abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:00:14 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194502476


Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweermeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI buienradar
---

Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---


---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live


DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:00:42 #2
186611 Haags
pi_194502483
Eens met de TT.

Verkoeling lijkt nu echt in zicht *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_194502496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eens met de TT.

Verkoeling lijkt nu echt in zicht *O*
Opbokken met die hitte!
blablablabla
pi_194502500
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eens met de TT.

Verkoeling lijkt nu echt in zicht *O*
Merk er nog weinig van hier in het westland, wat een benauwde hitte. De airco stond een partij te brommen op het dak vannacht, dacht dat hij naar beneden zou komen :D :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:06:11 #5
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194502538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In andere landen wel ja. Het feit dat dit een historische hittegolf is of lijkt te worden geeft al aan dat dit niet is hoe de zomer hier 'hoort te zijn'.
Tsja.... Maar dit is nog redenerend vanuit het klimaat dat we hier hadden in de jaren '60/'70/'80
Het zijn nu andere tijden en daar moeten we mee dealen.

Neemt overigens niet weg dat ook in die tijden hittegolven voorkwamen. Toegegeven, in de laatste jaren zijn ze frequenter en heviger geworden, maar de zomer van bijvoorbeeld 1947 was ook bloedheet.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:18:53 #6
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_194502666
Mijn weer-app op mijn telefoon zegt vanaf 15.00uur vanmiddag kans op regen ende donder.
Het zal toch niet...? :9
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_194502698
32 buiten, 29 binnen

:'( geen ontkomen aan gewoon
Ik ga maar een stuk autorijden. Even in een koele ruimte zitten.
pi_194502740
25 graden afkoeling :') :D

gaat de warmte niet mee uit het huis natuurlijk
Gino ♥
  Redactie Games dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:25:35 #9
181272 crew  Noppie2000
pi_194502750
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:24 schreef Tjacka het volgende:
25 graden afkoeling :') :D

gaat de warmte niet mee uit het huis natuurlijk
Natuurlijk wel. Het wordt niet koud binnen, maar je krijgt het makkelijk naar 26 ofzo, zeker 's ochtends en 's avonds nog koeler.
pi_194502753
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tsja.... Maar dit is nog redenerend vanuit het klimaat dat we hier hadden in de jaren '60/'70/'80
Het zijn nu andere tijden en daar moeten we mee dealen.

Neemt overigens niet weg dat ook in die tijden hittegolven voorkwamen. Toegegeven, in de laatste jaren zijn ze frequenter en heviger geworden, maar de zomer van bijvoorbeeld 1947 was ook bloedheet.
Weet ik nog goed. Lagen we met Nel en Mies op het strand. Och wat een mooie tijd hè Dick.
Gino ♥
pi_194502765
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:25 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het wordt niet koud binnen, maar je krijgt het makkelijk naar 26 ofzo, zeker 's ochtends en 's avonds nog koeler.
In de middag zit ik dan weer op 30...
Gino ♥
pi_194502828
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:02 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Merk er nog weinig van hier in het westland, wat een benauwde hitte. De airco stond een partij te brommen op het dak vannacht, dacht dat hij naar beneden zou komen :D :D
Dan zou ik je installateur maar eens bellen.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:31:21 #13
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194502833
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:26 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Weet ik nog goed. Lagen we met Nel en Mies op het strand. Och wat een mooie tijd hè Dick.
Zeker! Nel is nog steeds sexy, ondanks dat dr voet is geamputeerd door de diabetes.
pi_194502856
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:18 schreef YourCaptor het volgende:
Mijn weer-app op mijn telefoon zegt vanaf 15.00uur vanmiddag kans op regen ende donder.
Het zal toch niet...? :9
Hier ook van 15 tot 21 uur regen en onweer. Geloof er niks van
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:34:51 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194502912
Hier eerst 16:00...nu 17:00...dit patroon ken ik, komt helemaal niks van terecht uiteindelijk.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194502919
Eergisteren op buienradar; heel zuid-Limburg onder regen en onweersbuien.
Ingezoomd op mijn lokatie; enorme rode pit recht over ons heen.
Op Buienalarm; fikse regenval.

Maar geen druppel gezien :N te raar
pi_194502928
Het is duidelijk vochtiger dan voorgaande dagen als je buitenkomt. Hopelijk een voorbode van een bak hemelwater.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:39:22 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_194502991
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:35 schreef lily het volgende:
Eergisteren op buienradar; heel zuid-Limburg onder regen en onweersbuien.
Ingezoomd op mijn lokatie; enorme rode pit recht over ons heen.
Op Buienalarm; fikse regenval.

Maar geen druppel gezien :N te raar
De laatste felle buien hier in Den Helder (paar weken terug) is het juist andersom. Dikke buien maar nergens iets op die websites _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_194503000
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

De laatste felle buien hier in Den Helder (paar weken terug) is het juist andersom. Dikke buien maar nergens iets op die websites _O-
Heb je dus ook niks meer aan :D
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:40:05 #20
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_194503003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tsja.... Maar dit is nog redenerend vanuit het klimaat dat we hier hadden in de jaren '60/'70/'80
Het zijn nu andere tijden en daar moeten we mee dealen.

Neemt overigens niet weg dat ook in die tijden hittegolven voorkwamen. Toegegeven, in de laatste jaren zijn ze frequenter en heviger geworden, maar de zomer van bijvoorbeeld 1947 was ook bloedheet.
Toen waren er jaren met maar 40-60 dagen van 20+ temperaturen. Sowieso vet triest
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:42:33 #21
186611 Haags
pi_194503044
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:35 schreef lily het volgende:
Eergisteren op buienradar; heel zuid-Limburg onder regen en onweersbuien.
Ingezoomd op mijn lokatie; enorme rode pit recht over ons heen.
Op Buienalarm; fikse regenval.

Maar geen druppel gezien :N te raar
Allemaal verdampt voor het de grond raakt.
Zonder wrijving geen glans
pi_194503145
Voor niks de was naar binnen gehaald en de markiezen omhoog gedaan. Zit je je te verheugen met de buienradar app met rode buien :') :{w
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:52:49 #23
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_194503190
Denk dat we hier op een kleine graad de hittegolf niet halen :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:52:51 #24
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_194503192
Zwagers heeft een stukkie voor ons getikt mensen. Update KNMI modelbeoordeling vandaag:

quote:
Modelbeoordeling door meteoroloog

Synoptische situatie:
Boven het noorden van Spanje diept een lagedrukgebied uit dat noordwaarts trekt en vanaf vanmiddag boven de Golf van Biskaje ligt. Dit laag heeft een vore richting het zuidwesten van ons land. Boven Scandinavië ligt een hogedrukgebied. Aan de grond is deze situatie vrijwel stationair. In de bovenlucht ligt een Z-N georiënteerde hoogterug boven het oosten van het land. Deze hoogterug trekt oostwaarts en kantelt naar een ZO-NW oriëntatie. De as ligt donderdagochtend net ten noordoosten van Nieuw-Beerta. Een hoogtelaag boven Portugal koerst noordwaarts en ligt donderdag 06 UTC net ten zuiden van Bretagne.

Modelbeoordeling:
Door de convectie van de afgelopen dagen boven het continent is een luchtsoort ontstaan met een grillige verdeling van vocht. Afgaande op de totale waterinhoud hebben te maken met twee ZO-NW georiënteerde vochtbandjes in onze omgeving: eentje in het zuiden van het land, eentje boven het midden van het land. Bij het bandje in het zuiden zien we actueel een enkele bui boven het westen van België en in het algemeen wat meer hogere bewolking. Aan de grond zien we weinig verschil in dauwpunten. Dat verklaart dat de SBCAPE in het noordelijke bandje iets hoger moet zijn dan in het zuiden (koudere en drogere lucht op hoogte) en waarom in de nieuwste runs van Harmonie de onweersbuien vrij noordelijk berekend worden. Actueel hebben alle Harmonieversies buien boven België, die er in werkelijkheid dus alleen in het westen van dat land zitten. Niettemin lossen deze buien die er niet zitten ook weer op in de modellen. Halverwege de middag ontstaan de buien in de noordelijke helft van het land en lossen 's avonds weer op. EC heeft de buien zuidelijker. Deze buien zijn minder intensief en doven veel eerder weer uit. Kortom, het is een onzekere verwachting. Ook voor woensdag zien we nu nog grote verschillen.

Aandachtspunten
Temperatuur:
Aanhoudende hitte. De onzekerheid t.a.v. de Tx wordt wel groter, aangezien buien(restanten) invloed gaan krijgen. Voorlopig gaan we uit dat het tot en met donderdag op veel plaatsen tropisch warm blijft. In de nachten liggen de minima hoog en de dauwpunten stijgen nog verder door.

Wind:
Bij buien windstoten van 30-35 kn (verdamping). Mogelijk dat er woensdagavond ten noorden van de Wadden een 6 Bft staat. Aan de westkust is er in een smalle strook kans op wind van zee.

Bewolking:
De lucht wordt onderin vochtiger, waardoor er meer en meer Cu kunnen ontstaan. Bij buien Cb's met toppen tot boven FL400. Vandaag bases rond 6000 vt, woensdag iets lager.

Neerslag:
In Zeeland actueel een bui. In de loop van de middag vooral boven het midden, oosten en noorden kans op onweersbuien die vanavond weer uitdoven. Hierbij kans op zeer lokaal veel regen (30+ mm) en een kleine kans op hagel. Op veel plaatsen blijft het overigens gewoon droog. Hoge CAPE-waardes van 2000+ J/kg, maar weinig schering (10-15 kn). Convectiemodus pulse storm. Morgen meer verspreid over het land hetzelfde type onweersbuien in de middag en avond.

Zicht:
Komende nacht en morgenochtend vroeg in de zuidelijke helft kans op grondmist of een ondiepe mistbank, zeker als daar later vandaag een bui voorkomt. Verder naar het noorden staat er meer gradiënt. Verder zijn de zichtverminderingen evenredig met de neerslagintensiteit.

Paraaf meteoroloog: zwagers
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:27:14 #25
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194503802
Kijk naar de controle run voor volgende week deze keldert naar de 12 graden :')
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')