abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:01:44 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194490170
Er wordt 40 miljoen aangevraagd.
Er is 20 miljoen beschikbaar.

Tjah.

De reden(en) kun je over debatteren, maar dit is natuurlijk weer ophef om de ophef. Want wij blanken, etc., etc. En Groenlinks, ach ende wee, God behoede ons... enz. enz.

650k mislopen vanwege geldtekort is natuurlijk wel zeer zuur.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:23:16 #102
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_194490461
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:01 schreef SicSicSics het volgende:
Er wordt 40 miljoen aangevraagd.
Er is 20 miljoen beschikbaar.

Tjah.

De reden(en) kun je over debatteren, maar dit is natuurlijk weer ophef om de ophef. Want wij blanken, etc., etc. En Groenlinks, ach ende wee, God behoede ons... enz. enz.

650k mislopen vanwege geldtekort is natuurlijk wel zeer zuur.
De juiste oplossing is dan elke aanvraag de helft van het toegezegde geld toe te steken. Wat is anders het nut van goedgekeurd worden als ontvanger, om vervolgens niets te krijgen?

Idealiter is er natuurlijk meer geld beschikbaar.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:29:43 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194490537
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:23 schreef Lothiriel het volgende:
De juiste oplossing is dan elke aanvraag de helft van het toegezegde geld toe te steken. Wat is anders het nut van goedgekeurd worden als ontvanger, om vervolgens niets te krijgen?

Idealiter is er natuurlijk meer geld beschikbaar.
Die 40 / 20 ging over de nieuwe aanvragen. De nieuwe aanvraag is geweigerd. Op zich prima dat ze niet iedere aanvraag geld toestoppen.

Die 650k was al toegezegd uit een eerdere aanvraag. De vorige vierjarige aanvraag. Dat dit geld op is, voor alles beloofde gelden zijn uitgekeerd, is op zich ook wel een onderzoekje waard. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:34:21 #104
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_194490617
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die 40 / 20 ging over de nieuwe aanvragen. De nieuwe aanvraag is geweigerd. Op zich prima dat ze niet iedere aanvraag geld toestoppen.

Die 650k was al toegezegd uit een eerdere aanvraag. De vorige vierjarige aanvraag. Dat dit geld op is, voor alles beloofde gelden zijn uitgekeerd, is op zich ook wel een onderzoekje waard. :D
Ah, bedankt voor de correctie. Dat verandert de zaak natuurlijk!

Beloofd geld dat opeens op is, klinkt inderdaad verdacht. Onderzoek waard zoals je zelf zegt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_194491031
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:01 schreef SicSicSics het volgende:
Er wordt 40 miljoen aangevraagd.
Er is 20 miljoen beschikbaar.

Tjah.

De reden(en) kun je over debatteren, maar dit is natuurlijk weer ophef om de ophef. Want wij blanken, etc., etc. En Groenlinks, ach ende wee, God behoede ons... enz. enz.

650k mislopen vanwege geldtekort is natuurlijk wel zeer zuur.
Dat is nog geen reden om activistische en racistische criteria te hanteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:02:47 #106
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194491037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Die kerk zit daar vanwege religieuze vervolging. In ieder AZC kun je genoeg mensen vinden die op de vlucht zijn voor de vredesreligie en ook nog eens goed scoren op de inclusieve bingokaart!

Of is dat ook weer niet de bedoeling?
Tja mensen aannemen die niets snappen van de geschiedenis van Amsterdam en Nederland en dat ook niet willen is niet slim denk ik. Als de reden inderdaad is dat een gebrek aan medewerkers met een niet westerse achtergrond de reden is van het stopzetten van de subsidie. En het is best een aardig museum.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:09:45 #107
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194491133
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is nog geen reden om activistische en racistische criteria te hanteren.
Dat klopt, dat zijn politieke overwegingen. ^O^
Overigens lijkt "kunst" mij een uitermate geschikte plek voor activistische criteria. En de racistische criteria zijn netjes vastgelegd in de Code Culturele Diversiteit waarnaar verwezen wordt bij het indienen van de aanvraag.
Als je daarop afgewezen wordt, heb je ook niet heel best je huiswerk gedaan ... als je het mij vraagt. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194491505
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat klopt, dat zijn politieke overwegingen. ^O^
Overigens lijkt "kunst" mij een uitermate geschikte plek voor activistische criteria. En de racistische criteria zijn netjes vastgelegd in de Code Culturele Diversiteit waarnaar verwezen wordt bij het indienen van de aanvraag.
Als je daarop afgewezen wordt, heb je ook niet heel best je huiswerk gedaan ... als je het mij vraagt. 8-)
Ik kan me best voorstellen dat als je een schuilkerkmuseum overeind aan het houden bent je niet zoveel zin hebt om door bizarre ideologische hoepeltjes te springen. Dat de gemeente Amsterdam kunst en cultuur subsidieert geeft deze niet het recht daar allerlei rare voorwaarden aan te verbinden. Moet het volledige bestuur ook aanwezig zijn op BLM en extinction rebellion demonstraties om voor subsidie in aanmerking te komen?

Ik zou heel snel kamerleden gaan aanschrijven om bij het kabinet aan te dringen op spontane vernietiging van het onderliggende raadsbesluit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 augustus 2020 @ 20:22:26 #109
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194493767
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat als je een schuilkerkmuseum overeind aan het houden bent je niet zoveel zin hebt om door bizarre ideologische hoepeltjes te springen.
Bizarre ideologische hoepeltjes? :') oh my drama.
quote:
Dat de gemeente Amsterdam kunst en cultuur subsidieert geeft deze niet het recht daar allerlei rare voorwaarden aan te verbinden.
:') volgens mij is dat exact wat er mag. Ongetwijfeld binnen een aantal andere kaders, maar ... Ja.
quote:
Moet het volledige bestuur ook aanwezig zijn op BLM en extinction rebellion demonstraties om voor subsidie in aanmerking te komen?
Waarom spui je allemaal zure bullshit, je zou je ook even in kunnen lezen. :D
quote:
Ik zou heel snel kamerleden gaan aanschrijven om bij het kabinet aan te dringen op spontane vernietiging van het onderliggende raadsbesluit.
Wil je een sjabloontje? ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194493919
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Bizarre ideologische hoepeltjes? :') oh my drama.
[..]

:') volgens mij is dat exact wat er mag. Ongetwijfeld binnen een aantal andere kaders, maar ... Ja.
Het gaat ver buiten acceptabele kaders, en ook al zou het mogen/kun je er juridisch mee wegkomen, dan nog zou je het niet moeten willen. De gemeenteraad kan zich niet gaan gedragen alsof het de eigenaar van de gemeente Amsterdam is, en al helemaal niet van particuliere stichtingen. Subsidie is voor instellingen die iets voor de stad betekenen, op hun eigen manier. Je kunt die mensen niet gaan vertellen hoe ze hun werk moeten doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 20:51:00 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194494240
ze zijn niet verplicht om subsidies aan te vragen he?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:33:32 #112
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194499745
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat ver buiten acceptabele kaders, en ook al zou het mogen/kun je er juridisch mee wegkomen, dan nog zou je het niet moeten willen.
Welke kaders beste Welt? Kaders die jij net verzonnen hebt? :D
quote:
De gemeenteraad kan zich niet gaan gedragen alsof het de eigenaar van de gemeente Amsterdam is, en al helemaal niet van particuliere stichtingen. Subsidie is voor instellingen die iets voor de stad betekenen, op hun eigen manier. Je kunt die mensen niet gaan vertellen hoe ze hun werk moeten doen.
Dat kun je zeker wel! :D _O- Holy shit, dat is exact wat subsidie is. :')
Een potje geld onder bepaalde voorwaarden.
Maar ik zou Annabel even mailen als ik jou was, die wil vast wel wat sturende vragen stellen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:57:24 #113
66083 Platina
78th Element
pi_194500027
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Welke kaders beste Welt? Kaders die jij net verzonnen hebt? :D
[..]

Dat kun je zeker wel! :D _O- Holy shit, dat is exact wat subsidie is. :')
Een potje geld onder bepaalde voorwaarden.
Maar ik zou Annabel even mailen als ik jou was, die wil vast wel wat sturende vragen stellen.
Zonder mij inhoudelijk met de discussie te willen bemoeien; het (overmatig) gebruik van smilies en de manier waarop doen afbreuk aan de impact van je argumenten en zorgen ervoor dat je bericht nogal dedain overkomt.

Dat is niet echt fijn discussiėren zo.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:00:52 #114
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194500057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:57 schreef Platina het volgende:
Zonder mij inhoudelijk met de discussie te willen bemoeien; het (overmatig) gebruik van smilies en de manier waarop doen afbreuk aan de impact van je argumenten en zorgen ervoor dat je bericht nogal dedain overkomt.

Dat is niet echt fijn discussiėren zo.
Waarom? :')
Als je je daardoor af laat leiden ... :*

Ik ben niet te hip voor smiley's. Bovendien is dit een openbaar forum, dan sta je sowieso al 1-0 achter qua serieusheid. Plus ik neem mezelf niet zo serieus, maar mijn boodschap is dat soms wel. Doe er je voordeel mee.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194500253
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Welke kaders beste Welt? Kaders die jij net verzonnen hebt? :D
Kaders die normaal gesproken altijd gerespecteerd werden. Ik geloof althans niet dat in CDA-gemeentes musea op zondag dicht moesten of de VVD verwachtte dat je een plan schreef om het museum naar de beurs te brengen of zo.

Er zit een naar eigen zeggen progressieve coalitie in de Amsterdamse gemeenteraad. Dat betekent dat de gemeentelijke organisatie progressief beleid gaat uitrollen tav de gemeentelijke taken. Maar je bestuurt de lokale overheid, niet de burgers, bedrijven en stichtingen. Als je een veganistisch Argentijds steakhouse wil zul je zelf moeten gaan ondernemen. Als je een museum als ode aan de diversiteit en die prachtige Afrikaanse culturen dan zul je zelf een museum moeten beginnen en is een 17e eeuwse schuilkerk geen goed begin.

quote:
Dat kun je zeker wel! :D _O- Holy shit, dat is exact wat subsidie is. :')
Een potje geld onder bepaalde voorwaarden.
Maar ik zou Annabel even mailen als ik jou was, die wil vast wel wat sturende vragen stellen.
Ja, voorwaarden aan wat je de stad levert. Je snapt toch ook wel dat de gemeente niet op de stoel van de sollicitatiecommissie van een stichting kan gaan zitten. Los van het feit dat het hele diversiteitsbeleid voorsoorteert op een soort Afrikaans stammenclientelisme. Zowel in politieke zin als in 'progressieven' die voor baantjes voor progressieven zorgen, maar ook voor baantjes voor kleurgenoten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:04:16 #116
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194500942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Kaders die normaal gesproken altijd gerespecteerd werden. Ik geloof althans niet dat in CDA-gemeentes musea op zondag dicht moesten of de VVD verwachtte dat je een plan schreef om het museum naar de beurs te brengen of zo.
Je hebt geen idee dus? :D Mag hoor, maar lul dan niet zo stellig.

For the record:
CDA is sowieso niet van de zondagsluiting en verder heeft een museum de APV gewoon te volgen. Ook als de CU/ SGP daar zondagsluiting in hebben staan. :*
Onderdeel van de toekenningscriteria bij subsidie aanvragen zijn vaak 'professionalisering' & 'ondernemerschap' en dat wil niet alleen de VVD. 8-)
quote:
Er zit een naar eigen zeggen progressieve coalitie in de Amsterdamse gemeenteraad. Dat betekent dat de gemeentelijke organisatie progressief beleid gaat uitrollen tav de gemeentelijke taken. Maar je bestuurt de lokale overheid, niet de burgers, bedrijven en stichtingen. Als je een veganistisch Argentijds steakhouse wil zul je zelf moeten gaan ondernemen. Als je een museum als ode aan de diversiteit en die prachtige Afrikaanse culturen dan zul je zelf een museum moeten beginnen en is een 17e eeuwse schuilkerk geen goed begin.
Openbaar bestuur. Vriend. Openbaar bestuur.
Volgens mij moet je nog even een definitiestudie doen voor je commentaar levert. Of ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
quote:
Ja, voorwaarden aan wat je de stad levert. Je snapt toch ook wel dat de gemeente niet op de stoel van de sollicitatiecommissie van een stichting kan gaan zitten. Los van het feit dat het hele diversiteitsbeleid voorsoorteert op een soort Afrikaans stammenclientelisme. Zowel in politieke zin als in 'progressieven' die voor baantjes voor progressieven zorgen, maar ook voor baantjes voor kleurgenoten.
Je hebt echt geen idee hč? _O-
Voorwaarden gaan over alles binnen je organisatie zodra je subsidie wil ontvangen. Organisatiestructuur, bedrijfsvoering, doelstellingen, activiteiten ... alles. En dat gaat het al jaren. Dat is ook echt meer een uitwas van rechts-conservatief beleid, dan van links-progressief. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194501577
twitter
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:09:15 #118
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194501745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:53 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Is een ander fonds volgens mij. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194726702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 11:27 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

Er is inmiddels een crowdfundingsactie gestart:
https://www.doneeractie.n(...)-de-ondergang/-45147

----------------------------

De 'diversiteit' wordt door onze strot geramd. Belachelijk dit. Voor corona ben ik nog in dit museum geweest. Het is echt prachtig en aan te raden hier een bezoekje aan te brengen! Erg triest als het dankzij dit diversiteits gelul ten onder gaat.
quote:
Museum Ons' Lieve Heer op Solder krijgt toch subsidie van gemeente
De voormalige katholieke schuilkerk en museum Ons' Lieve Heer op Solder lijkt voor de stad behouden te blijven. Door een subsidiestop van het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK) dreigde het museum de deuren te moeten sluiten. Maar de gemeente wil dat koste wat kost voorkomen en stelt extra geld beschikbaar.

De schuilkerk werd in de 17e eeuw gebruikt voor katholieke kerkdiensten. Die diensten werden gedoogd maar mochten niet in de openbaarheid gehouden worden. Door de onderwerpen van religieuze tolerantie en inclusiviteit te belichten is het museum volgens Meliani 'van groot belang voor Amsterdam'.
https://www.at5.nl/artike(...)ubsidie-van-gemeente
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')