Gratis kunstmest afhalen welke boer wil dat nou niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde niemand het hebben en kostte weghalen geld. Dus dan maar doen of het er niet is.
Je wilt niet weten wat er in jouw buurt opgeslagen is, van enorme verfvoorraden tot silo's vol roet voor rubberfabricage midden in woonwijken.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde niemand het hebben en kostte weghalen geld. Dus dan maar doen of het er niet is.
Volgens mij is dat toch nog een halffabrikaat?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gratis kunstmest afhalen welke boer wil dat nou niet?
Weet ik als oud-gemeenteraadslid heel goed.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat er in jouw buurt opgeslagen is, van enorme verfvoorraden tot silo's vol roet voor rubberfabricage midden in woonwijken.
Sinds minder dan een uurtje na de explosiequote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, als je op google maps naar Beirut gaat is er nu een indicatie waar de explosie plaats heeft gevonden
https://www.google.com/ma(...)!1s%2Fg%2F11jq0bjlz7
Dit is Ajman, niet Dubai. Beetje aparte tweet wel, heeft nu elke willekeurige brand iets met Beirut te maken?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:57 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
In Dubai ook een brandje.
Eén pot nat.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is Ajman, niet Dubai. Beetje aparte tweet wel, heeft nu elke willekeurige brand iets met Beirut te maken?
nee hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch nog een halffabrikaat?
Lijkt me zeer weinig maar misschien komt het omdat hun munt zo weinig waard is? Als dit een westerse stad was zou de schade in de tientallen, misschien wel honderden miljarden zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Financiele schade wordt op minstens 3 miljard usd geschat
[ twitter ]
Ik zou niet over andermans ellende geld durven verdienen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Tijd om aandelen in glasfabrikanten te kopen, die glazenzetters hebben voor jaren aan werk
Waarom maakt ie zo'n scherpe bocht direct na het opstijgen?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
De C17 Globemaster is zojuist vertrokken naar Libanon.
Ik vraag me wel af wat zo'n drukgolf met het menselijk lichaam doet. Trommelvliezen, ingewanden, organen dat soort dingen. Ik bedoel het dak van een auto wordt platgedrukt zonder moeite door de drukgolf.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Een schokgolf, sneller dan het geluid
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-het-geluid-a4007974
[ afbeelding ]
De grote witgele flits is de massadetonatie. De grote witte cirkelvormige wolk die daarna optrekt is waterdamp uit de lucht die naar buiten gedrukt wordt. ,,Die witte wolk is het front van de schokgolf en de drukgolf daarachteraan. De schokgolf gaat door alles heen, verpulvert wat op zijn pad komt en laat een krater achter. Daarna komt de drukgolf, die maakt dat auto's worden weggeslingerd en ramen uit gebouwen springen", zegt Van Riel. ,,In het vacuüm op de plek van de explosie ontstaat de paddenstoelwolk, die bestaat uit resten van het ammoniumnitraat en alles wat er in de omgeving was."
De roodbruine kleur van de wolken komt niet door het ammoniumnitraat zelf. Majoor Peter: ,,Het zijn restproducten. Het is een haven, het is maar de vraag wat er verder nog lag."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |