Ideaal eigenlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Met Sint Maarten mag er niet meer gezongen worden en wordt het snoep vanaf de gang naar de kinderen buiten geflikkerd.
Opgelost!
Godver, jij weer. 🤣quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:11 schreef Kickinalfa het volgende:
Aantal besmettingen en opnames valt dus best mee
Ik gok bij 1. De persoon zelf.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Godver, jij weer. 🤣
Het zelfde riep je ook toen het aantal besmettingen vier keer zo laag was.
Bij hoeveel vind het het niet meer best meevallen eigenlijk?
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:35 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ik gok bij 1. De persoon zelf.
TOV de verwachtingen hier valt het best mee.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Godver, jij weer. 🤣
Het zelfde riep je ook toen het aantal besmettingen vier keer zo laag was.
Bij hoeveel vind het het niet meer best meevallen eigenlijk?
Haha... ja dat idee heb ik dus ook bijv. bij die viruswaanzin pipo's... of virus waarheid heet het inmiddels?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:35 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ik gok bij 1. De persoon zelf.
Hoeveel had je er verwacht dan, 17 miljoen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
TOV de verwachtingen hier valt het best mee
Versoepeling leidt tot meer besmettingen, dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
TOV de verwachtingen hier valt het best mee
Hoe is dat het kabinet te verwijten? Het gebrek aan daadkracht ligt vooral bij de uitvoerende macht, de handhavers.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En dan mis ik nu echt daadkracht en wil bij het kabinet, die hun vakantie belangrijker lijken te vinden.
Wat verwacht je nu precies van het kabinet dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Versoepeling leidt tot meer besmettingen, dat lijkt me evident.
Echter, dat is niet wat hier nu aan de hand is volgens mij.
De meeste besmettingen ontstaan nu namelijk doordat mensen zich zelfde niet meer aan de (versoepelde) regels houden. Als je gefaseerd af wil bouwen en mensen gaan te vroeg all out, dan krijg je op een gegeven moment een ongecontroleerde verspreiding. Als er mensen op terrassen besmet raken, omdat terrassen open gaan, dan is dat een gevolg van de versoepeling. Als er mensen besmet raken omdat die kutjongeren geen enkele vorm van sociale distancing meer betrachten, heeft dat niets met de versoepeling te maken.
En dan mis ik nu echt daadkracht en wil bij het kabinet, die hun vakantie belangrijker lijken te vinden.
Voor een virus wat een exponentiële groei kan is het aantal ziekenhuisopnames niet enorm meegegroeid.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoeveel had je er verwacht dan, 17 miljoen?
Iets waaruit blijkt dat ze het serieus nemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu precies van het kabinet dan?
En dat doen ze niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Iets waaruit blijkt dat ze het serieus nemen.
De volgende persconferentie staan ze allemaal in beeld met mondkapjes op?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Enige mate van betrokkenheid tonen lijkt me niet teveel gevraagd.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe is dat het kabinet te verwijten? Het gebrek aan daadkracht ligt vooral bij de uitvoerende macht, de handhavers.
Dit is toch grappig...quote:
Daarom is er morgen ook een persco waarbij ze iedereen wel weer op scherp zullen zetten.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doet het kabinet zeker niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat doen ze niet?
Wat verwacht je ? Dat ze alles terug gaan draaien?
Nja, grappig en tegelijk best gevaarlijk. De groep mensen die in dit soort onzin trapt is helaas vrij groot.quote:
Klopt, maar veelst en veelst te laatquote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom is er morgen ook een persco waarbij ze iedereen wel weer op scherp zullen zetten.
Echt? Daar geloof ik.niks vanquote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nja, grappig en tegelijk best gevaarlijk. De groep mensen die in dit soort onzin trapt is helaas vrij groot.
Waarom is er zo enorm snel van alles los gelaten als je kijkt naar bijvoorbeeld hygiëne maatregelen in supermarkten en winkels? Of een max aantal mensen binnen? Dat duurde een paar weken en vervolgens is het als sneeuw voor de zon weer verdwenen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat doen ze niet?
Wat verwacht je ? Dat ze alles terug gaan draaien?
Heel Facebook staat er mee volquote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echt? Daar geloof ik.niks van
Het is eerder zorgelijk dat er iemand rondloopt die dit op papier kan zetten.quote:
Rutte stapt wel even in zijn tijdmachine en zegt op 30 juni tegen zichzelf dat ie toch niet moet versoepelen of zo?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, maar veelst en veelst te laat
Dat hoeft niet...quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Rutte stapt wel even in zijn tijdmachine en zegt op 30 juni tegen zichzelf dat ie toch niet moet versoepelen of zo?
De maatregelen in de supermarken en winkels zijn geen maatregelen die de RIVM of overheid voorgeschreven hebben.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom is er zo enorm snel van alles los gelaten als je kijkt naar bijvoorbeeld hygiëne maatregelen in supermarkten en winkels? Of een max aantal mensen binnen? Dat duurde een paar weken en vervolgens is het als sneeuw voor de zon weer verdwenen.
Dat soort zaken maken het imago van de overheid en hun ingrijpen indirect gewoon zwak - je bevolking denkt "ach het zal wel" en er wordt niet op gehandhaafd dus doet iedereen weer lekker waar hij/zij zin in heeft. Dat mag en moet misschien gewoon strakker en gedisciplineerder.
Nou meneer de expert, zeg dan eens met je 20/20 hindsight wat het kabinet volgens jou WEL moet doen om te zorgen dat mensen zich weer aan maatregelen gaan houden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |