Oh dat snap ik wel hoor!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier staat ook zo'n kastje, maar dan van mijn grootouders. Als ik het bij de kringloop had gekocht zou ik er ook wel wat mee gedaan hebben, maar nu doe ik het niet. Heel krom, want als ik jouw kastje zie vind ik het heel leuk, maar ik zou het bij die van mij niet kunnen.
Jouw kastje.😎quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Thanks! En neehoor, dat vind ik juist wel weer een leuk contrast. Waarom niet een sierlijk kastje gebruiken voor m'n saaie ordners.Bovenop komen al m'n stekjes en plantjes die wat extra aandacht nodig hebben. En voor de rest gooi ik alles vol met alle andere studeerkamerzooi.
Ik vind het zonde dat dat mooie eikenhout is verdwenen onder een laag verf. Herstellen wordt lastig.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed wat er zonde aan is. Bij een vorig kastje zei de vader van een vriendin dat ook. Maar die kocht vervolgens zelf een hele nieuwe strakke meubelset van de Leen Bakker ofzo. Dus blijkbaar zat hij zelf ook niet te wachten op oude meubels.
Je kunt het wel lelijk vinden hoor, dat is prima. Maar ik hoef het niet in de oude stijl in mijn huis en zo wel. Dus zo heeft dat oude kastje van de kringloop tenminste nog een tweede leven. Daar is toch niets zonde aan.
Heb nu al een paar keer naar jouw kastje gekeken en daarna naar mijn kastje ...welke kleur zou leuk zijnquote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat snap ik wel hoor!Maar dan is het de sentimentele waarde natuurlijk. Dan zou ik het ook nooit doen.
Kijk ook even naar je polsenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb nu al een paar keer naar jouw kastje gekeken en daarna naar mijn kastje ...welke kleur zou leuk zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Aww, dat is wel echt tof! Wij gaan morgen thuis pizza bakken en daarna een ijsje halen. Ook een mini vakantiegevoel in eigen huis. Echt zin in.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jouw kastje.😎
Wij doen alsof dat wij een leuk vakantiehuisje hebben gevonden.![]()
Mn.X is nu croissantjes halen en beleg voor pannenkoeken vanavond.
Het is heerlijk koel aan de voorkant/westkant van het huis.
Inspectie van de hortensiae, hibiscii en dahliae was positief: hebben zich goed hersteld.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kijk ook even naar je polsen
Ik doe het heus niet hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat zowel mijn grootouders als mijn moeder iedere nacht uit wraak komen spoken. Ik heb ooit eens (zat nog op de lagere school) een klein ladekastje geschilderd voor mijn barbiepoppen. Was een sieradenkastje van oma geweest. Hoe lang ik dat wel niet heb moeten horen
We have far more in common than that which devides us..
hmm rozevla..quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:03 schreef Rozevla het volgende:
HALLO!
Ik zal hier vaste gast worden vanaf vandaag.
Groetjes
Klopt, is ook fantastisch.quote:
Dat van die kringlopen vind ik wel vreemd. Dat grenen spul is toch ook al onwijs ouderwets, en dat is vaak allemaal zo lomp. Zou daar echt meer vraag naar zijn? Misschien is het over een poosje wel weer onwijs hip, net als alle jaren 60 meubels nu. Vind ik nu nog lastig voor te stellen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind het zonde dat dat mooie eikenhout is verdwenen onder een laag verf. Herstellen wordt lastig.
Dat vind ik zonde.
Net als dat ik het zonde vind dat mensen zoiets weg doen en er spaanplaat rommel voor weer kopen. Kringlopen hier willen soms zelfs geen eiken hebben, maar wel grenen of spaanplaat
hmm minder behoefte aanquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:10 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Klopt, is ook fantastisch.
Ik beschik ook over een klein beetje witte vla voor de liefhebbert
Hoi en welkom hierquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:03 schreef Rozevla het volgende:
HALLO!
Ik zal hier vaste gast worden vanaf vandaag.
Groetjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorkant voor de sfeerrrrr(oude bank van iemand gekregen met kleed erover heen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 06-08-2020 11:29:24 ]
Heel irritant. Kom het bijna dagelijks tegen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:
ondertussen gezellig in de wacht na een goed gesprek met iemand die prima engels spreekt maar alsnog nauwelijks te verstaan is...
fijn altijd.
Mooie werkplek! Hopelijk is het rustig genoeg met de hele fam erbij.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind het echt leuk geworden myreala! Had ik niet gedacht! Wat ik me ook nog goed zou kunnen voorstellen is een andere kleur, oker geel of teal ofzo. Maar dit is ook erg mooi!groetjes vanuit Zuid-Duitsland. Werkplek in de tekenschool van schoonmoeders, nog nooit in zo'n gekleurd lokaal gezeten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ja een beetje 'leven' in een tafel vind ik ook echt geen punt, vaak ook erg mooiquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:46 schreef Blues het volgende:
Hier juist een (van de kringloop) eettafel uitgezocht om het boereneffect en er is echt op 'geleefd' qua vlekken en knoesten en en en.
Ik vind dat wel mooi
The story of your life.quote:
Herkenbaar😂 en dan worden gecorrigeerd / afgebroken door iemand, die vervolgens vergelijkbaar een verhaal doet.quote:
Dát is irritant ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Herkenbaar😂 en dan worden gecorrigeerd / afgebroken door iemand, die vervolgens vergelijkbaar een verhaal doet.
Onze boekenkast (en eettafel + stoelen) zijn teak. Dat vind ik inderdaad een mooie, warme kleur houtquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:53 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een derdehands massief teakhouten tafel. Dat is leuk hout, beetje een roodachtige kleur. Verder veel massief grenen want goedkoop. IKEA heeft een lijn met onbewerkt grenen, ik heb het zelf geschuurd en in de parketlak gezetik vind dat vergeelde eigenlijk wel mooi, geeft wat warms en lichts aan de kamer.
Toen m'n opa overleed, deed m'n oma alle meubels in de stijl van hoe Myra's kastje eerst was de deur uit, en nu heeft ze alles Scandinavische stijl. Heel mooi, strak en slank en goede kwaliteit hout.![]()
Dus dat kan het ook nog zijn, een oma die de boel omgooit nu opa zich er niet meer tegenaan kan bemoeien
Ik heb daar heel regelmatig een handje van, soms kom ik er op tijd achterquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dát is irritant ja.
Ik ken ook wat mensen die aan de context beginnen en nooit meer bij het verhaal uitkomen. Dat je achteraf zit van, had dit ergens heen gemoeten? Waar ging dit nou om?![]()
Mijn A heeft daar soms nogal een handje van.
quote:
hmm wat mij afgelopen paar jaar "op de camping" nogal opviel.. is mensen totaal geen rekening houden dat je met een hittegolf beter niet heel de dag met alleen maar bier en koffie vol op de zon gaat zitten...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:00 schreef Tele6 het volgende:
En wat is het deze week, iedereen gaat stuk![]()
Hier bij de camping heeft zonet iemand gereanimeerd moeten worden. We hadden de AED net drie dagen hangen.Nu is de traumaheli net met veel moeite geland (het is allesbehalve vlak of open hier
). Brrr.
Een van de andere vrijwilligers is met de vrouw van de zieke naar het ziekenhuis mee. Dat is een ruim halfuur over een slingerweg nog.
Ik hoop echt zo dat het goed komt. Maar ik heb de indruk dat het niet mee zit. (Buiten de camping gevonden, lag er al een tijdje.)
Ik geloof dat m'n parketlak zijdeglans was en niet hoogglans, of zoiets. Dat glimmende vergeelde is niet mooi inderdaad. Grenen is gelukkig ook wat bleker dan eiken, dat vind ik wat mooier.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Onze boekenkast (en eettafel + stoelen) zijn teak. Dat vind ik inderdaad een mooie, warme kleur hout![]()
Vergeeld eiken vind ik dat toch vaak minder, hoewel we ons bureau niet gelakt hebben, dus er komt dan niet zo'n glimmende laag over. (Dat hadden schoonouders, dat vond ik zo oubollig...)
Nou ja, deze meneer was heel fit, rende en fietste hier een hoop door de heuvels. En netjes nog voor het heetste punt van de dag onderweg. En jonger dan m'n pa, schat ik. Je weet niet wat het was.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm wat mij afgelopen paar jaar "op de camping" nogal opviel.. is mensen totaal geen rekening houden dat je met een hittegolf beter niet heel de dag met alleen maar bier en koffie vol op de zon gaat zitten...
(plus dat er volgens mij sowieso in verhouding meer mensen stuk gaan als het ineens flink warm word)
Nope.. weet je nooit.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, deze meneer was heel fit, rende en fietste hier een hoop door de heuvels. En netjes nog voor het heetste punt van de dag onderweg. En jonger dan m'n pa, schat ik. Je weet niet wat het was.
De camping hier heeft goed veel schaduw hoor, en de zwembaden en buitendouches blijven redelijk koel. (De zwembaden staan afgesteld op 26 graden.) En de bar is na de lunch pas open.
Ik vind het ook heel naar inderdaad. Wat @sigme al zei, zoiets is waar je verjaardagen om viert.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nope.. weet je nooit.
En willekeurig wat... ik vind dat altijd maar naar als zoiets gebeurd.
Zo'n kast had oma ook, die is na haar overlijden naar Australie gegaan, incl het chinees blauw wat erin stond. Zag laatst een foto van het huis van mijn nichtje en het ding staat daar.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:48 schreef AnneX het volgende:
In de opslag staat (nog) een prachtige reusachtige kuifkast jaren twintig van de sch.ouwechies. Géen spijker of schroef gebruikt.
Echt niks aandoen. Té groot voor ons huis. De gekrulde kuif past niet eens onder de balken.
Gaat jongste zwager eens informeren voor een prijsindicatie 🤪 en komt in een hal vol met honderden van die kasten.😎
Alleen dit is wel de mooiste.
Zoiets en dan dubbele deur en 2 laden. https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Achter is het in de zon 45o, in huis 23 en in de schaduw 19o
Drie x raden waar ik ben.
Ik ben nooit zo goed in stijlen herkennen, geen idee uit welk jaar zo'n kastje komt. Al lijkt de jouwe met de rechte vormen misschien nog iets meer jaren 60? Wel heel leuk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:22 schreef Blues het volgende:
@:Myraela ik vind 'm superleuk!
Ik had in '99 toen ik een huisje na scheiding opnieuw in moest richten met bijna alles van de kringloop/gekregen en daar zat zo'n theekastje bij, ik denk uit dezelfde tijd als jouw kastje?
Bruin.. met van die glazen schuifdeurtjes en omdat er al in dat huisje een zwart/wit geblokte vloer lag (die mocht er niet uit maar er kon wel iets overheen) en ik nog een zwart tafeltje kreeg, in het zwart/wit verder ben gegaan met spulletjes uitzoeken.
Hele huis had een bevriende schilder min of meer zonder overleg geel geschilderd (maar prima, scheelde enorm veel tijd en geld en ik was allang blij dat het bewoonbaar werd) dus het was een bijzonder huisje uiteindelijk.
Dit kastje heeft zelfs dezelfde handgreepjes als de mijne. Tof! Weet jij uit welk jaar die komt?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo zeg, ik had net een call met leidinggevende, die zit in haar cabin in Noorwegen (vakantiehuisje dus). Ze was aan het werk in de "small livingroom", want de kinderen zaten in de "normal livingroom". Die kleine was groter dan mijn huiskamer en keuken bij elkaar![]()
Hier het kastje van oma
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |