Jaquote:
Rene Hoogterpquote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Van Dam kletst weer eens door een boardradio heen
En Frijns attack mode.
Owh Oeps..quote:
Benieuwd wat er precies gebeurd is. Trouwens raar dat ze dat stukje wagen op de baan laten liggen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:39 schreef Starflyer het volgende:
Rowland net wat schade in de pits.
Ah, vandaar.quote:
Dus nu wel out danquote:
Vrij logisch, daar was maar één ding aan gewijzigd. De voorvleugel die gemakkelijk los zou moeten laten bij schade.quote:
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 22:52 schreef Starflyer het volgende:
Stoffel Vandoorne en Nyck de Vries zijn ook volgend jaar de rijders voor Mercedes in de Formule E.
https://www.nu.nl/sport-o(...)es-in-formule-e.html
https://the-race.com/form(...)se-sims-replacement/quote:“To be successful in Formula E with all its unique challenges, a driver must meet some very special criteria. We considered all of those and tested our candidates thoroughly with these in mind.
“At the end it was clear to us that Jake Dennis brings the perfect full package that we desire from a driver in Formula E.”
Dennis heeft niet alleen maar DTM gedaan hij was ook simrijder voor de Red Bull teams in de F1. De Aston Martin was een mooi luid klinkend gevaarte, maar snel was ie niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 22:58 schreef heywoodu het volgende:
Jake Dennis, lang geleden dat ik die ergens langs zag komen
En toch reed hij vorig jaar een heel DTM-seizoen. Weinig indruk op me gemaakt dan denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
Gingen ze niet ook al uit de DTM om zich op deze zaken te richten?quote:
https://racer.com/2020/12(...)n3-era-of-formula-e/quote:Gen3 will mark the introduction of lighter, more powerful cars, fast-charging capabilities and new cost control measures. The car will have a four-year cycle, and several key components have already been confirmed by the FIA. Spark Racing Technology will continue to produce a spec chassis for all teams, including the front powertrain kit, Williams Advanced Engineering will create the battery system, which will allow for faster charging, and Hankook Tire and Technology will provide all-weather tires for the series.
The power driving the Gen3 FE car will go up to 350kW in qualifying and 300kW in the races (currently 250kW and 220kW respectively for Gen2), with maximum regenerative braking power between front and rear to 600kW, compared with current max rear regen of 250kW.
In mijn ogen werken ze nog met te veel spec onderdelen.quote:Op woensdag 2 december 2020 18:47 schreef Starflyer het volgende:
Na Audi dus nu ook BMW uit de Formule E na dit seizoen.
Dus die aantrekkingskracht voor fabrikanten valt blijkbaar wel mee.
Een kosten/baten plaatje zal er ook wel aanhangen, qua exposure is FE gewoon (nog) te gering.quote:Op woensdag 2 december 2020 21:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
In mijn ogen werken ze nog met te veel spec onderdelen.
Alleen de motoren zijn van eigen makelij maar de rest niet.
Zat zaken, buiten het chassis, die zelf ontwikkeld zouden moeten worden in mijn ogen.
Cijfers waren globaal beter dan Indycar.quote:Op donderdag 3 december 2020 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een kosten/baten plaatje zal er ook wel aanhangen, qua exposure is FE gewoon (nog) te gering.
En dan is het goed? Geen idee hoor maar dat hangt ook van de kosten af.quote:Op donderdag 3 december 2020 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Cijfers waren globaal beter dan Indycar.
Zo zeker is dat nog niet.quote:
Hoewel ik vond dat Bird er niet ver genoeg naast zat, heeft Lynn een grid penalty van drie plaatsen gekregen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:31 schreef Sabata het volgende:
Beetje laat ingeschakeld, maar toch precies op tijd. Schitterende actie van Edo tegen Wehrlein en Evans, gevolgd door die Oen van Klasse maneuver van Lynn (edit). Try a Little harder Little Alex, zou Sports Team zingen
quote:
VT's zeggen niksquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nyck (ja, het is maar een training en er kan nog veel veranderen )
I know, I knowquote:
Gisteren haalde niemand uit groep 1 de top 10 volgens mij.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:34 schreef Starflyer het volgende:
Frijns snelste in de VT. De Vries tweede en Frijns teamgenoot Cassidy op P3. Vandoorne op P7.
Om 14.00 is de kwalificatie met De Vries in de ongunstige groep 1 en Frijns in groep 3.
Volgorde van de stand in het kampioenschap.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Gisteren haalde niemand uit groep 1 de top 10 volgens mij.
Wordt de groepsindeling random gedaan? Of komt iedereen net zo vaak erin terecht
Lekker dan Nyck en Stoffelquote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:01 schreef Starflyer het volgende:
Mercedes en Venturi mogen niet de baan op tijdens de kwalificatie vanwege de crash van Mortara waarbij het gas bleef hangen. Is blijkbaar een probleem met de powertrain
Crash van Mortara omdat zijn gaspedaal bleef hangen. Mercedes heeft dezelfde powertrain. Ze moeten eerst bepalen of die veilig is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dus De Vires kan zich niet kwalificeren vanwege een crash?
