abonnement Unibet Coolblue
pi_194500449
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:39 schreef Repentless het volgende:

[..]

Want als zijn orkest een stuk van een klassieke componist uitvoert volgens de bladmuziek, is het geen klassieke muziek? :')
Ken je die tenenkrommende meezingconcerten waar ze alleen maar medleys spelen van dertien in een dozijn muziek? Dat is wat André Rieu met klassieke muziek doet. Hij is heen beetje het tros-muziekfeest van de klassieke muziek.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194500462
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:27 schreef Repentless het volgende:
Ik ken de context niet, maar gaat dit over het Vrijthof in Maastricht wellicht? Hij verzorgt daar jaarlijks de grote concerten. Ik heb het even opgezocht: vorig jaar zorgde dat in totaal voor 100.000 bezoekers uit 99 landen.

Dan snap ik die opmerking eigenlijk wel. Natuurlijk kan hij het makkelijk betalen, daar gaat het niet om. Maar hij steekt wel zijn nek uit (ook financieel) om die show daar te brengen, waardoor de horeca-ondernemers op en rond dat plein en in de stad goud geld kunnen verdienen. Dan kun je als blijk van waardering toch wel een kopje koffie en een stukje vlaai aanbieden?
Goed omschreven.
pi_194500509
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:34 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ken je die tenenkrommende meezingconcerten waar ze alleen maar medleys spelen van dertien in een dozijn muziek? Dat is wat André Rieu met klassieke muziek doet. Hij is een beetje het tros-muziekfeest van de klassieke muziek.
_O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194500677
Rieu, klassieke muziek voor tokkies
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:31:43 #55
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194501318
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:05 schreef Repentless het volgende:

[..]

Maar ik vraag me af bij iedereen hier die Rieu om deze uitspraak verkettert: als je bijvoorbeeld zelf ergens vaste klant bent (wat dat dan ook mag zijn), altijd netjes je rekeningen betaalt en daarbij ook nog eens nieuwe klanten aandraagt (omdat ze op jouw aanraden ook klant zijn geworden bij die zaak), dan is het toch wel leuk als je iets kleins wordt aangeboden als blijk van waardering?
De stad Maastricht kan hem op z'n minst een nieuwe Stradivarius aanbieden voor bewezen diensten. ;)
soooo, da's mooi!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:34:30 #56
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:31 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

De stad Maastricht kan hem op z'n minst een nieuwe Stradivarius aanbieden voor bewezen diensten. ;)
Ze hebben kledingzaak Stradivarius al binnengehaald ter meerdere eer en glorie van Dreetje :P
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:35:14 #57
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194501362
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:34 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ze hebben kledingzaak Stradivarius al binnengehaald ter meerdere eer en glorie van Dreetje :P
:D Dat telt niet! :P
soooo, da's mooi!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:36:17 #58
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501383
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:35 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

:D Dat telt niet! :P
En ze hebben vorig jaar een plaquette gelegd op het Vrijthof, om het 100e concert daar te herdenken. De burgemeester zit sowieso tot aan haar oksels in zijn anus want ze is zelf amateurs musicus en hoop volgens mij op een solootje ofzo.
pi_194501398
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:36 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

En ze hebben vorig jaar een plaquette gelegd op het Vrijthof, om het 100e concert daar te herdenken. De burgemeester zit sowieso tot aan haar oksels in zijn anus want ze is zelf amateurs musicus en hoop volgens mij op een solootje ofzo.
Als serieus muzikant wil je sowieso toch niet met Rieu geassocieerd worden? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:41:19 #60
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501443
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Als serieus muzikant wil je toch niet met Rieu geassocieerd worden? :')
Nee, dat denk ik ook niet. Hij heeft best met populaire en bekende muzikanten opgetreden (Vader Abraham, Los del Rio, Bennie Neyman) maar ik denk dat een serieus klassiek muzikant nooit met hem zal optreden. Paar jaar terug kondigde hij wel aan dat Andrea Boccelli gast zou zijn bij de Vrijthofconcerten, maar dat werd vlak van te voren weer afgeblazen en nooit meer iets van gehoord.

Overigens ken ik verschillende van de muzikanten die voor hem werken, dat heb je toch al wel snel als je in Maastricht woont, en het is niet noodzakelijk zo dat ze allemaal heel slecht zijn. De meest hebben netjes conservatorium afgerond en zijn gewoon degelijk tot goed. Probleem is alleen dat ze al 20 jaar bij Rieu dezelfde deuntjes zitten te spelen, dus bij een echt 'serieus' orkest kom je er dan al niet meer tussen (zouden ze dat al willen)
pi_194501461
Die man is eigenlijk kaal en heeft een haarstuk toch?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:42:49 #62
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501463
Wel respect trouwens verder voor wat hij voor elkaar gekregen heeft, en allemaal zonder subsidie (tot de Corona toesloeg dan), maar dit soort gemekker vind ik een beetje zwak. Het Vrijthof is een openbaar plein met horeca er omheen, als je niet wil dat omliggende zaken profijt hebben van je concerten, dan huur je een venue af en geef je je concerten daar.
pi_194501563
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:42 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Die man is eigenlijk kaal en heeft een haarstuk toch?
Lijkt me sterk, dat als je vrije keuze hebt voor je eigen kapsel/haarstukje, dat je dan dit uitkiest:
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194501581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:51 schreef knoopie het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, dat als je vrije keuze hebt voor je eigen kapsel/haarstukje, dat je dan dit uitkiest:
[ afbeelding ]
Ja, zo bezien lijkt me dit geen haarstuk. Als hij zijn haar zou millimeteren zouden zijn inhammen inmiddels wel tot zijn kruin lopen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:57:13 #65
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501606
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:53 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Ja, zo bezien lijkt me dit geen haarstuk. Als hij zijn haar zou millimeteren zouden zijn inhammen inmiddels wel tot zijn kruin lopen.
Het gerucht wil dat hij hairweaves heeft. Maar wie weet.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:00:51 #66
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194501648
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nou zijn muziek is het niet hoor.
Dat klopt , daar heb je een punt. Beetje vergelijkbaar met DJs vind ik
Maar hij speelt overal ter wereld.
Kan me nog herinneren dat ik op vakantie was in Amerika en zat wat te zappen in m'n hotelkamer.
Zie ik ineens Bennie Neyman op TV , ik dacht "wat is dat nou weer"
Zonden ze een concert van Andre Rieu uit

Ging om dit concert

Ik ben inmiddels overleden
pi_194501666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat klopt , daar heb je een punt. Beetje vergelijkbaar met DJs vind ik
Maar hij speelt overal ter wereld.
Kan me nog herinneren dat ik op vakantie was in Amerika en zat wat te zappen in m'n hotelkamer.
Zie ik ineens Bennie Neyman op TV , ik dacht "wat is dat nou weer"
Zonden ze een concert van Andre Rieu uit

Ging om dit concert

Ik krijg jeukerige uitslag van zijn hoempa-vorm van klassieke muziek, dus ik sla je filmpje maar even over ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:07:15 #68
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501716
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik krijg jeukerige uitslag van zijn hoempa-vorm van klassieke muziek, dus ik sla je filmpje maar even over ;)
Hij past arrangementen ook aan naar eigen willekeur. Vaak speelt hij stukken sneller dan ze geschreven zijn, of hij breit er gewoon een heel eigen eind aan (zie bijvoorbeeld zijn versie van E Lucevan le Stelle, waar hij een soort expra couplet aan toegevoegd heeft omdat het anders niet eindigt met een enorme uithaal)
Maargoed, een hoop mensen vinden het fantastisch, juist omdat het door dat soort shizzle toegankelijker is dan 'serieuze' concerten. Ieder zijn smaak zullen we dan maar zeggen :P
  Tettenkoning dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:09:10 #69
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194501743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:48 schreef Bottendaal het volgende:
Rieu, klassieke muziek voor tokkies

Eerder senioren en bejaarden...
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:11:23 #70
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501768
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:09 schreef Nine. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eerder senioren en bejaarden...
Nou, in Vrijthoftijden zie je ook wel een hoop veertigers met een glimmend bruingebakken hoofd en witte leggings die Rieu allemaal een 'bucketlistdingetje' vinden. Maar over het algemeen zijn het ouderen ja. Dat is ook waar hij op mikt natuurlijk, een nostalgische ervaring voor die mensen, met muziek waar hun ouders vroeger naar luisterden.
pi_194501833
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:11 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Nou, in Vrijthoftijden zie je ook wel een hoop veertigers met een glimmend bruingebakken hoofd en witte leggings die Rieu allemaal een 'bucketlistdingetje' vinden. Maar over het algemeen zijn het ouderen ja. Dat is ook waar hij op mikt natuurlijk, een nostalgische ervaring voor die mensen, met muziek waar hun ouders vroeger naar luisterden.
Mijn ouders waren en zijn dol op Arvo Pärt, speelt 'ie daar ook stukken van? ;(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:20:27 #72
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194501877
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mijn ouders waren en zijn dol op Arvo Pärt, speelt 'ie daar ook stukken van? ;(
Ik denk zo maar van niet :P
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:23:14 #73
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194501900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:34 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ken je die tenenkrommende meezingconcerten waar ze alleen maar medleys spelen van dertien in een dozijn muziek? Dat is wat André Rieu met klassieke muziek doet. Hij is heen beetje het tros-muziekfeest van de klassieke muziek.
:') Dat er ook moderne muziek wordt uitgevoerd tijdens een concert, zegt toch niks over de uitvoering van klassieke stukken? Nogmaals, puur naar de muziek zelf kijkend: als zijn orkest een klassiek stuk uitvoert, doen ze dat uitstekend en is het gewoon klassieke muziek.

Overigens ook wel grappig om te zien hier wat voor beeld mensen van klassieke muziek hebben hier. Zodra het voor 'de gewone man' wordt uitgevoerd, is het opeens geen klassieke muziek meer.

Denken mensen dat die muziek in hun eigen tijd ook 'klassieke muziek' heette? :') Nee dus, het was gewoon de popmuziek van die tijd en de componisten waren de popsterren van toen. Veel componisten maakten ook simpelere versies van hun composities voor het grote publiek en er werden ook publieke concerten gegeven voor de 'gewone man'. Er werd zelfs humor en spot richting de aristocratie in verwerkt.

Dus nee, 'klassieke muziek' is door de componisten zelf niet eens altijd bedoeld om uitsluitend een zaal met moeilijk kijkende 'fijnproevers' te worden uitgevoerd. Als je dat wel denkt en vindt dat het anders "niets met klassieke muziek te maken heeft", begrijp je er echt helemaal geen reet van. :')
pi_194501921
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:20 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik denk zo maar van niet :P
Stravinsky of Debussy dan? :'(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194501978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:23 schreef Repentless het volgende:

[..]

:') Dat er ook moderne muziek wordt uitgevoerd tijdens een concert, zegt toch niks over de uitvoering van klassieke stukken? Nogmaals, puur naar de muziek zelf kijkend: als zijn orkest een klassiek stuk uitvoert, doen ze dat uitstekend en is het gewoon klassieke muziek.

Overigens ook wel grappig om te zien hier wat voor beeld mensen van klassieke muziek hebben hier. Zodra het voor 'de gewone man' wordt uitgevoerd, is het opeens geen klassieke muziek meer.
Ik bedoelde het veel meer letterlijk. Ze spelen vaak niet het hele klassieke stuk, maar een medley van klassieke stukken. En net als bij het tros-muziekfeest beperken ze zich heel erg tot de veilige keuzes . Muziek die iedereen meteen herkent/“begrijpt”. Op zich niks mis mee, maar daardoor is het wel een stuk minder spannend.
quote:
Denken mensen dat die muziek in hun eigen tijd ook 'klassieke muziek' heette? :') Nee dus, het was gewoon de popmuziek van die tijd en de componisten waren de popsterren van toen. Veel componisten maakten ook simpelere versies van hun composities voor het grote publiek en er werden ook publieke concerten gegeven voor de 'gewone man'. Er werd zelfs humor en spot richting de aristocratie in verwerkt.

Dus nee, 'klassieke muziek' is door de componisten zelf niet eens altijd bedoeld om uitsluitend een zaal met moeilijk kijkende 'fijnproevers' te worden uitgevoerd. Als je dat wel denkt en vindt dat het anders "niets met klassieke muziek te maken heeft", begrijp je er echt helemaal geen reet van. :')
Ik bedoelde het ook helemaal niet als waarde-oordeel. Dat ze medleys spelen was geen belediging, want ze spelen letterlijk medleys. Als je je door mijn opmerkingen zo aangevallen voelt, dan ligt dat meer bij jezelf.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')