abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194447857
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Wel eerst even skiën in de Alpen, want dat kun je mensen niet ontzeggen. Dat is zielig. B-)
en met kerst/oud en nieuw lekker grote families ophokken bij elkaar. en feestjes
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194447874
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:16 schreef Jane het volgende:
Ah, Rotterdam zag dat Amsterdam het 'intensiveren' noemde, heeft even hard gelachen (neem ik aan) en heeft het toen gewoon overgenomen.

Intensivering bron- en contactonderzoek

_O-

Maar eigenlijk is het om te janken
Wat ik nu vooral frappant vind is dat ze mensen met een medische achtergrond zoeken voor het BCO, want die kunnen de vragen stellen voor het 'triage' gesprek, maar de horeca wordt gewoon verwacht om die zelfde triage te doen zonder dat ze gehinderd zijn door enige medische kennis.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194447879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:28 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zit op de site https://now-inzichtelijk.nl te kijken naar bedrijven hier in de buurt die ik persoonlijk ken die gebruik hebben gemaakt van de NOW regeling.... Ik schrik van een aantal bedrijven die er in staan waarvan je zou denken dat ze totaal geen last zouden moeten hebben gehad van Corona.
Dit is zo te zien een hobbymatig project dus geen idee of er waarheden of onwaarheden in staan.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:40:56 #94
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_194447933
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat voor soort bedrijven doel je dan op?
Autogarage, staalbedrijven, aannemers, timmerfabrieken, transporteurs, schilders, hoveniers, brillenwinkels, chocolaterie, installatiebedrijven, elektronicazaken, woonwinkels.
pi_194447990
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Autogarage, staalbedrijven, aannemers, timmerfabrieken, transporteurs, schilders, hoveniers, brillenwinkels, chocolaterie, installatiebedrijven, elektronicazaken, woonwinkels.
Jij denkt dat die nog klanten hadden ten tijde van de Lockdown? Alles was ingestort.
zie email 27 oktober
pi_194447999
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit is zo te zien een hobbymatig project dus geen idee of er waarheden of onwaarheden in staan.
Voor zo ver ik kan nagaan klopt deze info.
zie email 27 oktober
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:51:19 #97
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_194448056
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij denkt dat die nog klanten hadden ten tijde van de Lockdown? Alles was ingestort.
Oja? Vorige maand was ik bij de autogarage waar ik mijn auto heb geleased. De verkoper is een bekende van mij. Ze hebben nergens last van gehad. Een vriend van mij heeft een aannemersbedrijf. Die zitten tot april volgend jaar helemaal vol met opdrachten. Transporteurs hadden het toch juist extra druk nu? En welke invloed heeft corona op hoveniers en installatiebedrijven? Elektronicawinkels en woonwinkels scoorde in Coronatijd toch beter dan ooit?
pi_194448058
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor zo ver ik kan nagaan klopt deze info.
Mijn werkgever heeft een aardig centje mogen vangen.
pi_194448103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Je kan het zo gek niet bedenken of bedrijven krijgen er via via mee te maken. Is het niet direct om corona dan is het wel omdat alles op een lager pitje staat.
De enige die floreren zijn bouwmarkten, plexiglasbedrijfjes, handgelfabrikanten en dat soort ongein.
I'll give you something to do
pi_194448138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:51 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Oja? Vorige maand was ik bij de autogarage waar ik mijn auto heb geleased. De verkoper is een bekende van mij. Ze hebben nergens last van gehad. Een vriend van mij heeft een aannemersbedrijf. Die zitten tot april volgend jaar helemaal vol met opdrachten. Transporteurs hadden het toch juist extra druk nu? En welke invloed heeft corona op hoveniers en installatiebedrijven? Elektronicawinkels en woonwinkels scoorde in Coronatijd toch beter dan ooit?
Goh de ervaringen in mijn netwerk zijn anders. Daar heeft het meeste echt een aantal weken bijna plat gelegen.
zie email 27 oktober
pi_194448351
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Je kan het zo gek niet bedenken of bedrijven krijgen er via via mee te maken. Is het niet direct om corona dan is het wel omdat alles op een lager pitje staat.
De enige die floreren zijn bouwmarkten, plexiglasbedrijfjes, handgelfabrikanten en dat soort ongein.
Die gastem met hun antibacteriele handgel hebben echt heel veel verdiend.

Terwijl dat niet helpt tegen een virus, maar jah.

Detail.

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 07-08-2020 19:18:50 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:14:13 #102
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194448365
quote:
Yvonne v Duijnhoven

Uiteraard niet van 1 op andere dag. We schalen al weken op in teststraat, bco etc. Ons opschalingsscenario obv data rivm en percentages positieven had, net als rest NL, niet gerekend met deze exponentiele groei. Met ruim 30C zitten wij in regio AA qua BCO al in herfstscenario.
Dit zegt het hoofd infectieziekten van de GGD Amsterdam net op Twitter. Ja, daar zakt mijn broek toch van af hoor. Ik heb er gewoon geen woorden voor, deze naieviteit/incompetentie/onwil/hoe je het ook wil noemen.

De modellen bleken niet te kloppen. Maak je borst maar nat voor de herfst dan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194448408
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit zegt het hoofd infectieziekten van de GGD Amsterdam net op Twitter. Ja, daar zakt mijn broek toch van af hoor. Ik heb er gewoon geen woorden voor, deze naieviteit/incompetentie/onwil/hoe je het ook wil noemen.

