abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 16:41:37 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194371553
quote:
Zwemmer gereanimeerd bij Julianadorp na helpen kinderen

De hulpdiensten hebben vanmiddag een zoekactie op touw gezet naar een vermiste zwemmer bij het Noord-Hollandse Julianadorp. De man wilde drie kinderen uit het water helpen. Die zijn inmiddels in veiligheid, maar de man zelf moest worden gereanimeerd, meldt het Kustwachtcentrum.



De zwemmer was enige tijd spoorloos, waarna hij op het strand aanspoelde. Dat was een klein uur nadat de reddingsactie was opgestart. Volgens de Kustwacht is de man direct gereanimeerd en naar het ziekenhuis is gebracht. Over zijn toestand en zijn identiteit is nog niets bekend gemaakt. Wel is duidelijk dat de kinderen, die door de man zijn geholpen, veilig zijn.

Aan de zoekactie deden reddingsboten van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), een helikopter en een Kustwachtvliegtuig mee. De reddingsbrigade waarschuwt voor gevaarlijke muistromen. Daarom blijven preventief twee reddingboten van de KNRM nog even op het water.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-kinderen~a4f861a0/
-------------------

Drie kinderen gered en dan zelf in de problemen raken ;( Hopelijk haalt hij het!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194371651
Is dat echt te overleven dan? Na een uur aanspoelen?

Ik hoop het voor hem...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 16:46:10 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194371700
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:44 schreef Filosoofert het volgende:
Is dat echt te overleven dan? Na een uur aanspoelen?

Ik hoop het voor hem...
Kans lijkt mij klein. Maar hij zal wel niet naar het ziekenhuis gebracht zijn als hij al dood was.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker zondag 2 augustus 2020 @ 16:46:12 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194371971
Jee, wat tragisch ;(
Ligt het aan mij of verdrinken er echt meer mensen dan "normaal"?
Eerst de surfer in Scheveningen, laatst het Duitse meisje bij de wadden en eergisteren een 15-jarige jongen bij Monster. Het lijkt ineens schering en inslag.
pi_194372006
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:44 schreef Filosoofert het volgende:
Is dat echt te overleven dan? Na een uur aanspoelen?

Ik hoop het voor hem...
Het kan ook zijn dat hij 58 min bij bewustzijn was en zichzelf probeerde te redden en dat hij daarna aanspoelde toen hij geen kracht meer had. Dan heeft hij zeker een kans.

Maar als hij als 58 min in het water lag buiten bewustzijn, dan vrees ik het ergste voor deze held.
pi_194372013
Tja, animatie he.
pi_194372023
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:59 schreef An_0_Niem het volgende:
Jee, wat tragisch ;(
Ligt het aan mij of verdrinken er echt meer mensen dan "normaal"?
Eerst de surfer in Scheveningen, laatst het Duitse meisje bij de wadden en eergisteren een 15-jarige jongen bij Monster. Het lijkt ineens schering en inslag.
Dacht ik ook al aan ja
pi_194372039
quote:
81s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:46 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Kans lijkt mij klein. Maar hij zal wel niet naar het ziekenhuis gebracht zijn als hij al dood was.
Zoals altijd sta je weer ver van de realiteit, de meeste mensen overlijden onderweg naar het ziekenhuis. Dat is natuurlijk niet echt waar, ze zijn op het moment dat ze de ambulance ingaan al dood. Het bespaard echter een hoop ellende, de ambu is er meestal toch al en kan iemand direct meenemen. Anders moet iemand nog lang blijven liggen in afwachting van de schouwarts en lijkwagen. Het voorkomt ook onrust onder de omstanders.
pi_194372044
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:01 schreef Moass het volgende:
Tja, animatie he.
Wat bedoel je? :?
pi_194372066
Ik denk dat de Noordzee zwaar onderschat wordt door mensen die normaalgesproken naar het buitenland op vakantie gaan. De surfers daargelaten natuurlijk.
pi_194372083
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:59 schreef An_0_Niem het volgende:
Jee, wat tragisch ;(
Ligt het aan mij of verdrinken er echt meer mensen dan "normaal"?
Eerst de surfer in Scheveningen, laatst het Duitse meisje bij de wadden en eergisteren een 15-jarige jongen bij Monster. Het lijkt ineens schering en inslag.
Stranden zijn voller door meer thuisblijvers. Tevens weinig oefening gehad voor de vakantie door het advies niet op pad te gaan. Dan ineens een sterke zee in, wat men sowieso al niet gewend is. Corona maakt op deze manier nog extra slachtoffers. Helaas,

Maar elk jaar verdrinken er wel zo’n 100 mensen. Dat heb je met een waterrijk land.
pi_194372134
Als hij het overleefd mag ik toch hopen dat hij een lintje krijgt.
pi_194372181
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar elk jaar verdrinken er wel zo’n 100 mensen. Dat heb je met een waterrijk land.
Precies. In Zwitserland en Oostenrijk vallen jaarlijks tientallen mensen van een berg. Bij ons is het water het natuurlijke risico. Het is inherent aan het land waar we leven.
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:12:29 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194372188
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:59 schreef An_0_Niem het volgende:
Jee, wat tragisch ;(
Ligt het aan mij of verdrinken er echt meer mensen dan "normaal"?
Eerst de surfer in Scheveningen, laatst het Duitse meisje bij de wadden en eergisteren een 15-jarige jongen bij Monster. Het lijkt ineens schering en inslag.
Meer mensen op vakantie in eigen land? Misschien ligt het daaraan?
pi_194372200
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies. In Zwitserland en Oostenrijk vallen jaarlijks tientallen mensen van een berg. Bij ons is het water het natuurlijke risico. Het is inherent aan het land waar we leven.
Daarom is het zo triest dat zwemles via school geschrapt is. We moeten ons bewust zijn van de risico’s en ons zo goed mogelijk wapenen door goed te kunnen zwemmen. Alle risico uitsluiten is niet realistisch natuurlijk.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 17:15:51 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194372242
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals altijd sta je weer ver van de realiteit, de meeste mensen overlijden onderweg naar het ziekenhuis. Dat is natuurlijk niet echt waar, ze zijn op het moment dat ze de ambulance ingaan al dood. Het bespaard echter een hoop ellende, de ambu is er meestal toch al en kan iemand direct meenemen. Anders moet iemand nog lang blijven liggen in afwachting van de schouwarts en lijkwagen. Het voorkomt ook onrust onder de omstanders.
Ik sta niet ver van de realiteit af.

Zoals je zelf al schreef:
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat hij 58 min bij bewustzijn was en zichzelf probeerde te redden en dat hij daarna aanspoelde toen hij geen kracht meer had. Dan heeft hij zeker een kans.

Maar als hij als 58 min in het water lag buiten bewustzijn, dan vrees ik het ergste voor deze held.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker zondag 2 augustus 2020 @ 17:17:07 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194372258
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Daarom is het zo triest dat zwemles via school geschrapt is. We moeten ons bewust zijn van de risico’s en ons zo goed mogelijk wapenen door goed te kunnen zwemmen. Alle risico uitsluiten is niet realistisch natuurlijk.
Kunnen zwemmen in een zwembad heeft weinig te maken met kunnen zwemmen in zee.
pi_194372378
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:17 schreef maily het volgende:

[..]

Kunnen zwemmen in een zwembad heeft weinig te maken met kunnen zwemmen in zee.
Al een tijdje niet meer bij zwemles geweest?

Kunnen zwemmen in een zwembad is een eerste stap naar kunnen zwemmen in zee.
pi_194372501
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Al een tijdje niet meer bij zwemles geweest?

Kunnen zwemmen in een zwembad is een eerste stap naar kunnen zwemmen in zee.
Mijn kind leert nu zwemmen in een groot buitenbad, das nu lekker maar begin juli steenkoud. Das wel even andere koek dan lekker warm en zonder golfjes.

En ook weer anders dan een zee of meer.
pi_194372504
Maar heeft hij de kinderen nu gered of kwamen die vanzelf op de kant?
.
pi_194372556
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kunnen zwemmen in een zwembad is een eerste stap naar kunnen zwemmen in zee.
Je meent het :o
pi_194372714
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:05 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat de Noordzee zwaar onderschat wordt door mensen die normaalgesproken naar het buitenland op vakantie gaan. De surfers daargelaten natuurlijk.
Goed mogelijk, dit las ik al ergens anders. Want in de Middellandse zee heb je die getijden niet. Is net een groot zwembad. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Verbeter me als ik het verkeerd heb :@
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:55:58 #24
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194372780
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:59 schreef An_0_Niem het volgende:
Jee, wat tragisch ;(
Ligt het aan mij of verdrinken er echt meer mensen dan "normaal"?
Eerst de surfer in Scheveningen, laatst het Duitse meisje bij de wadden en eergisteren een 15-jarige jongen bij Monster. Het lijkt ineens schering en inslag.
Er zijn bizar veel muien de laatste tijd. Wordt bij surfers onderling veel gewaarschuwd
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 18:03:35 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194372893
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:55 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Er zijn bizar veel muien de laatste tijd. Wordt bij surfers onderling veel gewaarschuwd
Of er meer zijn weet ik niet. Ze zijn er altijd wel. Maar ik kan mij wel voorstellen dat de stromingen sterker zijn vanwege het slechtere weer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194373122
quote:
81s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:03 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Of er meer zijn weet ik niet. Ze zijn er altijd wel. Maar ik kan mij wel voorstellen dat de stromingen sterker zijn vanwege het slechtere weer.
We hebben wel eens mooiere branding gehad dan deze zomer hoor. Wat ik mooie branding noem vind jij ws slecht weer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 18:31:59 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194373319
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]

We hebben wel eens mooiere branding gehad dan deze zomer hoor. Wat ik mooie branding noem vind jij ws slecht weer.
Neehoor. Een vlak zeetje hoeft van mij niet ;) Met slechter weer doelde ik op de gedachte vanuit de badgasten :P

Feit is dat er met deze wind en de hogere golven meer water over de zandbanken gaat. Meer water wat via de muien terug moet, dus sterkere stroming.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194373439
quote:
81s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:31 schreef Nikonlover het volgende:
Feit is dat er met deze wind en de hogere golven meer water over de zandbanken gaat. Meer water wat via de muien terug moet, dus sterkere stroming.
Zeg ik toch. Er is deze zomer helemaal niet meer branding dan andere jaren.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 18:49:36 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194373607
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Zeg ik toch. Er is deze zomer helemaal niet meer branding dan andere jaren.
Mijn waarnemingen zijn anders. Een vlak zeetje heb ik amper gezien deze zomer. Ook op de zonnige zomerse dagen best wat branding. Genoeg om flinke muistromen te krijgen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 19:13:31 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194373952
Kan weg.

[ Bericht 90% gewijzigd door Starhopper op 02-08-2020 19:23:56 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194375613
Hoe zou het met die man zijn?
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:00:19 #32
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194375704
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:54 schreef An_0_Niem het volgende:
Hoe zou het met die man zijn?
Zolang er geen bericht is dat ie overleden is..... Gaat het hopelijk enigszins goed?
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 augustus 2020 @ 21:47:57 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194376532
Hij is dood....
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker zondag 2 augustus 2020 @ 21:51:15 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:57:14 #35
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194376742
Dat is heel verdrietig...
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:27:20 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194377346
quote:
9s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:47 schreef Nikonlover het volgende:
Hij is dood....
[ twitter ]
;(

Klikte nogmaals op dit topic in de hoop op beter nieuws ;(
Krekker is de bom!
pi_194377490
Panic is the first stage of drowning...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194377537
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:59 schreef An_0_Niem het volgende:
Jee, wat tragisch ;(
Ligt het aan mij of verdrinken er echt meer mensen dan "normaal"?
Eerst de surfer in Scheveningen, laatst het Duitse meisje bij de wadden en eergisteren een 15-jarige jongen bij Monster. Het lijkt ineens schering en inslag.
Misschien is het mede doordat het strand een populaire locatie is met deze coronacrisis.

Ben daarnaast bang dat er helaas veel mensen zijn die net wat meer risico nemen dan normaal. Bij de pro's was er teveel schuim, maar wat is teveel in veel. Daarnaast groepen gewone recreanten die het gevaar van de stromingen niet kennen..

