De exploitatiekosten zijn 7 miljard euro per jaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Valt nogal mee want de vondst is circa 1 jaar gasverbruik van Turkije en daarnaast zijn de exploitatiekosten nog onbekend. De vraag is of dit gas dan nog zoveel goedkoper is dan import uit Iran, Irak of Rusland. Turkije ligt geografisch ideaal om goede gasdeals te kunnen afsluiten. Voordeel is wel dat ze minder FX nodig hebben om importgas mee te betalen als ze dat gasveld exploiteren.
Heb je daar een bron van want als het dan meerder jaren duurt om het gasveld leeg te halen lijkt het me al snel weinig rendabel t.o.v. importgas. Importgas zal Turkije minder dan 0,20 per m3 kosten (circa $5 per miljoen BTU).quote:Op zondag 23 augustus 2020 06:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
De exploitatiekosten zijn 7 miljard euro per jaar.
quote:Turkey Replacing Natural Gas Imports From Iran, Russia By LNG From The US
May 28, 2020
The reason for the decrease in the purchase of natural gas from Iran and Russia is the significant drop in the price of Liquefied Natural Gas (LNG) in the global market.
As a result, Turkey has more than doubled its imports of LNG in March compared with March 2019, and for the first time, Turkey's liquefied natural gas imports have outpaced the purchase of natural gas through pipelines. In March, Turkey tripled its purchases of liquefied natural gas from the United States.
Ik las dat in een tijdschrift/krant...ik meen de Telegraaf ?!quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van want als het dan meerder jaren duurt om het gasveld leeg te halen lijkt het me al snel weinig rendabel t.o.v. importgas. Importgas zal Turkije minder dan 0,20 per m3 kosten (circa $5 per miljoen BTU).
Mwah 1 op 8.65 nu? 1 op 8.80 eind van de week.quote:
Als t zo doorgaat ruim voor t eind van t jaar. Komende week tikt t wss de 1:9 aan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:16 schreef Tlaloc het volgende:
Gaat lekker. Voor het einde van het jaar 1 op 10?
.quote:Turkse lira stijgt na verrassende renteverhoging
Door REDACTIE DFT
Updated 3 min geleden
9 min geleden in FINANCIEEL
De Turkse centrale bank heeft de markt verrast door de beleidsrente met 200 basispunten te verhogen.
De Turkse lira steeg tegen de euro en dollar, investeerders op de markt juichten de ingreep toe
de stijging van de dollar to de Euroquote:Op maandag 28 september 2020 22:29 schreef marsan het volgende:
Watnis de reden van de grote daling van vandaag?
Het feit dat de Turken zich bemoeien met het conflict tussen Armenië en Azerbeidzjan denk ik.quote:Op maandag 28 september 2020 22:29 schreef marsan het volgende:
Watnis de reden van de grote daling van vandaag?
Als allah het wil zal het zo geschieden, Hij is almachtig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:53 schreef Digi2 het volgende:
1 euro = 9.39 lira nu.
Gaan we dit jaar nog meemaken dat een 1 euro meer dan 10 lira waard wordt?
Hoe staat de balans in turkije mbt im- en export?quote:
Beroerd, dat is nou juist een van de oorzaken van de koersdalingen...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:02 schreef marsan het volgende:
[..]
Hoe staat de balans in turkije mbt im- en export?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |