abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:52:58 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194384292
Is niet zo gek ook :P

Afgelopen weekend naar dierentuin geweest. Nou, van 1.5 meter was geen sprake. Er stonden wel hier en daar medewerkers maar die zeiden er ook niets van...
pi_194384302
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waar blijkt uit dat er minder testbereidheid is? We zitten nog steeds op meer dan het dubbele aantal testen van begin juni, en op het op een na hoogste aantal testen tot nu toe.
[..]

https://ggdghor.nl/actuee(...)onatests-tot-nu-toe/

Vorige week dan 102.000 testen.

1 getal maakt nog geen trend, een weekje minder pollen in de lucht en je hebt al minder mensen met mogelijke symptomen.
Maar die 10% is als je de rest van de cijfers bekijkt vanaf 1 juni wel een behoorlijke daling, al zou het natuurlijk inderdaad kunnen komen omdat mensen op vakantie zijn.
blablablabla
pi_194384315
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is niet zo gek ook :P

Afgelopen weekend naar dierentuin geweest. Nou, van 1.5 meter was geen sprake. Er stonden wel hier en daar medewerkers maar die zeiden er ook niets van...
Nergens is daar meer echt sprake van. Al weken niet meer. En toch blijven de cijfers relatief laag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194384340
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat de populaties niet aselect zijn. Het cijfer is dus niet zo zuiver als dat je iedere dag 100 mensen van straat zou trekken en die zou laten testen.
Dat is toch ook helemaal niet haalbaar?
blablablabla
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:57:42 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194384346
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, maar daarom kun je er ook niet al te vergaande conclusies uit trekken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:57:55 #156
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194384353
quote:

[..]

Klopt, maar het is wel iets wat je in het beschouwen van de cijfers mee moet wegen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:58:11 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194384358
quote:

[..]

Het kan ook helemaal niet, want alleen mensen met klachten worden getest. Dus dan heb je sowieso al geen willekeurige sample.
pi_194384366
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Goh een oppositieleider die tegen het kabinet aanschopt.

Lekkere kop weer van het AD.
AD is sowieso een van de aanvoerders de laatste weken van dit soort koppen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194384385
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het kan ook helemaal niet, want alleen mensen met klachten worden getest. Dus dan heb je sowieso al geen willekeurige sample.
Precies wat een raar punt om over te vallen.
blablablabla
pi_194384431
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Plus het is midden in de vakantieperiode.
Een van de redenen waarom er minder getest is inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:03:44 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194384451
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar die 10% is als je de rest van de cijfers bekijkt vanaf 1 juni wel een behoorlijke daling, al zou het natuurlijk inderdaad kunnen komen omdat mensen op vakantie zijn.
Zouden ze die complete voetbalselecties + stafleden die ze nu elke week testen ook elke keer meenemen in de cijfers? Je zou zeggen van wel.
pi_194384479
quote:

[..]

Als verplichting niet.

Maar je zou best eens A-select een X aantal personen kunnen oproepen om zich te laten testen om tot enige wetenschappelijke conclusies te kunnen komen. Afhankelijk van het percentage opgeroepen personen wat komt opdagen, kan je het aantal opgeroepen personen uitbreiden totdat je een testgroep hebt die redelijk representatief is.

De huidige testcijfers zijn van mensen die reeds 'verdacht' waren en van mensen die zich in de omgeving van een positief getest persoon hebben bevonden (huisgenoten, directe collega's).. Dat geeft geen reëel beeld van de verspreiding onder de totale bevolking.

Een stijging in het percentage positieve test kan ook het gevolg zijn van betere 'selectie aan de poort' als gevolg van steeds meer kennis over het virus. Als bijvoorbeeld van de mensen die uitsluitend als klacht hebben dat ze regelmatig niezen blijkt dat deze nooit positief testen, kan in het protocol van voorselectie zo worden aangepast dat mensen die uitsluitend als klacht hebben dat ze regelmatig niezen niet getest hoeven te worden. Dat scheelt dan vele negatieve testuitslagen, waardoor het percentage positieve uitslagen stijgt. Ook bij gelijk aantal besmettingen.

Niet alle cijfers zijn statistiek.
pi_194384636
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zouden ze die complete voetbalselecties + stafleden die ze nu elke week testen ook elke keer meenemen in de cijfers? Je zou zeggen van wel.
Die kunnen ook commercieel getest worden. En blijven dan buiten de cijfers.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:17:58 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194384649
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die kunnen ook commercieel getest worden. En blijven dan buiten de cijfers.
Zal inderdaad wel separaat gaan.
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:18:16 #165
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194384653
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Slechte relaties/vriendschappen als ze al slechter worden als je gewoon voor je gezondheid kiest.
Ja hallo, ik ben Tijns vriendin en zit dus met hetzelfde feestjes-dilemma als hij.

Tuurlijk heb je gelijk dat afzeggen i.v.m. gezondheid niet uit mag maken, en uiteindelijk zal het ook wel loslopen, maar sommige mensen zijn nu eenmaal snel op hun teentjes getrapt als mensen afzeggen voor feestjes. Veel mensen zullen wel zo iemand kennen, gok ik.

Anyway, ik heb er niet zo'n moeite mee om zelf af te zeggen, al is het ook niet leuk. Mijn grootste angst is dat straks onze halve (schoon-)familie aan de beademing ligt. Dit zijn geen tienerfeestjes namelijk, maar gelegenheden waar van jong tot oud is uitgenodigd. Natuurlijk hebben degenen met een zwakkere gezondheid hun eigen verantwoordelijkheid, maar dan nog zou ik het behoorlijk kut vinden als ze door zo'n feestje in de problemen komen c.q. de pijp uit gaan. Velen van hen volgen alleen het NL nieuws en denken dat het virus weg is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194384657
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als verplichting niet.

Maar je zou best eens A-select een X aantal personen kunnen oproepen om zich te laten testen om tot enige wetenschappelijke conclusies te kunnen komen. Afhankelijk van het percentage opgeroepen personen wat komt opdagen, kan je het aantal opgeroepen personen uitbreiden totdat je een testgroep hebt die redelijk representatief is.

De huidige testcijfers zijn van mensen die reeds 'verdacht' waren en van mensen die zich in de omgeving van een positief getest persoon hebben bevonden (huisgenoten, directe collega's).. Dat geeft geen reëel beeld van de verspreiding onder de totale bevolking.

Een stijging in het percentage positieve test kan ook het gevolg zijn van betere 'selectie aan de poort' als gevolg van steeds meer kennis over het virus. Als bijvoorbeeld van de mensen die uitsluitend als klacht hebben dat ze regelmatig niezen blijkt dat deze nooit positief testen, kan in het protocol van voorselectie zo worden aangepast dat mensen die uitsluitend als klacht hebben dat ze regelmatig niezen niet getest hoeven te worden. Dat scheelt dan vele negatieve testuitslagen, waardoor het percentage positieve uitslagen stijgt. Ook bij gelijk aantal besmettingen.

Niet alle cijfers zijn statistiek.
Dat zou zeker vanuit wetenschappelijk oogpunt interessant zijn, en wellicht minder druk leggen op de testcapaciteit die kennelijk alweer voor overbelasting dreigde te zorgen op zowel de testlocaties als het aantal beschikbare tests.
blablablabla
pi_194384678
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:18 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja hallo, ik ben Tijns vriendin en zit dus met hetzelfde feestjes-dilemma als hij.

Tuurlijk heb je gelijk dat afzeggen i.v.m. gezondheid niet uit mag maken, en uiteindelijk zal het ook wel loslopen, maar sommige mensen zijn nu eenmaal snel op hun teentjes getrapt als mensen afzeggen voor feestjes. Veel mensen zullen wel zo iemand kennen, gok ik.

Anyway, ik heb er niet zo'n moeite mee om zelf af te zeggen, al is het ook niet leuk. Mijn grootste angst is dat straks onze halve (schoon-)familie aan de beademing ligt. Dit zijn geen tienerfeestjes namelijk, maar gelegenheden waar van jong tot oud is uitgenodigd. Natuurlijk hebben degenen met een zwakkere gezondheid hun eigen verantwoordelijkheid, maar dan nog zou ik het behoorlijk kut vinden als ze door zo'n feestje in de problemen komen c.q. de pijp uit gaan. Velen van hen volgen alleen het NL nieuws en denken dat het virus weg is.
Ik herken dit dus echt niet. En daarbij, als het écht problemen oplevert dan veins je toch een kuchje?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:20:08 #168
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194384681
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

En toen het virus op zijn hoogtepunt was werden zelfs mensen met duidelijke coronaklachten niet getest dus die cijfers waren ook niet correct.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194384725
#COVID19 in the Netherlands (03-08)

cases: 55.470 (+372)
fatalities: 6.149 (+0)
hospitalisations: 11.949 (+6)

(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)

source RIVM
#coronavirusNL #COVID19NL
pi_194384729
Status 03-08

Positief getest 55.470, toename: 372
Ziekenhuisopnames 11.949 (21,5% van positief getest), toename: 6
IC-opnames 2.955 (5,3% van positief getest)
Overleden 6.149 (11,1% van positief getest), toename: 0

Uitschieters (+5 of meer)
+93 Rotterdam (was +77)
+44 Amsterdam (was +22)
+31 Den Haag (was +41)
+15 Breda (was +13)
+12 Utrecht (was +14)
+9 Capelle a/d Ijssel (was +4)
+7 Roosendaal (was +2)
+7 Almere (was +4)
+5 Gouda (was +7)
pi_194384798
2e dag op rij een daling. Houden zo!
Zonder wrijving geen glans
pi_194384812
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gister 366. vandaag 372, daling?
pi_194384825
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Je kan het beter vergelijken met vorige week maandag, einde van de week zijn de besmettingen vaak hoger. Ter vergelijking, vorige week maandag 205 cases.
pi_194384829
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Gister 366. vandaag 372, daling?
Euh ja.. :') foutje bedankt.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 3 augustus 2020 @ 14:31:16 #175
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194384840
quote: