abonnement Unibet Coolblue
pi_194551247
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:14 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ja ik. Wij zijn ingeloot voor dag 3, dus geen verschil met de gewone procedure. Heb daarnaast 2-3 korte vragenlijsten ingevuld.
Ah ok. Ja ik had al begrepen dat het qua procedure niet anders is. Bij mij in de kliniek kijken ze naar het embryo of ze het wel/niet proberen door te laten groeien.

Het enige lastige lijkt mij dat als de eitjes van mindere kwaliteit zijn en ze verplicht moeten laten doorgroeien tot 5 dagen je misschien een grotere afval race gaat hebben dan bij 3 dagen.
pi_194551300
Nou dat stelt mij gerust dames! Ik vermoed dat het ook meer in mijn hoofd zit dan nodig.

En ik moet net als jou Barreltje ook regelmatig prikken voor schildklier. Afhankelijk van de prikker kan het venijnig zijn. Hopelijk kan ik over een paar dagen ook zeggen dat het laten prikken voor de schildklier erger is dan zelf prikken voor IVF.
pi_194551596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:33 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Ah ok. Ja ik had al begrepen dat het qua procedure niet anders is. Bij mij in de kliniek kijken ze naar het embryo of ze het wel/niet proberen door te laten groeien.

Het enige lastige lijkt mij dat als de eitjes van mindere kwaliteit zijn en ze verplicht moeten laten doorgroeien tot 5 dagen je misschien een grotere afval race gaat hebben dan bij 3 dagen.
Volgens mij plaatsen ze dan eerder terug en lig je uit het onderzoek. Je moet op een gegeven moment ook een minimum aantal doorgroeiers hebben om überhaupt mee te doen met de studie.
De gedachte van de "grotere afvalrace" is natuurlijk - grof gezegd - dat de mindere kwaliteit op dag 3 anders in je buik ook doodgaat en je die dus niet zinloos terugplaatst, maar in plaats daarvan de sterkere die op dag 5 buiten en binnen je buik overleefd zouden hebben.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:14:42 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194552698
Wij doen dus niet mee aan en onderzoek. Maar bij ons is dus sowieso gebleken dat er tussen dag 3 en dag 5 ongeveer 70% van de embryo's omvielen.. bij onze kliniek doen ze nu overigens sowieso na 5 dagen de tp.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:15:03 #55
269689 crew  Viv
pi_194552703
Bovendien kun je op ieder moment stoppen met deelname aan medisch wetenschappelijk onderzoek. Dus als het wachten tot dag 5 toch niet prettig voelt, ben je tot niets verplicht.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:18:33 #56
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194552730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
Bovendien kun je op ieder moment stoppen met deelname aan medisch wetenschappelijk onderzoek. Dus als het wachten tot dag 5 toch niet prettig voelt, ben je tot niets verplicht.
Dit is wel een super goede toevoeging! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194553168
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Volgens mij plaatsen ze dan eerder terug en lig je uit het onderzoek. Je moet op een gegeven moment ook een minimum aantal doorgroeiers hebben om überhaupt mee te doen met de studie.
De gedachte van de "grotere afvalrace" is natuurlijk - grof gezegd - dat de mindere kwaliteit op dag 3 anders in je buik ook doodgaat en je die dus niet zinloos terugplaatst, maar in plaats daarvan de sterkere die op dag 5 buiten en binnen je buik overleefd zouden hebben.
Oh dat is wel goed om te weten van het minimaal aantal doorgroeiers. Niet dat het anders erna een grote teleurstelling wordt als het om zo een reden vanuit het onderzoek de studie wordt afgebroken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
Bovendien kun je op ieder moment stoppen met deelname aan medisch wetenschappelijk onderzoek. Dus als het wachten tot dag 5 toch niet prettig voelt, ben je tot niets verplicht.
En dit is idd ook een goede aanvulling. Die neem ik ook even mee in het te nemen besluit. Thanks!
pi_194561611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:
Succes mini!

En cygne, wanneer heb je dan weer een tp ?
Ik heb geen flauw idee, eerder maanden dan weken.

[ Bericht 42% gewijzigd door Cygne op 15-08-2020 10:36:33 ]
pi_194619140
Ik wist niet dat die hormonen zo heftig waren ;(

Er werd gezegd dat het vrij mild zou zijn en dat hoofdpijn veelal de enige bijwerking zou zijn. En dat ze zelden tot nooit de stemmingswisselingen zien. Klopt ook wel met de bijsluiter (0.1-1% krijgt stemmingswisselingen en >10% krijgt hoofdpijn)

Fijn dat ik oa in die 0,1-1% val... :(

Gelukkig is het veelal intern gericht want anders had de duif het vanochtend op het dak van de buren van de buren ook niet overleefd. En die leeft nog. Maar die meneer aan de andere kant vd telefoon die over het afval ging die vind mij denk ik niet zo aardig meer. Toen was mijn geduld op om mijn stemmingswisselingen in control te houden :X

Dit wordt wel een extreem lange maand zo...
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:54:10 #60
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194619542
Oei mini, succes! Het is zo verschillend hoe iedereen er op reageert.. mijn zusje werd een hormonster en ik had nergens last van..

Hoe gaat het spuiten je af?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194619644
Thanks! Ik had vandaag even gebeld om het toch even aan te geven maar ze gaven al aan dat er wrs geen verschil zal komen als ik op andere hormonen overstap. Dus eigenlijk is het uitzingen...

Het spuiten gaat eigenlijk wel goed gelukkig. Ik prefereer wel de plekken met iets meer buikvet dan voel ik er amper wat van en voel ik de prik zelfs niet. Aan de zijkant van de buik voel ik wat meer de gemene prik.

Morgen starten met cetrotide erbij. En vrijdag echo om even te zien hoe het er voor staat. En hopelijk een datum voor de punctie te plannen.

Hoe is het met jou @Barreltje?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:33:55 #62
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194620198
hier gaat het goed, druk bezig met mijn verhuizing :)
ik heb een week geprikt in oktober dat ik een week thuis ben en de tp kan plaats vinden.. en volgende week geloof ik gesprek met de gyn om de poging te bespreken.. dus lekker rustig aan :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194620256
Fijn dat het goed gaat! En fijn dat je een datum hebt kun je daar naar toe werken incl bespreken laatste poging.

Ik ben nu precies een jaar bezig en merk zelf dat de tijd er voor nemen voor vervolgstappen wel fijn en belangrijk is en niet steeds aan het doordenderen ben op die sneltrein ook al zou ik dat rationeel wel willen.
Maar we moeten ook ergens heen met onze gevoelens gedurende dit traject en daar is vooral tijd belangrijk in.
pi_194661333
Ik heb maandag mijn punctie. Dat is best snel. Het lijkt er nu op dat er 6 grote follikels zijn en hopelijk groeit nr 7 nog even door 😊.
En dan duimen en hopen op goede eitjes, goede bevruchtingen en goede doordelingen.

Vandaag en morgen nog van alles spuiten en dan kan ik hopelijk langzaam weer in een wat meer normalere gemoedstoestand komen die niet hormoon gedreven is.

De tijd gaat wel verrekte langzaam in dit traject :{
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:14:41 #65
269689 crew  Viv
pi_194661405
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:10 schreef MiNi1981 het volgende:
Vandaag en morgen nog van alles spuiten en dan kan ik hopelijk langzaam weer in een wat meer normalere gemoedstoestand komen die niet hormoon gedreven is.
Oh, ik hoop juist dat je nog circa 9 maanden in een hormoongedreven toestand mag blijven. ;)

Succes maandag! :*
pi_194661505
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Oh, ik hoop juist dat je nog circa 9 maanden in een hormoongedreven toestand mag blijven. ;)

Succes maandag! :*
Haha, good point :D
Ok, doen we die 9 maanden er nog even bij O+

Thanks! :*
pi_194670361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:10 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik heb maandag mijn punctie. Dat is best snel. Het lijkt er nu op dat er 6 grote follikels zijn en hopelijk groeit nr 7 nog even door 😊.
En dan duimen en hopen op goede eitjes, goede bevruchtingen en goede doordelingen.

Vandaag en morgen nog van alles spuiten en dan kan ik hopelijk langzaam weer in een wat meer normalere gemoedstoestand komen die niet hormoon gedreven is.

De tijd gaat wel verrekte langzaam in dit traject :{
Spannend!
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:37:49 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194671409
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:14 schreef Viv het volgende:

[..]

Oh, ik hoop juist dat je nog circa 9 maanden in een hormoongedreven toestand mag blijven. ;)

Succes maandag! :*
Ik wilde iets soortgelijks zeggen _O-

Veel succes Mini :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194676511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:10 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik heb maandag mijn punctie. Dat is best snel. Het lijkt er nu op dat er 6 grote follikels zijn en hopelijk groeit nr 7 nog even door 😊.
En dan duimen en hopen op goede eitjes, goede bevruchtingen en goede doordelingen.

Vandaag en morgen nog van alles spuiten en dan kan ik hopelijk langzaam weer in een wat meer normalere gemoedstoestand komen die niet hormoon gedreven is.

De tijd gaat wel verrekte langzaam in dit traject :{
Spannend Mini! Ik duim voor je :*
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:16:10 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194678060
Succes maandag mini!
Heb je iemand die met je mee kan gaan? Of iig die je ophaalt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194680347
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 11:58 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Spannend Mini! Ik duim voor je :*
Dankjewel :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:16 schreef Barreltje het volgende:
Succes maandag mini!
Heb je iemand die met je mee kan gaan? Of iig die je ophaalt..
Dankjewel :*

Ja ik word lief opgehaald en weer naar huis gebracht. Mag ook niet zelf aan het verkeer deelnemen na deze behandeling door de morfine.
Maar er gaat niemand mee de behandelkamer in. Maar dat is prima, na de behandeling mag er wel direct iemand bij me zijn dat is dan wel weer fijn.
pi_194704651
Vanochtend mijn punctie gehad. Dat viel gelukkig heel erg mee en de score is 10 eicellen! *O*
Vandaag bankhangdagje en even bijslapen want dat lukte vannacht wat minder goed.

Goed startpunt en nu wachten tot morgen dan hoor ik hoeveel er bevrucht zijn 😊.
  maandag 24 augustus 2020 @ 17:26:35 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194706128
Goede score mini! En fijn dat het meeviel allemaal ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194706901
Goede score! Doe rustig aan en laat je lekker verwennen vanavond. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 augustus 2020 @ 20:26:12 #75
269689 crew  Viv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')