abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194637720
Herkenbaar allemaal, slaapissues genoeg hier.

Er speelt natuurlijk ook veel voor een 2-jarige nu bij NJ. Onderschat de spanning/enthousiasme oid rondom verjaardag en grote zus worden niet! Hopelijk lukt het haar snel weer om beter in slaap te komen.
pi_194638772
NJ, de 2 weken na Juul haar 2e verjaardag waren slaaptechnisch vreselijk. Vergelijkbaar met jouw verhaal. Maar na 2 weken was het ineens over, een vervelende fase dus.

En hoi vanaf Farmcamps waar Juul het heerlijk heeft en zelfs door de krijsende kinderen van de tent hiernaast heenslaapt.
pi_194638811
Ik herinner me ineens dat wij ook zo'n slaapregressie hebben gehad, toen heeft kapteintje weer een tijdje in het campingbedje bij ons geslapen omdat ie steeds helemaal bangig wakker werd en daarna moeilijk weer in slaap viel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194638932
Hier ook zo'n fase gehad en daarna zelfs weer een tijdje 2 dutjes wat ook net zo plots weer terug ging naar 1 en daar zitten we nu nog steeds op.
pi_194639131
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:22 schreef LeSage het volgende:
Mijn kleuter doet zelfs nog ooit een dutje :o :@
Ik quote mezelf even, want zoals het hier staat lijkt het alsof ik hele goede slapers heb, terwijl dat sowieso niet het geval is :')

Kleuter doet soms nog een dutje, peuter wil niet altijd, maar doet hem uiteindelijk toch.
‘s Avonds is het vaak ontzettend gedoe om ze te laten slapen. We zijn deze week begonnen om er niet meer bij te gaan zitten, want het kostte ons echt de hele avond. En het is ook geen echt verdriet meer, meer gewoonte en ‘afdwingen’.
En dan komt S. nog steeds weleens bij ons liggen, hoewel het sinds de vakantie minder vaak is _O_

Maar hier dus al 3,5 jaar gedoe met slapen, want het eerste jaar met S. was wel heel oké :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:28:02 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194639685
Jongons, over 2 weken gaat Max naar school. Iets moet echt dichtbij komen om impact te hebben geloof ik, want voorheen had ik er niet veel mee eigenlijk. Ik vond het voorheen zo lekker dat dat hele schoolcircus begon en Max nog lekker af en toe hele dagen thuis was. Vanmorgen hebben we er ook echt nog even van genoten, samen op pad, gewoon even naar het vliegveld, op een terras samen vliegtuigen kijken.

Ik zie op tegen broodtrommels, brood smeren, gymkleren, elke dag ergens heen moeten. Ik maak me zorgen of hij het er wel fijn vindt; hij heeft het nu zó fijn bij het kdv. Wat hij daar in (slechts!) een jaar heeft opgebouwd is echt geweldig. Fijne juffen, fijne vriendjes. Vertrouwen is er wel dat hij dat dan ook wel gaat doen op school, maar ik geloof dat ik wat koudwatervrees heb. Hij overziet ook werkelijk niet dat het volgende week over is met de pret. Eén uurtje wennen voor de vakantie was zo kort. Voor het idee ben ik er nog maar even met hem langsgelopen gisteren.

Vandaag hadden we een kdv-vriendje te spelen. Vorige week was Max daar. Zo helpen we elkaar een beetje uit de brand bij gebrek aan psz op woensdag. Heerlijk hoe die ventjes spelen. De ander is net zindelijk en liet gewoon hoppa zijn broek zakken midden in de speeltuin :D :D :D Hem snel tegen een boom geparkeerd, alwaar hij graag alles uittrok en ging hurken. Daarnaast Max die spontaan natuurlijk ook moest :') en juist zijn broek een cm laat zakken en een boog produceert waar ze in Brussel u tegen zeggen. Echt, ik lach me rot met die ventjes.

Afijn, ik ga maar nadenken over de tractaties voor zijn afscheid (en ook op school? want op zijn verjaardag is hij daar al een weekje).

Ik kan wel weer uitkijken naar de tijd die het ons oplevert om te werken èn misschien wel wat tijd voor onszelf te hebben.

Einde relaas, nu bier B:)B
  Manager PR/Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 22:52:43 #107
269689 crew  Viv
pi_194640101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:28 schreef Quoi het volgende:
Ik zie op tegen broodtrommels, brood smeren, gymkleren, elke dag ergens heen moeten.
Ja bluh, en elke dag vroeg opstaan. :{ Ik heb serieus thuisonderwijs overwogen hierom, gewoon je eigen plan kunnen trekken. O+ :@

Heeft Max zijn DKTP rondom 4 jaar al gehad? ZZ gisteren, en vanmiddag belde het kinderdagverblijf dat ze opgehaald moest worden vanwege koorts (38.0, niet hangerig) want coronamaatregelen. }:|
  woensdag 19 augustus 2020 @ 23:09:15 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194640287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja bluh, en elke dag vroeg opstaan. :{ Ik heb serieus thuisonderwijs overwogen hierom, gewoon je eigen plan kunnen trekken. O+ :@

Heeft Max zijn DKTP rondom 4 jaar al gehad? ZZ gisteren, en vanmiddag belde het kinderdagverblijf dat ze opgehaald moest worden vanwege koorts (38.0, niet hangerig) want coronamaatregelen. }:|
Ja, dat hè?

Nee! Ik vroeg me dat pas nog af, maar oudere kindjes in de omgeving hier hebben 'm ook nog niet gekregen. Balen van de verhoging, hopelijk snel over.
pi_194640520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja, dat hè?

Nee! Ik vroeg me dat pas nog af, maar oudere kindjes in de omgeving hier hebben 'm ook nog niet gekregen. Balen van de verhoging, hopelijk snel over.
Ze lopen hier in de prinsenstad en omgeving een beetje achter. A kreeg hem met 4j10m :s)
  donderdag 20 augustus 2020 @ 09:12:56 #110
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194642418
@Quoi, ik zou het trakteren op school achterwege laten. Max is al gevoelig soms, straks denkt hij dat hij op school ook weer weggaat oid. Je lieve mannetje. En oh ja, op veel basisscholen is momenteel een niet trakteren beleid ivm corona. Mijn 6 jarige kon dit jaar ook niet trakteren, ze hebben het wel gevierd, met een paar andere kindjes die jarig waren in de tijd dat school was gesloten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Rijstebuiltje op 20-08-2020 09:19:15 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194642446
Hier op school is het beleid dat voor de 4e verjaardag in groep 1 niet getrakteerd wordt. Inderdaad omdat er al zoveel op ze afkomt met de eerste schooldagen.
pi_194642576
Ik hoor hier niet meer :+
M. is maandag begonnen op de basisschool. Op haar school mag wel weer getrakteerd worden (mits individueel verpakt enzo), maar weet niet of dat voor de groep 1 kindjes ook geldt. M. heeft in ieder geval niet getrakteerd, vond het al druk genoeg :P
Ik zag ook op tegen de broodtrommel e.d., maar het valt me tot nu toe alleszins mee! Je kan het eventueel ook de avond ervoor al maken zodat het wat tijd scheelt in de ochtend. Ze gymmen hier met de kleuters in hun ondergoed, scheelt ook weer kleding :P

M. had de DKTP met 3 jaar 9 maanden. Wat een verschil per regio zeg!
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:21:03 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194643178
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:15 schreef lunapuella het volgende:
Hier op school is het beleid dat voor de 4e verjaardag in groep 1 niet getrakteerd wordt. Inderdaad omdat er al zoveel op ze afkomt met de eerste schooldagen.
Volgens mij is dat bijna overal, ik heb iig nog nooit gehoord van een kind dat voor zijn 4e verjaardag op de basisschool ging trakteren.

Bij mijn oudste zag ik ook zo op tegen die overgang, voor mijn gevoel gingen we in één klap van "vrijheid blijheid" naar elke dag een verplichting. Maar het wende echt super snel, ook omdat ik aan mijn kind zag hoe leuk hij het vond en hoe erg hij toe was aan school.
Als straks Guppy ook naar school gaat (die gaat liever vandaag dan morgen, maar moet nog tot na de herfstvakantie wachten) begint hier ook weer een nieuwe fase. Eindelijk wat meer tijd om in huis te klussen en dingen voor mezelf te doen (haha, dat denk ik nu, ben benieuwd hoe hard ik daarop terug kom straks :D).
KuikenGuppy
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:23:03 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194643195
Wat fijn, jullie reacties! Ik wil alles doen om het voor hem zo rustig mogelijk te houden. Ik denk dat ik dan maar aan de juf vertel dat jij jarig is vrijdag, maar verder geen trakteren etc. Voor mezelf overigens ook wat rustiger :+

@Miezziej is M ook al naar school!!?? Alle cliche's zijn waar en dus ook: wat is die tijd verschrikkelijk snel gegaan!
pi_194645305
B heeft ook niet getrakteerd toen hij 4 werd. Boterhammen worden hier maar 2x per week gesmeerd want geen continurooster. Ik herinner me vooral dat B de eerste maanden moe was, heel erg moe, dus de weekenden hielden we rustig.

Het is een leuke fase, ze zijn dan ineens zo groot en wijs.
pi_194645543
-slik- Ik realiseer me door jullie dat het nog maar anderhalve week duurt voordat ik Günther weer twee halve dagen in de week moet afleveren op de peuterspeelzaal. Snif!
Het waren goeie weken in ons eigen dorp vol zand en zwemmen, glijbanen, dansen, ijsjes en met schepnet poeltjes en sloten uitbaggeren :9
Basistoestand was ongeveer dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Nu al zin in de zomervakantie van volgend jaar als -ie alweer drieënhalf is! O+
Wel half september nog even in een tentje middenin een Veluws bos, voor restje zomer :)

En welkom NJ en grote kleine dame! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_194647423
Hmm, slaapregressie met 24 maanden kan dus een dingetje zijn.. Maar inderdaad, spanning nu rondom haar verjaardag (die in meerdere dagen gevierd is), verjaardag van m'n vrouw, daarmee visite en cadeautjes, de zwangerschap.. Ze zal er hier natuurlijk ook wel het e.e.a. van meekrijgen. Wie weet wordt het nu even rustiger. Alleen nog even de bevalling en baby. *)

Vannacht heeft ze relatief goed geslapen trouwens!

Ze slaat hier soms op het kdv de middagdut over, maar dan ligt ze er 's avonds helemaal af. Chagrijnig, lichtgeraakt, onhandig. :+ Dat even slapen lijkt wel echt nodig. We maken haar nu 's middags wel wakker na 1,5/2 uur (als ze dan niet allang wakker is) zodat het niet overdag slapen is i.p.v. in de nacht. Maar dat wordt ook niet altijd in dank afgenomen. :P

O+ @minilot
pi_194648000
Speciaal voor jou dan NJ, de peuterlunch van de dag! 8-)

Pannenkoek met wat stroop, verder kaas, gedroogde abrikoos, kerstomaten, komkommer, glas water :W
Succes met de slaapissues!
Let me see you stripped down to the bone
pi_194652937
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:46 schreef minilot het volgende:
Speciaal voor jou dan NJ, de peuterlunch van de dag! 8-)

[ afbeelding ]

Pannenkoek met wat stroop, verder kaas, gedroogde abrikoos, kerstomaten, komkommer, glas water :W
Succes met de slaapissues!
Ik ga hier zo goed op. *) O-) Mijn geluksmomentje voor de avond! O+
pi_194658031
@minilot , ik zie er ineens ook weer tegenop dat ze straks niet meer 24/7 bij me is :o Jullie vakantie klinkt ongeveer zoals die van ons :) We zijn nu een weekje in Friesland met z’n viertjes en oh wat hebben we het naar ons zin O+ Op de enkele driftbui na zie ik haar gewoon dagelijks groeien en ontwikkelen, en het is zo’n heerlijk sociaal kind, ze zegt gedag tegen elke voorbijganger en staat heerlijk mee te dansen bij de kinderdisco, ik moet ook meedansen van haar :')

Die maaltijd van Gunther ziet er heerlijk uit :9

Hé NJ, jij ook nog gefeliciteerd met je verse peuter! *O*

Wij waren gisteren in DoeZoo Leens, mochten jullie een keer naar het hoge noorden gaan of er wonen; dat is een echte aanrader! Een kleinschalig dierenpark gericht op educatie en ontdekken. Allebei de dames hier vonden het prachtig mooi, C vond zelfs de slangen en spinnen leuk :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194680018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 07:41 schreef rena het volgende:
@:minilot , ik zie er ineens ook weer tegenop dat ze straks niet meer 24/7 bij me is :o Jullie vakantie klinkt ongeveer zoals die van ons :) We zijn nu een weekje in Friesland met z’n viertjes en oh wat hebben we het naar ons zin O+ Op de enkele driftbui na zie ik haar gewoon dagelijks groeien en ontwikkelen, en het is zo’n heerlijk sociaal kind, ze zegt gedag tegen elke voorbijganger en staat heerlijk mee te dansen bij de kinderdisco, ik moet ook meedansen van haar :')

Die maaltijd van Gunther ziet er heerlijk uit :9

Hé NJ, jij ook nog gefeliciteerd met je verse peuter! *O*

Wij waren gisteren in DoeZoo Leens, mochten jullie een keer naar het hoge noorden gaan of er wonen; dat is een echte aanrader! Een kleinschalig dierenpark gericht op educatie en ontdekken. Allebei de dames hier vonden het prachtig mooi, C vond zelfs de slangen en spinnen leuk :)

SPOILER
Thanks!
Leuk jou ook weer te zien @rena ! O+
pi_194680084
@Lemijn, is Jacob inmiddels al gewend in jullie nieuwe huis?
Moest ik ineens aan denken :)
pi_194680570
Ik heb een peuter in bed gelegd en de kamer versierd. Vanmiddag Kwamen al 2 vrienden en morgen komt familie voor zijn verjaardag. Hij wordt 4. De laatste week samen is ingegaan, daarna is het 8 jaar lang basisschool. Hij heeft er zo veel zin in, hij is er echt klaar voor. De beren die ik op de weg zag, zijn verdwenen (uitgezonderd het poepen want dat is nog steeds een drama maar dat is echt fingers crossed dat dat goed gaat).

Morgen haal ik een kleuter uit bed *;
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:22:59 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194680780
Spannend Nazil! Fijne dag morgen *O* .

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:33 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Lemijn, is Jacob inmiddels al gewend in jullie nieuwe huis?
Moest ik ineens aan denken :)
Ja, geheel gewend. Hij verzuchtte laatst toen ik hem ophaalde na een werkdag 'nu gaan we lekker naar huis'. Dus dat zit wel goed :Y.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194681845
:W hoi allemaal,

Hele tijd geleden dat ik hier geschreven heb, leuk om jullie perikelen te lezen, James gaat na de herfstvakantie naar school, hij kan haast niet wachten, helaas voor hem nog zo'n 6 weken psz. Verder is hij eigenlijk al meer kleuter dan peuter, alleen die verdomde luier....ik had hem overdag zo goed als zindelijk maar na de operatie in Juli klapte dit in en nu vertikt hij t weer :X

Ik probeer weer wat vaker mee te lezen.
Plaatje van meneer
3.5 jaar 20kg en 106cm (ongeveer)

S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')