Ben zelf als recreant op jongere leeftijd ook weleens naar beneden getrokken en kan het gelukkig nog navertellen, maar het is net alsof je gegrepen wordt door iets; gelukkig kon ik vrij rustig blijven en was er daarna een opwaardse stroming. Daarna nooit meer onderschat.
pi_194377560
quote:
9s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:47 schreef Nikonlover het volgende:
Hij is dood....
[ twitter ]
;(
pi_194378039
Ik wil zo erg geen trap nageven maar aan de andere kant wil ik deze boodschap ook geven.

Regel 1 in de EHBO en andere hulpdiensten is: Zorg eerst voor je eigen veiligheid! De man had beter alleen alarm kunnen slaan en de redding over laten aan mensen die de juiste hulpmiddelen hebben en weten hoe te handelen.

Zo triest dat iemand met het hart op de juiste plaats zo aan zijn eind moet komen....
pi_194378387
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:17 schreef qajariaq het volgende:
Ik wil zo erg geen trap nageven maar aan de andere kant wil ik deze boodschap ook geven.

Regel 1 in de EHBO en andere hulpdiensten is: Zorg eerst voor je eigen veiligheid! De man had beter alleen alarm kunnen slaan en de redding over laten aan mensen die de juiste hulpmiddelen hebben en weten hoe te handelen.

Zo triest dat iemand met het hart op de juiste plaats zo aan zijn eind moet komen....
tja, aan de andere kant kan iemand al verdrinken als de hulpdiensten onderweg zijn. Als mijn kind in het water ligt dan ga ik alleen gezien dit deel dan niet volgens de voorschriften handelen. Datzelfde geldt ook als 't kind van een ander is. Liever zelf dood met trots dan erbij staan en achteraf denken dat je 't mogelijk had kunnen doen.
pi_194378427
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

tja, aan de andere kant kan iemand al verdrinken als de hulpdiensten onderweg zijn. Als mijn kind in het water ligt dan ga ik alleen gezien dit deel dan niet volgens de voorschriften handelen. Datzelfde geldt ook als 't kind van een ander is. Liever zelf dood met trots dan erbij staan en achteraf denken dat je 't mogelijk had kunnen doen.
Ik heb veel eevaring met zwemmen en water en ik kan je vertellen, nooit met het water spartelen. Of vechten. Zie het water als een soort vriend die je omhoog wilt houden en wees gerust. Het is veel makkelijker te drijven dan te zwemmen want je spant je minder in en verbruikt daarom minder energie waardoor je het langer uithoudt. Veel succes.
  maandag 3 augustus 2020 @ 00:05:55 #43
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_194378594
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:51 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ik heb veel eevaring met zwemmen en water en ik kan je vertellen, nooit met het water spartelen. Of vechten. Zie het water als een soort vriend die je omhoog wilt houden en wees gerust. Het is veel makkelijker te drijven dan te zwemmen want je spant je minder in en verbruikt daarom minder energie waardoor je het langer uithoudt. Veel succes.
Mensen in paniek doen gekke dingen, dat is nou juist waarom ze in de problemen komen.Als je rustig op je rug gaat drijven is er weinig aan de hand maar dat doen ze niet.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_194378619
Echt wel sneu voor deze held dat het zo is afgelopen, rip
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194378642
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 00:05 schreef PirE het volgende:

[..]

Mensen in paniek doen gekke dingen, dat is nou juist waarom ze in de problemen komen.Als je rustig op je rug gaat drijven is er weinig aan de hand maar dat doen ze niet.
Als jij door een flinke stroming naar beneden wordt getrokken is er x% kans dat je geluk hebt en net op tijd naar boven wordt geduwd of dat de stroming verzwakt. Als je pech hebt dan kun je met of zonder paniek gewoon te lang onderwater zijn waardoor je alsnog verzuipt. Ik had destijds veel geluk, maar ik was op dat moment al van 't ergste uitgegaan.. ondanks dat ik rustig bleef. Een ervaren zwemmer weet waarschijnlijk wel hoe je dit 't makkelijkste overleeft maar weet in de eerste plaats mogelijk die stromingen te ontwijken.
pi_194378711
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 00:05 schreef PirE het volgende:

[..]

