Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Lage cijfers: ja maar maandag.
Hoge cijfers: WE GAAN ALLEMAAL DOOHOOD.

Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.

2 weken geleden was op maandag het aantal besmettingen op 1 dag van die week het hoogst. Zegt dus niets.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.

"Dit weekend maakte de Noorse rederij Hurtigruten bekend dat 36 bemanningsleden en 4 passagiers van twee verschillende cruises besmet zijn geraakt met het coronavirus."quote:

Eigenlijk liggen die cijfers door het weekendeffect sinds het begin van de uitbraak laag op maandag.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Lage cijfers: ja maar maandag.
Hoge cijfers: WE GAAN ALLEMAAL DOOHOOD.

En om 16.00 krijg je weer ic cijfers door en wellicht zijn er dan weer wat ontslagen. We zien het wel.quote:

Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.

Dat was op een dinsdag, 21 juli.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2 weken geleden was op maandag het aantal besmettingen op 1 dag van die week het hoogst. Zegt dus niets.

Hoop ik dat ja? Goed dat ik dat ook weet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.

Het is ook gewoon ontzettend klote dat het van "valt best mee" naar "oké dit escaleert" kan gaan in vrij korte tijd. Je kan nooit even rustig aankijken hoe het zich zal ontwikkelenquote:Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.

Leek een aardig gefrustreerde reactie op het feit dat maandag de besmettingen laag zijn. Niemand (mag ik hopen) zit hier te hopen op meer besmettingen. Maar je kunt niet ontkennen dat de cijfers afgelopen week op zijn minst wat zorgelijk zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoop ik dat ja? Goed dat ik dat ook weet.

Volgens mij omdat op dat moment de besmettingen zo laag waren dat het weinig zin had om dit elke dag te vermelden. Nu er weer een flinke groei in het aantal besmettingen zit wordt het ook weer interessanter om het dagelijks in de gaten te houden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zie dat er weer topics gevuld worden met dagkoersen. Waarom denken jullie dat het RIVM afgestapt is van de dagelijkse rapportages?

Niks aan de hand, tweede kamer is op reces.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De GGD maakt zojuist bekend dat ze afgelopen week bijna 102.000 tests hebben afgenomen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)anderhalve-meter-who
Het aantal positieve tests afgelopen week was 2152 --> 2.1% positief. Laatste paar weken:
27: 0.6%
28: 0.6%
29: 1.0%
30: 1.0%
31: 2.1%
@:mzelst op Twitter

Dagkoersen maakt speculeren leuk hequote:Op maandag 3 augustus 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zie dat er weer topics gevuld worden met dagkoersen. Waarom denken jullie dat het RIVM afgestapt is van de dagelijkse rapportages?

Plus een cursusje schrijven etc.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat zijn goede vragen. Ik stel voor om alle maatregelen op te heffen totdat we antwoord hebben op je vragen.

En je hebt altijd wel een keer gelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dagkoersen maakt speculeren leuk he

Omdat daar geen noodzaak meer toe was?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

Ik heb daar mijn twijfels bij in dit topic.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Leek een aardig gefrustreerde reactie op het feit dat maandag de besmettingen laag zijn. Niemand (mag ik hopen) zit hier te hopen op meer besmettingen. Maar je kunt niet ontkennen dat de cijfers afgelopen week op zijn minst wat zorgelijk zijn.

Het valt me op bij fok dat juist de mensen die dit soort dingen schrijven juist de mensen zijn die roepen dat de hel losbreekt. Bih wijze dan he.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.

Dit inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Óf ze geven wat beter hun data weer want er zijn tig landen waar men veel ongezonder leeft en het zorgstelsel nog veel slechter is dan in de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |