abonnement Unibet Coolblue
pi_194489386
Hallo iedereen,

Wij hebben sinds we in onze nieuwbouwwoning wonen gezeik met de leverancier van de keuken.
Toen wij de keuken daar kochten in 2018 was dit bedrijf een op zichzelf staand bedrijf met eigen monteurs in dienst.
We hebben er met veel plezier en vertrouwen destijds een keuken gekocht.

In de tussentijd is het bedrijf opgekocht door MMG en hebben ze de eigen monteurs de deur gewezen en huren ze tegenwoordig alleen nog maar ZZP-ers in die een vast bedrag per keuken krijgen en dus liever 3 keukens op een dag er in rammen dan één keuken zeer netjes te plaatsen.

In eerste instantie zou de keuken door één monteur op 11 en 12 Juni gezet worden. Helaas werden we de 11e 's ochtends gebeld dat de monteur ziek was en dat er nu op 12 juni twee monteurs zouden komen en samen de keuken in één dag zouden plaatsen. (2 vrouwen kunnen één baby baren in 4,5 maand).

Nadat de monteurs weg waren wilde we eindelijk gebruik gaan maken van onze keuken en toen we kokend water uit onze quooker wilde pakken (kon eerder niet omdat ze de quooker te laat op de dag geplaatst hadden en er dus nog niet voldoende kokend water aanwezig was) spoot er aan de bovenkant van de boiler kokend water uit het reservoir ipv dat het uit de kraan kwam.

Dit was voor ons reden om een bevriend keukenverkoper eens te laten kijken wat er nog meer mis was met de keuken.

Een uurtje later hadden wij een lijst met zo'n 20 restpunten die wij natuurlijk graag opgelost zouden zien.

Maandag 15 Juni
Maandagochtend 8 uur waren wij de eerste die aan de lijn hingen van de serviceafdeling van het keukenbedrijf.
Het speet ze allemaal heel erg en wilde het uiteraard zsm opgelost hebben.

Dinsdag 23 Juni
Een week later kwam één van de monteurs weer bij ons langs om de restpunten op te lossen. Althans, voor zover dat mogelijk was. Deze monteur heeft een aantal punten naar tevredenheid opgelost, maar kwam tot de conclusie dat er voor sommige punten nieuwe onderdelen besteld zouden moeten worden (frontjes en plinten beschadigd, quooker koppelstuk kapot, etc) Deze zouden besteld worden en later zou er een nieuwe monteur komen om deze restpunten op te lossen.

21 Juli was het eindelijk zo ver. Een compleet nieuwe monteur kwam langs om de restpunten op te lossen die er nog waren. De materialen had hij bij en zou ze komen plaatsen. Halverwege de dag zegt hij dat er een groter probleem is dan we in eerste instantie dachten. De hele reden waarom de vorige monteurs blijkbaar zoveel moeite hadden om sommige frontjes fatsoenlijk recht te krijgen was dat ze de halve keuken scheef geplaatst hebben. Waar normaal de frontjes van je kastjes weg horen te vallen onder je werkblad als je er van boven op kijkt, staken de frontjes bij ons er op sommige plekken 2 cm buiten. Hierdoor heeft hij de meeste onderdelen ook niet meer gemonteerd omdat de halve keuken er volgens hem toch weer uit zou moeten.

Ondertussen is het 10 Augustus en hebben wij eindelijk weer iemand van de service afdeling te pakken gekregen ivm vakanties bij het bedrijf en krijgen we te horen dat het allemaal wel mee zal vallen en we ons niet zo moeten aanstellen.

Hoe lang moeten we dit bedrijf nog de tijd geven om hun rotzooi op te ruimen en hoe sterk staan we als we een schadevergoeding eisen (al meerdere vrije dagen op moeten nemen, waar we in eerste instantie het plaatsen van de keuken in onze vakantie gepland hadden) ?
pi_194489425
vandaag hebben ze dus gezegd dat ze niets meer voor je gaan doen?
Daar ben jij het niet mee eens, dus gevalletje rechtsbijstand bellen en het probleem daar neer leggen
pi_194489432
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:00 schreef Dries4Ever het volgende:
vandaag hebben ze dus gezegd dat ze niets meer voor je gaan doen?
Daar ben jij het niet mee eens, dus gevalletje rechtsbijstand bellen en het probleem daar neer leggen
We zouden nog teruggebeld gaan worden, maar ik wil eigenlijk weten hoe sterk ik sta als ik straks met de beste man weer aan de lijn hang
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:30:23 #4
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_194489777
Maak zoveel mogelijk foto's! Dossier opbouwen
zo goed..?
pi_194489795
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:30 schreef Diepvriez het volgende:
Maak zoveel mogelijk foto's! Dossier opbouwen
Het dossier is inmiddels al meer dan 30 mails heen en weer tussen mij en de bedrijfsleider groot. Inclusief foto's en video's
pi_194489838
heb je al volledig betaald?
pi_194489994
Lijkt ook altijd wat te zijn met keukens, bij 3 collega’s zijn er de afgelopen tijd nieuwe keukens geplaatst allemaal wel meerdere dingen die niet klopten.

Een foutje is tot daaraantoe, maar het duurt dan weer maanden voordat het opgelost is.
pi_194490003
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:35 schreef Holenbeer het volgende:
heb je al volledig betaald?
Ja, we wilden in eerste instantie 2k achterhouden omdat we hoorden dat je 10% als stok achter de deur moest bewaren, maar zo deed deze zaak geen zaken zeiden ze. Omdat ze zelf dat geld achterhielden voor het montagebedrijf tot het goed opgelost zou zijn. Geen volledige betalen zou geen levering betekenen :')
pi_194490422
Daarom altijd MMG mijden als de pest en met een interieurbouwer in zee gaan. Goedkoper en beter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194490591
Wat zei je rechtsbijstandsverzekeraar?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194490771
Rechtsbijstand of anders eventueel en plein public gaan op socials.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 16:58:17 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194490973
Ik denk dat je niet op zoek bent naar een klustechnische oplossing maar wilt weten hoe dit juridisch in elkaar steekt.
Lijkt mij dus beter om deze kwestie in Werk, Geldzaken en Recht neer te leggen ;).

Zou eisen dat het in ieder geval binnen een door jou zelf vastgestelde termijn opgelost gaat worden, maak hier een brief voor die aangetekend verzonden gaat worden na het bedrijf waarin je duidelijk noemt welke punten er nog zijn en wat er aangedaan moet gaan worden. Doen ze dat niet, dan heb je ze in gebreke gesteld dan zou ik contact opnemen met je rechtsbijstandverzekeraar en als je die niet hebt met iets als het juridisch loket.

Er lijkt met keukens echt altijd wat te zijn -O-
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 16:58:43 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:39:27 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194491537
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, we wilden in eerste instantie 2k achterhouden omdat we hoorden dat je 10% als stok achter de deur moest bewaren, maar zo deed deze zaak geen zaken zeiden ze.
Dat was het moment dat je had moeten zeggen,ok prima en zonder tekenen de deur uit had moeten lopen.

Maarja,achteraf is mooi wonen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194491573
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Daarom altijd MMG mijden als de pest en met een interieurbouwer in zee gaan. Goedkoper en beter.
ja anders lees je: het was bij de start geen mmg
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 10 augustus 2020 @ 18:18:26 #16
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_194492035
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:39 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat was het moment dat je had moeten zeggen,ok prima en zonder tekenen de deur uit had moeten lopen.

Maarja,achteraf is mooi wonen.
Holy fuck. Als er iets een red-flag is dan is dit het wel.
Wettelijk mag het niet eens. Er mag hooguit 50% van het bedrag als vooruitbetaling geeist worden...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_194492515
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, we wilden in eerste instantie 2k achterhouden omdat we hoorden dat je 10% als stok achter de deur moest bewaren, maar zo deed deze zaak geen zaken zeiden ze. Omdat ze zelf dat geld achterhielden voor het montagebedrijf tot het goed opgelost zou zijn. Geen volledige betalen zou geen levering betekenen :')
De keuken kost 20k?
pi_194492652
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja anders lees je: het was bij de start geen mmg
Dat heb ik gezien. Feit blijft staan. Kan nog gered worden als betaald is met een creditcard.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194493060
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, we wilden in eerste instantie 2k achterhouden omdat we hoorden dat je 10% als stok achter de deur moest bewaren, maar zo deed deze zaak geen zaken zeiden ze. Omdat ze zelf dat geld achterhielden voor het montagebedrijf tot het goed opgelost zou zijn. Geen volledige betalen zou geen levering betekenen :')
Helaas, als je geen betaling achterhoudt gaan ze je naaien tot je er bij neervalt. Helaas. Het is vrijwel allemaal tuig die keuken boeren.

Succes met het lastigvallen van de keuken boer. Ik zou zeker ook nog eens in de winke langs gaan om te klagen. En overal bewijs van beweren en een dossier opbouwen. Stel bedrijf officieel in gebreke etc.
Whatever...
pi_194493062
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heb ik gezien. Feit blijft staan. Kan nog gered worden als betaald is met een creditcard.
Die betaling gaat het verschil niet maken.

TS moet de keukenboer gewoon in gebreke gaan stellen. Zelf, via een advocaat of rechtsbijstand.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 10 augustus 2020 @ 19:48:19 #21
408813 crew  trein2000
pi_194493279
Heb je een rechtsbijstandsverzekering die dit dekt? Zo ja. Gewoon door hun laten oplossen.

Zo nee. Beginnen met een briefje waarin je:
- aangeeft dat je een keuken bij hun hebt gekocht incl montage
- dat die montage ronduit kut is en dat je wil dat dat alsnog goed gebeurt
- een redelijke termijn waarbinnen dat moet gebeuren (ik weet niet zo goed wat ik redelijk moet vinden voor het hermonteren van een hele keuken, een maand?). En dat ze anders in verzuim zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194495193
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

De keuken kost 20k?
Goed berekend, zeg, wow.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194495281
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Goed berekend, zeg, wow.
Thanks maar het was meer verbazing dat mensen klaarblijkelijk zo waanzinnig veel geld hebben dat ze 20k aan een keuken kunnen uitgeven. Ongelooflijk.
pi_194495479
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Thanks maar het was meer verbazing dat mensen klaarblijkelijk zo waanzinnig veel geld hebben dat ze 20k aan een keuken kunnen uitgeven. Ongelooflijk.
lol, ben je skeer ofzo, 20 kop is gewoon normaal voor middelmatige keuken, dan heb je nog instapper met B apparatuur
pi_194495505
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:59 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

lol, ben je skeer ofzo, 20 kop is gewoon normaal voor middelmatige keuken, dan heb je nog instapper met B apparatuur
Voor types zoals jij is dat ongetwijfeld gewoon normaal, daar twijfel ik idd niet aan lol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')