Iets nieuws van Salvador maar dit heeft misschien wat uitleg nodig.
quote:
This song is Magal Sare's particular tribute to Portugal and it’s also a recognition to the traditional local festivities so much missed in these pandemic times.
The lyrics are a collage of pieces from different Quadras (short four versed poems) by the Lisbon poet Fernando Pessoa.
All the music is original except for an interlude that was taken from the Glosa melody sung in Manacor (a city much beloved by the singer) during the Sant Antoni festivity, a hollyday that, coincidentally, the Majorcan town shares with Lisbon.
En hoe kwam Magal nu bij Salvador terecht ? (de facebook vertaling maakt er dit van)
quote:
Een jaar geleden kreeg ik een mail van een Catalaans meisje, muzikant, zangeres en songwriter. Ik zei tegen mezelf dat ik een serie gedichten van de Persoon had gepakt en er een lied van had gemaakt. Nou, natuurlijk schudde mijn vaderlandslievende-nostalgische kant een beetje trots om te weten dat iemand in Cataloni niet alleen Fernando Pessoa leuk vindt, maar ook dat zich genspireerd voelt om muziek te maken vanuit zijn woorden!
Vol nieuwsgierigheid opende ik het dossier en werd er een feestje ingewijd. Het lied is een viering op het plein, zoals populaire heiligen in Copacabana!
Ik nam meteen een vlucht naar Barcelona en ging het nummer opnemen met Magali en haar band, dat bestaat uit mensen met enorme zielen (en allemaal zingen in het Portugees! ) .
Luister het liedje en .....
Doe mee met de party Pessoana!!!
P.S. Er komt ook een kleine video van het nummer voor deze week yiyiyiyiiyiyiyyiyi