abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 14:32:18 #176
5428 crew  miss_sly
pi_194384853
En weer 6 ziekenhuisopnames.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194384854
Lage cijfers: ja maar maandag.
Hoge cijfers: WE GAAN ALLEMAAL DOOHOOD.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194384869
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.
pi_194384893
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.
Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.
In Southern Sun
pi_194384899
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]

2 weken geleden was op maandag het aantal besmettingen op 1 dag van die week het hoogst. Zegt dus niets.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194384900
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:08 schreef Predator40 het volgende:
ik had gelezen
"Dit weekend maakte de Noorse rederij Hurtigruten bekend dat 36 bemanningsleden en 4 passagiers van twee verschillende cruises besmet zijn geraakt met het coronavirus."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194384905
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Eigenlijk liggen die cijfers door het weekendeffect sinds het begin van de uitbraak laag op maandag.
blablablabla
pi_194384908
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef miss_sly het volgende:
En om 16.00 krijg je weer ic cijfers door en wellicht zijn er dan weer wat ontslagen. We zien het wel.
Zonder wrijving geen glans
pi_194384921
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.
Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.
pi_194384923
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

2 weken geleden was op maandag het aantal besmettingen op 1 dag van die week het hoogst. Zegt dus niets.
Dat was op een dinsdag, 21 juli.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194384931
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.
Hoop ik dat ja? Goed dat ik dat ook weet.
In Southern Sun
pi_194384971
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Het is ook gewoon ontzettend klote dat het van "valt best mee" naar "oké dit escaleert" kan gaan in vrij korte tijd. Je kan nooit even rustig aankijken hoe het zich zal ontwikkelen :{ .
blablablabla
pi_194384976
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoop ik dat ja? Goed dat ik dat ook weet.
Leek een aardig gefrustreerde reactie op het feit dat maandag de besmettingen laag zijn. Niemand (mag ik hopen) zit hier te hopen op meer besmettingen. Maar je kunt niet ontkennen dat de cijfers afgelopen week op zijn minst wat zorgelijk zijn.
pi_194384999
Ik zie dat er weer topics gevuld worden met dagkoersen. Waarom denken jullie dat het RIVM afgestapt is van de dagelijkse rapportages?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194385021
Even besmettingen op maandagen in de afgelopen weken vergelijken (zonder te kijken naar toename in testen:)

6 juli: 73
13 juli: 101 (+38,4%)
20 juli: 144 (42,6%)
27 juli: 214 (+48,6%)
3 augustus: 372 (+73,8%)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194385022
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zie dat er weer topics gevuld worden met dagkoersen. Waarom denken jullie dat het RIVM afgestapt is van de dagelijkse rapportages?
Volgens mij omdat op dat moment de besmettingen zo laag waren dat het weinig zin had om dit elke dag te vermelden. Nu er weer een flinke groei in het aantal besmettingen zit wordt het ook weer interessanter om het dagelijks in de gaten te houden.
pi_194385027
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De GGD maakt zojuist bekend dat ze afgelopen week bijna 102.000 tests hebben afgenomen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)anderhalve-meter-who

Het aantal positieve tests afgelopen week was 2152 --> 2.1% positief. Laatste paar weken:

27: 0.6%
28: 0.6%
29: 1.0%
30: 1.0%
31: 2.1%

@:mzelst op Twitter
Niks aan de hand, tweede kamer is op reces.

Ze hebben ook vakantie nodig. :')
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:43:47 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194385029
quote:
Dagkoersen maakt speculeren leuk he :P
pi_194385030
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig dat jij hier zo bovenop zit. Bravo.
pi_194385038
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zijn goede vragen. Ik stel voor om alle maatregelen op te heffen totdat we antwoord hebben op je vragen.
Plus een cursusje schrijven etc.

gr gr gr
pi_194385041
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dagkoersen maakt speculeren leuk he :P
En je hebt altijd wel een keer gelijk.
pi_194385049
quote:
Omdat daar geen noodzaak meer toe was?

O wacht
:')
blablablabla
pi_194385062
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Leek een aardig gefrustreerde reactie op het feit dat maandag de besmettingen laag zijn. Niemand (mag ik hopen) zit hier te hopen op meer besmettingen. Maar je kunt niet ontkennen dat de cijfers afgelopen week op zijn minst wat zorgelijk zijn.
Ik heb daar mijn twijfels bij in dit topic.
Daarbij vind ik het oprecht meevallen. Nog altijd is bijna de helft van al die besmettingen in de drie grote steden. Al weken worden de regels amper nageleefd, is het overal gigantisch druk en hebben we het over een paar besmettingen per gemeente. En dat terwijl de verwachting was dat na de versoepelingen van 1 juli er richting de 1200 (uit m'n hoofd gezegd) besmettingen per dag geteld zouden worden.
In Southern Sun
pi_194385069
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het valt me op bij fok dat juist de mensen die dit soort dingen schrijven juist de mensen zijn die roepen dat de hel losbreekt. Bih wijze dan he.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194385070
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Óf ze geven wat beter hun data weer want er zijn tig landen waar men veel ongezonder leeft en het zorgstelsel nog veel slechter is dan in de VS.
Dit inderdaad.

Nu lijken landen die veel testen het zwaarst getroffen terwijl ze ook gewoon veel testen en informatie naar buiten brengen.

De VS heeft een goede en dure gezondheidszorg.

Bepaalde landen kunnen niet eens testen, dat wil niet zeggen dat het er niet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')