GOED!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zijn vele verwijzingen naar eilanden op schilpadden maar ik denk dat je alfred j kwak bedoeld
Crap, Utrecht gaat Den Haag straks voorbij. We deden het relatief goed de laatste week had ik 't idee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:37 schreef _serial_ het volgende:
Status 07-08
Positief getest 57.501, toename: 519
Ziekenhuisopnames 11.969 (20,8% van positief getest), toename: 4
IC-opnames 2.954 (5,1% van positief getest)
Overleden 6.154 (10,7% van positief getest), toename: 1
Uitschieters
+83 Rotterdam (was +89)
+74 Amsterdam (was +147)
+38 Den Haag (was +59)
+33 Utrecht (was +27)
+15 Bergen op Zoom (was +15)
+10 Breda (was +4)
+9 Gouda (was +14)
+8 Gorinchem (was +1)
+8 Dordrecht (was +3)
+7 Groningen (was +3)
+7 Hoekse waard (was +2)
+7 Zwijndrecht (was +1)
+6 Westland (was +3)
+5 Eindhoven (was +2)
+5 Rijswijk (was +3)
+5 Venlo (was +0)
+5 Vlaardingen (was +3)
+5 Zaanstad (was +3)
Waarom ben je eerlijk als je getest wilt worden?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat komt aardig overeen met wat ik hier had met mn dochter inderdaad. Mijn vrouw was verkouden, dus we bleven thuis. Toen kreeg mn dochter (15 maanden) koorts (40.4/40.8 graden), dus wij gebeld met huisarts.
Huisarts zei: Kijk 't ff aan met je dochter, en laat je vrouw testen. Mijn vrouw geprobeerd een afspraak bij GGD te maken. GGD: Snotter je nu nog? Nee? Dan heeft het geen nut je te laten testen, want dan is de uitslag toch negatief.
Ondertussen had mn dochter al 5 dagen koorts, dus wij weer gebeld met huisarts. Wilden ze 'r zien, maar bij de corona-huisarts, en moest zij getest worden. Bij de huisarts hadden ze geen goed woord over voor de GGD op dat moment.
Correct hoor, het ging me alleen even over hoe betreffende user had gereageerd als er een stijging was geweest van bijna 50%.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Een lopend weekgemiddelde is veel handiger om conclusies te trekken, ongeacht hoe sommige mensen zouden reageren in een andere situatie.
Je had ook nog vogels die het zouden verspreiden tijdens het schijten. Tijgers in dierentuinen liepen het op. En tennisser Djokovic. Ook nooit meer iets van gehoord, zou hij nog leven?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:37 schreef Noek het volgende:
21 dagen stamt nog uit het Chinese tijdperk. Toen leek het virus zich ook overal op te hechten. Op sommige oppervlaktes kon het wel 10.000 jaar overleven. Ook op honden maar dat bleek toch niet zo te zijn en toen stierf de hond door stress.
Ik heb daar de dag ervoor ook niet extreem op gereageerd toen het enorm steeg in Amsterdam dus kap met je suggestieve geneuzel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Correct hoor, het ging me alleen even over hoe betreffende user had gereageerd als er een stijging was geweest van bijna 50%.
Ah je hebt de beroemde fok glazen bol.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Correct hoor, het ging me alleen even over hoe betreffende user had gereageerd als er een stijging was geweest van bijna 50%.
quote:Ebola en corona zijn in veel opzichten niet met elkaar te vergelijken. En toch heb ik de afgelopen weken vaak het gevoel in exact dezelfde nachtmerrie te zijn beland. Het mogen dan heel verschillende virussen zijn, met een groot verschil in morbiditeit; het effect op de samenleving is exact hetzelfde en menselijk gedrag blijft menselijk gedrag. Het hele scenario wat wij nu met de coronacrisis meemaken, heb ik eerder gezien.
De ontkenning, het optimisme, de drang naar positieve interpretatie, de hoop, het tegen beter weten in handelen, de vrees om ingrijpende maatregelen te nemen, het verhullen van de waarheid, het gegoochel met cijfertjes. Je zou de toespraken van Rutte 1 op 1 over die van de toenmalige president van Sierra Leone Koroma kunnen plakken. Er zit nauwelijks verschil in. De initiële nonchalance, de ontspannen 'alles onder controle' glimlach bij persconferenties, ook president Koroma benaderde zijn volk op die manier. Hoe heftiger de uitbraak werd, hoe minder er viel te verhullen, hoe meer ook de stress bij de president toenam, zoals we dat nu ook bij premier Rutte zien gebeuren.
Drie maanden? Het is ondertussen al augustus.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:36 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar ik was er gewoon even aan toe, en ben al 3 maanden niet geweest. En ik voelde me zooo opgesloten. En ik probeerde echt wel afstand te houden. En hoezo is het mijn verandwoordelijkheid, die meid bij de receptie moet er toch op letten dat er niemand ziek is.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:39 schreef Gretzl het volgende:
Over het dilemma in hoeverre mensen je moet dwingen om risico's te mijden (lees: in quarantaine te gaan bij mogelijke besmetting en isolatie bij infectie)
[ twitter ]
Ja, dat lijkt me wel een terechte conclusie.quote:Als we iets hebben kunnen leren van ebola," schrijft @ginnymooy, "is het dat mensen – hoe dodelijk zo’n virus ook is – pas stoppen met risico’s nemen, als ze daartoe gedwongen worden"
Nog meer gelijkenissen (als je met een pessimistische bril naar de huidige situatie in bepaalde Europese landen kijkt)quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat lijkt me wel een terechte conclusie.
quote:In West-Afrika sloeg ebola het hardst toe, toen de besmette landen het idee hadden de verspreiding zo’n beetje onder controle te hebben. Toen kwam de ziekte in de overbevolkte steden aan en kwam er een lawine aan nieuwe gevallen.
Nee, want in maart werden alleen duidelijke gevallen getest ter bevestiging. Nu wordt 'iedereen' getest. In maart was het dus nog veel erger.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:42 schreef Simmertje het volgende:
Ter vergelijking:
15 maart: 515 besmettingen (ongeveer 20.000 tests in een week)
7 augustus: 519 besmettingen (ongeveer 120.000 tests in een week)
Kunnen we dan niet heel voorzichtig concluderen dat voor 15 maart 3000 besmettingen een realistischer beeld was geweest? Oftewel, pas bij 3000 besmettingen nu per dag zullen we een toename zien in het aantal ziekenhuisbezoeken zoals we dat zagen in maart?
We hadden in maart 560.000 besmettingen in de eerste 2 weken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:42 schreef Simmertje het volgende:
Ter vergelijking:
Kunnen we dan niet heel voorzichtig concluderen dat voor 15 maart 3000 besmettingen een realistischer beeld was geweest? Oftewel, pas bij 3000 besmettingen nu per dag zullen we een toename zien in het aantal ziekenhuisbezoeken zoals we dat zagen in maart?
Interessant rekensom, maar zelfs dan nog liggen de ziekenhuisopnames nu gewoon laag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:42 schreef Simmertje het volgende:
Ter vergelijking:
Nee werkende hersens heb ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah je hebt de beroemde fok glazen bol.
In februari hoorde wij ook niets over ziekenhuisopnames terwijl ondertussen stiekem het virus lekker aan het verspreiden was. Wat ik wil zeggen is dat 600 besmettingen nu geen gevaar nog is qua opnames en we nog ruim op tijd dit kunnen indammen, maar dat het nog veel te vroeg is om te zeggen dat het virus zijn kracht heeft verloren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Interessant rekensom, maar zelfs dan nog liggen de ziekenhuisopnames nu gewoon laag.
Nog een godswonder dat ik toen niks heb opgelopen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
We hadden in maart 560.000 besmettingen in de eerste 2 weken.
Zo'n 40.000 per dag.
Of wel. Wellicht had je gewoon geen symptomen. Of extreem mild.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nog een godswonder dat ik toen niks heb opgelopen.
Met de kanttekening dat Sierra Leone en Nederland nu niet echt te vergelijken zijn als het om mensenrechten gaat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat lijkt me wel een terechte conclusie.
Ik ben dus rond half feb wel ziek geworden, keelpijn, flink verkouden. Geen heftige koorts echter voor zover ik me kan herinneren. Heeft een week ongeveer aangehouden en toen was t klaar. Geeeeeen idee of het dus covid is geweest, nooit laten testen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nog een godswonder dat ik toen niks heb opgelopen.
Met andere woorden, als we net genoeg maatregelen hadden genomen om de IC-bezetting op de piek te houden dan hadden we nu groepsimmuniteit bereikt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
We hadden in maart 560.000 besmettingen in de eerste 2 weken.
Zo'n 40.000 per dag.
Dat realiseerden we ons ook niet volledig inderdaad. Achteraf hebben we daar inderdaad wel van gedacht: Dit hebben we niet helemaal handig aangepakt. De vragen van de GGD hebben ons beetje off-guard geraakt, waren meer bezig met onze dochter.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom ben je eerlijk als je getest wilt worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |