abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194413676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom is er morgen ook een persco waarbij ze iedereen wel weer op scherp zullen zetten.
Klopt, maar veelst en veelst te laat
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194413684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nja, grappig en tegelijk best gevaarlijk. De groep mensen die in dit soort onzin trapt is helaas vrij groot.
Echt? Daar geloof ik.niks van
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194413695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En dat doen ze niet?

Wat verwacht je ? Dat ze alles terug gaan draaien?
Waarom is er zo enorm snel van alles los gelaten als je kijkt naar bijvoorbeeld hygiëne maatregelen in supermarkten en winkels? Of een max aantal mensen binnen? Dat duurde een paar weken en vervolgens is het als sneeuw voor de zon weer verdwenen.

Dat soort zaken maken het imago van de overheid en hun ingrijpen indirect gewoon zwak - je bevolking denkt "ach het zal wel" en er wordt niet op gehandhaafd dus doet iedereen weer lekker waar hij/zij zin in heeft. Dat mag en moet misschien gewoon strakker en gedisciplineerder.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194413701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Echt? Daar geloof ik.niks van
Heel Facebook staat er mee vol
pi_194413710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:51 schreef Remco het volgende:

[..]

Heel Facebook staat er mee vol
Het is eerder zorgelijk dat er iemand rondloopt die dit op papier kan zetten.
Dat is veel erger dan die tienduizend mensen die dit wellicht gaan geloven.
pi_194413711
Goh het kabinet doet het niet goed. Da's ook voor het eerst.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194413717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, maar veelst en veelst te laat
Rutte stapt wel even in zijn tijdmachine en zegt op 30 juni tegen zichzelf dat ie toch niet moet versoepelen of zo?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194413726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Rutte stapt wel even in zijn tijdmachine en zegt op 30 juni tegen zichzelf dat ie toch niet moet versoepelen of zo?
Dat hoeft niet...
pi_194413760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom is er zo enorm snel van alles los gelaten als je kijkt naar bijvoorbeeld hygiëne maatregelen in supermarkten en winkels? Of een max aantal mensen binnen? Dat duurde een paar weken en vervolgens is het als sneeuw voor de zon weer verdwenen.

Dat soort zaken maken het imago van de overheid en hun ingrijpen indirect gewoon zwak - je bevolking denkt "ach het zal wel" en er wordt niet op gehandhaafd dus doet iedereen weer lekker waar hij/zij zin in heeft. Dat mag en moet misschien gewoon strakker en gedisciplineerder.
De maatregelen in de supermarken en winkels zijn geen maatregelen die de RIVM of overheid voorgeschreven hebben.
Dit zijn maatregelen die de ondernemers zelf genomen hebben op basis van de richtlijnen van RIVM.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194413764
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet...
Nou meneer de expert, zeg dan eens met je 20/20 hindsight wat het kabinet volgens jou WEL moet doen om te zorgen dat mensen zich weer aan maatregelen gaan houden.

Meer maatregelen? Dan heb ik nieuws voor je... daar houden mensen zich niet aan...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194413774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Goh het kabinet doet het niet goed. Da's ook voor het eerst.
Nee niet voor het eerst, maar ze hebben wel degelijk onderschat wat de versoepelingen teweeg zouden brengen en dat gecombineerd met "we stoppen voorlopig met persconferenties" waarmee ze een verkeerd signaal hebben afgegeven wat mij betreft.
pi_194413789
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nou meneer de expert, zeg dan eens met je 20/20 hindsight wat het kabinet volgens jou WEL moet doen om te zorgen dat mensen zich weer aan maatregelen gaan houden.

Meer maatregelen? Dan heb ik nieuws voor je... daar houden mensen zich niet aan...
Geen idee ik ben geen expert. Ik schreef dat het kabinet opeens verdwenen is en niks zichtbaars doet. Ben ik in jouw ogen dan gelijk een expert? Ik hoop het niet voor je.
pi_194413800
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De maatregelen in de supermarken en winkels zijn geen maatregelen die de RIVM of overheid voorgeschreven hebben.
Dit zijn maatregelen die de ondernemers zelf genomen hebben op basis van de richtlijnen van RIVM.
En wie zegt dat het laten varen van die maatregelen (schoonmaken karretjes/mandjes bijvoorbeeld) nu momenteel niet voor extra besmettingen zorgen?

De logica ontgaat mij waarom het vanuit de overheid niet beter gereguleerd wordt. Dit voorbeeld is een eenvoudige ingreep om verdere besmettingen zo veel mogelijk te voorkomen. Maar dat is compleet losgelaten lijkt wel.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 16:01:17 #64
408813 crew  trein2000
pi_194413811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:47 schreef Hamzoef het volgende:
Daarbij heeft kabinet wel degelijk invloed op welke mate er al dan niet gehandhaafd wordt.
Dat ligt in Nederland toch echt voornamelijk bij de driehoek.
zie email 27 oktober
pi_194413812
Australië beleeft haar dodelijkste dag nu de besmettingen in deelstaat Victoria dramatisch snel toenemen. In de op een na dichtstbevolkte deelstaat van Australië, is een recordaantal dagelijkse besmettingen en overlijdens geregistreerd.

In de zuidelijke deelstaat zijn op een dag tijd 725 nieuwe besmettingen en 15 overlijdens gemeld. Een van de dodelijke slachtoffers is een dertiger. Het gaat om het jongste slachtoffer in Australië, meldt Daniel Andrews, de premier van Victoria.

Geen goed nieuws...
pi_194413823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En wie zegt dat het laten varen van die maatregelen (schoonmaken karretjes/mandjes bijvoorbeeld) nu momenteel niet voor extra besmettingen zorgen?

De logica ontgaat mij waarom het vanuit de overheid niet beter gereguleerd wordt. Dit voorbeeld is een eenvoudige ingreep om verdere besmettingen zo veel mogelijk te voorkomen. Maar dat is compleet losgelaten lijkt wel.
Alsof daar de 100en extra besmettingen vandaan komen, dream on.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194413848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kun jij het tegendeel bewijzen? Dat bedoel ik..
pi_194413869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jij poneert de stelling, dan moet je niet opeens aan de ander om bewijs gaan vragen.
pi_194413882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is natuurlijk best mogelijk, maar het kan niet zo zijn dat een stelling waar is totdat het tegendeel bewezen is. Dat is een omgekeerde wereld. ;)
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:09:09 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194413917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar Rutte gaat toch helemaal niet over de hygiene in de supermarkten, of het aantal mensen dat er binnen mag zijn. Hoogstens kunnen er wat richtlijnen en adviezen gegeven worden, al dan niet via brancheorganisaties, maar het blijft toch individueel invulling geven hier aan.
pi_194413947
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar Rutte gaat toch helemaal niet over de hygiene in de supermarkten, of het aantal mensen dat er binnen mag zijn. Hoogstens kunnen er wat richtlijnen en adviezen gegeven worden, al dan niet via brancheorganisaties, maar het blijft toch individueel invulling geven hier aan.
Waarom kan dat niet? Geloof dat er een tijd terug ook is bepaald dat X aantal mensen per m² toelaatbaar waren en ook supermarkten gingen toen werken met max aantal karretjes en mandjes. Waren ze op, dan moest je wachten. Het is allemaal weer veels te snel los gelaten en in het grote geheel draagt ook dat bij aan een gevoel van "er is niks aan de hand".
pi_194413954
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Mijn hemel :')
wat zijn #aerosols

;(
pi_194413969
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
Australië beleeft haar dodelijkste dag nu de besmettingen in deelstaat Victoria dramatisch snel toenemen. In de op een na dichtstbevolkte deelstaat van Australië, is een recordaantal dagelijkse besmettingen en overlijdens geregistreerd.

In de zuidelijke deelstaat zijn op een dag tijd 725 nieuwe besmettingen en 15 overlijdens gemeld. Een van de dodelijke slachtoffers is een dertiger. Het gaat om het jongste slachtoffer in Australië, meldt Daniel Andrews, de premier van Victoria.

Geen goed nieuws...
Dat kan niet!! Want het virus heeft veel kracht verloren. lees ik hier soms en op andere sociale media
pi_194413970
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet? Geloof dat er een tijd terug ook is bepaald dat X aantal mensen per m² toelaatbaar waren en ook supermarkten gingen toen werken met max aantal karretjes en mandjes. Waren ze op, dan moest je wachten. Het is allemaal weer veels te snel los gelaten en in het grote geheel draagt ook dat bij aan een gevoel van "er is niks aan de hand".
Het is alleen niet aan de landelijke overheid om dat te controleren cq. handhaven. Rutte gaat echt niet elke Appie bellen om te controleren of ze een maximum aantal mensen hebben.

Die taak ligt bij de lokale overheden, de gemeentes dus. En als die daar nalatig in zijn dan moet daar wat aan worden gedaan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:15:45 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194413993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Mijn hemel :')
Darwin draait zich om in zijn graf :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:16:03 #76
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194414000
Het staat eenieder nog steeds vrij om zelf het winkelkarretje of mandje schoon te maken. Zelf heb ik het nooit gedaan en ben ik blij dat men gestopt is met die schijnmaatregel.

De basis is het belangrijkste en staat nog steeds: 1,5 meter afstand, vermijd drukte en vaker je handen wassen. Als je gewoon tussen de supermarkt en je huis je gezicht niet aanraakt heeft het schoonmaken van dat mandje geen enkele toegevoegde waarde.

Als jij ziet dat de Appie bomvol is en je stapt toch naar binnen ben je zelf fout bezig. Zelfde geldt voor de Efteling en weet ik het waar iedereen op feesboek en twitter nog meer over klaagt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194414007
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom is er morgen ook een persco waarbij ze iedereen wel weer op scherp zullen zetten.
Zijn ze lekker op tijd mee. Maar hé, hopelijk hebben ze een lekkere vakantie gehad. Want de coronatijd was voor hen ook zwaar zeker. Zeker voor een Rutte die normaal altijd onzichtbaar is, en nu in korte tijd veel persco's moest doen, en dat ook best aardig deed.
pi_194414010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het is alleen niet aan de landelijke overheid om dat te controleren cq. handhaven. Rutte gaat echt niet elke Appie bellen om te controleren of ze een maximum aantal mensen hebben.

Die taak ligt bij de lokale overheden, de gemeentes dus. En als die daar nalatig in zijn dan moet daar wat aan worden gedaan.
Ik hoop dan ook dat ze daar iets aan gaan doen want die vrijheid / blijheid waarmee iedereen nu lekker z'n gang gaat, zorgt voor losbandigheid en het niet naleven van regels.
pi_194414030
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat ligt in Nederland toch echt voornamelijk bij de driehoek.
En jij denkt dat die niet in directe verbinding staan met bijvoorbeeld Grapperhaus uit kabinet? (wellicht kan je je nog een app-wisseling tussen Grapperhaus en Baas Femke herinneren?)
pi_194414044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hoeveel dan? Hoeft niet exact, maar om een nabij. En waar op gebaseerd? Ongeveer de helft van de besmettingen is na onderzoek niet te herleiden.
pi_194414049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoop dan ook dat ze daar iets aan gaan doen want die vrijheid / blijheid waarmee iedereen nu lekker z'n gang gaat, zorgt voor losbandigheid en het niet naleven van regels.
Vrijheid en blijheid, hoe durven ze dat gepeupel :')
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:20:39 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194414051
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zijn ze lekker op tijd mee. Maar hé, hopelijk hebben ze een lekkere vakantie gehad. Want de coronatijd was voor hen ook zwaar zeker. Zeker voor een Rutte die normaal altijd onzichtbaar is, en nu in korte tijd veel persco's moest doen, en dat ook best aardig deed.
Zeg je nou dat een persconferentie houden voor een minister president onder de zwaardere/zwaarste dingen van zijn baan valt??
pi_194414071
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:20 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Vrijheid en blijheid, hoe durven ze dat gepeupel :')
Doordat ze intrinsiek egoïstisch zijn.
pi_194414095
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee niet voor het eerst, maar ze hebben wel degelijk onderschat wat de versoepelingen teweeg zouden brengen en dat gecombineerd met "we stoppen voorlopig met persconferenties" waarmee ze een verkeerd signaal hebben afgegeven wat mij betreft.
Lekker achteraf geleuter en nog niet eens waar ook. Grotendeels kun je deze hele stijging toeschrijven aan mensen die zich niet aan de regels houden. Regels die dus niet zijn versoepeld. Het is het makkelijkst te wijzen naar de regering, dat is al eeuwen zo.
In Southern Sun
pi_194414100
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeg je nou dat een persconferentie houden voor een minister president onder de zwaardere/zwaarste dingen van zijn baan valt??
Normaliter niet, maar ik neem aan dat zijn andere werkzaamheden ook doorlopen. En als je de periodes Rutte een beetje nagaat zie je dat hij vaak toch wel 'onzichtbaar' is. Dat is ook een verwijt dat hem vaak gemaakt wordt. Tijdens corona was hij voldoende zichtbaar, anders dan gebruikelijk.
pi_194414108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is het makkelijkst te wijzen naar de regering
Naar wie wil je dan wijzen in dezen? :')
pi_194414134
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Godsamme, jij bent echt mentaal bejaard uit de baarmoeder geflikkerd of niet?
Go hard or go home
pi_194414140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Naar wie wil je dan wijzen in dezen? :')
Dat bedoel ik, het kabinet heeft het altijd gedaan. Ook niet erg, zorgt wel voor wat ritme als er altijd een groep is die om de val van welk kabinet dan ook roept.
In Southern Sun
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:26:14 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194414143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Normaliter niet, maar ik neem aan dat zijn andere werkzaamheden ook doorlopen. En als je de periodes Rutte een beetje nagaat zie je dat hij vaak toch wel 'onzichtbaar' is. Dat is ook een verwijt dat hem vaak gemaakt wordt. Tijdens corona was hij voldoende zichtbaar, anders dan gebruikelijk.
Ik denk dat jij geen flauw idee hebt van soort taken en beslissingen die op zijn bordje liggen. Nu of zonder corona :D
pi_194414172
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Godsamme, jij bent echt mentaal bejaard uit de baarmoeder geflikkerd of niet?
Nee, maar ik ben wel fatsoenlijk opgevoed door mijn ouders.
pi_194414177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zeker best aardig. Voor het eerst kreeg ik ook medelijden met hem toen ik de vragen van de journalisten hoorde. Dat wens je je ergste vijand niet toe om daar serieus op in te gaan zonder op de grond te liggen van het lachen en de journalistiek studie onder streng toezicht te zetten.
pi_194414211
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zijn we niet allemaal intrinsiek egoïstisch? Altruïsme bestaat nu eenmaal niet, al wil de regering graag anders doen geloven met de prachtige retoriek in de afgelopen maanden. Ik weet niet wie alle slogans en communicatie heeft uitgestippeld en nog steeds uitstippelt, maar die verdient een fikse bonus van Rutte.
pi_194414212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker best aardig. Voor het eerst kreeg ik ook medelijden met hem toen ik de vragen van de journalisten hoorde. Dat wens je je ergste vijand niet toe om daar serieus op in te gaan zonder op de grond te liggen van het lachen en de journalistiek studie onder streng toezicht te zetten.
Dat soort aasgieren moeten ze ook gewoon hun persaccreditatie intrekken.
pi_194414216
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben wel fatsoenlijk opgevoed door mijn ouders.
Oh ja, jij was het die net een opmerking maakte hoe kut de jeugd van nu is. Alsof je ook nog maar enige feeling hebt met jongeren.
En je weet er geen zak van want dit is je eerste pandemie dus je weet niet of je fatsoenlijke opvoeding ervoor had gezorgd dat je alles keurig binnen het boekje had gedaan. Stom, generaliserend en gebaseerd op niks dus.
Go hard or go home
pi_194414227
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Alsof je ook nog maar enige feeling hebt met jongeren.
Tot welke leeftijd noem jij mensen jongeren?

quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
En je weet er geen zak van want dit is je eerste pandemie dus je weet niet of je fatsoenlijke opvoeding ervoor had gezorgd dat je alles keurig binnen het boekje had gedaan. Stom, generaliserend en gebaseerd op niks dus.
Haha, dat is onzin, en dat weet je zelf ook best.
pi_194414286
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Lekker achteraf geleuter en nog niet eens waar ook. Grotendeels kun je deze hele stijging toeschrijven aan mensen die zich niet aan de regels houden. Regels die dus niet zijn versoepeld. Het is het makkelijkst te wijzen naar de regering, dat is al eeuwen zo.
Regels die niet zijn versoepeld inderdaad, maar wel massaal genegeerd worden mede aangewakkerd door de versoepelingen (mogelijkheden tot recreëren). De regering bepaalt de spelregels (en dat is maar goed ook).
pi_194414325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Regels die niet zijn versoepeld inderdaad, maar wel massaal genegeerd worden mede aangewakkerd door de versoepelingen (mogelijkheden tot recreëren). De regering bepaalt de spelregels (en dat is maar goed ook).
Ga je zelf wel eens recreëren?
In Southern Sun
pi_194414349
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ga je zelf wel eens recreëren?
Zeker en ik zie daar heel veel mis gaan die je vrij eenvoudig een stuk beter zou kunnen reguleren.
pi_194414372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker en ik zie daar heel veel mis gaan die je vrij eenvoudig een stuk beter zou kunnen reguleren.
Vertel :).

Ik zie namelijk vooral mensen zich overal waar mogelijk netjes aan de anderhalve meter houden. In het voorbij gaan wat minder, maar wel als ze ergens voor langere tijd zijn.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')