Mensen in paniek doen gekke dingen, dat is nou juist waarom ze in de problemen komen.Als je rustig op je rug gaat drijven is er weinig aan de hand maar dat doen ze niet.
Naja er zijn alsnog een paar dingen die mis kunnen gaan. Zoals watertemperatuur en stroming. Bij koude temperaturen gaat gelukkig toch niemand waden of het water in. Want je merkt het direct. Wb stroming, dat kan best verraderlijk zijn, vooral die onderstromingen. Daarom moet je een beetje reserach vooraf doen en de plek zorgvuldig uitkiezen. Bij zee wil je juist muien vermijden en bij rivieren ga je er niet in als de stroming krachtig is. Of er bootverkeer is. Ook is het aan te raden bij recreatief zwemmen een reddingsvest te dragen en iem met een boot in de buurt te laten varen voor het geval dat. Waarbij degene bewust is van jullie aanwezigheid

Beetje (irrelevant) nevenverhaal. Was eens zwemmen in de rivier met het doel een eiland te bereiken. Bleef driekwartier lang zwemmen maar dat eiland kwam geen duidelijk stuk dichterbij. Draai ik mij nonchalant achterom om te kijken hoe ver ik toch van het vertrekpunt op land ben geraakt zie ik tot mijn stomme verbazing dat al mijn inspanningen vrijwel nutteloos zijn geweest. Ipv ook maar een tiental meters vooruit te zijn gekomen naar mijn doel ben ik juist flink zijwaarts gaan drijven. Ofteeel veel meer in de zijrichting verplaatst dan in voorwaartse richtingn. Dankzij de stroming die mij in zn greep had. Gelukkig drijfvest aan dus verdrinken was geen onmiddelijk gevaar maar ik besefte wel dat ik snel de kant moest bereiken want er was een dam op ong 500 m. Als ik die dam bereikte ging het water gek doen en er konden veel sterke draaikolken zijn.

Dus om de kust te bereiken begon ik schuin in de richting van de stroming te zwemmen. Zeker niet tegenin maar ook niet parallel.

Gelukkig kon ik na 30-40 krachtige zwemslagen mijn voeten op vaste grond zetten (nog in de rivier). De rest was door flinke, vieze modder doorwaden. En dan langs een zeer steile oever met scherpe wandrotsen met mijn blote voeten. :')
Iemand had inmiddels dd hulpdiensten gebeld want ze hoorden mij om hulp schreeuwen. Was niet echt in paniek maar gewoon als zekerheid voor het geval dat. Want je wilt altijd aandacht teekken als er mensen in de buurt zijn.

Zo ervaren als ik was besefte ik dat het niet veel scheelde of ik de kant niet op tijd had bereikt. :{ En dát is best angstaanwekkend.
pi_194378717
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 00:05 schreef PirE het volgende:

[..]

Mensen in paniek doen gekke dingen, dat is nou juist waarom ze in de problemen komen.Als je rustig op je rug gaat drijven is er weinig aan de hand maar dat doen ze niet.
Leer het mijn kinderen nu dagelijks, zelfs die van twee kan het al.

Drijven als een zeester. En een beetje wapperen met de armen.
pi_194378747
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

tja, aan de andere kant kan iemand al verdrinken als de hulpdiensten onderweg zijn. Als mijn kind in het water ligt dan ga ik alleen gezien dit deel dan niet volgens de voorschriften handelen. Datzelfde geldt ook als 't kind van een ander is. Liever zelf dood met trots dan erbij staan en achteraf denken dat je 't mogelijk had kunnen doen.
Ja maar je moet wel iemand kunnen redden. En jezelf ook, snap de gedachte wel. Want drie kinderen in gevaar. Ik begreep niet zijn kinderen.

Maar ik denk dat de eerst twee goed gingen en bij de derde het geluk op was, net als de adrenaline.
pi_194378773
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja maar je moet wel iemand kunnen redden. En jezelf ook, snap de gedachte wel. Want drie kinderen in gevaar. Ik begreep niet zijn kinderen.

Maar ik denk dat de eerst twee goed gingen en bij de derde het geluk op was, net als de adrenaline.
Als er verder niemand is om iemand te redden en de hulpdiensten doen er een kwartier over dan handel je weleens uit instinct, voor zover dat er is. Hij is in elk geval niet de boeken ingegaan als 'die Pool die toekeek'..
pi_194378798
;(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')