abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200545214
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:54 schreef Amsel het volgende:
Iemand ervaring met Farmcamps? Ik ben alweer aan het nadenken over de herfstvakantie :D
Wij zijn vorig jaar zomer naar Farmcamps De Kamperhoek geweest. Onze kinderen vonden het geweldig :)
  zondag 25 juli 2021 @ 22:18:56 #102
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_200546258
quote:
Iemand ervaring met Farmcamps? Ik ben alweer aan het nadenken over de herfstvakantie :D
Farmcamps t Loo in Drenthe was vorig jaar een groot succes bij onze kinderen. Ze wilden helemaal niet van de camping af om naar de dierentuin te gaan.
Over 2 weken gaan we een week naar een Farmcamps boerderij in Friesland.

Maar... Het zijn wel tenten natuurlijk. En in de herfstvakantie kan het fris zijn. Daarop moet je dus wel voorbereid zijn. De tenten hebben een kacheltje, maar dat zal 't niet naar 20 graden verwarmen als t buiten 5 graden is ;)
  zondag 25 juli 2021 @ 22:53:20 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200546864
Onze kleuter wil ook niet van de camping af :P Wat een verschil met vorig jaar. Hij kan vanaf onze plek zelf op pad en doet dat dan ook. Tranen toen vanmiddag zijn vriendje tijdens week 1 naar huis ging. Nu week 2. De camping is dan ook wel ge-wel-dig voor jong grut O+
  maandag 26 juli 2021 @ 09:19:36 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200552128
quote:
Ja, doen wij elk jaar wel een keertje, nu 3x gedaan al. Super leuk!
KuikenGuppy
  maandag 26 juli 2021 @ 09:21:37 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200552174
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:18 schreef mousemicky het volgende:

Maar... Het zijn wel tenten natuurlijk. En in de herfstvakantie kan het fris zijn. Daarop moet je dus wel voorbereid zijn. De tenten hebben een kacheltje, maar dat zal 't niet naar 20 graden verwarmen als t buiten 5 graden is ;)
Wij zaten in de meivakantie in zo'n tent, heb het nog nooit zo koud gehad als toen ;( :').
KuikenGuppy
  dinsdag 27 juli 2021 @ 05:15:41 #106
221912 minilot
Nancy boy
pi_200567716
Luitjes, ik moet eind augustus een paar nachten met een driejarige kamperen op Vlieland, nog niet-te-missen tips daar qua peuterplezier? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_200570032
Het lijkt erop dat we morgen echt vertrekken naar Zweden :) Verloofde en B doen voor de zekerheid zo nog even een antigeen test.

Door alle onzekerheid en de zieken hier in huis wekenlang is de voorbereiding niet echt aanwezig geweest zeg maar. Wie heeft er tips voor een leuke tussenstop tussen Gotenburg en Safsen Resort? Het is ongeveer 4,5 uur rijden (we rekenen op 5 uur) en willen tussendoor minstens een uur stoppen om de benen te strekken, te lunchen en de kinderen te laten rennen.
We keken onder andere naar Mariestad of gewoon aan het grote meer ergens neerploffen maar de weersvoorspellingen zijn niet zo goed voor donderdag.
pi_200570666
quote:
Wij zijn vorig jaar naar Farmcamps 't Loo geweest. Was een aanrader. Alles is goed geregeld, de tenten waren prima en genoeg te doen. Wel werd het erg fris in de nacht/ tegen de ochtend. Daar waren we wat minder op voorbereid. Dat was overigens in de zomer, dus in de herfst zal het nog wel kouder zijn.
pi_200570771
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:54 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Wij zijn vorig jaar naar Farmcamps 't Loo geweest. Was een aanrader. Alles is goed geregeld, de tenten waren prima en genoeg te doen. Wel werd het erg fris in de nacht/ tegen de ochtend. Daar waren we wat minder op voorbereid. Dat was overigens in de zomer, dus in de herfst zal het nog wel kouder zijn.
Dat wel inderdaad, in onze vouwwagen is het aangenamer in de ochtend en nacht. Wij hadden fleecedekens mee en ook echt wel nodig. Wij waren in de zomer.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:59:37 #110
148247 taxibabe
pi_200782067
Wij hebben (waarschijnlijk) een caravan gekocht! Alleen voor onze kleine grote vent van bijna 2 is het bed nog niet veilig genoeg. Nu zat ik te denken aan zo'n Deryan tentje om op het bed te zetten. Kan dat veilig? En ik zie op marktplaats genoeg 2dehands baby/dreumesversies staan, maar t ventje is best groot (90 cm). Past hij er dan nog wel fatsoenlijk in?
pi_200782389
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 20:59 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben (waarschijnlijk) een caravan gekocht! Alleen voor onze kleine grote vent van bijna 2 is het bed nog niet veilig genoeg. Nu zat ik te denken aan zo'n Deryan tentje om op het bed te zetten. Kan dat veilig? En ik zie op marktplaats genoeg 2dehands baby/dreumesversies staan, maar t ventje is best groot (90 cm). Past hij er dan nog wel fatsoenlijk in?
Moah, kan.. Maar ik zou mijn peuter van 93 cm niet meer in zo'n tentje leggen eerlijk gezegd. Hij kan er ook niet meer rechtop in zitten. Dat lijkt mij voor hem niet fijn als hij wakker wordt.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:32:04 #112
148247 taxibabe
pi_200782522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:22 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Moah, kan.. Maar ik zou mijn peuter van 93 cm niet meer in zo'n tentje leggen eerlijk gezegd. Hij kan er ook niet meer rechtop in zitten. Dat lijkt mij voor hem niet fijn als hij wakker wordt.
Tnx.. daar was ik al bang voor. Ondertussen ook nog een peuterversie gevonden, die is een slag groter, heb je daar ervaring mee? Of andere tips? Thomas wordt in oktober 2, ik ben bang dat hij nog niet oud genoeg is om zo in het bed te slapen. Thuis slaapt hij ook nog in het ledikant.
pi_200783030
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Tnx.. daar was ik al bang voor. Ondertussen ook nog een peuterversie gevonden, die is een slag groter, heb je daar ervaring mee? Of andere tips? Thomas wordt in oktober 2, ik ben bang dat hij nog niet oud genoeg is om zo in het bed te slapen. Thuis slaapt hij ook nog in het ledikant.
Hmm, ik dacht dat wij juist de peuterversie hebben. Ik vind die tentjes qua lengte wel lang genoeg, M zou er nog net in passen denk ik, maar qua hoogte heel krap. Vorig jaar in de tent sliep M ook in zijn Deryan tentje en hij werd 's nachts een paar keer wakker en zat half dubbelgevouwen te huilen in het tentje. Dat vond ik zo sneu..

Is er niet een soort bedhekje te krijgen die je deels onder het matras schuift?
Mijn ervaring met M (een acrobaat tijdens zijn slaap) is dat ze één keer uit bed vallen en daarna nooit weer. Op één of andere manier is er een onbewuste niet-verder-doorschuiven-anders-lig-ik-op-de-grond-radar ontwikkeld :')
pi_200783107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:22 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Toen onze dochter nog zo klein was sliep ze in het campingbedje dat paste precies tussen de rondzit als je de tafel weghaalt. We hebben het ook weleens bovenop de plat gelegde banken gezet, ging ook goed.
pi_200783339
quote:
Wij hebben zowel de baby-versie als de peuterversie, Bas slaapt nu op vakantie in het peutermodel. Dat gaat echt prima. Bas is wel wat kleiner, nu 84 cm.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Er zit ook wat verschil tussen onze baby en peuterversie, de peuterversie heeft meer mogelijkheden om te verduisteren bijvoorbeeld en we hebben er een dikker matje in zitten.
pi_200783988
Wij hebben de peuterbox variant van deryan en daar slaapt onze bijna 4-jarige toevallig vannacht nog in (ze is logeren). Ik weet niet of die groter is dan de normale peuterversie? Maar ze is 95 cm ongeveer dus scheelt niet veel met je bijna 2-jarige. Ze kan er iig prima in rechtop zitten.
Geen ervaring met op een ander bed zetten; onze peuterbox lijkt mij best breed voor een caravanbedje? Maar geen ervaring met een caravan.
In onze vouwwagen slaapt bijna kleuter gewoon op de matras en dreumes in de peuterbox ernaast (ook op het matras van 140x200). Ze lagen wel overdwars; anders zouden we over de een heen pas bij de ander kunnen komen; dat is niet handig met nachtvoedingen.

Ik zou in een caravan denk ik ook eerder zoeken naar manieren zoals een bedhekje oid om het veiliger te maken.
pi_200784172
Ik kijk graag vooruit, dus wat ik vraag is zeker niet voor dit jaar en misschien zelfs niet eens voor het jaar daarna.

Ik zoek precies wat velen hier volgens mij verafschuwen :+ Ik haat tenten en ik haat kamperen, maar ik vind campings (nouja, de hybride varianten dan dus met huuraccomodaties én mobiele brigades) dan wel weer leuker dan bungalowparken. Ik zoek zo’n hysterische camping met zeven zwembaden en dertienduizend glijbanen plús een eigen of zeer nabijgelegen strandje. Zo’n campingpark met een eigen bakkertje en supermarktje erbij en zo’n afgrijselijk animatieteam dat wekenlang stelselmatig elke avond de Hokey Pokey uitbraakt.

Dit zoek ik dan ergens in Zuid-Frankrijk (richting Provence, Languedoc, die kant op). Als de vijfsterrendoos die ik ben, zoek ik dan dus op die camping een huisje of chaletje met meerdere slaapkamers en een beetje privé-tuin. Daar mag best een jacuzzi in staan.

Als je iets weet dat voldoet aan bovenstaande maar dat in Italië ligt: ook goed.

En ik wil dit omdat ik ook wel zie dat het hysterisch is, maar me tegelijk herinner hoe erg ik er zelf als kind van genoot en mijn kinderen lijken gewoon lekker te gaan op de Tjoe Tjoe Wa 8-)
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:14:51 #118
148247 taxibabe
pi_200784247
Tnx voor de tips! Morgen gaan we weer kijken en misschien meenemen. Dan maar eens rustig bekijken wat wijsheid is.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:02:38 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200785032
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:11 schreef Jentin het volgende:
Ik kijk graag vooruit, dus wat ik vraag is zeker niet voor dit jaar en misschien zelfs niet eens voor het jaar daarna.

Ik zoek precies wat velen hier volgens mij verafschuwen :+ Ik haat tenten en ik haat kamperen, maar ik vind campings (nouja, de hybride varianten dan dus met huuraccomodaties én mobiele brigades) dan wel weer leuker dan bungalowparken. Ik zoek zo’n hysterische camping met zeven zwembaden en dertienduizend glijbanen plús een eigen of zeer nabijgelegen strandje. Zo’n campingpark met een eigen bakkertje en supermarktje erbij en zo’n afgrijselijk animatieteam dat wekenlang stelselmatig elke avond de Hokey Pokey uitbraakt.

Dit zoek ik dan ergens in Zuid-Frankrijk (richting Provence, Languedoc, die kant op). Als de vijfsterrendoos die ik ben, zoek ik dan dus op die camping een huisje of chaletje met meerdere slaapkamers en een beetje privé-tuin. Daar mag best een jacuzzi in staan.

Als je iets weet dat voldoet aan bovenstaande maar dat in Italië ligt: ook goed.

En ik wil dit omdat ik ook wel zie dat het hysterisch is, maar me tegelijk herinner hoe erg ik er zelf als kind van genoot en mijn kinderen lijken gewoon lekker te gaan op de Tjoe Tjoe Wa 8-)
Wij deden dit nog wel buiten het hoogseizoen. Dan is het niet zo hysterisch en druk (en duur ;) ).

Norcenni Girasole Club in Toscane komt in de richting maar geen strand.
La Sirene in Argeles sur Mer.

La Baume/La Palmeraie in Frejus.
La Brasilia van Yelloh in Canet en Roussillon. Deze zijn wij zelf niet geweest maar ik weet dat het voldoet.

Overigens zijn het veelal stacaravans en een privé tuin kent men op een camping niet echt.

La Capanne aan de Toscaanse kust heeft geen hysterisch waterpark maar het zwembad met glijbaan had wel een schuimparty elke week en elke avond baby shark etc. Mijn kind ging ook lekker op die herhaling :muziek:
Leuk restaurant en bar, flinke kidsclub, ijssalon, marktje, live muziek maar niet massaal groot wat de andere genoemde campings wel zijn.
Wij stonden er met de vouwwagen maar ze hadden er stacaravans met jacuzzi die voor een camping best ruim uit elkaar stonden. Strand moet je wel de auto voor pakken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_200786519
quote:

Esterel Camping in St. Raphael voldoet aan al je wensen. 4 glijbanen, waterspeeltuin in ondiep water met hysterisch veel sproeiers, 5 zwembaden, een binnenzwembad voor kinderen tot 6 jaar met glijbaantjes, sproeiers etc, een miniclub, teen club, iedere avond optredens op een groot podium… en stacaravans met of zonder airco, jacuzzi, dakterras etc.

Wij waren er 3 jaar geleden in een stacaravan en Sjaak riep al 3 jaar dat hij terug wilde. Dus toen ik vorige week besloot om naar Frankrijk te rijden om wel lekker weer te hebben, heb ik hier weer geboekt en staan we hier een week met de camper.

Je kunt hier via verschillende kanalen boeken maar als je via de camping zelf boekt, krijg je een betere locatie.

Sjaak is overigens instant genezen van zijn wens om terug te gaan naar deze camping, want hij vindt het te groot en massaal. Dat was het in zijn beleving niet 3 jaar geleden. Maar ja, toen gingen we buiten de vakanties en nu in de drukste week.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:54:45 #121
208890 June.
Seriously?
pi_200786709
quote:
Ik zou het tentje niet op het bed zetten, tenzij de ruimte zo beperkt is dat het tentje er niet af kan schuiven. Is idd een bezoekje niet handiger? Volgens mij kan je bij de ikea van die hekjes kopen die je onder het matras kan schuiven.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:58:05 #122
208890 June.
Seriously?
pi_200786724
quote:

En het gardameer? Bijvoorbeeld Bella Italia of cisano San Vito? Ben er nog nooit geweest, want te massaal en camping maar die hebben bijna alles wat je hier schrijft :D
  FOK!fotograaf zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:07:14 #123
148247 taxibabe
pi_200786760
Ik kwam dit bedhekje tegen, dit lijkt mij ook wel wat: https://www.mamaloesbabys(...)rrier-beige-bedhekje
pi_200786953
Thanks all :) Aardig lijstje om te checken. Toscane klinkt ook erg goed, lazi! Buiten het hoogseizoen lukt voor mij niet met één leerplichtig kind en zelf een baan in het onderwijs.

Privétuin formuleerde ik misschien onhandig. Ik bedoelde meer dat je voor je hutje gewoon een plekje hebt met wat tuinstoelen ofzo en niet vanuit je voordeur meteen naar binnen kijkt bij de overburen. Stacaravan is helemaal prima ook.

@MevrouwCactus , wat jammer dat het nu voor Sjaak zo tegenvalt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jentin op 07-08-2021 08:45:03 ]
pi_200786962
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 07:54 schreef June. het volgende:

[..]

Ik zou het tentje niet op het bed zetten, tenzij de ruimte zo beperkt is dat het tentje er niet af kan schuiven. Is idd een bezoekje niet handiger? Volgens mij kan je bij de ikea van die hekjes kopen die je onder het matras kan schuiven.
Het Deryan peutertentje kan je toch vastzetten op het bed?
Tenminste dat was mij vertelt, we het tentje uiteindelijk niet geleend omdat er toch een campingbedje aanwezig was (die uiteindelijk pas na een halve verbouwing in de slaapkamer bleek te passen maar oke)
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:45:10 #126
208890 June.
Seriously?
pi_200787033
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 08:39 schreef Elleska het volgende:

[..]

Het Deryan peutertentje kan je toch vastzetten op het bed?
Tenminste dat was mij vertelt, we het tentje uiteindelijk niet geleend omdat er toch een campingbedje aanwezig was (die uiteindelijk pas na een halve verbouwing in de slaapkamer bleek te passen maar oke)
Nee, op het bed kan dat niet. Volgens mij kun je ze wel met haringen vastzetten, maar niet op je bed. Of je moet zelf gaan hobbyen met veiligheidsspelden etc.
pi_200787102
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 08:45 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, op het bed kan dat niet. Volgens mij kun je ze wel met haringen vastzetten, maar niet op je bed. Of je moet zelf gaan hobbyen met veiligheidsspelden etc.
Spanbandje door de lussen werd er gezegd.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:54:04 #128
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200787165
Ik heb toevallig voor de vakantie zo’n peutertentje gehaald maar er staat bij dat je die op de grond moet zetten en niet op een bed.
pi_200787597
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp en dit dan? Je legt het matras er in dus het zit vast, voor een normaal bed (dus misschien juist wel weer te groot...) wij hebben deze gewoon voor thuis, omdat onze zoon allergisch reageert op muggenbeten en er geen klamboe aan het plafond kan. Ik vind het echt ideaal. Ze zijn er pop up en met gewone tentstokken, wij hebben de popup
  FOK!fotograaf zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:10:45 #130
148247 taxibabe
pi_200791887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:19 schreef Nazil het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp en dit dan? Je legt het matras er in dus het zit vast, voor een normaal bed (dus misschien juist wel weer te groot...) wij hebben deze gewoon voor thuis, omdat onze zoon allergisch reageert op muggenbeten en er geen klamboe aan het plafond kan. Ik vind het echt ideaal. Ze zijn er pop up en met gewone tentstokken, wij hebben de popup
Oh dat is ook wel een idee, maar denk niet dat die op het bed in de caravan past.
Wellicht dat een zo'n hekje als dit nog het meest ideale is:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

En dan zo aan het bed in de caravan:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_200795033
@taxibabe, die hadden wij idd ook altijd in de caravan. Ging prima.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:02:31 #132
148247 taxibabe
pi_200803471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:25 schreef het-is-mij het volgende:
@:taxibabe, die hadden wij idd ook altijd in de caravan. Ging prima.
Tnx!! Zo'n hekje is ook wel wat goedkoper dan zo'n tentje.
pi_200857579
Wij gaan over ruim een maand vliegen naar Turkije. We zouden eigenlijk deze week vliegen, maar vanwege omstandigheden hebben we de vakantie verplaatst naar begin oktober. Ik ga 2 weekjes blijven en mijn partner 1 week. Ik moet dus op de heenweg alleen reizen met mijn peuter.

Tijdens het boeken stond ik er niet bij stil, maar nu vind ik het toch best spannend om alleen te reizen met het kindje. Hoe moet ik dat allemaal doen? :P

Hebben jullie nog praktische tips? En zijn er hier mensen met ervaring en hoe beviel dat? :P

Het wordt de eerste keer vliegen voor mijn dochtertje van 2,5 jaar. Voor haar is alles nog gauw te spannend.
pi_200857726
Bij mij hielp het allerbeste als ik deed alsof er helemaal niets spannends aan de hand was. Gewoon heel relaxed. Niet echt heel praktische tip, sorry. Heerlijk voortuitzicht voor jullie.
Ook, zorg er voor dat je toestemming document voor alleen vliegen bij hebt.
Met een meidenkwartet
pi_200858263
Bedankt cathmar! Dat formulier moet ik inderdaad niet vergeten.

Ik zat te denken om een draagzak mee te nemen (maar welke?) en de buggy gelijk af te geven, zodat ik daar niet mee hoef te slepen tot aan het vliegtuig.

Verder dacht ik om zo min mogelijk (hand)bagage mee te nemen. Alleen de noodzakelijke dingen.

Tablet mee voor tekenfilms in het vliegtuig.

En verder weet ik het niet :P
pi_200858760
Mocht je een koffer hebben met 4 wieltjes er onder zou ik zorgen dat jij die meeneemt. Dat is zoveel gemakkelijker meenemen naast een buggy dan een koffer met twee wieltjes (wij hadden handen te kort met een buggy, bagage en handbage vanaf de auto tot de plek dat we een kar konden pakken (en dat was in ons geval best een eind)
Of inderdaad kind in de draagzak en koffer in de buggy.