Ik snap niet dat ze afschalen in personeel.
Paar maandjes onnodig teveel personeel wat weinig te doen heeft is erg natuurlijk.
Typisch Nederlandse logica van het maximaal uitmelken van de werknemer dan na afloop ,"we zagen het niet aankomen" roepen.
pi_194448423
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dergelijke zaken te voorspellen zijn. De landelijke groei is nog niet ext exponentieel.
Perspectief; vraag het hoofd GGD Friesland en die zal een compleet ander verhaal vertellen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:27:35 #105
1986 Jane
pi_194448500
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dergelijke zaken te voorspellen zijn. De landelijke groei is nog niet ext exponentieel.
Perspectief; vraag het hoofd GGD Friesland en die zal een compleet ander verhaal vertellen.
Ik las ergens (weet niet meer waar, sorry) dat Friesland Rotterdam al aan het helpen was. Dat is ook terecht natuurlijk.

Ik geef toe dat ik geen expert ben, maar ik heb toch al vanaf het begin steeds waarschuwingen gehoord (met name van buitenlandse experts) dat je moet uitkijken omdat het eerst wel mee lijkt te vallen en dan ineens explodeert. Dat is zeg maar een bekend patroon bij zo'n infectieziekte, dus dan kan ik er slecht bij als deze mevrouw het op 'niemand had het verwacht' gooit.
pi_194448521
Hoe serieus moet je de mensen van GGD nog nemen als zelfs die niet eens de moeite nemen om de 1,5 mtr regel in acht te nemen

Dit verhaal hoorde ik afgelopen dinsdag van een collega.

Ik noem geen GGD locatie of welke aangezien men hier met alles kan mee lezen .
pi_194448533
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:28 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hoe serieus moet je de mensen van GGD nog nemen als zelfs die niet eens de moeite nemen om de 1,5 mtr regel in acht te nemen

Dit verhaal hoorde ik afgelopen dinsdag van een collega.

Ik noem geen GGD locatie of welke aangezien men hier met alles kan mee lezen .
Nuttig bericht.
sig verwijderd door FA
pi_194448710
Waar kan ik eigenlijk de open data van het rivm vinden om het aantal besmettingen in gemeentes te bekijken? En niet de wekelijkse update.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:41:22 #109
1986 Jane
pi_194448711
Maar goed, dan ga je uit eten in Amsterdam of Rotterdam, doe je een paar dagen later een test en blijk je besmet te zijn, zegt de GGD dus "Doe je eigen contactonderzoek maar". Is het dan de bedoeling dat je het restaurant gaat bellen en gaat vragen om een lijst van bezoekers van die avond? En dat je die dan zelf belt? Of moet je het restaurant zover krijgen dat ze gaan bellen? Hoe werkt dat dan?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:43:05 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194448735
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:41 schreef Jane het volgende:
Maar goed, dan ga je uit eten in Amsterdam of Rotterdam, doe je een paar dagen later een test en blijk je besmet te zijn, zegt de GGD dus "Doe je eigen contactonderzoek maar". Is het dan de bedoeling dat je het restaurant gaat bellen en gaat vragen om een lijst van bezoekers van die avond? En dat je die dan zelf belt? Of moet je het restaurant zover krijgen dat ze gaan bellen? Hoe werkt dat dan?
Nog paar weken tot de app. Dan wordt dat allemaal veel eenvoudiger.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:45:10 #111
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194448764
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
Waar kan ik eigenlijk de open data van het rivm vinden om het aantal besmettingen in gemeentes te bekijken? En niet de wekelijkse update.
Wat me wel opvalt op de RIVM-site is dat covid compleet verdwenen is en rhino de plaats heeft ingenomen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_194448792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als mensen die app gaan gebruiken. Ik zal iig geen early-adopter zijn.
zie email 27 oktober
pi_194448800
https://www.telegraaf.nl/(...)plaatst-in-duitsland
’Corona-kids mogelijk uit huis geplaatst in Duitsland’

Deze al voorbij gekomen?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:48:28 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194448804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gros wel denk ik.

Daarnaast. je telefoonnummer achterlaten is ook niet verplicht, dus wat dat betreft...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194448842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jammer. Waarom niet?
pi_194448857
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Deze al voorbij gekomen?
Kan leuk worden klas van 30 kinderen 1 heeft de verschijnselen dus 30 gezinnen de dupe
pi_194448862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Soort Tiktok app
pi_194448867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:52 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Kan leuk worden klas van 30 kinderen 1 heeft de verschijnselen dus 30 gezinnen de dupe
Denk niet dat zoiets gaat werken eigenlijk. Er zullen vast gezinnen zijn die roepen 'nouja als het moet dan moet het', maar het gros gaat hun kinderen én niet afzonderen in hun eigen huis, en als de volgende stap inderdaad uit huis plaatsen is, zie ik dat vrij snel uit de hand lopen.
pi_194448894
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Deze al voorbij gekomen?
Hoe kan dat nou, dat kindje moet toch ook naar de wc en gebruikt toch ook dezelfde badkamer?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:56:25 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194448904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:52 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Soort Tiktok app
Weet je in ieder geval dat de jeugd het gaat gebruiken ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')