quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:45 schreef Candaasje het volgende:
[ afbeelding ]
(Dit is echt heel slecht)
[ afbeelding ]
Super mooi! Ik zie hetzelfde met een tomatenplant bij mij in de tuin. Ik pluk die 'uitstulpsels' juist weg, zo dat hij enkel in de hoogte groeit. Krult zichzelf helemaal om een stok die ik ernaast heb gezet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:54 schreef Myraela het volgende:
Ik wist dus nooit dat planten zichzelf echt vast kunnen grijpen. Dus ik ben al twee dagen gefascineerd aan het kijken hoe m'n druif om het rooster omhoog aan het klimmen is. Overal draait die zichzelf met kleine uitschietseltjes om het metaal heen. Vandaag heeft weer een andere plant de hoogte van het rek bereikt en zelf vastgepakt. Supertof.
[ afbeelding ]
Die zijn goedquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:58 schreef golfer het volgende:
Maar...wel de echte Festini perenijsjes kunnen krijgen.
Bedoel je wat in de oksels van de tomaten zit? Want dat zijn volgens mij echt nieuwe takjes, die je inderdaad het best weg kunt halen zodat er meer energie naar de tomaten kan. Ik bedoel echt kleine uitschiet-dingetjes waarmee die zichzelf alleen vastgrijpt. Deze druif heeft helemaal zelf z'n weg naar het rooster gevonden, wij hebben hem niet vastgebonden.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:57 schreef dezomervoorbij het volgende:
Super mooi! Ik zie hetzelfde met een tomatenplant bij mij in de tuin. Ik pluk die 'uitstulpsels' juist weg, zo dat hij enkel in de hoogte groeit. Krult zichzelf helemaal om een stok die ik ernaast heb gezet.
Ja dat bedoel ik inderdaad.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bedoel je wat in de oksels van de tomaten zit? Want dat zijn volgens mij echt nieuwe takjes, die je inderdaad het best weg kunt halen zodat er meer energie naar de tomaten kan. Ik bedoel echt kleine uitschiet-dingetjes waarmee die zichzelf alleen vastgrijpt. Deze druif heeft helemaal zelf z'n weg naar het rooster gevonden, wij hebben hem niet vastgebonden.
[ afbeelding ]
Neequote:Op maandag 10 augustus 2020 14:16 schreef Myraela het volgende:
Ben ik trouwens de enige die door het nummertje in de TT de hele tijd denkt dat er nieuwe berichten zijn? Ik zie dat in m'n tabje staan en ben elke keer weer in de war.
Idem.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:16 schreef Myraela het volgende:
Ben ik trouwens de enige die door het nummertje in de TT de hele tijd denkt dat er nieuwe berichten zijn? Ik zie dat in m'n tabje staan en ben elke keer weer in de war.
Dan is het geen tomaat wat je hebt want die doen dat nietquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:03 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik inderdaad.
Nee, begin er langzaam aan te wennen, maar niet handigquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:16 schreef Myraela het volgende:
Mijnes niet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan is het geen tomaat wat je hebt want die doen dat nietKomkommer, pompoen, diverse peulvruchten wel. En volgens mij aubergine ook maar ik heb geen zin om er naar toe te lopen ter verificatie.
Over eten. Na een moeizaam overleg hebben we bedacht dat we vanavond een kleine BBQ doen met wat restjes. Dan grillen we ook de groenten voor de couscous salade van morgen.
Nooit gezien of iets over gelezenquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:34 schreef fietsie het volgende:
Sommige tomatenrassen kunnen, met name daar waar volgroeide stengels de grond raken, wel degelijk een vorm van "uitstulpsels" vormen, rudimentaire middelen om zich vast te zetten.
Zie et een beetje uit als de uitstulpsels aan klimop. Naar ik begreep met dezelfde functionaliteit als de wortels van de plant.
Dat stelt echt niks voor. Als je nu direct nadat je klaar bent het rooster even afborstelt met een staalborstel dan is het klaar. Wanneer je dan weer gaat barbecuen doe je dit opnieuw en veeg je daarna met een beetje (olijf)olie en een keukenrol papiertje even over het rooster en klaar!quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:43 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb opzich wel zin in BBQ, maar niet in het schoonmaken van het rooster (ik ga het nooit leren denk ik) en ik heb niet echt coole dingen voor op de BBQ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |