abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:41:42 #76
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_194660780
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 11:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had.
Indd, Adam Part staat aan de voet van mislukkingen van de jaren na BMW.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:10:00 #77
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194661323
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 11:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Dr Mario Theissen _O_

Wat doet die eigenlijk nog vandaag de dag? :@
Van zijn pensioen aan het genieten.
pi_194661394
Problemen waren duidelijk maar ze heeft nooit de noodzakelijke veranderingen tijdig doorgevoerd terwijl het allemaal steeds moeilijker werd. Ze konden ook geen tegenvallers meer absorberen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:26:20 #79
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194661558
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:14 schreef jpjedi het volgende:
Problemen waren duidelijk maar ze heeft nooit de noodzakelijke veranderingen tijdig doorgevoerd terwijl het allemaal steeds moeilijker werd. Ze konden ook geen tegenvallers meer absorberen.
Dat kon ze ook niet in haar eentje. Dat soort beslissingen gingen altijd via het Executive Committee, waarin meer mensen zitten en de leiding in handen is van Mike O'Driscoll.
En helemaal boven in de keten staat nog steeds Frank Williams, als voorzitter van de Holding.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:34:03 #80
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194661675
quote:
He Claire hoe is het gegaan met de Family heritage te bewaren door geen Mercedes B team te worden?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194662887
Officieel: FIA voert verbod op party mode in

https://racingnews365.nl/(...)-mode-in?utm_medium=

Monza dus
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:20:13 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194663066
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:26 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat kon ze ook niet in haar eentje. Dat soort beslissingen gingen altijd via het Executive Committee, waarin meer mensen zitten en de leiding in handen is van Mike O'Driscoll.
En helemaal boven in de keten staat nog steeds Frank Williams, als voorzitter van de Holding.
wijzen naar 1 persoon is altijd makkelijker maar het ligt meestal wat ingewikkelder inderdaad, Williams is iig behouden dat scheelt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:36:05 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194663314
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:06 schreef mikieu het volgende:
Officieel: FIA voert verbod op party mode in

https://racingnews365.nl/(...)-mode-in?utm_medium=

Monza dus
Gvd, nog een week wachten...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:37:19 #84
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194663339
De inhoud van de Technische Directive is 'bekend'. Volgens AMuS gelden vanaf de Grand Prix van Italië de volgende regels.

• Vanaf de start van de kwalificatie tot het eind van de race mogen de coureurs nog maar 1 power mode gebruiken, behalve als ze in een langzame ronde zitten, zoals bijvoorbeeld een formation lap, in- of outlap, achter de SC of bij een VSC.

• De overtake mode blijft behouden, maar mag alleen in de race gebruikt worden.

• Vanaf de derde motor moeten alle motoren van dezelfde leverancier in dezelfde modes draaien.

• In verschillende Grand Prix mogen andere settings gebruikt worden.

https://www.auto-motor-un(...)echnische-direktive/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:39:15 #85
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194663373
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:37 schreef Starflyer het volgende:

• Vanaf de derde motor moeten alle motoren van dezelfde leverancier in dezelfde modes draaien.
Wat betekent dit? Dat alle Mercedesmotoren in dezelfde mode staan, of ze nou in een Williams of een Racing Point zitten?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:43:17 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194663429
Ja, vanaf de derde van wat?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194663845
3e motor in de pool, denk als de andere nog de 2e hebben dat die nog wel vrijheid hebben. Maar wie de 3e pakt moeten dat op elkaar afstemmen voor het weekend? Of 1 maal kiezen en zo laten?
pi_194663872
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:52 schreef TagForce het volgende:

[..]

Als je 1 stand mag instellen voor de qualy en daar ook de race mee moet rijden, wat doe je dan? Een conservatieve stand? Met het risico dat je buiten de punten eindigt omdat je te conservatief was? Of ga je voor 'no guts, no glory' met een stand die wellicht in sommige gevallen het einde van de race niet gaat halen? Maar wel met een kans om de race te winnen.

Ik denk dat het tactisch veel interessantere races gaat opleveren.[quote]

Dat betwijfel ik want alle teams, of dat nou Mercedes is of bij RBR, zeggen dat de vol open stand (party mode) niet te doen is voor een hele race.
Oftewel dat wordt een conservatieve stand voor iedereen waardoor quali een stuk langzamer wordt met even goed grote verschillen. En de race wordt er ook niet anders op want ipv dat ze nu een knop kunnen omdraaien om even de party mode te gebruiken zetten ze die knop dan nooit open want een hele race lang overleeft een motor (zeggen ze dan) niet.

[quote]Mja, maar je kijkt dan niet naar wat de party mode daadwerkelijk is. Je gaat er vanuit dat het een knopje is, en dat dan de motor magisch ineens heel andere dingen doet. Er is niets magisch aan, dat knopje wijzigt dingen in de motor die tijdens het opstellen van de parc fermé regel tussen qualy en race simpelweg niet met een knopje gewijzigd konden worden. Daar moest het blok voor blootgelegd worden, om vervolgens met een kabeltje allerlei variabelen en met een schroevendraaier allerlei fysieke zaken aan te passen. Dat is wat de regel verbiedt, dus het is niet in de geest van de regel dat dat nu via het stuur kan.
Toen kwam er een periode waarin al die zaken gewoon vanuit de pits geregeld konden worden via de 2-way telemetry, en dat werd verboden door de regel dat de coureur de wagen zelf, en zonder assistentie, moest besturen. Wat was het gevolg? Al die zaken die vanuit de pits geregeld werden konden nu met knopjes op het stuur gewijzigd worden door de coureur zelf. De coureur krijgt de instructie om wijzigingen door te voeren via de boordradio. Als je kijkt naar de reden voor de regels, en de huidige situatie, dan kun je niet anders dan concluderen dat al die knopjes op het stuur er alleen maar zijn gekomen om de geldende regels mbt parc fermé te omzeilen. De enige manier om daar vanaf te komen is te zorgen dat je al die variabelen en andere zaken weer alleen maar met een kabeltje in de pitbox mag veranderen.

Maar goed, je mag dat anders zien, uiteraard.
Nee dat noemde ik al wel, de party mode doet veel meer dan even simpel wat kracht meer geven.
Alleen om het te activeren is het een simpel aan/uit knopje. Door dat ene knopje om te draaien komt er extra power vrij in de motor op wat voor manieren dan ook.

Omzeilt het Parc Ferme dan?
Parc Ferme zegt dat je niets mag veranderen aan de auto. In wezen doet bv de party mode dat niet.
Het is niet dat ze meer voorvleugel bij zetten, of een andere setting veranderen. In wezen veranderen ze helemaal niets en blijft de party mode setting actief zowel bij quali als tijdens de race. Het is ''gewoon'' dat ze het even moeten aanzetten, net als dat ze de overtake moeten activeren. Maar de party mode optie is er altijd, die is niet verdwenen uit de motor en is ook tijdens de race gewoon beschikbaar.

Heel vroeger zouden ze misschien wat zachter gaan rijden, nu doen ze dat o.a. door de motorkracht wat minder te maken om te besparen. Maar in wezen worden er helemaal geen veranderingen gedaan.

Wat natuurlijk wel heel anders is is dat ze heel erg veel coaching krijgen vanaf de pitmuur.
Dat er in de fabrieken heel veel mensen meekijken naar alle data en of je wel meer kracht kunt bijzetten en welke mode het beste is. Qua tactiek en opties hoeft de coureur het in wezen niet zelf uit te vogelen.
Daar krijgen ze advies in.
Dan zou ik als FIA zijnde eerder daar banden aan leggen dan aan dat knopje om even wat meer kracht tijdens quali en de race bij te voegen.
Ik denk dat je juist door die party mode veel meer spanning kunt krijgen dan wanneer iedereen altijd maar in een conservatieve modus zit. Juist als er vanuit de pitmuur minder coaching gedaan mag worden.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:13:08 #89
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194663882
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat betekent dit? Dat alle Mercedesmotoren in dezelfde mode staan, of ze nou in een Williams of een Racing Point zitten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:43 schreef daNpy het volgende:
Ja, vanaf de derde van wat?
Vanaf de derde motor die een team voor een coureur inzet. Omdat sommige teams al een tweede motor hebben ingezet zijn er verschillen in belasting tussen de motoren, waardoor ze om te zorgen dat de betrouwbaarheid niet in het geding komt met een lagere power mode willen rijden. Vanaf het inzetten van de derde motor is dat geen issue meer en moet elke motor van een leverancier in dezelfde power mode rijden.

Dus alle Mercedes/Ferrari/Renault/Honda motoren van alle teams rijden dan in dezelfde power mode. Dit om te voorkomen dat klantenteams worden benadeeld doordat ze in een lagere power mode zouden moeten opereren van de leverancier. Iets wat nu al tegen de regels is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:13:35 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194663887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:10 schreef mikieu het volgende:
3e motor in de pool, denk als de andere nog de 2e hebben dat die nog wel vrijheid hebben. Maar wie de 3e pakt moeten dat op elkaar afstemmen voor het weekend? Of 1 maal kiezen en zo laten?
wel grappig als Williams de 1e is met de 3e motor
pi_194664080
Artikel gelezen. Als ik het goed begrijp;
De FIA wilt het besturen van de auto volledig aan de coureur overlaten. Het team mag geen aanwijzingen geven in welke motorstand de coureur moet rijden.
Dit zal inhouden dat alle mogelijkheden er nog steeds zullen zijn, behalve de knop om van motorstand te wisselen.

Voor zover ik weet is de Mercedesmotor snel dankzij de batterij en de verbeterde brandstof die ze gebruiken.

Het is dan ook geen maatregel in de zin van balance of performance, het gaat er om dat de FIA eenvoudiger kan monitoren of er regels worden overtreden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:52:20 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_194664494
Hamilton "tell me what to do, engine is dying!" incoming.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_194664535
Hamilton in paniek, dat klinkt fantastisch.
SOONY
pi_194664903
Its nice weather out there -> mode 1
Look a balloon -> mode 2

Etc..
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:38:42 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194665038
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:27 schreef mikieu het volgende:
Its nice weather out there -> mode 1
Look a balloon -> mode 2

Etc..
Nee, de bedoeling is dat de motor in zowel de kwalificatie als de race in dezelfde motorstand blijft staan. De enige uitzondering is voor dingen als een in-lap, formatieronde, etc.
pi_194666139
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee dat noemde ik al wel, de party mode doet veel meer dan even simpel wat kracht meer geven.
Alleen om het te activeren is het een simpel aan/uit knopje. Door dat ene knopje om te draaien komt er extra power vrij in de motor op wat voor manieren dan ook.

Omzeilt het Parc Ferme dan?
Parc Ferme zegt dat je niets mag veranderen aan de auto. In wezen doet bv de party mode dat niet.
Het is niet dat ze meer voorvleugel bij zetten, of een andere setting veranderen. In wezen veranderen ze helemaal niets en blijft de party mode setting actief zowel bij quali als tijdens de race. Het is ''gewoon'' dat ze het even moeten aanzetten, net als dat ze de overtake moeten activeren. Maar de party mode optie is er altijd, die is niet verdwenen uit de motor en is ook tijdens de race gewoon beschikbaar.

Heel vroeger zouden ze misschien wat zachter gaan rijden, nu doen ze dat o.a. door de motorkracht wat minder te maken om te besparen. Maar in wezen worden er helemaal geen veranderingen gedaan.

Wat natuurlijk wel heel anders is is dat ze heel erg veel coaching krijgen vanaf de pitmuur.
Dat er in de fabrieken heel veel mensen meekijken naar alle data en of je wel meer kracht kunt bijzetten en welke mode het beste is. Qua tactiek en opties hoeft de coureur het in wezen niet zelf uit te vogelen.
Daar krijgen ze advies in.
Dan zou ik als FIA zijnde eerder daar banden aan leggen dan aan dat knopje om even wat meer kracht tijdens quali en de race bij te voegen.
Ik denk dat je juist door die party mode veel meer spanning kunt krijgen dan wanneer iedereen altijd maar in een conservatieve modus zit. Juist als er vanuit de pitmuur minder coaching gedaan mag worden.
Nee, je snapt niet wat ik bedoel.

Jij zegt: de partymode is er al, ze moeten hem alleen met de knop aanzetten.
Ik zeg: De partymode 'aanzetten' verandert fysieke zaken waar je vroeger een schroevendraaier voor nodig had. Nog steeds, alleen zit die nu vast aan een stappenmotor om het onderdeel te draaien.

En je hebt het alleen over de partymode, maar de regel geldt voor alle modi op de wagen. Het is dus niet alleen conservatief in qualy met de huidige racemodus voor in de race. Het is letterlijk hoeveel risico wil je nemen om snel te zijn. Te conservatief en de RB haalt de Merc in, te agressief en de Merc ploft. En hoe ver ga je daar in. Hoe betrouwbaar is die Honda als ie belast wordt.

De Merc rijdt bijvoorbeeld de eerste ronden op 95% en de rest op 80% zodat ze indien nodig aan het eind nog 90% kunnen rijden. Dat kan niet meer. Maar gaan ze dan op 85%, of 87% rijden, en rijdt de Bull dan de race uit op 89% om 2 seconden voor Ham te eindigen?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:05:36 #97
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194666283
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 15:13 schreef Starflyer het volgende:

[..]

[..]

Vanaf de derde motor die een team voor een coureur inzet.
Maar dat betekent dus dat in Monza niet iedereen hieraan vastzit, alleen degene die al op de 3e motor zitten?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:13:42 #98
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_194666443
Ik snap er niks meer van :{
pi_194666456
Welke derde motor?
SOONY
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:19:13 #100
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194666551
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 18:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar dat betekent dus dat in Monza niet iedereen hieraan vastzit, alleen degene die al op de 3e motor zitten?
Iedereen zit vanaf Monza vast aan één setting voor kwalificatie en race. Alleen hoeft die setting dan niet gelijk te zijn aan de andere coureurs die met dezelfde motor rijden.

Pas als er voor coureurs een derde motor ingezet wordt, moet die setting in dezelfde race voor iedereen gelijk zijn die met een derde motor van dezelfde leverancier rijdt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')