Wij hebben het hier altijd ook niet spannend gemaakt.
Naast een tablet voor vermaak en een paar kleine speeltjes hadden we ook wat te eten en drinken mee (klein flesje pure ranja en daarna in een rietjesbeker aanvullen met een flesje water achter de douane)
Dan konden we ze tijdens het opstijgen in ieder geval vast wat te drinken geven om zo minder last van de oren te hebben omdat ze kunnen slikken.

Verder neem ik altijd in de handbagage een set schone kleding en een lege plastic zak mee (de eerste keer ook nodig gehad omdat de oudste ziek werd tijdens de landing). En natuurlijk wat luiers + doekjes.

Als ze het vooraf al spannend vind zijn er wellicht wat filmpjes die je vooraf samen kunt kijken
pi_200859162
Draagzak inderdaad, dat vond ik onmisbaar. Verder reserve kleding voor peuter en voor jou (want peuters kunnen ook over jou heen kotsen).
Tablet mee, wat dingen met magneten om mee te spelen, stiften/potloden om mee te kleuren en wat boekjes.
Laat peuter wat eten/drinken tijdens opstijgen en landen, dat helpt met de oortjes.

Wij gingen altijd zo laat mogelijk het vliegtuig in. Ze roepen ouders met jonge kinderen vaak vroeg om, maar dan zit je 30 minuten langer opgesloten in een kleine ruimte. Op het vliegveld kan je nog laten rennen.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:06:55 #138
148247 taxibabe
pi_201091479
Ff een update!
Ik heb zo'n reisbedhekje gehaald en dat werkt inderdaad perfect!
Meneer had met name de eerste nacht wel moeite om in slaap te komen, dit was ook de eerste nacht dat hij ergens anders sliep, dus zo heel gek was het niet. De volgende dag wilde hij geen middagslaapje doen, maar 's avonds sliep hij binnen 5 minuten. Gisteren heeft hij wel weer een kort middagslaapje gedaan.

Thomas is erg onder de indruk van het campingleven en alle kinderen daar. Hij vindt het nog wel moeilijk om echt contact te maken, maar hij is ook nog geen 2. Dat komt vanzelf wel!

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:50:16 #139
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_201113758
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 08:37 schreef Jentin het volgende:
Thanks all :) Aardig lijstje om te checken. Toscane klinkt ook erg goed, lazi! Buiten het hoogseizoen lukt voor mij niet met één leerplichtig kind en zelf een baan in het onderwijs.

Privétuin formuleerde ik misschien onhandig. Ik bedoelde meer dat je voor je hutje gewoon een plekje hebt met wat tuinstoelen ofzo en niet vanuit je voordeur meteen naar binnen kijkt bij de overburen. Stacaravan is helemaal prima ook.

@:MevrouwCactus , wat jammer dat het nu voor Sjaak zo tegenvalt.
Wij zijn naar Bretagne geweest dit jaar waar ze óók hebben wat je zoekt: aan het strand, super buitenzwembad, maar ook binnenzwembad, minidisco, bioscoop, animatie, kinderopvang (!), van alles en nog wat.. en dichterbij dus. Yelloh Les Mouettes. En dus ook tenten/huisjes met bijvoorbeeld uitzicht op een veld met schapen. En niet duur.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:18:53 #140
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201253634
quote:
0s.gif [b]

[..]
Oh dat is ook wel een idee, maar denk niet dat die op het bed in de caravan past.
Wellicht dat een zo'n hekje als dit nog het meest ideale is:
[ afbeelding ]

Onze jongste is 2 jaar geleden (toen 20 maanden) met zo een hekje met matras en al uit het bed gelazerd. Nu is ze wel een onrustige slaper.......maar toch
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:24:59 #141
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201253717
Over vliegen met kleine kinderen. Laatste keer hebben wij gevlogen met de jonste toen ze 14 maanden was, en toen hebben we wel een extra stoel geboekt. Vlucht van 4 uur. Hadden ook de maxi-cosi mee, in de cabine. Dat werkte perfect. Wel 1 tip tegen het sjouwen - wij hadden zowel de maxi-cosi als de stroller als handbagage. Betekent dat de stroller weg gaat bij de deur van het vliegtuig. Ik had met wat touwtjes en haakjes een constructie gemaakt op de stroller dat de maxi-cosi erop vast zat. Bij de vliegtuigdeur pas losklikken, stroller op het laatst het ruim in en maxi-cosi mee de cabine in. Kind heeft heerlijk meer dan de helft geslapen.

Voordeel - ik had een paar dagen een auto gehuurd ter plekke - kon de maxi-cosi er zo in. Ik (en mijn vrouw) hebben geen zin in een kleine op schoot al die uren.
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:31:28 #142
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201253819
Voor met kleine in een hotel boek ik als het kan een familie-kamer met een 2e kamer-en-suite. Een kinderkamer met schuifdeur in je kamer. Dat werkt voor ons perfect. Vaak hebben dat soort hotels ook een eigen babyfoon-service via het telefoon-systeem. Als dat ge-activeerd is dan bel je vanuit je kamer een nummer en neem je de handset van de telfoon mee. het basis-station van de telefoon werkt dan als babyfoon en bij teveel herrie belt die je handset. Kan je als ouders lekker in het restaurant uitgebreid verder eten en na-tafelen. Werkt altijd perfect en je zit niet in je rats of je eigen babyfoon wel het bereik heeft.

Dit vind je in het hogere segment van (kinder)hotels. Als het even kan zitten we daar met de wintersport. Voordeel van dat soort hotels is dat er ook vaak veel speelplekken zijn voor de kinderen en het restaurant helemaal is ingespeeld op kinderen die niet braaf aan tfel blijven. En je zit er vaak alleen al met vel families, dus niemand ergert zich aan je kinderen als ze eens vervelend zijn.
pi_201503320
Ik wil in de voorjaarsvakantie met oudste naar Londen. Zijn cadeau voor zijn 10e verjaardag. Met de Eurostar.

Heeft iemand tips & trics? Hotels in de buurt van het station, de must sees met een 10 jarige?
pi_201504015
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:51 schreef Kyara het volgende:
Ik wil in de voorjaarsvakantie met oudste naar Londen. Zijn cadeau voor zijn 10e verjaardag. Met de Eurostar.

Heeft iemand tips & trics? Hotels in de buurt van het station, de must sees met een 10 jarige?
Hamley’s speelgoedwinkel op Regent street ❤
Welk station komt de Eurostar tegenwoordig aan? Wij hadden een hele fijne AirBnB vlakbij Paddington Street station

Als t even kan de bus pakken ipv de metro, het is soms even puzzelen wat waar stopt maar je ziet veel meer

Sommige stukjes underground route liggen heel dicht bij elkaar en kosten meer tijd met in en uitstappen en roltrappen dan bovengronds lopen (leicester square/picadilly/covent garden bijv is allemaal makkelijk te belopen.

De herten in Richmond park ❤

Edit: London Zoo in Regent’s park, Camden, Hampstead Heath is allemaal heel mooi/leuk.
Kwak
pi_201505235
Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat een tienjarige hartstikke geïnteresseerd is in het Londense metrostelsel: ik vind het in elk geval smullen geblazen en een essentieel onderdeel van elk bezoek aan de stad O+
pi_201505352
En ik zou het Natural History Museum en Science Museum zeker niet overslaan, maar het is natuurlijk maar net wat de smaak van de specifieke tienjarige is :)
pi_201505492
Natural history museum is zo mooi, groots en divers (en gratis) ik denk zeker dat mijn 10 jarige dat super zou vinden. Wellicht leuk om Harrods ook even binnen te gaan. Ik vond dat zelf niet geweldig, maar het is wel iets wat in diverse films en verhalen terug komt, kun je toch zomaar zeggen er geweest te zijn. En volgens mij was het ook die wijk waar heel veel mooie en dure auto’s te spotten zijn
pi_201505529
Ik zou een tienjarige ook wel willen meeslepen naar een musical op de West End, Roald Dahls Matilda is er bijvoorbeeld nog de komende maanden O+
  zaterdag 25 september 2021 @ 07:32:53 #149
244125 laziness
pi_201506946
quote:

Was hij niet fan van treinen etc?

De DLR rijdt zonder bestuurder waardoor je helemaal voorin kunt zitten. Erg leuk natuurlijk.
O en ik deden een boottocht op de Theems naar Greenwich en namen daar de DLR terug.

De lego store heeft een metro o.a. nagebouwd wat leuk is om te zien. M&M store is een walhalla natuurlijk en het restaurant met sushi op de lopende band was ook een hit.

London Transport museum vond de mijne ook erg leuk.
pi_201515520
We gaan in de herfstvakantie een paar dagen naar Antwerpen, met kinderen van 9 en (net) 12. Iemand nog tips? Zoo staat op het lijstje, al ben ik eigenlijk geen fan van dierentuinen.
pi_201518169
Looove Antwerpen! Wafels, Wagamama en regenboog trap in Uniqlo winkel… dat zijn de dingen die mijn kids laatst het leukst vonden hahaha. Lekker naar de film, heerlijk wandelen, parken, chocolade. Zo’n fijne sfeer! Leuk vooruitzicht hoor!
Met een meidenkwartet
pi_201519685
De dierentuin is wel heel leuk in Antwerpen vonden onze kinderen. Vooral de olifanten die een soort van voorspel hadden, daar hebben ze het nog over :P vond het wel redelijk prijzig overigens. Maar geen idee wat een dierentuin ergens anders kost. We hadden het als middagprogramma dus niet de hele dag.
En het chocolademuseum vonden ze ook leuk om te zien.
(Bijna 8 en bijna 10 waren ze)
pi_201521992
Wij zijn erg tevreden met Travlodge hotels. Centraal, betaalbaar, eenvoudig maar dikke prima.

Science museum is leuk, rondtuffen in bussen, over Trafalgar square banjeren, Museum of Transport, wisselen van de wacht is denk ik leuk..
En buiten Londen is (was?) de Harry Potter Studio heel erg leuk!
pi_201660104
quote:

Ik ben al vrij vaak in Londen geweest, maar niet met een 10jarige :)

Wat mij heel leuk lijkt: ARCELORMITTAL ORBIT met de enorme glijbaan.

Verder:
God’s Own Junkyard
De Sky garden
de Leake Street graffiti tunnel

Ik weet niet wat de interesses verder zijn maar je kan Engelstalige rondleidingen krijgen in de Metro tunnels, een voetbalwedstrijd bezoeken, een movie tour doen. Buiten natuurlijk Londen Eye, de Lego winkel, Harrods, een rondvaart op de Theems en naar de wisseling van de wacht.
pi_201811144
Heeft iemand nog tips voor leuke uitjes in Zeeland? We slapen in de buurt van Veere en blijven niet lang dus moeten wel keuzes maken. :D
We gaan met een net 4-jarige en een 1-jarige.
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:17:11 #156
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201811495
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:57 schreef Nolita het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke uitjes in Zeeland? We slapen in de buurt van Veere en blijven niet lang dus moeten wel keuzes maken. :D
We gaan met een net 4-jarige en een 1-jarige.
Vooral Iguana in Vlissingen ( reptielenopvang) en Berkenhof Tropical Zoo in Kwadendamme (indoor mini jungle dierentuin, dinosaurussen en vooral de indoor waterspeeltuin zijn erg leuk) vind ik aanraders. Wel tijdig reserveren!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201822250
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Vooral Iguana in Vlissingen ( reptielenopvang) en Berkenhof Tropical Zoo in Kwadendamme (indoor mini jungle dierentuin, dinosaurussen en vooral de indoor waterspeeltuin zijn erg leuk) vind ik aanraders. Wel tijdig reserveren!
Die tropical zoo ziet er leuk uit! Die gaat op het lijstje thnx!

Iemand wellicht nog strand tips, waar we vooral wel of vooral niet moeten komen?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:52:21 #158
244125 laziness
pi_201824062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:33 schreef Nolita het volgende:

[..]

Iemand wellicht nog strand tips, waar we vooral wel of vooral niet moeten komen?
Wij waren laatst bij Zoutelande en als iemand die in Z-H bij het strand woont, vond ik het daar door de hele hoge duinen echt leuk en anders.
pi_201830281
Berkenhof is inderdaad superleuk. Ook tof: Mini Mundi in Middelburg. Bij goed weer is molen (en pannenkoeken- en speelboerderij) De Jonge Johannes in Serooskerke ook leuk.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:05:47 #160
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_201905808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:33 schreef Nolita het volgende:

[..]

Met kleine kinderen wellicht de overgang in Domburg van Kaapduin. Flinke klim, maar mooi uitzicht. En een speeltoestel naast de strandtent.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:40 schreef Jentin het volgende:
Berkenhof is inderdaad superleuk. Ook tof: Mini Mundi in Middelburg. Bij goed weer is molen (en pannenkoeken- en speelboerderij) De Jonge Johannes in Serooskerke ook leuk.
MiniMundi is zo zonde van je geld als je daar gewoon een kaartje voor moet kopen.
Of ze moeten al weer op wintertarief overgeschakeld zijn. Dan is het te doen.

Verder was Hof Poppendamme ook leuk, al zijn die van eigenaar gewisseld en hebben die vanwege corona nogal met de prijzen lopen rommelen.
Bij slecht weer is https://www.speelpaleisbambini.nl/ ook een leuke optie.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:22:58 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201910888
quote:

Al iets geboekt? Wij verblijven altijd in het Ibis Budget Whitechapel, dat ligt niet dichtbij St. Pancras maar is heel goed te bereiken met de metro.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:32:32 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_201912812
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Al iets geboekt? Wij verblijven altijd in het Ibis Budget Whitechapel, dat ligt niet dichtbij St. Pancras maar is heel goed te bereiken met de metro.
nee nog niet. Ik durf het eigenlijk nog niet zo goed aan ivm coronamaatregelen en toch buiten de EU.
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 oktober 2021 @ 17:03:42 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201932710
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:32 schreef Kyara het volgende:

[..]
nee nog niet. Ik durf het eigenlijk nog niet zo goed aan ivm coronamaatregelen en toch buiten de EU.
Snap ik wel, het is allemaal zo onzeker op het moment.
Berlijn (met de trein) is ook een aanrader en misschien iets minder onzeker.

Mocht je toch nog naar Londen gaan, musical waar van ze het verhaal al een beetje kennen, is altijd leuk. Wij deden Mama Mia (die film kon ze dromen) en School of Rock. Mathilda lijkt me ook heel leuk :D
Verder kan ik de Tower bridge aanraden, daar mag je ook een kijkje nemen in de oude machinekamers.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_202286504
Zijn er campingbedjes die meer gewicht dan 15kg toelaten?
  maandag 22 november 2021 @ 12:09:31 #165
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202290497
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 23:01 schreef xminator het volgende:
Zijn er campingbedjes die meer gewicht dan 15kg toelaten?
Dan kom je uit op bedjes waarbij het matras direct op de grond ligt zoals de Deryan travelcot of BabyBjörn campingbedje light. Ik zie er wel 1 op pootjes, die 20 kg aan kan, Moby System.
Ik zou me overigens niet druk maken om een kind dat 20 kg weegt in een campingbedje te leggen dat een aanbevolen maximale belasting heeft tot 15 kg. Het is niet alsof het bedje op instorten staat als je er een zwaarder kind in legt. Het maximale aanbevolen gewicht is wat de fabrikant kan garanderen bij intensief gebruik.
pi_202290514
Wij zitten er aan te denken om met ons 3-jarig zoontje volgend jaar naar Indonesië te gaan.
Ben zelf niet al te enthousiast om zo veel uur met die kleine in een vliegtuig te zitten, maar het lijkt ons wel ongelooflijk gaaf om er naar toe te gaan. (Mits corona het toestaat, yada yada...)
pi_202489984
Ik snap dat je daar niet enthousiast van wordt, maar je moet maar zo denken: dat gaat dan om een x aantal uren in een vakantie van een x aantal weken (?). Het ergste dat kan gebeuren is een huilend/blèrend kind, maar dat zal hij ook geen 14u volhouden ga ik vanuit :P.

Wij willen volgend jaar weer naar Nederland (vanuit de VS) met een dan 19-maander. Kijk ik ook niet naar uit, maar ik ga er vanuit dat we dat ook wel weer overleven. Tegen die tijd kom ik nog wel weer tips vragen denk ik :D.
pi_202490234
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:10 schreef ToT het volgende:
Wij zitten er aan te denken om met ons 3-jarig zoontje volgend jaar naar Indonesië te gaan.
Ben zelf niet al te enthousiast om zo veel uur met die kleine in een vliegtuig te zitten, maar het lijkt ons wel ongelooflijk gaaf om er naar toe te gaan. (Mits corona het toestaat, yada yada...)
Wij hadden met die leeftijd voor een vlucht van/naar de VS een CARES Harness. Dat hielp bij Sjaak enorm om langer te blijven zitten. Wellicht heb ik die nog ergens liggen.
pi_202491932
Wij gaan volgende week een midweekje naar Hof van Saksen in Drenthe. Onze baby wordt in die week vier maanden oud, dus voor haar hoeven we nog geen uitjes te doen. Die heeft genoeg aan rondkijken en spelen op de speelmat met een knuffel die ze in haar mond kan stoppen. We willen ook gaan zwemmen, dat zal dan de eerste keer worden voor haar.

Nog tips voor die omgeving voor ons als ouders? :-) Ik ben zelf nog nooit in Drenthe geweest. :D
pi_202492093
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 04:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij gaan volgende week een midweekje naar Hof van Saksen in Drenthe. Onze baby wordt in die week vier maanden oud, dus voor haar hoeven we nog geen uitjes te doen. Die heeft genoeg aan rondkijken en spelen op de speelmat met een knuffel die ze in haar mond kan stoppen. We willen ook gaan zwemmen, dat zal dan de eerste keer worden voor haar.

Nog tips voor die omgeving voor ons als ouders? :-) Ik ben zelf nog nooit in Drenthe geweest. :D
Hunebedden?
pi_202492886
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 23:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wij hadden met die leeftijd voor een vlucht van/naar de VS een CARES Harness. Dat hielp bij Sjaak enorm om langer te blijven zitten. Wellicht heb ik die nog ergens liggen.
Ow dat zou tof zijn! :D ^O^
pi_202492930
quote:

Orvelte is mooi; een historisch (en toeristisch) klein dorpje. Verder is het Dwingelderveld wel mooi om te wandelen, en het Bargerveen ook wel, maar dan zit je al snel een veel groter stuk te lopen.
pi_202493007
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:10 schreef ToT het volgende:
Ik zou dan kijken naar een late/nachtvlucht. Dan slaapt hij het grootste gedeelte van de vlucht en heb je zelf ook je handen vrij en hoef je niet de hele tijd te entertainen. Je hebt van die opblaasbare blokken voor tussen de "beenruimte" waardoor je een soort bedje kan maken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202493069
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik zou dan kijken naar een late/nachtvlucht. Dan slaapt hij het grootste gedeelte van de vlucht en heb je zelf ook je handen vrij en hoef je niet de hele tijd te entertainen. Je hebt van die opblaasbare blokken voor tussen de "beenruimte" waardoor je een soort bedje kan maken.
Ow hee dat laatste is sowieso een interessante optie zeg! :D
En die nachtvluchten....geen idee, het manneke zal wel heel erg druk zijn met al die mensen om zich heen, maar toch; als de lampen uit gaan en iedereen gat slapen, zal hij HOPELIJK ook wel rustig worden.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 09:55:41 #175
45833 crew  Fogel
pi_202493388
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:29 schreef ToT het volgende:

[..]
Ow hee dat laatste is sowieso een interessante optie zeg! :D
En die nachtvluchten....geen idee, het manneke zal wel heel erg druk zijn met al die mensen om zich heen, maar toch; als de lampen uit gaan en iedereen gat slapen, zal hij HOPELIJK ook wel rustig worden.
Check JetKids van Stokke.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_202493405
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 09:55 schreef Fogel het volgende:
JetKids van Stokke.
:D Ah thanks!

:o Wel een aardig prijsje zeg!
pi_202493445
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Je kunt ze ook huren op van die sites waar ze reisspullen voor kids verhuren
pi_202493453
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Orvelte is mooi; een historisch (en toeristisch) klein dorpje. Verder is het Dwingelderveld wel mooi om te wandelen, en het Bargerveen ook wel, maar dan zit je al snel een veel groter stuk te lopen.
We hebben een goede draagzak, dus dat is geen probleem. :)
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 10:06:20 #179
45833 crew  Fogel
pi_202493527
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Goedkoper dan business class vliegen… en het gaat natuurlijk een flinke poos mee en heeft vast ook een goede tweedehandswaarde (want die dingen slijten niet zo hard).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_202493542
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 09:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hahahahahaha slapen tijdens een nachtvlucht _O- _O- _O- Eerst 3 uur huilen omdat hij zo moe is maar niet wil slapen. Tot kotsen aan toe. En daarna doodmoe in slaap donderen. Na 5 uur gingen we landen en moest hij wakker worden. Super gezellig _O-
pi_202493602
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Hahahahahaha slapen tijdens een nachtvlucht _O- _O- _O- Eerst 3 uur huilen omdat hij zo moe is maar niet wil slapen. Tot kotsen aan toe. En daarna doodmoe in slaap donderen. Na 5 uur gingen we landen en moest hij wakker worden. Super gezellig _O-
Tja, die kans heb je altijd ;)
pi_202493693
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Tja, die kans heb je altijd ;)
Klopt. Het kotszakje lekte overigens. Dus toen ik daarmee naar de wc liep om het weg te gooien, maakte ik een mooi spoor door het vliegtuig O+
  maandag 6 december 2021 @ 10:30:15 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202493946
Tegengeluidje! Alhoewel: we hebben weleens 4 uur lang met een krijsende dreumes in het vliegtuig gezeten :X
Maar afgelopen vlucht deed de inmiddels 5-jarige – na het stijgen, even de kaart checken en een filmpje kijken – zijn ogen dicht en moesten we hem wakker maken om het vliegtuig te verlaten. We vlogen rond 19-20 uur, normaal zijn bedtijd.

Kortom: je weet toch niet hoe het gaat :D
pi_202494393
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Klopt. Het kotszakje lekte overigens. Dus toen ik daarmee naar de wc liep om het weg te gooien, maakte ik een mooi spoor door het vliegtuig O+
Om de ervaring compleet te maken O+
  maandag 6 december 2021 @ 22:19:37 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_202504454
Omdat Londen in de voorjaarsvakantie toch nog een brug te ver lijkt, zijn we nu ook een beetje aan het kijken voor Parijs.

Iemand tips qua uitstapjes/hotels voor Parijs met een (net) 10 jarige?
pi_202504535
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2021 22:19 schreef Kyara het volgende:
Omdat Londen in de voorjaarsvakantie toch nog een brug te ver lijkt, zijn we nu ook een beetje aan het kijken voor Parijs.

O+ ik wil eigenlijk in de kerstvakantie met Sjaak naar Parijs. Las al wat over toffe musea met dino’s enzo. En de Eiffeltoren natuurlijk. En stokbrood O+
Maar verder lees ik graag mee.
  maandag 6 december 2021 @ 22:26:03 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_202504558
Mijnes wil zelf in elk geval naar Gare de Lyon en met de metro. En de eiffeltoren en "dat ding met die boog op die rotonde".
pi_202504777
quote:

Muséum national d'histoire naturelle is wel een tip voor dierenliefhebbers. Opgezette dieren, hele skeletten van van alles.
  dinsdag 7 december 2021 @ 07:36:09 #189
244125 laziness
pi_202506385
quote:

In het vorige topic wordt Drenthe ook besproken :Y
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:08:49 #190
244125 laziness
pi_202506528
quote:

Wij zaten in een Novotel in een buitenwijk. Kon je goed parkeren en met RER en metro was je snel in het centrum.

Van de arc de thriomphe, via de champs elysees, waar je ff kijkt in Galeries Lafayette, naar de obelisk op place de la concorde met een reuzenrad, door naar Jardin des Tuileries met fonteinen en dan eindig je bij de boog en pyramide bij het Louvre.
Lange tippel maar wel echt perfect om Parijs voor het eerst in je op te nemen. O vond het heerlijk rond kijken in ieder geval.

Naar montmartre en dan uitstappen bij Abbesses. Prachtig oud station met een wenteltrap waar geen eind aan lijkt te komen zodat je gezamenlijk besluit dat nooit meer te doen (om het een volgend bezoek weer vergeten te zijn). Rond slenteren en alle trappetjes op en af, crepe ergens kopen en alle treden omhoog naar de sacre coeur tellen en dan van het uitzicht te genieten.

Voor een echt hoog uitzicht is er de Tour Montparnasse. Als je niet de Eiffeltoren op wil tenminste.

Metro stop Arts en Metiers ziet er uit als een onderzeeboot.

Cite des Enfants is een soort Nemo museum.

Langs de Seine is Parc Rives du Seine met speelplekken langs het water.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 08:20:20 #191
5428 crew  miss_sly
pi_202506609
quote:

Wij zaten al twee keer in Hotel Novotel Paris Centre Bercy. Als je met de auto gaat, kun je bij hen of het buurhotel Ibis in de parkeergarage een parkeerplaats reserveren. We waren daarvoor nog geen 100 euro kwijt voor vijf dagen.
Voor de deur, letterlijk, toegang tot metro 6 en 14. Met deze twee lijnen kun je al rechtstreeks naar best een aantal bezienswaardigheden. Lijn 14 is een vrij nieuwe lijn, met een metro zonder machinist. Heel leuk om dan helemaal voorin of achterin te zitten en de tunnel goed in te kunnen kijken. Vanuit het hotel is het tien minuten lopen naar Bercy Village, een leuk plekje met wat winkels en restaurants.

Zeker doen: een ijsje eten bij Amorino. Niet alleen heerlijk ijs (de salted caramel was echt zo vreselijk lekker!) maar ook mooi op je hoorntje gemaakt in de vorm van een roos.

Wij hebben de laatste keer de Eiffeltoren zelf beklommen tot de tweede verdieping. Wel een hele klim, maar ontzettend tof om te doen. Het uitzicht is er ook fantastisch. En vanaf Trocadero heb je een mooi uitzicht op de Eiffeltoren en alle bedrijvigheid ervoor en omheen.

Verder gewoon wandelen door Parijs O+ Een stokbroodje en wat lekkers kopen en in een parkje hangen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506949
Ik kan niet wachten om ook een stedentrip te gaan maken met mijn zoontje O+ lijkt me zo'n gaaf avontuur voor hem!
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:43:53 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_202507949
Wat een leuke tips!

We zouden dan trouwens met de Thalys gaan. Maar goed, volgens mij is alles wel goed bereikbaar met de metro 🚇
pi_202508499
Portret tekenen op place du tetre. Voor een mooi souvenir.

Wij willen komend jaar ook ergens naar Parijs gaan dus ik sla ook het een en ander op. We willen hem combineren met Disneyland (hebben we nog een voucher van) en n de kinderen wilde graag ook op stedentrip (eigenlijk London, maar ook uit praktische overwegingen gaan we eerst Parijs doen en London ooit later)
pi_203261276
*schopje*

Wij willen in de zomer naar het zuiden van Zweden gaan, een weekje naar een prachtige camping en dan terug via Legoland.

De camping zou vanuit huis ca. 11 uur rijden zijn (in de praktijk met stops natuurlijk nog iets meer). Naar Duitsland rijden en dan met de boot duurt sec iets langer, maar is wel relaxter en ook wel leuker. De overtocht duurt 8 uur. Dat kan met overnachting of juist overdag (leuker voor de kinderen misschien? Al is overnachten op de boot ook wel heel speciaal natuurlijk). Nou ja, advies is welkom dus, iig wat betreft de reismogelijkheden! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:03:30 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203261587
Wat zijn de prijzen voor vakantie in Frankrijk enorm gestegen zeg. :o :{
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:12:42 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203261801
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:50 schreef Phaidra het volgende:
*schopje*

Wij willen in de zomer naar het zuiden van Zweden gaan, een weekje naar een prachtige camping en dan terug via Legoland.

De camping zou vanuit huis ca. 11 uur rijden zijn (in de praktijk met stops natuurlijk nog iets meer). Naar Duitsland rijden en dan met de boot duurt sec iets langer, maar is wel relaxter en ook wel leuker. De overtocht duurt 8 uur. Dat kan met overnachting of juist overdag (leuker voor de kinderen misschien? Al is overnachten op de boot ook wel heel speciaal natuurlijk). Nou ja, advies is welkom dus, iig wat betreft de reismogelijkheden! :D
Wij hebben net geboekt voor Zweden, of nou ja, de aanvraag gedaan. 3x een camping waar een een trekkershuthut hebben (zuiden, nabij Stockholm, midden/ merengehied), 2× een vakantiehuis (scherenkust, legoland/Lalandia), steeds 3 of 4 overnachtingen.

Wat betreft je vraag voor de boot overtocht: de mogelijkheden zijn afhankelijk van de oversteek die je kiest. Wij gaat heen via Rostock (Dld). Dat is een overtocht die s nachts en overdag kan. Wij doen m snachts, want ik vind 7 uur de kinderen vermaken op de boot te veel (er bestaat een zeer reeele kans dat ik zelf zeeziek word, dus dan is een hut wel een must, liggend is het te doen voor me). De oversteek Kiel-Goteburg hebben we ook overwogen, maar was veel duurder. Die kan alleen 's nachts.

Op de terugweg nemen we de ferry van Goteburg naar Fredrikshavn. Overdag (15u geloof ik), zodat we in de ochtend genoeg tijd hebben er naar toe te rijden vanaf ons vakantieadres. De boot komt dan om 19u aan. We hebben een overnachting vlakbij de haven geboekt, want om dan nog 3+ uur te rijden naar Billund zagen we niet echt zitten.

De kinderen waren iig erg enthousiast over het concept boot. Maar: dat zijn ze bij alles wat nieuw is en spannend klinkt. Ik hoop maar voor ze dat ze geen last hebben van mijn zeeziekte...
Wij vonden het een mooie break voor ons in het rijden. 11 uur rijtijd is wel behoorlijk lang, met stops toch al gauw 15u?, en dan geen pech hebben met files.

Effectief gaan we nu dus 750 km rijden naar Rostock, dan op de boot, en dan nog 200km verder naar ons eerste adres. Daarna 450km naar Stockholm, dan weer 450 naar het westen, dan 170 zuidwaarts, en dan nog een klein stukje naar Goteburg. En dan moeten we daarna heel Denemarken nog door (250 km naar Billund) en weer 800km naar huis. Genoeg km te gaan dus. Ik ga maar vast eens nadenken over het in-car entertainment.

[ Bericht 8% gewijzigd door mousemicky op 18-01-2022 22:20:25 ]
pi_203262330
Wij willen ook naar Zweden deze zomer O+ Maar dan met de camper en overal wildkamperen O+
pi_203262834
Op de boot naar Texel waren ze niet zeeziek, maar ik denk niet dat dat erg representatief is :P. Maar goed punt wel, 7-8 uur zich vermaken is lastig.

We hebben wel vaker lange autoreizen gemaakt, maar dan richting Zuid-Frankrijk. We wisselen elkaar tijdens het rijden elke 2 uur af, maar verder stoppen we eigenlijk weinig voor langere tijd. Maar files kan je natuurlijk niks aan doen. We zouden voor deze afstand denk ik sowieso ergens een overnachting pakken, dus dan is de boot wel een leuk extraatje. Qua prijs viel het me nog best mee!

De camping die we op het oog hebben, faciliteert ook in wildkamperen. Dan krijg je een tentje en een kano mee, en mag je gewoon 1 nachtje ergens heen :D. Verder hebben ze ingerichte tenten met normale bedden en warme dekens. Dat is voor mij toch wel een voorwaarde. Met eigen tent zou ik het niet aandurven (enorme koukleum). En een sauna op het naastgelegen meertje O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203265369
Wij vonden de boot heel erg leuk, maar ik zou niet zo snel een dagboot nemen. Zeker niet in Corona tijd. Veel faciliteiten zijn dicht en je wordt geacht op je plek te blijven, zoveel mogelijk.

Wij zijn een paar jaar geleden middenin de winter naar Noorwegen gevaren, lange tocht was dat en het waaide best wel. Nergens last van gehad, die boten zijn zo groot. Verloofde was toen zwanger en had voor de zekerheid een reisziekte pilletje ingenomen. Afgelopen zomer van Kiel naar Gotenburg, ook erg leuk. Wederom nergens last van. Zonder pilletjes, wel meegenomen.

B wordt wel ziek in de auto als hij leest overigens, zolang ie dat niet doet, is er niets aan de hand.

Houd er wel rekening mee dat je in Zweden niet zo hard kan rijden. Je rijdt veel door dorpen heen. Erg leuk, maar calculeer het wel in. Leuke stops maken etc.

En als je net als ons gek bent op Lego en je wilt vaker Legoland in, neem een seizoenspas. Wij gingen soms maar 2 uurtjes naar binnen. En je krijgt korting op veel dingen en in Corona tijd hoef je niet te reserveren met een seizoenspas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop