abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194947231
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 07:57:20 #102
269689 crew  Viv
pi_194947321
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 07:46 schreef MiNi1981 het volgende:

SPOILER
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:06:08 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_194947374
Oooh mini O+ Wat ben ik blij voor je!

*O*
disclaimer
pi_194947398
Wauw Mini wat goed! O+ Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:18:50 #105
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_194947478
Mini *O* *O*
Be happy with the little things in life
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 08:54:03 #106
382129 crew  Donna
pi_194947738
*O*
pi_194947789
Jaaaaaaa mini *O*
pi_194948160
Wat goed!! Gefeliciteerd! *O* *O*
pi_194948288
Gefeliciteerd mini *O* *O*
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:47:13 #110
208890 June.
Seriously?
pi_194948464
Streepjes in dit topic *O*
Shine bright like a diamond.
pi_194948567
Gefeliciteerd Mini *O* Wat mooi O+
pi_194948636
Mini Gefeliciteerd *O*
pi_194948747
Ooh mini *O* *O*
pi_194949371
Zie je Mini. Er is er maar eentje nodig O+ O+
Gefeliciteerd O+ O+ O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194949415
Dankjewel allemaal O+ O+ O+

Ik ben nog even aan het bijkomen :D
pi_194949566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:53 schreef MiNi1981 het volgende:
Dankjewel allemaal O+ O+ O+

Ik ben nog even aan het bijkomen :D
Gefeliciteerd!
pi_194949906
Jaaaa wat tof!! Gefeliciteerd!!
pi_194949976
Mini wat een heerlijk bericht! Gefeliciteerd! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 11:50:28 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194950372
Jaaaaaa wat goed! En inderdaad, je hebt er uiteindelijk maar één nodig ;) *O* O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194951483
Ik vind het wel eng en spannend... dat wordt nog wat....
pi_194951912
Jee Mini *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194954163
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:02 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik vind het wel eng en spannend... dat wordt nog wat....
Het ís ook eng en spannend :*
  dinsdag 8 september 2020 @ 19:30:42 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194958349
Wow.... wat fijn! Heel erg gefeliciteerd :* *O* O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194958363
@Lemijn Hoe gaat het met jou?
  dinsdag 8 september 2020 @ 19:32:55 #125
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194958406
mini!!!! zo goed in 1 keer raak! *O* *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194958982
Volgens mij is dit topic aardig leeg zeg! Tijd voor nieuwe aanwas :)

*Schuift aan*
pi_194959241
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:54 schreef Peacefulll het volgende:
Volgens mij is dit topic aardig leeg zeg! Tijd voor nieuwe aanwas :)

*Schuift aan*
Wat leuk!! Dus het kriebelt weer? Al een afspraak in het ziekenhuis gemaakt?
pi_194959443
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:03 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat leuk!! Dus het kriebelt weer? Al een afspraak in het ziekenhuis gemaakt?
Het kriebelt vooral heel erg bij mijn man :') Zwanger worden, zijn en bevallen mag echt compleet aan mij voorbij gaan. Maar het resultaat is zo leuk O+
Voor mij dus een soort van 'ogen dicht en gaan'.

Tja, de afspraak en controles gingen iets sneller dan gedacht. In maart lag alles stil door de Corona. De wachttijd vloog omhoog. Dus wij hebben ons eind mei er maar op laten zetten (wachttijd toen: bijna 9 maanden).
Eind juni werden we gebeld, we konden starten.. Euhmm :') Ik begrijp nog steeds niet hoe dat kan. Misschien omdat we er al een succesvol traject op hadden zitten?
Na een aantal onderzoeken hadden we nu kunnen beginnen. Maar i.v.m. een pittige start van het schooljaar (ik heb een pittige klas) wilde ik het nog even een maandje uitstellen. Hormonen en ik zijn geen vriendjes en dat in combi met mijn klas... Neh :')
pi_194959557
Gefeliciteerd mini!

En spannend peace O+ :*
pi_194959859
Oh dankjewel dames! Zo lief al die reacties.

Ik heb vandaag pas 20 keer gekeken of ik niet stiekem toch ongesteld ben geworden. :')
Dit worden nog lange weken en veel onzekerheid.

Langzaam begint het nieuws wat in te dalen. Ik had de afgelopen dagen wel al zo een vermoeden want geuren :r En misselijk }:|
Maar de normale testen bleven zo enorm licht qua streepjes de afgelopen dagen. Ik nu zelfs nog 1 dag voor NOD.
pi_194959874
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:11 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Het kriebelt vooral heel erg bij mijn man :') Zwanger worden, zijn en bevallen mag echt compleet aan mij voorbij gaan. Maar het resultaat is zo leuk O+

Tja, de afspraak en controles gingen iets sneller dan gedacht. In maart lag alles stil door de Corona. De wachttijd vloog omhoog. Dus wij hebben ons eind mei er maar op laten zetten (wachttijd toen: bijna 9 maanden).
Eind juni werden we gebeld, we konden starten.. Euhmm :') Ik begrijp nog steeds niet hoe dat kan. Misschien omdat we er al een succesvol traject op hadden zitten?
Na een aantal onderzoeken hadden we nu kunnen beginnen. Maar i.v.m. een pittige start van het schooljaar (ik heb een pittige klas) wilde ik het nog even een maandje uitstellen. Hormonen en ik zijn geen vriendjes en dat in combi met mijn klas... Neh :')
Spannend Peacefulll. Hoe ging de eerste keer het traject? Redelijk soepel of moest je een lange adem hebben? Succes iig!
pi_194960172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:11 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wel mooi dat het dan toch weer snel kan! Logisch trouwens dat je het wel een beetje wilt timen. Aan de andere kant: deze pittige klas heb je het hele schooljaar. Jij had dus heel last van de hormonen? Ik vond vooral het heen en weer reizen heel belastend, zeker icm werk.

Ik hoop dat het deze keer lekker vlot gaat :*

En wel bijzonder dat "mijn" lichting weer bezig is! Hoewel, dat is ook al weer ruim 2 jaar geleden :o
pi_194960679
Oooh, Peace weer in de molen! O+ veel succes en kracht :*
pi_194960685
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:31 schreef MiNi1981 het volgende:
Oh dankjewel dames! Zo lief al die reacties.

Ik heb vandaag pas 20 keer gekeken of ik niet stiekem toch ongesteld ben geworden. :')
Dit worden nog lange weken en veel onzekerheid.

Langzaam begint het nieuws wat in te dalen. Ik had de afgelopen dagen wel al zo een vermoeden want geuren :r En misselijk }:|
Maar de normale testen bleven zo enorm licht qua streepjes de afgelopen dagen. Ik nu zelfs nog 1 dag voor NOD.
Die eerste weken zijn vet spannend. Ik hoop dat ze snel voorbij gaan :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:32 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Spannend Peacefulll. Hoe ging de eerste keer het traject? Redelijk soepel of moest je een lange adem hebben? Succes iig!
In totaal 2,5 jaar. Moeilijkste was de onbekende oorzaak. Waardoor we best lang zelf moesten blijven proberen. M is het resultaat van IUI poging 3. Dus dat ging nog relatief vlot :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:46 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wel mooi dat het dan toch weer snel kan! Logisch trouwens dat je het wel een beetje wilt timen. Aan de andere kant: deze pittige klas heb je het hele schooljaar. Jij had dus heel last van de hormonen? Ik vond vooral het heen en weer reizen heel belastend, zeker icm werk.

Ik hoop dat het deze keer lekker vlot gaat :*

En wel bijzonder dat "mijn" lichting weer bezig is! Hoewel, dat is ook al weer ruim 2 jaar geleden :o
Het heen en weer reizen is ook één van mijn 'bezwaren'. Ik moet dan gedurende de dag een tijdje weg uit mijn klas voor bijv een echo. Een flinke klus om iemand te regelen die mijn klas overneemt en ik heb veel kinderen die moeilijk om kunnen gaan met dit soort tussentijdse wisselingen. Ik probeerde de echo altijd tijdens de pauze te plannen zodat ik heen en weer kan.
Deze klas heb ik inderdaad het hele jaar. Maar deze eerste weken zijn zo belangrijk. Daar wil ik graag eerst graag volledig voor kunnen gaan. En het loopt echt lekker nu! Dat is wel fijn. Daar heb ik de rest van het jaar profijt van.

En of ik nou zo'n last had van de hormonen of vooral van de emoties van het hele traject weet ik niet. Ik vond het de vorige keer toch echt wel heel heftig achteraf. Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan voelen.
pi_194961793
Jaaaa mini gefeliciteerd!!
pi_194967726
Na een jaar het te hebben geprobeerd, blijkt mijn vrouw PCOS (Polycysteus Ovarium Syndroom) te hebben, een hormonale afwijking waarbij de eisprong vaak uitblijft. Zo was ze bijvoorbeeld van maart tot augustus niet ongesteld geworden. Vorige week hadden we het eerste gesprek hierover op de poli. 21 september hebben we een vervolggesprek.

Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Hoe lang heeft het uiteindelijk bij jou geduurd?
pi_194968761
Hallo DjVero, welkom. Best wel veel dames hier hebben PCOS, ik ook. Bij mij sloeg de behandeling goed aan (te goed zelfs), maar is het hier uiteindelijk om onduidelijke redenen niet mee gelukt. Misschien toch nog iets anders mis? Toen ben ik met IVF zwanger geraakt. Ik ken ook vrouwen die in de eerste ronde behandeling direct zwanger waren.

Zeer waarschijnlijk zal je vrouw Clomid krijgen en een paar rondes gemonitord worden met echo's, waarbij je gewoon zelf mag vrijen. Clomid stimuleert de rijping van een eicel. Het zal in het begin misschien even stoeien zijn voor de juiste dosering. Ben jij zelf ook onderzocht?
pi_194968928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:31 schreef DjVero het volgende:
Na een jaar het te hebben geprobeerd, blijkt mijn vrouw PCOS (Polycysteus Ovarium Syndroom) te hebben, een hormonale afwijking waarbij de eisprong vaak uitblijft. Zo was ze bijvoorbeeld van maart tot augustus niet ongesteld geworden. Vorige week hadden we het eerste gesprek hierover op de poli. 21 september hebben we een vervolggesprek.

Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben? Hoe lang heeft het uiteindelijk bij jou geduurd?
Meestal starten vrouwen met PCOS met een middel genaamd clomid. Of iets soortgelijks. Hierdoor kan er wel een eisprong elke maand optreden en dus meer kans op zwangerschap.

Voor de IUI heb ik het geslikt, weinig last behoudens op een gegeven moment wazig zien.. Toen moest ik ermee stoppen. Gelukkig was het die ronde ook raak. Vriendin van me heeft ook clomid geslikt zonder al teveel bijwerkingen.
Shine bright like a diamond.
pi_194969087
quote:

Jep. Maart gestart met Clomid, even zoeken naar juiste dosering, in november zwanger. Tweede kind kwam zonder enige hulp, Was in no time zwanger, na de eerste zwangerschap had ik ineens een normale cyclus.
pi_194969346
Ja, mei 2018 gestart met clomid vanwege PCOS en was na de 4e cyclus met clomid zwanger. Na de bevalling heb ik weer een regelmatige cyclus.

Ik kon nu weer starten met ovulatie-inductie, maar heb er voor gekozen dat niet te doen. Mijn ziekenhuis is overgegaan op letrozol ipv clomid, omdat het minder bijwerkingen geeft.
pi_194969624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:25 schreef B.ertha het volgende:
Hallo DjVero, welkom. Best wel veel dames hier hebben PCOS, ik ook. Bij mij sloeg de behandeling goed aan (te goed zelfs), maar is het hier uiteindelijk om onduidelijke redenen niet mee gelukt. Misschien toch nog iets anders mis? Toen ben ik met IVF zwanger geraakt. Ik ken ook vrouwen die in de eerste ronde behandeling direct zwanger waren.

Zeer waarschijnlijk zal je vrouw Clomid krijgen en een paar rondes gemonitord worden met echo's, waarbij je gewoon zelf mag vrijen. Clomid stimuleert de rijping van een eicel. Het zal in het begin misschien even stoeien zijn voor de juiste dosering. Ben jij zelf ook onderzocht?
Ik moet volgende week een potje inleveren :@

Overigens is ze twaalf jaar geleden al een keer bevallen (misschien geluk gehad ofzo?), maar fijn om wat ervaringsverhalen te lezen en dat het dus alsnog best snel kan gaan.

Wat bedoel je trouwens met "gemonitord worden met echo's"? Voor het oog van de camera vrijen ofzo? Mag ik toch hopen van niet :D
  woensdag 9 september 2020 @ 13:17:54 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_194969739
Haha nee :D monitoren betekent dat ze regelmatig echo's doen bij je vrouw om te kijken of er een eisprong komt en of er dan niet te veel eitjes tegelijk vrijkomen enzo ;)
disclaimer
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:50:12 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194971272
quote:

Ik heb ook PCOS :Y Ik kreeg ook clomid en had toen ik daar mee stopte een redelijk regelmatige cyclus (dag of 36) dus dat was prima ^O^

Op je tweede vraag zal ik maar geen antwoord geven om je niet te ontmoedigen ;) Bij ons heeft het lang geduurd maar dat kwam ook omdat het zaad van mijn man minder was van kwaliteit.

Goed dat ze jouw zaad ook gaan testen, dat wordt vaak over het hoofd gezien!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194971652
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:09 schreef DjVero het volgende:

[..]

Ik moet volgende week een potje inleveren :@

Overigens is ze twaalf jaar geleden al een keer bevallen (misschien geluk gehad ofzo?), maar fijn om wat ervaringsverhalen te lezen en dat het dus alsnog best snel kan gaan.

Wat bedoel je trouwens met "gemonitord worden met echo's"? Voor het oog van de camera vrijen ofzo? Mag ik toch hopen van niet :D
:D Nee, wat SQ zegt. Ze moet dan vanaf een bepaalde dag in de cyclus langskomen voor een echo. Dan zien ze hopelijk 1-2 eitjes ontwikkelen. Dat houden ze om de paar dagen in de gaten tot het eitje groot genoeg is, dan sturen ze je naar huis met "coïtusinstructie", oftewel maak het lekker gezellig }) .
Zo kunnen ze ook zien of er niet te veel/geen eitjes ontwikkelen en iets met de dosis doen.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:23:43 #145
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194972889
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Lemijn Hoe gaat het met jou?
Met mij goed, met het zwanger worden schiet het nog niet op. We gaan proberen een gesprek aan te vragen op de poli om de opties opnieuw met ons door te spreken, maar ik weet niet of ze ons samen willen ontvangen. Dat zou wel veel fijner zijn want dan kan mijn co-ouder zelf de procedures en voor- en nadelen en zo horen van de arts en vragen stellen ipv dat alles via mij gaat. We willen dit echt samen beslissen. Maar als ik zo vanuit de wachtkamer hoorde dat vrouwen zelfs alleen moesten komen voor vitaliteitsecho's na eerdere miskramen dan heb ik er een hard hoofd in. In zwanger worden sowieso trouwens :') .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194973925
@Lemijn; wij mogen op rustige momenten samen komen ( er moet plek zijn in de wachtkamer). Als je bij het maken van een afspraak vermeld dat je dit graag met zn tweeën wil bespreken is er misschien een mogelijkheid. Ik merk dat het zkh er bij ons niet zo heel moeilijk over doet. Mits je het aangeeft.
  woensdag 9 september 2020 @ 18:11:50 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194974926
@Lemijn

Wij hebben gesprekken via skype. Zitten we thuis samen achter de camera. Misschien is dat ook een optie voor jullie?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194976310
Goede suggestie van Barreltje, inderdaad.

Wat zijn de moeilijkheden in jullie geval? Jacob is met IUI gekomen dacht ik?
  woensdag 9 september 2020 @ 20:22:57 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194976994
Nee Jacob gewoon met zelfinseminatie thuis.

En Skype kan ook maar ik merk in mijn eigen werk dat gewoon in dezelfde ruimte uiteindelijk het allerfijnste praat, zeker als je elkaar niet kent. Nou we zullen wel zien, zij hebben dit probleem continu natuurlijk.

edit: moeilijkheid is leeftijd denk ik. Verder alles goed bij onderzoeken.
pi_194977158
Vervelend dat het nu zo moeizaam gaat Lemijn. Ik hoop dat een nieuw gesprek meer duidelijkheid geeft aan jullie voor de eventuele vervolgstappen.

Hopelijk hoeven jullie niet te lang te wachten op zo een gesprek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')