abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 13 augustus 2020 @ 12:28:52 #1
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194535157
quote:
[tweet="1221191250256093184","1169667761548578818","ZoomerMatthew","http://pbs.twimg.com/profile_images/1220834285625569280/Hq3LKwlr_normal.jpg","Sat Jan 25 22:00:57 +0000 2020"]Wtf?

The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]







http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.

Video waarin het document wordt bekeken(kon niks anders vinden):
Vanaf 4.44

Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

—————————————————————

Illuminati Card Game kaart



Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 12:52:06 #2
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_194535516
Lol, zag net een man in het bos fietsen met een mondkapje op. Dan spoor je echt niet.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 13:03:12 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194535705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:52 schreef Izzy73 het volgende:
Lol, zag net een man in het bos fietsen met een mondkapje op. Dan spoor je echt niet.
Ik zag net een man met een fietshelmpje..
Dan spoor je toch niet!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 13:33:36 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194536093
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:52 schreef Izzy73 het volgende:
Lol, zag net een man in het bos fietsen met een mondkapje op. Dan spoor je echt niet.
Bij mij in de buurt zie ik wel eens een grietje met zo'n plastic gezichtsmasker op haar kop gaat ze boodschappen doen of de hond uitlaten. Of die lui die alleen in de auto zitten met een mondluier om.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_194536394
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt zie ik wel eens een grietje met zo'n plastic gezichtsmasker op haar kop gaat ze boodschappen doen of de hond uitlaten. Of die lui die alleen in de auto zitten met een mondluier om.
Hypochonders.
Word steeds erger, die mensen die denken dat je dood neervalt na een hand schudden, laat staan een tongzoen.
Vakman pur sang
  donderdag 13 augustus 2020 @ 14:08:44 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194536637
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt zie ik wel eens een grietje met zo'n plastic gezichtsmasker op haar kop gaat ze boodschappen doen of de hond uitlaten. Of die lui die alleen in de auto zitten met een mondluier om.
https://www.ad.nl/binnenl(...)allergieen~a7f586c4/

:X deze toevallig?

enne mag je toch lekker zelf weten of je een mondkapje op doet.

In china deden ze dat standaard in de grote steden vanwege de smog..
zijn dat ook allemaal idioten?

Zelfs ver voor corona zag ik wel eens mensen lopen met een mondkapje in de stad.
laat die lui toch lekker.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 15:12:15 #7
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_194537491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt zie ik wel eens een grietje met zo'n plastic gezichtsmasker op haar kop gaat ze boodschappen doen of de hond uitlaten. Of die lui die alleen in de auto zitten met een mondluier om.
Die alleen in de auto zitten met een muilkorf op denken zeker dat ze zichzelf kunnen besmetten.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 17:27:39 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194539817
Heb te doen met de man, de kleine ondernemer koeioneren. Het lijkt wel een klucht met mondkapjeszombies op de achtergrond als je het filmpje ziet maar helaas realiteit.

Supermarkt moet dicht: eigenaar woest op Veiligheidsregio
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 18:10:48 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194540398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 17:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Heb te doen met de man, de kleine ondernemer koeioneren. Het lijkt wel een klucht met mondkapjeszombies op de achtergrond als je het filmpje ziet maar helaas realiteit.

Supermarkt moet dicht: eigenaar woest op Veiligheidsregio
Hij heeft al meer boetes gehad is 10x op gesprek geweest voor aanpassingen plus nu dus ook de sluiting genegeerd.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-sluiting-toch-open

Wil niet zeggen dat de situatie gewoon kudt is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:43:35 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194545112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 17:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Heb te doen met de man, de kleine ondernemer koeioneren. Het lijkt wel een klucht met mondkapjeszombies op de achtergrond als je het filmpje ziet maar helaas realiteit.

Supermarkt moet dicht: eigenaar woest op Veiligheidsregio
Tja, eigen schuld. De maatregelen zijn er niet voor niks, wanneer je dan na talloze malen gewaarschuwd te zijn nog steeds lak hebt aan de regels dan is het niet meer dan terecht dat je tent gesloten wordt. Had veel eerder mogen gebeuren.
Huilen dan.
pi_194545304
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tja, eigen schuld. De maatregelen zijn er niet voor niks, wanneer je dan na talloze malen gewaarschuwd te zijn nog steeds lak hebt aan de regels dan is het niet meer dan terecht dat je tent gesloten wordt. Had veel eerder mogen gebeuren.
Alsnog kun je natuurlijk wel medelijden hebben met de man. Niet zozeer omdat hij zich niet aan de regels hield, maar omdat hem kennelijk nooit het kritisch denkvermogen is meegegeven om redelijk te kunnen nadenken over oorzaak en gevolg, bewijs afwegen, dingen op waarde schatten, etc. in combinatie met dit.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 13-08-2020 22:57:38 ]
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:54:44 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194545432
Ja, dat zeker hoor. Het is wel een beetje treurig.

Het is ook niet alsof ik sta te springen van blijdschap omdat de toko gesloten wordt, maar veel meer opties bleven er naast verplicht sluiten niet meer over.
Huilen dan.
pi_194548477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt zie ik wel eens een grietje met zo'n plastic gezichtsmasker op haar kop gaat ze boodschappen doen of de hond uitlaten. Of die lui die alleen in de auto zitten met een mondluier om.
Die zie ik ook steeds meer. In de auto met een kapje op! _O-

Of een jong grietje die aan het hardrennen was laatst met zo'n ding op _O- Die is vast heeeeeul geil in bed ook :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194548542
Dit is eigenlijk nog veel belangrijker en het verklaart ook de discrepantie tussen 'besmettingen' en niemand op de IC:


Die PCR test is helemaal niet geschikt om een infectie aan te tonen. Het kan alleen aantonen dat kleine stukjes RNA van SARS-CoV-2 in de oppervlakte vd slijmvliesen zitten. Of het een actief of kapot virus is: kan het niet laten zien. Of er enorm veel of weinig zitten: kan het niet laten zien. Of virusdeeltjes de cellen zijn binnengedrongen en zich vermenigvuldigen: kan het niet laten zien. Of het lichaam erop reageert (oftewel is er een infectie en is de ziekte Covid-19 in het lichaam aanwezig): kan het niet laten zien. Heeft je immuunsysteem het al lang opgeruimd ALS er al een infectie was: kan het niet laten zien.

De zoveelste clusterfuck in dit dossier. Er worden op basis van een test die totaal ongeschikt is hiervoor conclusies getrokken die helemaal niet te trekken zijn uit die uitslag. En dat is dan de basis voor AL het gezeik dat we hebben. Om nog maar te zwijgen vh feit dat de uitslag (1% vd geteste mensen) ook nog eens rondom de foutmarge vd test zit.

Verklaart gelijk waarom die zogenaamd enorme 'tweede golf!!!!' niet tot extra zieken lijdt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194548553
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tja, eigen schuld. De maatregelen zijn er niet voor niks, wanneer je dan na talloze malen gewaarschuwd te zijn nog steeds lak hebt aan de regels dan is het niet meer dan terecht dat je tent gesloten wordt. Had veel eerder mogen gebeuren.
Ga toch weg. Iedere Ikea, Albert Heijn, Jumbo of Lidl heeft dezelfde binnensituatie. Alleen ja die hebben miljarden en een leger aan advocaten klaar staan dus dan durven ze niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194549355


quote:
Dr Luc Bonneux, epidemioloog aan het woord:

“Het was spoedig duidelijk dat Covid-19 zich gedraagt als een griep op speed: het volgt getrouw het patroon van natuurlijke ouderdomssterfte. Die is onbestaande of zeer laag bij jongeren, toenemend op middelbare leeftijd en zeer hoog op hoge leeftijd. De gemiddelde leeftijd bij overlijden van het Covid-19-slachtoffer is gelijk aan de gemiddelde leeftijd bij overlijden van alle andere doodsoorzaken samen: meer dan 80 jaar. Covid-19 is een oude mensenziekte. Zoals bij een zware griep kunnen gezonde mensen onder de leeftijd van 50 jaar er ernstig en lang ziek van worden, maar dat is zeldzaam. 99.99 procent van de min 50-jarige zullen Covid-19 overleven, 99.9 procent zullen niet op de intensive care belanden en 99 procent zal er niet ernstig ziek van worden.”

De meeste Europese landen dobberen nu doelloos rond, opgejaagd door een hysterische publieke opinie die op haar beurt wordt opgejaagd door hyperventilerende media. Zeldzame risico's worden uitvergroot, waardoor de burger geen benul heeft van hoofdzaak of bijzaak. Het toppunt van zinloosheid is het verplicht opleggen van mondmaskers in de buitenlucht. Dit coronabeleid gebaseerd op zinloze steekvlammen leidt enkel tot meer brandschade aan economie en samenleving. We zullen moeten leren leven met dit virus. Schade is onvermijdelijk, die moet en kan worden beperkt. De opflakkeringen in Europa tonen dat een beleid, gericht op het uitroeien van het virus door middel van quarantaine, een peperdure illusie is.”
Luc Bonneux, epidemioloog.
Opinie De Morgen, 12 augustus, 2020
Goh... wie hier roept dat al een hele tijd? *O*
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:11:24 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194549888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ga toch weg. Iedere Ikea, Albert Heijn, Jumbo of Lidl heeft dezelfde binnensituatie. Alleen ja die hebben miljarden en een leger aan advocaten klaar staan dus dan durven ze niet.
Denk je dat het dat is?

Geen idee hoe het er bij andere supermarkten aan toe gaat, maar daar waar ik mijn boodschappen doe wordt er in elk geval wel degelijk op gelet dat het niet te druk wordt, en dat mensen genoeg afstand houden bij bijvoorbeeld de kassa's. Zo wachten mensen ook buiten tijdens spitsuur. Volgens mij doen ze in elk geval aardig hun best om zich aan de voorschriften te houden, en dat kan je niet zeggen over de tent die nu gesloten is.
Huilen dan.
pi_194550142
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ga toch weg. Iedere Ikea, Albert Heijn, Jumbo of Lidl heeft dezelfde binnensituatie. Alleen ja die hebben miljarden en een leger aan advocaten klaar staan dus dan durven ze niet.
Verdiep je eerst eens wat meer in die zaak voordat je de overheid beschuldigd van grote bedrijven die duidelijk maatregelen genomen hebben niet aanpakt.

Deze man was meermaals gewaarschuwd en nam steeds maar geen maatregelen zoals landelijk wel genomen werden.

quote:
4 maanden na de ingevoerde maatregelen dan nog niet in staat zijn om zoiets simpels in te voeren nadat je daar meermaals op gewezen bent dan faal je ook als ondernemer.
pi_194550246
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verdiep je eerst eens wat meer in die zaak voordat je de overheid beschuldigd van grote bedrijven die duidelijk maatregelen genomen hebben niet aanpakt.

Deze man was meermaals gewaarschuwd en nam steeds maar geen maatregelen zoals landelijk wel genomen werden.
[..]

4 maanden na de ingevoerde maatregelen dan nog niet in staat zijn om zoiets simpels in te voeren nadat je daar meermaals op gewezen bent dan faal je ook als ondernemer.
quote:
Hij wijst rond in zijn winkel . „Ik heb looppaden gemaakt met één richting, overal stickers geplakt over de 1,5 meter afstand en belijning aangebracht, zodat mensen niet dicht bij elkaar gaan staan. Het enige wat ik inderdaad niet heb gedaan is zorgen voor en deurbeleid. Maar ik heb de Veiligheidsregio ook aangeboden daarvan werk te maken.”
Wat is het deur-beleid bij de AH dan? Ik zie hier niets. Je hoeft ook geen karretje of mandje meer mee te nemen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194550265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:35 schreef De_Onnoembare het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Goh... wie hier roept dat al een hele tijd? *O*
Confirmation bias.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:37:20 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194550312
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
Dit is eigenlijk nog veel belangrijker en het verklaart ook de discrepantie tussen 'besmettingen' en niemand op de IC:


Die PCR test is helemaal niet geschikt om een infectie aan te tonen. Het kan alleen aantonen dat kleine stukjes RNA van SARS-CoV-2 in de oppervlakte vd slijmvliesen zitten. Of het een actief of kapot virus is: kan het niet laten zien. Of er enorm veel of weinig zitten: kan het niet laten zien. Of virusdeeltjes de cellen zijn binnengedrongen en zich vermenigvuldigen: kan het niet laten zien. Of het lichaam erop reageert (oftewel is er een infectie en is de ziekte Covid-19 in het lichaam aanwezig): kan het niet laten zien. Heeft je immuunsysteem het al lang opgeruimd ALS er al een infectie was: kan het niet laten zien.

De zoveelste clusterfuck in dit dossier. Er worden op basis van een test die totaal ongeschikt is hiervoor conclusies getrokken die helemaal niet te trekken zijn uit die uitslag. En dat is dan de basis voor AL het gezeik dat we hebben. Om nog maar te zwijgen vh feit dat de uitslag (1% vd geteste mensen) ook nog eens rondom de foutmarge vd test zit.

Verklaart gelijk waarom die zogenaamd enorme 'tweede golf!!!!' niet tot extra zieken lijdt.
Ik heb die gezien, wankele pcr test die niets zegt wat zelfs toegegeven wordt, Van Dissel die er omheen draait en geen helder antwoord geeft om het vaccin te kunnen blijven promoten met zijn "uitbraakjes" voorkomen. Dit zou eens door EenVandaag uitgezonden moeten worden. Angstvirus is inderdaad het goede woord, is het niet goedschiks dan kwaadschiks gevaccineerd zullen we worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ga toch weg. Iedere Ikea, Albert Heijn, Jumbo of Lidl heeft dezelfde binnensituatie. Alleen ja die hebben miljarden en een leger aan advocaten klaar staan dus dan durven ze niet.
Exactemundo. Buiten de fles en rol papier, stickers en plastic scherm bij de kassa is het bij de Appie net zo druk als voorheen, het gros van de mensen en zelfs personeel houden zich niet eens aan die 1.5m. Een paar angsthazen met een mondlap zijn er altijd maar die zijn in de minderheid.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_194550378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Confirmation bias.
Ja zo kan je alles wel zo af doen ja.

Ik: "He die uitlaat van je auto gaat binnenkort afbreken want ik kan vanaf hier zien dat hij helemaal doorgerrot is"
Jij: Nee joh gaat prima.

2 dagen later:
Jij: Nu ja zeg, mijn uitlaat is eraf gevallen op de snelweg! Hoe kan dat nou?
Ik: "Ja dat zei ik toch, dat kon ik al zien."
Jij: cOnfIrMatIoN BiAs
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194550392
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:37 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Een paar angsthazen met een mondlap zijn er altijd maar die zijn in de minderheid.
Niet om het één of ander maar die (eventueel zelfgemaakte) mondkapjes draag je vooral om anderen niet te besmetten. Bij praten, hoesten, etc is de kans kleiner dat je druppeltjes verspreidt.

Heeft dus weinig met "angsthazen" te maken maar vooral met rekening houden met anderen.
pi_194550411
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja zo kan je alles wel zo af doen ja.

Ik: "He die uitlaat van je auto gaat binnenkort afbreken want ik kan vanaf hier zien dat hij helemaal doorgerrot is"
Jij: Nee joh gaat prima.

2 dagen later:
Jij: Nu ja zeg, mijn uitlaat is eraf gevallen op de snelweg! Hoe kan dat nou?
Ik: "Ja dat zei ik toch, dat kon ik al zien."
Jij: cOnfIrMatIoN BiAs
Met confirmation bias bedoel ik uiteraard dat je een artikel uitzoekt dat bij je mening past en alle artikelen van deskundigen die niet bij je mening passen negeert.
pi_194550760
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niet om het één of ander maar die (eventueel zelfgemaakte) mondkapjes draag je vooral om anderen niet te besmetten. Bij praten, hoesten, etc is de kans kleiner dat je druppeltjes verspreidt.

Heeft dus weinig met "angsthazen" te maken maar vooral met rekening houden met anderen.
Rekening houden met 0,15% vd bevolking :') om iets wat niet bewezen is.

Proportionaliteit is TOTAAL uit het zicht verloren door de hysterici en angsthazen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194550763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Met confirmation bias bedoel ik uiteraard dat je een artikel uitzoekt dat bij je mening past en alle artikelen van deskundigen die niet bij je mening passen negeert.
Same at ya! Verder heb je er inhoudelijk uiteraard niets tegenin te brengen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194550882
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Rekening houden met 0,15% vd bevolking :') om iets wat niet bewezen is.

Proportionaliteit is TOTAAL uit het zicht verloren door de hysterici en angsthazen.
We hebben alleen al 2 miljoen ouderen van boven de 75 jaar oud in Nederland.
En dat nog los van mensen die kwetsbaar zijn vanwege ziekte, zoals CF, kanker / leukemie, etc.

Dat is geen 0,15% van de bevolking, je rekenmethode is krom.

Dat het aantal doden relatief laag is, is juist omdat we de nodige maatregelen hebben genomen om de besmetting onder R0 1.0 te krijgen, al gaat dat op dit moment juist weer de verkeerde kant op.
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Same at ya! Verder heb je er inhoudelijk uiteraard niets tegenin te brengen.
Wat ik er inhoudelijk over te zeggen heb zal je na al onze discussies in KLB, COR en BNW onderhand wel weten, ik hoef niet op ieder opiniestuk in te gaan.
pi_194550991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We hebben alleen al 2 miljoen ouderen van boven de 75 jaar oud in Nederland.
En dat nog los van mensen die kwetsbaar zijn vanwege ziekte, zoals CF, kanker / leukemie, etc.

Dat is geen 0,15% van de bevolking, je rekenmethode is krom.

Dat het aantal doden relatief laag is, is juist omdat we de nodige maatregelen hebben genomen om de besmetting onder R0 1.0 te krijgen, al gaat dat op dit moment juist weer de verkeerde kant op.
[..]

Wat ik er inhoudelijk over te zeggen heb zal je na al onze discussies in KLB, COR en BNW onderhand wel weten, ik hoef niet op ieder opiniestuk in te gaan.
Je verzint nu zelf dat er 2 miljoen aan mol gaan. RIVM hanteert ongeveer 0,15% mortaliteit. En die is dalende. De rest verzin je zelf.

Dat de test geen besmetting aan kunnen tonen negeer je ook vrolijk, dus laat maar weer.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194551079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je verzint nu zelf dat er 2 miljoen aan mol gaan. RIVM hanteert ongeveer 0,15% mortaliteit. En die is dalende. De rest verzin je zelf.

Dat de test geen besmetting aan kunnen tonen negeer je ook vrolijk, dus laat maar weer.
Dat beweer ik niet.

Ik beweer echter wel dat we een groep van 2 miljoen kwetsbare bejaarden hebben, nog los van de groep kwetsbare mensen met een onderliggende ziekte.

Het is heel makkelijk om daar licht over te denken als je zelf gezond en/of jong bent maar het zijn wel de 2 groepen waar de meeste corona doden zijn gevallen.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:32:57 #30
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194551241
Gros van de groep de kwetsbare bejaarden zitten in een verzorgingstehuis opgesloten. Zoveel bejaarden kom ik niet eens tegen op straat of in de supermarkt . Ik ken zelf mensen die iets onder de leden hebben die zogenaamd bij de kwetsbare groep horen buiten hun kwaaltjes mankeren ze niks en al helemaal geen covid het gaat zelfs goed met ze. Niemand in mijn kring heeft corona of gevallen van corona in hun omgeving, familie en vrienden niet, collega's niet etc. En dan nog, al ben je getest dan zegt dit helemaal niets. Blijf maar in de fabeltjeskrant geloven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_194551262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet.

Ik beweer echter wel dat we een groep van 2 miljoen kwetsbare bejaarden hebben, nog los van de groep kwetsbare mensen met een onderliggende ziekte.

Het is heel makkelijk om daar licht over te denken als je zelf gezond en/of jong bent maar het zijn wel de 2 groepen waar de meeste corona doden zijn gevallen.
En laat dat nou sowieso de groep zijn waar de meeste doden vallen. In veel grotere getallen aan andere dingen dan Corona trouwens.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194551278
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Gros van de groep de kwetsbare bejaarden zitten in een verzorgingstehuis opgesloten. Zoveel bejaarden kom ik niet eens tegen op straat of in de supermarkt . Ik ken zelf mensen die iets onder de leden hebben die zogenaamd bij de kwetsbare groep horen buiten hun kwaaltjes mankeren ze niks en al helemaal geen covid het gaat zelfs goed met ze. Niemand in mijn kring heeft corona of gevallen van corona in hun omgeving, familie en vrienden niet, collega's niet etc. En dan nog, al ben je getest dan zegt dit helemaal niets. Blijf maar in de fabeltjeskrant geloven.
En in die bejaardentehuizen zijn ze JUIST gestorven door het wanbeleid van de regering en het RIVM. 100 jaar geleden wisten ze al dat je zwakke mensen buiten in het zonlicht en de frisse lucht moet zetten bij een rondgaande ziekte ipv ze in afgesloten bacterie- en virushokken op te sluiten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:37:24 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194551347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet.

Ik beweer echter wel dat we een groep van 2 miljoen kwetsbare bejaarden hebben, nog los van de groep kwetsbare mensen met een onderliggende ziekte.

Het is heel makkelijk om daar licht over te denken als je zelf gezond en/of jong bent maar het zijn wel de 2 groepen waar de meeste corona doden zijn gevallen.
plus eventuele andere mensen die voor andere reden op de IC kunnen belanden!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:37:51 #34
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194551360
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En in die bejaardentehuizen zijn ze JUIST gestorven door het wanbeleid van de regering en het RIVM. 100 jaar geleden wisten ze al dat je zwakke mensen buiten in het zonlicht en de frisse lucht moet zetten bij een rondgaande ziekte ipv ze in afgesloten bacterie- en virushokken op te sluiten.
Klopt maar ik dacht laat ik dat maar niet erbij vermelden want dan gaan de bruikbare idioten weer los.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_194551378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Gros van de groep de kwetsbare bejaarden zitten in een verzorgingstehuis opgesloten. Zoveel bejaarden kom ik niet eens tegen op straat of in de supermarkt . Ik ken zelf mensen die iets onder de leden hebben die zogenaamd bij de kwetsbare groep horen buiten hun kwaaltjes mankeren ze niks en al helemaal geen covid het gaat zelfs goed met ze.
Op zich wonen er in Nederland maar 115.000 mensen in verzorgingstehuizen.
De rest woont zelfstandig of zelfstandig met thuiszorg / aanleun.

quote:
Niemand in mijn kring heeft corona of gevallen van corona in hun omgeving, familie en vrienden niet, collega's niet etc. En dan nog, al ben je getest dan zegt dit helemaal niets. Blijf maar in de fabeltjeskrant geloven.
Dat hangt ook af van de regio waar je woont.
In mijn directe omgeving ken ik persoonlijk ook nog niemand die ziek is geworden, in het westen ken ik wel al 2 waarvan er 1 zo'n 2 weken op de IC in het Erasmus heeft gelegen en de ander lichte griepverschijnselen heeft gehad.

De persoon die ik ken die op de IC is beland, zat overigens niet in de risicogroep.
pi_194551417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En in die bejaardentehuizen zijn ze JUIST gestorven door het wanbeleid van de regering en het RIVM. 100 jaar geleden wisten ze al dat je zwakke mensen buiten in het zonlicht en de frisse lucht moet zetten bij een rondgaande ziekte ipv ze in afgesloten bacterie- en virushokken op te sluiten.
Dat is in de zomer bij +20 graden Celsius wel haalbaar, in maart/april is het ook wel 12 graden geweest buiten. Regen helpt ook niet echt ;)
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:43:43 #37
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194551447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En in die bejaardentehuizen zijn ze JUIST gestorven door het wanbeleid van de regering en het RIVM. 100 jaar geleden wisten ze al dat je zwakke mensen buiten in het zonlicht en de frisse lucht moet zetten bij een rondgaande ziekte ipv ze in afgesloten bacterie- en virushokken op te sluiten.
Eh, Ik weet niet wat jij met je grootouders doet, maar je kan zelf een tehuis kiezen, de meesten hebben prachtige voorzieningen, en behulpzaam personeel.
Veel hebben een prachtige binnenplaats et veel groen of een park vlakbij.
jaren het land door gekruist en verschillende centra bezocht om training te geven in gebruik van tablets en telefoons (vrijwilligers werk)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En laat dat nou sowieso de groep zijn waar de meeste doden vallen. In veel grotere getallen aan andere dingen dan Corona trouwens.
Dat komt door de huidige aanpak, " elke dode is er 1 te veel natuurlijk ", maar door de aanpak, zijn het over het algemeen de ouderen die er aan overleden zijn!
Wees blij dat er weinig zijn die nog geen respectabele leeftijd heeft bereikt..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_194551881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eh, Ik weet niet wat jij met je grootouders doet, maar je kan zelf een tehuis kiezen, de meesten hebben prachtige voorzieningen, en behulpzaam personeel.
Veel hebben een prachtige binnenplaats et veel groen of een park vlakbij.
jaren het land door gekruist en verschillende centra bezocht om training te geven in gebruik van tablets en telefoons (vrijwilligers werk)
Ik vraag me echt iedere keer af wat jij gerookt hebt? :{

Je hebt echt gemist dat er maandenlange gedwongen sluiting was? Door De Jonge opgelegd? Dat mensen maanden letterlijk eenzaam binnen hebben gezeten? :{ :{

https://www.bnnvara.nl/ar(...)in-de-verpleeghuizen
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194554080
https://eu.jsonline.com/s(...)hey-home/3335232001/

_O-

Perfecte illustratie van de hysterie waar we in zitten. Ik begin nu opeens de heksenverbrandingen, IS en religieuze oorlogen te begrijpen. Het gros vd mensen is niet in staat rationeel te zijn _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:27:05 #40
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194554746
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
https://eu.jsonline.com/s(...)hey-home/3335232001/

_O-

Perfecte illustratie van de hysterie waar we in zitten. Ik begin nu opeens de heksenverbrandingen, IS en religieuze oorlogen te begrijpen. Het gros vd mensen is niet in staat rationeel te zijn _O-
Als je denkt dat het niet gekker kan....

In NL doen ze het geniepig in kleine stapjes om Henk en Ingrid te laten wennen tot ze allemaal gemuilkorfd en gevaccineerd in het gareel lopen. Stomme propaganda zoals doe het niet voor jezelf maar voor een ander :{w

Las ook ergens dat je voor covid 2 keer gevaccineerd zou moeten worden, mensen op leeftijd zelfs 3 keer.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_194555181
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als je denkt dat het niet gekker kan....

In NL doen ze het geniepig in kleine stapjes om Henk en Ingrid te laten wennen tot ze allemaal gemuilkorfd en gevaccineerd in het gareel lopen. Stomme propaganda zoals doe het niet voor jezelf maar voor een ander :{w

Las ook ergens dat je voor covid 2 keer gevaccineerd zou moeten worden, mensen op leeftijd zelfs 3 keer.
Joh. Wat mij betreft: Sars-Covid-2 is nu onderdeel van het ontelbare rijtje virussen dat al langer dan de mens op aarde rondzwerft en het is gewoon een onderdeel van deze flora en fauna. Als je daar niet tegen kan, dan kan je feitelijk niet meer tegen deze aarde.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194556570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Joh. Wat mij betreft: Sars-Covid-2 is nu onderdeel van het ontelbare rijtje virussen dat al langer dan de mens op aarde rondzwerft en het is gewoon een onderdeel van deze flora en fauna. Als je daar niet tegen kan, dan kan je feitelijk niet meer tegen deze aarde.
Klinkt logisch. 8)7
pi_194558259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Klinkt logisch. 8)7
Het is nog onzeker of de virussen “nieuw” zijn of al miljoenen jaren rondsluimeren, vaak in dieren.
Dat is wel zo.
Vakman pur sang
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:28:35 #44
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_194558349
Alleen de mens vernietigd zijn leefomgeving.
Een virus is slimmer en wil overleven, zal daarom altijd muteren in een mildere variant.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:50:40 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194559613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vraag me echt iedere keer af wat jij gerookt hebt? :{

Je hebt echt gemist dat er maandenlange gedwongen sluiting was? Door De Jonge opgelegd? Dat mensen maanden letterlijk eenzaam binnen hebben gezeten? :{ :{

https://www.bnnvara.nl/ar(...)in-de-verpleeghuizen
Gedwongen sluiting?
In Nederland?
Ehhh nee, het werd aangeraden, en groepjes was ook niet verboden zoalng je de 1,5 mtr kon waarborgen.
Bij mij in centrum was het een maand +- rustig, daarna trok niemand zich meer aan de regels aan.. Nederlanders niet en duistere niet..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:53:20 #46
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194559664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Joh. Wat mij betreft: Sars-Covid-2 is nu onderdeel van het ontelbare rijtje virussen dat al langer dan de mens op aarde rondzwerft en het is gewoon een onderdeel van deze flora en fauna. Als je daar niet tegen kan, dan kan je feitelijk niet meer tegen deze aarde.
Covid 19 is de 2019 variant van het corona virus wat pas bekendheid kreeg begin jaren 2000 daarvoor zal het vast al wel langer bestaan hebben maar niet langer als de mens, net als mensen en dieren evolueert ook een virus.
Corona vriussen zijn er nog niet Olang, maar het is weer een variant op een variant en ga zo maar door
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_194566549
Niemand vraagt waarom er maar 404 griep doden zijn in 2020. En dat die 6138 doden gewoon een andere naam kregen..
pi_194568110
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 04:09 schreef PSVCL het volgende:
Niemand vraagt waarom er maar 404 griep doden zijn in 2020. En dat die 6138 doden gewoon een andere naam kregen..
quote:
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken.
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

pi_194569476
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:28 schreef Izzy73 het volgende:
Alleen de mens vernietigd zijn leefomgeving.
Een virus is slimmer en wil overleven, zal daarom altijd muteren in een mildere variant.
Vorige week kon je een virus alleen nog via injectie krijgen.

Heb ik iets gemist?
pi_194569517
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is nog onzeker of de virussen “nieuw” zijn of al miljoenen jaren rondsluimeren, vaak in dieren.
Dat is wel zo.
Een virus wat zich enkel van mens tot mens overdraagt lijkt me niet al langer dan de mens op aarde rondzwerven. :X
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')