Waardoor anderen niet mogen rijden. Lekker dan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Crash van Mortara omdat zijn gasgepaal bleef hangen.
Safety firstquote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waardoor anderen niet mogen rijden. Lekker dan.
Dan doen ze bij F1 niet (Leclerc en Lewis op 3 banden een race laten uitrijden)quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Safety first
Maar het is enorm balen uiteraard.
Probleem met het remsysteem. Eerst moet uitgezocht worden dat de anderen die met dezelfde powertrain rijden dat probleem niet hebben. Of dat het opgelost is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waardoor anderen niet mogen rijden. Lekker dan.
Niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan doen ze bij F1 niet (Leclerc en Lewis op 3 banden een race laten uitrijden)
Dat is niet hetzelfde he?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan doen ze bij F1 niet (Leclerc en Lewis op 3 banden een race laten uitrijden)
Ik dacht dat ze zeiden dat hij zou starten, maar blijkbaar was zijn auto niet klaarquote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mortara toch niet gestart?
EDIT Helaas niet dus, ik zie hem iig niet.
Ah, thanks!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze zeiden dat hij zou starten, maar blijkbaar was zijn auto niet klaar
[ twitter ]
Wisselen van de powertrainquote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
En waarom heeft Stoffel een penalty?
Wederom dank!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wisselen van de powertrain
[ twitter ]
Even afwachten maar hij had de attack mode tijdens de SC kunnen pakken, zoals Rast gisteren deed en daardoor een plek aan Mortara verloor.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat een domper om de race zo te eindigen
Krijgt Vergne straf?
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar was hij ook betrokken bij de crash met Buemi, Gunther en Evans.
Thanks! Schuift ondersteboven door het beeldquote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:11 schreef Starflyer het volgende:
Dit gebeurde er dus met Lynn
[ twitter ]
Hebben ze ook niet getoond. Noch iets over gezegd tot enige tijd na de rode vlag toen hij al op weg was naar het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:41 schreef heywoodu het volgende:
Lynn
Ik zit net te kijken en ben inmiddels bij de rode vlag vanwege Evans en Günther en wat troep enzo, totaal niks gezien of gehoord (van Ronald van Dam) over Lynn, die had ik niet verwacht.
Günther kwam in aanraking met Blomqvist. Evans met Lynn daarachter waarbij Lynn de lucht in ging.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:41 schreef heywoodu het volgende:
Lynn
Ik zit net te kijken en ben inmiddels bij de rode vlag vanwege Evans en Günther en wat troep enzo, totaal niks gezien of gehoord (van Ronald van Dam) over Lynn, die had ik niet verwacht.
Heeft hij wel gekregen. En terecht imho. Hij was sowieso te laat met de Attack Mode die ook tijdens een SC opgenomen mag worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:41 schreef heywoodu het volgende:
Niks meer over Vergne? Zou wel te debiel voor woorden zijn als hij een penalty krijgt natuurlijk.
https://formularapida.net(...)bia-from-frijns/amp/quote:UPDATE: There were raft of penalties post-race which shuffled the order from third to last, as Vergne lost his podium to teammate da Costa for not using the second Attack Mode due to red flag. The same was found to be the case for Rast and Blomqvist.
The trio were awarded a drive-through penalty which converted into 24s time penalty. The latter two had further penalties, with the two also found to be speeding under the Full Course Yellows, which added further 24s on their race time.
The same was for Cassidy, who dropped out of points like Rast due to the penalty. Among others, Gunther was handed a drive-through for causing a collision with Blomqvist, while Mahindra’s Lynn and Sims earned their penalties for power out of RESS.
Deze keer niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:25 schreef tja77 het volgende:
Hoe kom je in de 4e groep terecht? Daar heb je toch een voordeel tov groep 1.
Baan wordt sneller (meer rubber).quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deze keer niet.
En stand in het kampioenschap
Groep 4 had regen. Of iig druppels. Dat helpt niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Baan wordt sneller (meer rubber).
Zo’n Günther had die ook boven Frijns en de Vries gestaan wanneer hij in groep 1 z’n Q had moeten rijden? Ik denk het eerlijk gezegd van niet.
Die paar druppels zijn te verwaarlozen, de latere groepen hadden duidelijk de snellere omstandigheden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Groep 4 had regen. Of iig druppels. Dat helpt niet.
Of je hebt kans je achterstand in het kampioenschap wat in te lopen. Het is maar hoe je het bekijktquote:Op zaterdag 10 april 2021 12:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die paar druppels zijn te verwaarlozen, de latere groepen hadden duidelijk de snellere omstandigheden.
Als dat op basis van stand in het kampioenschap is, dan word je dus gestraft voor je goede positie in het kampioenschap. Doe het dan op basis van je tijd in de VT, of dat de coureurs zelf mogen kiezen (beginnende bij de leider in het kampioenschap) in welke groep ze de Q rijden.
Dat is dus nog oneerlijker.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:46 schreef Starflyer het volgende:
Vroeger deed men de indeling in groepen op basis van loting, maar dat vond men oneerlijk. Sinds een paar jaar is dat op basis van de stand in het kampioenschap.
Dat zeg ik, kunstmatige manier om het veld dichter bij elkaar te brengen. Net als een reversed grid en meer van zulks onzin. Als je het als team goed voor elkaar hebt, wordt je dus gestraft.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je hebt kans je achterstand in het kampioenschap wat in te lopen. Het is maar hoe je het bekijkt
Tsja, ik vind er ook wat voor te zeggen dat er een mogelijkheid is dat achterstanden ingelopen kunnen worden.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, kunstmatige manier om het veld dichter bij elkaar te brengen. Net als een reversed grid en meer van zulks onzin. Als je het als team goed voor elkaar hebt, wordt je dus gestraft.
Is ook zo, maar inhalen op Formule E banen valt sowieso al niet mee. Dus startpositie is vrij essentieel.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, ik vind er ook wat voor te zeggen dat er een mogelijkheid is dat achterstanden ingelopen kunnen worden.
Alleen is het kut als je ondertussen ook nog iets over de race probeert te schrijven, 95% van de 'inhaalacties' zijn het melden niet waard omdat ze nutteloos zijn maar die moet je er wel uit zien te filterenquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:33 schreef Sabata het volgende:
Je moet attack mode zien als een soort minipitstop, werkt best goed eigenlijk, alleen de stratencircuits mogen wel wat groter worden
Aha, ik neem het altijd op, schrijf een paar notes af en toe, en kijk soms de highlights terugquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alleen is het kut als je ondertussen ook nog iets over de race probeert te schrijven, 95% van de 'inhaalacties' zijn het melden niet waard omdat ze nutteloos zijn maar die moet je er wel uit zien te filteren
Leuk, maar het leek niet echt zijn fout te zijn.quote:
Dat is wel een dingetje voor morgen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:46 schreef Starflyer het volgende:
Een putdeksel dus, dat er voor zorgt dat Vandoorne spint
Dat ja.. Stoffel ging eerst de muur in ..quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Stoffel glijdt zelf weg en Nyck kon hem niet meer ontwijken ...
Dichtlassen die handelquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:46 schreef Starflyer het volgende:
Een putdeksel dus, dat er voor zorgt dat Vandoorne spint en Nyck erachter op rijdt
Ian James is iets rustiger, kookt wss inwendigquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Heeft de teambaas van Mercedes al op de tafel gemept?
De tafel is stukquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Heeft de teambaas van Mercedes al op de tafel gemept?
100% zijn fout. Van een kilometer af aan kon hij zien dat DiG terug aan het vallen was, maar kennelijk moest en zou hij er met alle risico voorbij gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leuk, maar het leek niet echt zijn fout te zijn.
quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
100% zijn fout. Van een kilometer af aan kon hij zien dat DiG terug aan het vallen was, maar kennelijk moest en zou hij er met alle risico voorbij gaan.
Een bijzondere kijk op de zaken.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
100% zijn fout. Van een kilometer af aan kon hij zien dat DiG terug aan het vallen was, maar kennelijk moest en zou hij er met alle risico voorbij gaan.
Als dat putdeksel er niet geweest was ging het prima. Hij deed imho niets verkeerd.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:49 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
100% zijn fout. Van een kilometer af aan kon hij zien dat DiG terug aan het vallen was, maar kennelijk moest en zou hij er met alle risico voorbij gaan.
Zal wel vastzitten. Vooral het hoogteverschil is een dingetje als je ziet hoe de wagen van Stoffel opspringt.quote:
Je zou toch zeggen dat hij dat met de Belgische wegen wel gewend zou moeten zijnquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zal wel vastzitten. Vooral het hoogteverschil is een dingetje als je ziet hoe de wagen van Stoffel opspringt.
Hij wel, die wagen van hem nietquote:Op zaterdag 10 april 2021 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat hij dat met de Belgische wegen wel gewend zou moeten zijn
Als geen gedoe is met putdekselsquote:
Ik heb dat spelquote:Op zondag 11 april 2021 13:03 schreef Zorro het volgende:
Nou, laten we dit Mario Kart maar weer eens een kans geven.
mwah, Stoffel was de enige die er echt over weggleedquote:
Misschien kunnen bananenschillen de Formule E nog spannender makenquote:
Gooi wat bananen dadelijk danquote:
Of de Formule 1quote:Op zondag 11 april 2021 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien kunnen bananenschillen de Formule E nog spannender maken
Afgelopen race was spannend genoegquote:
Bananen goed gemikt iddquote:
Dat was inderdaad een bananenschil. Duidelijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |