G.aydenquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:54 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben docent en we hebben vrij veel niet-westerse namen op school, veel hindoestaans surinaamse namen ook.
Ik probeer altijd ze goed uit te spreken, er zit best wel logica in ook. Kinderen stralen soms echt als je het de eerste keer meteen goed zegt. En ik vraag ze oprecht om me te verbeteren zodat ik het de tweede keer wel goed zeg.
Maar bij L.ashända (spreek uit als Lesjondaa) en G.ayden (dzjeeden) had ik echt wel even nodig...
Dit ja. Ik wist niet eens dat er mensen Lois zonder trema heten, laat staan dat ze het als Lojs uitgesproken willen hebben.quote:Op woensdag 16 september 2020 00:22 schreef Smart_ass het volgende:
Zou naar mijn idee ook logischer zijn om de Lo-is als Loïs te schrijven ipv Lois.
Hoe spreek je jouw nickname uit eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn zusje stuurt er toevallig net ook eentje door.
"Mijn zoontje heeft Sage (Spreek uit als seedsj). Oma vindt het maar lastig en noemt hem nog altijd Sjees."
Ik vind die oma echt tof en zo’n oma zou mijn kind altijd Sjees mogen noemen
@LeSage Goede vraag. Door de Le ervoor ging ik uit van een Franse uitspraak (LuSaadzj), maar het kan natuurlijk ook andersquote:Op woensdag 16 september 2020 08:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe spreek je jouw nickname uit eigenlijk?
Ik ken een Loïs (met trema) en Lois zonder trema en beide wordt uitgesproken als Lojs.quote:Op woensdag 16 september 2020 08:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit ja. Ik wist niet eens dat er mensen Lois zonder trema heten, laat staan dat ze het als Lojs uitgesproken willen hebben.
Sinds gisteren als "Le Sjees" denk/hoop ikquote:Op woensdag 16 september 2020 08:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
@:LeSage Goede vraag. Door de Le ervoor ging ik uit van een Franse uitspraak (LuSaadzj), maar het kan natuurlijk ook anders
Loïs met trema uitspreken als Lojs gaat me echt een brug te ver hoor.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ken een Loïs (met trema) en Lois zonder trema en beide wordt uitgesproken als Lojs.
Haha leuke vraagquote:Op woensdag 16 september 2020 08:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe spreek je jouw nickname uit eigenlijk?
Ik herinner me de discussie of jouw username als pin-kut moest worden uitgesprokenquote:Op woensdag 16 september 2020 09:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha leuke vraagik hoop maar dat het Luh Saazj is.
Zo heb ik echt jaaaarenlang de user Moussy verkeerd uitgesproken, ondanks d'r avatar (iets met een muis). Ik dacht altijd moessie.
En er zijn vast nog veel meer usernames die ik in m'n hoofd verkeerd uitspreek
Lojs krijg ik ook niet zonder trema geregeld zelfs.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Loïs met trema uitspreken als Lojs gaat me echt een brug te ver hoor.
Ja ik keek dus ook echt raar op toen ze zichzelf voorstelde. Ik had de schrijfwijze al gezien op haar cv. Sindsdien ben ik ook altijd in de war als ik de naam geschreven zie staan haha.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Hahahaha!quote:Op woensdag 16 september 2020 09:51 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik herinner me de discussie of jouw username als pin-kut moest worden uitgesproken
Vincequote:Op woensdag 16 september 2020 13:20 schreef Framblij89 het volgende:
Wij krijgen dus nog een zoon en we vinden het allebei heel moeilijk om dé naam te vinden, onze dochter heet Yara.
We kwamen zelf al op de namen Yuri, Lewis, Kay en Ziggy.. Yuri vinden we wel echt heel erg leuk maar ivm Yara ben ik bang dat we een soort Jip en Janneke situatie krijgen.. hebben jullie nog ideeën?
Onze eigen namen zijn wel Engels, en Yara is ook geen Nederlandse naam. Dus we zijn iig niet op zoek naar een oer-Hollandse naam(hoewel ik Cas, Gijs etc wel erg leuk vind)
Lewis is mooiquote:Op woensdag 16 september 2020 13:20 schreef Framblij89 het volgende:
Wij krijgen dus nog een zoon en we vinden het allebei heel moeilijk om dé naam te vinden, onze dochter heet Yara.
We kwamen zelf al op de namen Yuri, Lewis, Kay en Ziggy.. Yuri vinden we wel echt heel erg leuk maar ivm Yara ben ik bang dat we een soort Jip en Janneke situatie krijgen.. hebben jullie nog ideeën?
Onze eigen namen zijn wel Engels, en Yara is ook geen Nederlandse naam. Dus we zijn iig niet op zoek naar een oer-Hollandse naam(hoewel ik Cas, Gijs etc wel erg leuk vind)
Ik heb dat altijd met Faux. Die is in mijn hoofd gewoon fauks. Maar het is eigenlijk Foo natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha leuke vraagik hoop maar dat het Luh Saazj is.
Zo heb ik echt jaaaarenlang de user Moussy verkeerd uitgesproken, ondanks d'r avatar (iets met een muis). Ik dacht altijd moessie.
En er zijn vast nog veel meer usernames die ik in m'n hoofd verkeerd uitspreek
Dan begrijp je het idee van een trema ook niet helemaal denk ik? Dan heb je in ieder geval echt 0 recht tot klagen dat mensen het ‘verkeerd’ uitsprekenquote:Op woensdag 16 september 2020 09:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat heb ik met Kaavaabienquote:Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef Burdie het volgende:
Ik hoor de meeste usernames in mijn hoofd in het Nederlands. LeSage bijvoorbeeld als luh-zage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |