abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194539868
Ik lees vaak rommelen in het voorstadium van de bevalling. Hoe voelt dat rommelen? Als krampen? Want ik voel af en toe wel wat rommelen, maar ik kan het niet echt plaatsen.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 17:44:03 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_194540016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees vaak rommelen in het voorstadium van de bevalling. Hoe voelt dat rommelen? Als krampen? Want ik voel af en toe wel wat rommelen, maar ik kan het niet echt plaatsen.
Bij mij waren het wel echt krampjes al. Nog niet echt heftig, meer als een soort lichte buikgriep, maar zodra er een regelmaat in komt dan weet je genoeg :)
disclaimer
pi_194540163
Oh Tink, fijn dat je naar Weert mag/kunt.
Ik ben sinds 4 weken onder controle in Roermond en ik heb gezworen als er een bepaalde gynaecoloog tijdens mijn bevalling dienst heeft dan ga ik naar huis! 🤓

Mijn Suikertest was dus ‘afwijkend’ bleek bij 28 weken, dus een verwijzing naar de gynaecoloog, want ‘das protocol’. Met de VK afgesproken dat ook van hun kant een balletje opgegooid zou worden voor bevallen op de open verloskamer.

Eerste afspraak bij de gynaecoloog, met 30 weken, was prettig, afgesproken dat als de bloedwaardes goed bleken bij ‘normaal eten’ ik na twee goede groeiecho’s terug naar de VK kon/mocht.

Bloedwaardes, zonder dieet, bleken allemaal mooi, heel ruim binnen de marges en ook bij de echo’s bleek baby nogal gemiddeld te zijn, P54 en P53. Dus ik denk afgelopen maandag na de echo, fijn, wegwezen hier en terug naar de VK.

Maar helaas pindakaas, ik trof een minder leuk exemplaar gynaecoloog die het hele register opengetrokken heeft om me toch daar te houden..
Met als toppunt het argument, ‘je baby ligt in stuit dus je moet toch een keizersnede’
Kom op gast, lees je dan op zijn minst eventjes in, onze jongste was een vaginale stuitbevalling in jullie ziekenhuis...
Ik moest er maar niet vanuit gaan dat de baby nog zou draaien en maar al eens nadenken over een versie.

Toen ik hem vroeg of ik er dan vanuit kon gaan dat ze de dag voor de bevalling van onze jongste in ‘zijn ziekenhuis’ een foutje hadden gemaakt en op de echo billen voor een hoofdje hadden aangezien, aangezien hij zo stellig was dat draaien bij die termijn (38+2) niet meer mogelijk was, was het gesprek zo afgelopen.

Gelukkig heb ik een hele leuke verloskundige die al liet vallen dat ik altijd kon bellen als ik dacht ‘het ziekenhuis niet meer te halen’. 🤓
Daar moet ik me nog even over bedenken, en hangt ook wel voor een groot gedeelte af of baby nog draaien gaat. Maar fijn dat ze me wel de mogelijkheid ‘geven’.

Voor zover mijn frustratie naar aanleiding van hoe ze Tink ‘behandeld hebben’
  donderdag 13 augustus 2020 @ 18:32:32 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_194540658
Ook al zo irritant Ggirl!

Ga je wel in het ziekenhuis bevallen? Of laat je dat van de ligging afhangen?
Oh ik zie dat je daar al antwoord op gaf, sorry :')

Hoe "afwijkend" was jouw suikertest?

Even voor mezelf ook ter voorbereiding op wat kan komen morgen :')
disclaimer
  donderdag 13 augustus 2020 @ 18:33:31 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_194540672
Overigens wel een ander positief ding aan de afspraak vandaag: baby ligt gelukkig eindelijk met de kop omlaag. :D
disclaimer
pi_194541284
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:32 schreef SQ het volgende:
Ook al zo irritant Ggirl!

Ga je wel in het ziekenhuis bevallen? Of laat je dat van de ligging afhangen?
Oh ik zie dat je daar al antwoord op gaf, sorry :')

Hoe "afwijkend" was jouw suikertest?

Even voor mezelf ook ter voorbereiding op wat kan komen morgen :')
7,9 na 2 uur..
Ik heb dus géén dieet, drie dagcurves geprikt bij mijn ‘normale’ eten en die waren prima.
Zelfs op de verjaardag van dochter toen ik gewoon mee vlaai en andere troepheb gegeten!

Nu het verzoek om 1x per 2 weken een dag te prikken en die uitslagen door te mailen, om te kijken of het ‘normaal’ blijft.
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 19:27:50 #82
382129 crew  Donna
pi_194541517
Mijn vliezen braken om 6:30 uur en om 8:00 kreeg ik weeën. Ik ben uiteindelijk om 3:15 verlost :+
Dus bijna een hele dag. Zo rekende het ziekenhuis ook ongeveer, sowieso is het erg belangrijk hoelang geleden de vliezen braken. Maar ik kreeg dus ook al vrij snel weeën.

Het heeft bij mij overigens helemaal niet gerommeld. Ik zat op de wc, moest hoesten en toen braken de vliezen. Niks vooraf gemerkt. 8-)
pi_194541864
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:22 schreef SQ het volgende:

[..]

ik las dus laatst ergens dat je officieel niet meer mag autorijden in de zwangerschap als er minder dan 25 centimeter tussen je stuur en je buik overblijft.
Nou ben ik niet zo lang bebeend en ook niet zo dun bebuikt (ook in niet zwangere staat) dus ik denk ook niet dat ik ooit auto heb gereden met 25 centimeter afstand tussen buik en stuur :')
Maar goed, ik kan nu nog wel autorijden gelukkig. Met 5 centimeter speling ;)
_O- ik denk dat ik dat nooit heb gehad. Tegenwoordig misschien wel overigens maar heb nu nog geen zwangere buik.

Hier afgelopen weekend zalig gelukkig geweest met een hotel met airco (Marienhage in Eindhoven, aanrader als iemand ooit een hoteltip in Eindh. zoekt), en verder veel in dingen met airco gebleven (bios, museum).

Zo dag kwamen we thuis en werd ik echt ziek van de hitte. Daarna een paar dagen wat beter maar vandaag viel ik flauw. Waarschijnlijk lage bloeddruk, had ik bij Melle ook. Pas 27 telefonische intake verloskundige en 28 termijn echo.

Wordt wel echter nu!
Kwak
pi_194541995
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:14 schreef Ggirl het volgende:

[..]

7,9 na 2 uur..
Ik heb dus géén dieet, drie dagcurves geprikt bij mijn ‘normale’ eten en die waren prima.
Zelfs op de verjaardag van dochter toen ik gewoon mee vlaai en andere troepheb gegeten!

Nu het verzoek om 1x per 2 weken een dag te prikken en die uitslagen door te mailen, om te kijken of het ‘normaal’ blijft.
Dat was exact mijn waarde 6 jaar geleden, maar ik moest dus wekenlang curves prikken en verplicht ingeleid bij 40+2. Uiteindelijk mocht ik stoppen met prikken omdat alles steeds goed was.

Liep ivm gewicht al bij de gynaecoloog maar sinds toen alleen nog in t diabetes spreekuur (5 min per zorgeverlener en t ging alleen nog maar over groei en risico’s en bloedsuikers). Na de geboorte werd t kind van mn borst geplukt en een fles kunstvoeding toegestopt want hij zou een lage bloedsuiker hebben (hij was net wakker en begon net met drinken).

Klink ik bitter? Ben ik nog steeds een beetje 😅

Ik hoop nu minder in de medische hoek gedrukt te worden. Inzichten zijn sowieso veranderd en de protocollen hier heel anders. ❤
Kwak
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 20:16:58 #85
382129 crew  Donna
pi_194542373
Ik moest wel wekenlang curves prikken maar inleiden doen ze niet (hier) als de waardes gewoon goed zijn.
Ben nu ook alweer 10 weken curves aan het prikken, maar vind het niet heel erg eigenlijk. Jammer alleen dat m'n vorige verzekering alles vergoede en deze niet. :X
Eind deze maand de eerste groei echo. Ben wel benieuwd.
pi_194542649
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat was exact mijn waarde 6 jaar geleden, maar ik moest dus wekenlang curves prikken en verplicht ingeleid bij 40+2. Uiteindelijk mocht ik stoppen met prikken omdat alles steeds goed was.

Liep ivm gewicht al bij de gynaecoloog maar sinds toen alleen nog in t diabetes spreekuur (5 min per zorgeverlener en t ging alleen nog maar over groei en risico’s en bloedsuikers). Na de geboorte werd t kind van mn borst geplukt en een fles kunstvoeding toegestopt want hij zou een lage bloedsuiker hebben (hij was net wakker en begon net met drinken).

Klink ik bitter? Ben ik nog steeds een beetje 😅

Ik hoop nu minder in de medische hoek gedrukt te worden. Inzichten zijn sowieso veranderd en de protocollen hier heel anders. ❤
Ik begrijp je helemaal!

Onze oudste is 5 jaar geleden met medische indicatie (Lymfatische malformatie) in het MUMC geboren, toen had ik geen zwangerschapsdiabetes, meneer was op een prima gewicht 3585 gram bij 38.3, dronk prima en had een Apgar van 10.
Toch had de verpleegkundige op neonatologie een uur of 3/4 na de geboorte een ‘vermoeden’ waarna gevraagd werd door de kinderarts of ze hem mochten prikken, hij Bleek toen inderdaad een veel te lage suiker te hebben.

Wij zijn ze later heel dankbaar geweest om de aanpak!

Ik wil me dit keer niet de medische hoek in laten duwen, dus daar doe ik alles aan!
Laatste zwangerschap hier en ik had gehoopt dat het na twee keer ‘iets buitengewoons’ gewoon ‘normaal’ kon zijn dit keer!
pi_194542735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 16:11 schreef MaJo het volgende:
Jeetje Sun je wordt wel op de proef gesteld, hopelijk dient de kleine zich snel aan!

Tink wat fijn dat je in Weert wel serieus wordt genomen, hopelijk voel je je snel weer wat beter! Hoe werkt dat eigenlijk met een sonde, ga je daardoor minder spugen of zorgt het er voor dat je sowieso altijd wat binnen krijgt?

Ik heb gisteren de Bellyprint gedaan en dat was echt tof *O* nu nog een week wachten voor ik hem binnenkrijg :)

Verder slaap ik bizar goed ondanks de hitte (helaas geen airco in het hotel :X ) en had ik vannacht zelfs geen last van maagzuur :o gisteren wel heel erg maar toen is het me zelfs gelukt om zittend te slapen :s)

Gelukkig nog maar een paar van deze nachten en dan de “koelte” in (in Oostenrijk is het ‘s nachts een graad of 16 en overdag rond de 25 graden, perfect!)
Welk materiaal hebben jullie gekozen voor de Bellyprint?
Gaaf ook om daar het atelier zo te zien hé! :D

Genieten van de koelte in Oostenrijk! O+
pi_194542757
Nog geen updates bij jullie @Toekito of @wolfrolf ?

Ik zet in dat bij een van jullie de baby er nu toch wel moet zijn! :9
pi_194543055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Nog geen updates bij jullie @:Toekito of @:Wolfrolf ?

Ik zet in dat bij een van jullie de baby er nu toch wel moet zijn! :9
8cm! wel ruggenprik want het was niet te doen met de pijn en de ontsluiting ging met 1cm per ruim 2 uur.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194543071
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:54 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

8cm! wel ruggenprik want het was niet te doen met de pijn en de ontsluiting ging met 1cm per ruim 2 uur.
Ohhhh, spannend!! O+ Ingeleid? Of toch uit zichzelf op gang gekomen?
pi_194543150
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ohhhh, spannend!! O+ Ingeleid? Of toch uit zichzelf op gang gekomen?
Ingeleid. Het kwam niet op gang uit zichzelf helaas.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194543164
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:54 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

8cm! wel ruggenprik want het was niet te doen met de pijn en de ontsluiting ging met 1cm per ruim 2 uur.
*) Hopelijk dan vanavond nog samen met de baby! O+
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:01:08 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_194543178
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:59 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ingeleid. Het kwam niet op gang uit zichzelf helaas.
Succes nog met de laatste loodjes :*
Jullie gaan gauw je kindje ontmoeten!
disclaimer
pi_194543368
@wolfrolf is wel een opperfokker hoor. Tijdens de bevalling van zijn (haar?) lief nog even wat updates geven :D O+
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 22:40:31 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194545025
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 17:55 schreef Ggirl het volgende:
Oh Tink, fijn dat je naar Weert mag/kunt.
Ik ben sinds 4 weken onder controle in Roermond en ik heb gezworen als er een bepaalde gynaecoloog tijdens mijn bevalling dienst heeft dan ga ik naar huis! 🤓

Mijn Suikertest was dus ‘afwijkend’ bleek bij 28 weken, dus een verwijzing naar de gynaecoloog, want ‘das protocol’. Met de VK afgesproken dat ook van hun kant een balletje opgegooid zou worden voor bevallen op de open verloskamer.

Eerste afspraak bij de gynaecoloog, met 30 weken, was prettig, afgesproken dat als de bloedwaardes goed bleken bij ‘normaal eten’ ik na twee goede groeiecho’s terug naar de VK kon/mocht.

Bloedwaardes, zonder dieet, bleken allemaal mooi, heel ruim binnen de marges en ook bij de echo’s bleek baby nogal gemiddeld te zijn, P54 en P53. Dus ik denk afgelopen maandag na de echo, fijn, wegwezen hier en terug naar de VK.

Maar helaas pindakaas, ik trof een minder leuk exemplaar gynaecoloog die het hele register opengetrokken heeft om me toch daar te houden..
Met als toppunt het argument, ‘je baby ligt in stuit dus je moet toch een keizersnede’
Kom op gast, lees je dan op zijn minst eventjes in, onze jongste was een vaginale stuitbevalling in jullie ziekenhuis...
Ik moest er maar niet vanuit gaan dat de baby nog zou draaien en maar al eens nadenken over een versie.

Toen ik hem vroeg of ik er dan vanuit kon gaan dat ze de dag voor de bevalling van onze jongste in ‘zijn ziekenhuis’ een foutje hadden gemaakt en op de echo billen voor een hoofdje hadden aangezien, aangezien hij zo stellig was dat draaien bij die termijn (38+2) niet meer mogelijk was, was het gesprek zo afgelopen.

Gelukkig heb ik een hele leuke verloskundige die al liet vallen dat ik altijd kon bellen als ik dacht ‘het ziekenhuis niet meer te halen’. 🤓
Daar moet ik me nog even over bedenken, en hangt ook wel voor een groot gedeelte af of baby nog draaien gaat. Maar fijn dat ze me wel de mogelijkheid ‘geven’.

Voor zover mijn frustratie naar aanleiding van hoe ze Tink ‘behandeld hebben’
Jeetje ook al zo'n hork getroffen! Ik vraag me altijd wel af, waarom maken ze niet tijdens de weeën een echo om te kijken of de baby echt goed ligt? Ik heb al te vaak gehoord dat de baby toch in stuit lag en het dan alsnog een keizersnede werd. Dat kun je toch vrij makkelijk controleren lijkt me :?

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:33 schreef SQ het volgende:
Overigens wel een ander positief ding aan de afspraak vandaag: baby ligt gelukkig eindelijk met de kop omlaag. :D
Dat is fijn! Hopelijk blijft "hij" nu lekker zo liggen. Ik heb het idee dat de baby weer overdwars ligt. Vannacht ging hij helemaal los en ik voelde het aan drie kanten :D Ik voel hem nu opeens ook links, dat heb ik tot nu toe nog niet gehad.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat was exact mijn waarde 6 jaar geleden, maar ik moest dus wekenlang curves prikken en verplicht ingeleid bij 40+2. Uiteindelijk mocht ik stoppen met prikken omdat alles steeds goed was.

Liep ivm gewicht al bij de gynaecoloog maar sinds toen alleen nog in t diabetes spreekuur (5 min per zorgeverlener en t ging alleen nog maar over groei en risico’s en bloedsuikers). Na de geboorte werd t kind van mn borst geplukt en een fles kunstvoeding toegestopt want hij zou een lage bloedsuiker hebben (hij was net wakker en begon net met drinken).

Klink ik bitter? Ben ik nog steeds een beetje 😅

Ik hoop nu minder in de medische hoek gedrukt te worden. Inzichten zijn sowieso veranderd en de protocollen hier heel anders. ❤
Hoe ze jou behandeld hebben destijds was ook echt not done :N Ik hoop dat je nu fijne zorgverleners treft :*

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:37 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Welk materiaal hebben jullie gekozen voor de Bellyprint?
Gaaf ook om daar het atelier zo te zien hé! :D

Genieten van de koelte in Oostenrijk! O+
Wij zijn voor brons gegaan. Hebben nog getwijfeld over de houten versie maar vind het brons toch wat klassieker. We denken er nu ook over om man met baby vast te laten leggen. Daar stond een beeldje van als voorbeeld en dat zag er toch wel heel cute uit O+

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:54 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

8cm! wel ruggenprik want het was niet te doen met de pijn en de ontsluiting ging met 1cm per ruim 2 uur.
Go go go mrs Wolfrolf! :% *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194546219
10 cm is daar

Nog ff lekker laten diepdalen en dan kan het persen beginnen
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194546447
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:29 schreef wolfrolf het volgende:
10 cm is daar

Nog ff lekker laten diepdalen en dan kan het persen beginnen
*O* *O*

Veel succes!
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:19:57 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194546865
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:29 schreef wolfrolf het volgende:
10 cm is daar

Nog ff lekker laten diepdalen en dan kan het persen beginnen
Live bevalling! *O* Succes voor de mrs met de laatste loodjes :%
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194547737
Hebben we babynieuws? O+
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:25:44 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_194547912
Die liggen bij te komen van een zware avond / nacht hoop ik :D
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')