Hoe kom je erbij dat de besmettingen met toeristen zijn teruggekeerd?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:52 schreef Simmertje het volgende:
Zucht, waar we dus allemaal bang voor waren. Waarom is in godsnaam dat toerisme opgestart in Europa, had het verdomme 1 zomer in eigen land gehouden. Desnoods met subsidies van de EU, geld moet er toch wel gedrukt gaan worden.
Dat laatste beweer ik absoluut niet. Wel dat je moet kijken naar wat je als park aankan. En ik geloof direct dat ze doen wat ze kunnen, maar dat lijkt dus niet genoeg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En die hebben ze ook genomen tot zo ver ze dat kunnen. Tegen de Efteling zeggen dat ze hun poorten maar moeten sluiten omdat toevallig iedereen tegelijk in de Baron wil is kolder.
in september gaan jullie niet naar kantoor hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat er ook behoorlijk wat zelfbeheersing voor nodig is. Mijn schoonouders hebben al vele maanden niet meer met hun kleinkinderen geknuffeld en wij treffen elkaar nog steeds wekelijks en nog steeds in de buitenlucht en op 1,5 meter afstand zonder te zoenen of te knuffelen. Ik vind het best ruk. Het duurt gewoon al zo lang en menselijk contact is zo essentieel.
Op mijn werk zie ik dat collega's ongeduldig beginnen te worden. Wij - een erg grote instelling in de hoofdstad - gaan vanaf september weer naar kantoor. Collega's willen nu al graag samen afspreken, borrelen, wat dan ook doen. Ik houd het steeds af, maar de sociale druk wordt wel groot.
Ik verwacht geen nieuwe maatregelen donderdag, maar het zou wel helpen als er een duidelijke boodschap komt. We zullen het woensdag vast wel weer horen van 'een Haagse bron'.
Tsja. Kan jij anderzijds bewijzen dat het niet zo is?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:55 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de besmettingen met toeristen zijn teruggekeerd?
Ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vreemde kennissen heb je dan
Klopt! Ik mis het lichamelijke contact ook wel met vrienden bijvoorbeeld, elkaar een hand of een knuffel geven. Met mijn ouders ben ik uberhaupt al nooit zo knuffelig en handtastelijk geweest, maar daar kom ik nu eens per week over de vloer, met afstand houden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat er ook behoorlijk wat zelfbeheersing voor nodig is. Mijn schoonouders hebben al vele maanden niet meer met hun kleinkinderen geknuffeld en wij treffen elkaar nog steeds wekelijks en nog steeds in de buitenlucht en op 1,5 meter afstand zonder te zoenen of te knuffelen. Ik vind het best ruk. Het duurt gewoon al zo lang en menselijk contact is zo essentieel.
Op mijn werk zie ik dat collega's ongeduldig beginnen te worden. Wij - een erg grote instelling in de hoofdstad - gaan vanaf september weer naar kantoor. Collega's willen nu al graag samen afspreken, borrelen, wat dan ook doen. Ik houd het steeds af, maar de sociale druk wordt wel groot.
Ik verwacht geen nieuwe maatregelen donderdag, maar het zou wel helpen als er een duidelijke boodschap komt. We zullen het woensdag vast wel weer horen van 'een Haagse bron'.
Eens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:52 schreef Simmertje het volgende:
Zucht, waar we dus allemaal bang voor waren. Waarom is in godsnaam dat toerisme opgestart in Europa, had het verdomme 1 zomer in eigen land gehouden. Desnoods met subsidies van de EU, geld moet er toch wel gedrukt gaan worden.
Heb je cijfers dat het toerisme bijdraagt aan de besmetting hier?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we MOETEN op vakantie.....is een levensbehoefte, en daarna ook niet in quarantine natuurlijk
Slechts 8,4% van de besmette mensen heeft reishistorie (veelal België en Duitsland, maar ook Spanje). Reishistorie betekent in de afgelopen 14 dagen daar geweest (dus niet per se daar opgelopen).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja. Kan jij anderzijds bewijzen dat het niet zo is?
Volgens mij doet meerendeel dat ook. Familie, collega's... ik ken niemand die naar het buitenland is gegaan. Al weet ik natuurlijk niet of ik heel representatief ben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:52 schreef Simmertje het volgende:
Zucht, waar we dus allemaal bang voor waren. Waarom is in godsnaam dat toerisme opgestart in Europa, had het verdomme 1 zomer in eigen land gehouden. gaan worden.
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20200804_1306.pdfquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:55 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de besmettingen met toeristen zijn teruggekeerd?
Ik hoop dat ik het mis heb maar iets zegt me dat we dat effect de komende weken nog wel gaan zienquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Heb je cijfers dat het toerisme bijdraagt aan de besmetting hier?
Nah, maar kun je bewijzen dat het niet door gemuteerde kwaadaardige duiven komt? Er is niet veel reden om aan te nemen dat toerisme nu zorgt voor de snellere stijging. In Rotterdam lijkt het volgens mij meer door studentenfeestjes e.d. te komen, al blijft dat ook gissenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja. Kan jij anderzijds bewijzen dat het niet zo is?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:55 schreef byah het volgende:
[..]
in september gaan jullie niet naar kantoor hoor.
Ik denk het ook niet, maar ik ben nu in ons gezelschap nog de gekkie en paniekzaaier.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:55 schreef byah het volgende:
[..]
in september gaan jullie niet naar kantoor hoor.
Vooralsnog zijn wij eerder onze vakantiebestemmingen aan het besmetten dan andersom idd. Wel benieuwd hoe het gaat als de meute zo terugkeert van vakantie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Heb je cijfers dat het toerisme bijdraagt aan de besmetting hier?
Dat is vooralsnog een aanname.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het mis heb maar iets zegt me dat we dat effect de komende weken nog wel gaan zien
En aanvulldnd: van de rest is niet bewezen dat ze het in het buitenland hebben opgelopen/meegenomen, enkel dat ze in het buitenland zijn geweest.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:57 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20200804_1306.pdf
Pagina 15: 91,5% van de nieuwe gevallen is de afgelopen weken niet in het buitenland geweest.
Omdat de trend weer stijgend is. De afgelopen twee maanden waren een stuk beter dan de komende twee maanden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:58 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik ga alweer 2 maanden dagelijks naar kantoor.
Dat zegt niet alles natuurlijk. De meesten waren nog weg of dat moment nog niet vertrokken. Denk dat je dat effect pas echt eind augustus op waarde kan schatten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:57 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20200804_1306.pdf
Pagina 15: 91,5% van de nieuwe gevallen is de afgelopen weken niet in het buitenland geweest.
Gaat niet gauw teruggedraaid worden. Bedrijven zijn klaar met thuiswerken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de trend weer stijgend is. De afgelopen twee maanden waren een stuk beter dan de komende twee maanden.
Het advies is nog altijd 'werk zoveel mogelijk thuis'. En bij ons gaat dat prima.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:58 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik ga alweer 2 maanden dagelijks naar kantoor.
Echt he, wel allemaal het vliegtuig in.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, nee, goh!
God, iedereen boos op Toverland. Ha-ha![]()
Doodse stilte als het gaat om fokkerijen of slachterijen maar nu vindt men iets, hoor.
Sukkels
Bedrijven waren voor de pandemie ook niet allemaal even enthousiast over thuiswerken, maar dat sloeg snel om toen de vlam in de pan sloeg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaat niet gauw teruggedraaid worden. Bedrijven zijn klaar met thuiswerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |