Ja en nu?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 23:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
https://twitter.com/nocontextepl/status/1291827185658015747?s=21
Ik voel je pijnquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 00:04 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
Ons huis, plat dak, is binnen altijd net zo warm als buiten. Op dit moment, dus 's nachts, is het 32 binnen.
Ik denk dat ik ga smelten de komende dagen.
Airco is bijzonder onefficient/onhandig in een huurhuis waar je geen ramen er uit mag halen en geen gaten mag boren in de buitenmuurquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 07:44 schreef asco het volgende:
\Het ontgaat me volledig hoe je kunt klagen over de hitte in huis maar dan geen airco in huis hebt.![]()
Dat is anno 2020 toch gewoon een eerste levensbehoefte?
Heerlijk geslapen en zo lekker in de tuin/zon. Rond 10 uur is het dan alweer niet te harden. Dan ff wat baantjes trekken in mijn zwembad en vanaf 14 uur ff chillen in de woonkamer met airco tot 18 uur en weer zwemmen. En dan rond 23 uur weer heerlijk slapen met airco.
Mijn laatste zomer zonder airco was in 2006. De kenners weten dat dat ook de HEL was. Toen was ik ook echt klaar met die hitte.![]()
Maargoed, succes aan alle airco-lozen dan maar.
Donderdag en vrijdag wel GROTE BOEM-onweer lijktquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 00:04 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
Ons huis, plat dak, is binnen altijd net zo warm als buiten. Op dit moment, dus 's nachts, is het 32 binnen.
Ik woonde in 2006 ook in een (oude) huurflat met plat dak en dus ellende maar destijds in elk geval zo'n mobiele gekocht en de slang gewoon naar buiten. Het was niet ideaal maar het was tenminste iets.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Airco is bijzonder onefficient/onhandig in een huurhuis waar je geen ramen er uit mag halen en geen gaten mag boren in de buitenmuur
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 07:44 schreef asco het volgende:
\Het ontgaat me volledig hoe je kunt klagen over de hitte in huis maar dan geen airco in huis hebt.![]()
Heerlijk geslapen en zo lekker in de tuin/zon. Rond 10 uur is het dan alweer niet te harden. Dan ff wat baantjes trekken in mijn zwembad en vanaf 14 uur ff chillen in de woonkamer met airco tot 18 uur en weer zwemmen. En dan rond 23 uur weer heerlijk slapen met airco.
Mijn laatste zomer zonder airco was in 2006. De kenners weten dat dat ook de HEL was. Toen was ik ook echt klaar met die hitte.![]()
Omdat meestal in NL het een paar daagjes warm is en dan niet meer. En goeie aircos zijn duur. Die heb je niet voor 50 euro. Hittegolven die anderhalve week duren gebeurt niet vaakquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 07:44 schreef asco het volgende:
Ja dan geef je dus honderden euro's uit voor die 2 weken per jaar dat je het nodig hebt, en dan ook nog eens halfbakken een slang uit het raam welke dan open moet staan dus warme lucht binnen laat waardoor het half werkt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:04 schreef asco het volgende:
[..]
Ik woonde in 2006 ook in een (oude) huurflat met plat dak en dus ellende maar destijds in elk geval zo'n mobiele gekocht en de slang gewoon naar buiten. Het was niet ideaal maar het was tenminste iets.
Voor die slang uit het raam heb je tegenwoordig hele mooie afdichtsystemen. Ik ben maar wát blij met m'n mobiele airco voor in de slaapkamer. 22 Graden is beter dan 28quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dan geef je dus honderden euro's uit voor die 2 weken per jaar dat je het nodig hebt, en dan ook nog eens halfbakken een slang uit het raam welke dan open moet staan dus warme lucht binnen laat waardoor het half werkt.
Nee dankje, niet de moeite waard.
Gelukkig heb je ook een zwembad, ik kan écht niet begrijpen dat er anno 2020 nog mensen zonder zijn. Gewoon een eerste levensbehoefte nietwaar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 07:44 schreef asco het volgende:
Waar komt die 22 graden vandaan dan?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:08 schreef roos94 het volgende:
Niet eerder sinds het begin van de metingen was het zo heet op 8 augustus als in dit jaar. In De Bilt liep het kwik snel op tot boven 32.9 graden, goed voor een nieuw dagrecord.
[ afbeelding ]
https://www.weerplaza.nl/(...)der-sinds-1901/6420/
Geen flauw idee, maar ik wil erheenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:44 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Waar komt die 22 graden vandaan dan?
| 1 2 | De Bilt (3): 31,0 34,0 34,6 Arcen (4): 30,1 32,6 35,3 37,0 |
's nachts temperaturen van 25 gradenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 00:04 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja het is wel echt jammer, we krijgen wel het klimaat van een Caribische vakantiebestemming, maar niet het vakantie gevoel (witte stranden, blauw helder water, palmbomen). Dat maakt het wel een stuk minder leuk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:22 schreef Breekfast het volgende:
Verschrikkelijk dit. En dan te bedenken dat het in de toekomst alleen maar erger gaat worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |