Afwentelen inderdaad. Delegeren is het overdragen van bevoegdheden, vaak naar ondergeschikten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om het delegeren van bevoegdheid maar om verschillende instanties die allemaal op hun terrein een bepaalde bevoegdheid hebben en die allemaal naar elkaar wijzen.
Alles is met elkaar te vergelijken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik begrijp de talloze vergelijkingen met de atoombom op hiroshima op veel nieuwssites niet. Er is toch geen enkele overeenkomst?
2700ton AN staat ongeveer gelijk aan 1100ton TNT. De bom op Hiroshima was gelijk aan 15.000ton TNT, en werd daarbij op hoogte (~500meter) gedetoneerd. Daarnaast heb je bij een atoombom nog te maken met nucleaire straling die tot lang na de ontploffing blijft doorgaan.
Hoe is dit enigszins vergelijkbaar dan?![]()
Sensatiekranten
Ja, jij wilde uitzicht op zee + het bekende briesje. Niet zeuren nu.quote:
meeste grote ontploffingen veroorzaken een paddenstoelvormquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:33 schreef Leandra het volgende:
Even los van het feit dat de grote ontploffing een paddenstoelvorm had, zoals bij een atoombom, is het vandaag ook exact 75 jaar geleden dat de bom op Hiroshima gegooid werd, daardoor is er sowieso meer belangstelling voor dan dat er pak m beet 9 februari 2023 zou zijn.
Hiroshima is vandaag in het nieuws omdat het 75 jaar geleden is, dat mensen een vergelijking trekken is dus niet heel vreemd, ook vanwege het uiterlijk van de ontploffing.
had wel eerst even een beetje mogen opruimen voor dat hij de foto namquote:
hiermee maak je toch een exacte vergelijking? Ik snap je punt hoor, maar ik vind de vergelijking met een atoombom gewoon een beetje scheef. Daarmee geef je in mijn optiek mensen een verkeerd beeld. Hoe dan ook, beste klapper hoor. En sneu voor de mensen daar.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Alles is met elkaar te vergelijken.
Deze ontploffing en die bom op Hiroshima dus ook.
Een vergelijking is er dan ook niet altijd om dingen gelijk te trekken, maar kan ook gebruikt worden om een beeld te scheppen.
Als een olietanker hetzelfde gewicht heeft als ongeveer 200.000 auto’s, krijg je een beeld hoe fucking zwaar dat kreng is. En dat terwijl de ene een boot is, en de ander een voertuig.
Zou wel een complot zijn dan. Toeval bestaat niet!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:33 schreef Leandra het volgende:
Even los van het feit dat de grote ontploffing een paddenstoelvorm had, zoals bij een atoombom, is het vandaag ook exact 75 jaar geleden dat de bom op Hiroshima gegooid werd, daardoor is er sowieso meer belangstelling voor dan dat er pak m beet 9 februari 2023 zou zijn.
Sterker nog, al zouden er wel boodschappen gedaan kunnen worden, de mensen kunnen niet pinnen, de regering heeft alle ATM's buiten dienst gegooid. Niemand kan bij zijn geld komen. Dit schreeuwt gewoon om een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 02:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel relletjes en opstootjes vannacht. Zou ook met traangas gespoten zijn. De bevolking heeft nu letterlijk bijna niks meer te verliezen (inflatie is ook torenhoog, dus boodschappen zijn voor steeds meer mensen meer onbetaalbaar) dus ik denk dat dit wel heftig kan worden.
Meerdere malen voor aan de bel getrokken door de havenautoriteiten die hier zwaar mee in hun maag zaten, door de regering gewoon genegeert. Hier gaan echt wel koppen voor rollen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 03:27 schreef crystal_meth het volgende:
Foto's van het opgeslagen AN (zouden van 12 dagen geleden zijn)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker dan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 03:27 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen welke koppen? Ik vermoed de kop van de postkamermedewerker van het ministerie of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 06:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meerdere malen voor aan de bel getrokken door de havenautoriteiten die hier zwaar mee in hun maag zaten, door de regering gewoon genegeert. Hier gaan echt wel koppen voor rollen.
Wel apart dat nog geen twee weken voor zo'n enorme ramp iemand daar binnen even wat foto's heeft gemaakt van die meuk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 03:27 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat er foto’s zijn als het al een aantal keren aangekaart is, is op zich niet vreemd natuurlijk. Zelfs al zouden ze van 12 dagen geleden zijn. Maar dat laatste kunnen we verder nergens aan zien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 08:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel apart dat nog geen twee weken voor zo'n enorme ramp iemand daar binnen even wat foto's heeft gemaakt van die meuk.
Nouja het is minstens 5 keer aangekaart las ik. Inlcusief een rechtszaak. Dus ik vermoed dat er toch wel mensen zijn die dit actief probeerde weg te krijgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 08:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel apart dat nog geen twee weken voor zo'n enorme ramp iemand daar binnen even wat foto's heeft gemaakt van die meuk.
Misschien omdat er werk moest uitgevoerd worden?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 08:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
quote:Lebanese media has quoted the port’s general manager, Hossan Koraytem, as claiming that a team of welders was sealing the gap in warehouse 12 and finished their work by noon. Unnamed security sources have claimed that the crew finished before 5pm.
A room with a view.quote:
Tsja wat wil je ook in een land waarin corruptie hoogtij viert. Voorlopig zijn er al 16 aanhoudingen waarvan er een de havenmeester is, dus de man die regelmatig aan de alarmbel trok is nu de sjaak.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 08:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Alleen welke koppen? Ik vermoed de kop van de postkamermedewerker van het ministerie of iets dergelijks.
Ja, alleen wel de verkeerde koppen. Het halve havenpersoneel zit nu in de cel of heeft huisarrest. Dat terwijl ze meerdere keren door ministers en de rechter te horen kregen dat het ammoniumnitraat in de loods moest blijven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 06:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meerdere malen voor aan de bel getrokken door de havenautoriteiten die hier zwaar mee in hun maag zaten, door de regering gewoon genegeert. Hier gaan echt wel koppen voor rollen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |