abonnement Unibet Coolblue
pi_194454048
Ik heb wat grote hoge plantenbakken/borders staan. Daar staan vaste planten in, daar rondom heen heb ik een dikke laag boomschors gestrooid. Dit ter decoratie, voorkoming van onkruid (werkt goed) en uitdroging.

Heel tevreden over. Maar nu heb ik steeds vaker vogels die daar in gaan lopen graven. Met als gevolg dat dat boomschors telkens op terras terecht komt, en ik weer moet gaan vegen.

Kan ik hier iets tegen doen, of is het wat het is?
pi_194454095
pi_194454152
Je kan een borderrandje plaatsen,maar vogels blijven dat toch wel doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194454163
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:16 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan een borderrandje plaatsen,maar vogels blijven dat toch wel doen.
Maar waarom doen ze dat? Er zitten daar geen pieren onder. Dan heb ik nog liever dat ze in het gazon graven.
pi_194454186
Is het geen kat overigens?

Je kunt het verlijmen _O-
pi_194454374
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:22 schreef F.Sinatra het volgende:
Is het geen kat overigens?

Ik heb geen kat. Heb niet gezien dat vogels het doen, maar dat zijn wel de meest voor de hand liggende verdachten. Zitten hier veel vogels, en zie ze ook wel eens in het gazon spitten.
pi_194454406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb geen kat. Heb niet gezien dat vogels het doen, maar dat zijn wel de meest voor de hand liggende verdachten. Zitten hier veel vogels, en zie ze ook wel eens in het gazon spitten.
Merels zijn gek op het omwoelen van dingen op de grond en lopen klungelen in het gras. Je zou ook bodembedekkers kunnen planten (schaduwkruid bijvoorbeeld). Dan heb je ook geen onkruid maar niet elke keer de zooi.

Andere vogels zoals mezen en mussen zie je dit niet snel doen.
Resistance is futile.
pi_194454413
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Merels zijn gek op het omwoelen van dingen op de grond en lopen klungelen in het gras. Je zou ook bodembedekkers kunnen planten (schaduwkruid bijvoorbeeld). Dan heb je ook geen onkruid maar niet elke keer de zooi.

Andere vogels zoals mezen en mussen zie je dit niet snel doen.
Ja, ik heb hier contine 2 merels. Een bruine en een zwarte. Zitten in boom.
pi_194454418
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb geen kat. Heb niet gezien dat vogels het doen, maar dat zijn wel de meest voor de hand liggende verdachten. Zitten hier veel vogels, en zie ze ook wel eens in het gazon spitten.
Dat jij geen kat hebt betekent niet dat er geen kt in je tuin kan zitten.

Kattenschrik kan namelijk wel werken. Tegen katten.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:07:38 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194454506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, ik heb hier contine 2 merels. Een bruine en een zwarte. Zitten in boom.
Een paartje, mannetjes zijn zwart. Die zijn gek op boomschors om om te woelen en grasveldjes.
Resistance is futile.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:15:09 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194454586
Je niet zo druk maken over dit soort dingen. Geniet van de vogeltjes die hun leventje leiden. Veeg af en toe voor 5 tellen. Relax.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194454626
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een paartje, mannetjes zijn zwart. Die zijn gek op boomschors om om te woelen en grasveldjes.
Waarom doen ze dat? Kan ik ze niet iets geven om ze "af te kopen". Zonnebloempitten of zo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:15 schreef Dven het volgende:
Je niet zo druk maken over dit soort dingen. Geniet van de vogeltjes die hun leventje leiden. Veeg af en toe voor 5 tellen. Relax.
Ik maak me er ook niet echt druk om, geef 'natuur' graag de ruimte als het niet anders kan.
Het is wel meer dan 5 tellen overigens.
  Spellchecker zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:19:49 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194454633
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, ik heb hier contine 2 merels. Een bruine en een zwarte. Zitten in boom.
Een stelletje dus O+

Bij ons ligt het gehakselde spul ook regelmatig naast de perken.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:34:19 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194455356
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat? Kan ik ze niet iets geven om ze "af te kopen". Zonnebloempitten of zo.
[..]

Ik maak me er ook niet echt druk om, geef 'natuur' graag de ruimte als het niet anders kan.
Het is wel meer dan 5 tellen overigens.
Nee, afkopen wil niet. De meeste vogels zoeken hun voedsel hogerop maar merels halen hun eten altijd van de grond. En je maakt het wel aantrekkelijk voor ze want boomschors biedt heel veel schuilplekken voor het voer van merels. Dus die merels woelen er lekker op los tot ze een pissebed, kever, spinnetje of wormpje tegenkomen.

Ik vind het cute O+ . Mijn tuin is niet zo merelvriendelijk helaas, want ik heb plantjes als bodembedekker in plaats van schors.
Resistance is futile.
pi_194455391
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:15 schreef Dven het volgende:
Je niet zo druk maken over dit soort dingen. Geniet van de vogeltjes die hun leventje leiden. Veeg af en toe voor 5 tellen. Relax.
Dat dus. Zit hier trouwens met precies hetzelfde 'probleem' maar dat heb ik over voor die merels. Ik heb het ze trouwens vaker zelf zien doen, dat boomschors omwoelen. Gooi ook wat druiven in de tuin, vinden ze lekker.
Alpha kenny one
pi_194455736
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar waarom doen ze dat? Er zitten daar geen pieren onder. Dan heb ik nog liever dat ze in het gazon graven.
Jawel hoor. En insecten.

En zo niet, je weet het maar nooit hè.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')