles gewoon 2x kopen, in dezelfde kleur ook.
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:14:34 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194811333
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef exode het volgende:

[..]

Haha ja, niet in de valkuil trappen genaamd "twee varianten", want dan willen ze alsnog dat van de ander.
KuikenGuppy
pi_194811360
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha ja, niet in de valkuil trappen genaamd "twee varianten", want dan willen ze alsnog dat van de ander.
Zelfs als het allebei precies dezelfde zijn willen ze hier allebei nog steeds alleen die ene :')
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:19:08 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194811384
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:17 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Zelfs als het allebei precies dezelfde zijn willen ze hier allebei nog steeds alleen die ene :')
De oudste maakt altijd één stuk, en eist dan de andere op }:|.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 16:22:03 #218
269689 crew  Viv
pi_194811427
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als kind hele oorlogen gevoerd met mijn zusje om een blauwe dan wel paarse tandenborstel. *O*
pi_194811596
Wij hebben tegenwoordig ook alle schaaltjes en borden van Ikea x 2. Die plastic versies. Als de 1 een groen bord heeft, wil de ander dat ook.

Jongen en meisje, ruim 4 jaar verschil, maakt dus niets uit. Ik ben best wel blij dat school weer gestart is....
pi_194814180
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef exode het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:34 schreef exode het volgende:
Wij hebben tegenwoordig ook alle schaaltjes en borden van Ikea x 2. Die plastic versies. Als de 1 een groen bord heeft, wil de ander dat ook.

Jongen en meisje, ruim 4 jaar verschil, maakt dus niets uit. Ik ben best wel blij dat school weer gestart is....
Ik ben direct maar even aan het noteren.... :+
pi_194814858
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:17 schreef aapieannie het volgende:

[..]

+1 ;(
pi_194815407
Ze hebben het er bij mij maar mee te doen. Vandaag jij de roze, morgen jij de blauwe. Ik heb er geen energie voor om de hele dag discussies te voeren en ook niet om alles in tweevoud aan te schaffen. Soms heb je geluk, soms heb je pech :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194815555
@Quoi, hoe was Max zijn eerste schooldag?
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:40:24 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194816220
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:08 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Quoi, hoe was Max zijn eerste schooldag?
Wat lief dat je het vraagt!

Het ging boven verwachting O+ Ik heb er nog wel van wakker gelegen en de tranen schoten best in mijn ogen toen ik 'm in de kring zag zitten. "Ik vind het spannend," had hij meerdere keren wel gezegd op de heenweg, maar hij was ook enthousiast. Je zag 'm zich vermannen en naar binnen stappen. Stoer!

Bij ophalen verwachtte ik alles behalve wat gebeurde: hij kwam de deur door rennen, ging vriendjes gedag zeggen op het schoolplein, zei: "dag juf, tot morgen!" en had netjes alles bij zich. Volgens de juf was alles ok gegaan.

Pas vlak voor het eten begon de vermoeidheid toe te slaan, verder vond ik het meevallen. Hij lag wel om half 8 al te slapen. Dat is lang geleden ;)

Complicatie: hij heeft zelf besloten nog een jongetje (oud-kdv-genootje, blijkt ook in een kleuterklas te zitten en kwam hij tegen bij buitenspelen) uit te nodigen voor zijn verjaardagsfeestje :') terwijl ik had gezegd: dat doen we niet. "Ja, maar mama, hij is niet uitgenodigd, maar hij komt wel. Omdat ik het wil." :+ 8)7 Maar even zien hoe we dat oplossen.
pi_194816951
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:02 schreef LeSage het volgende:
Ze hebben het er bij mij maar mee te doen. Vandaag jij de roze, morgen jij de blauwe. Ik heb er geen energie voor om de hele dag discussies te voeren en ook niet om alles in tweevoud aan te schaffen. Soms heb je geluk, soms heb je pech :)
Ik heb daardoor juist geen discussie. Gewoon allebei dezelfde beker en hetzelfde bord.

En verder slaan ze elkaar etc als ze dus net willen hebben wat de ander heeft. Heb ik ook geen zin in, maar daar hebben ze geen boodschap aan.

Quoi, wat fijn om te lezen, wat een stoere!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')