abonnement Unibet Coolblue
pi_194369019
Wanneer we allemaal voordat we ons in de maatschappij zouden begeven thuis met een wattenstaafje een betrouwbare 5 minuten sneltest zouden kunnen doen, zou alles weer bij het oude zijn.

Sterker nog, wanneer we dat landelijk zouden invoeren zouden we daarmee geheel van het virus af raken, immers begeeft dan niemand zich meer in de maatschappij met een waarschuwende kleuruitslag.

De speekseltests worden al volop ontwikkeld, en zijn ook al in gebruik, in de VS, Italië, Australië en de UK.

De nauwkeurigheid van de speekseltests in Australië is 87% vergeleken met de nasal swabs, maar die techniek kan natuurlijk verbeterd worden.

Met standaard een ochtendtest voor iedereen (goedkoop wattenstaafje) is de maatschappij dan gewoon veilig, wanneer iedereen op straffe van een sanctie binnenblijft, ben je dan ook in no time van het virus af, zonder lockdowns, rondwandelende asymptomatische virusdragers, economische schade, volle IC's en ontheemde jongeren.

Daarnaast is het niet belastend voor mensen en hoeft niemand zich te wagen aan vaccins waarvan de lange termijn effecten niet bekend zijn.

Dit is toch de oplossing straks? YOP

Bronnen mbt de speekseltest.

Australië
https://www.canstar.com.a(...)navirus-saliva-test/

UK
https://www.gov.uk/govern(...)loted-in-southampton
https://www.bbc.com/news/health-53131237

Italië
https://www.wantedinmilan(...)in-five-minutes.html

---------------------

Mooi en hoopvol artikel over de test in de UK:

Coronavirus: Zou je elke week in een buis spugen om de pandemie te beëindigen?

Wat als er een manier was om het leven terug te brengen naar hoe het was vóór het coronavirus? Geen sociale afstand meer, geen gezichtsbedekkingen, geen angst voor Covid-19.
De reden voor alle beperkingen is natuurlijk een poging om het virus te onderdrukken en de verspreiding ervan tot een minimum te beperken. Wat we nodig hebben, is een snelle en betrouwbare manier om geïnfecteerde mensen om ons heen te spotten.

'Als we de samenleving en de economie willen heropenen, kan dit een manier zijn om de aanwezigheid van het virus in gemeenschappen te controleren en uitbraken op te vangen voordat er afsluitingen nodig zijn', zegt prof. Godfrey.

Hele artikel van de BBC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is toch wel de meest vriendelijke, hoopvolle en veilige oplossing voor in de nabije toekomst?

Inmiddels zijn er 5 minuten speekseltests die al in gebruik zijn, en worden er eveneens speekseltest ontwikkeld waarbij men thuis straks zelf de resultaten kan aflezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 03-08-2020 01:47:49 ]
pi_194369074
quote:
4s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:19 schreef Za het volgende:
Dit is toch de oplossing straks? YOP
Zeker, alleen niet iedereen gaat dit doen, zoals ik.

waarom? Omdat dit een precedent schept. Zometeen moet dit bij de griep, diaree of een snotneus.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194369086
Als iedereen twee weken binnen zou blijven zou het ook de wereld uit zijn
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194369093
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

Zeker, alleen niet iedereen gaat dit doen
Waarom niet wanneer daardoor iedereen zijn leven weer kan oppakken zoals voor corona?
pi_194369095
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als iedereen twee weken binnen zou blijven zou het ook de wereld uit zijn
Of je laat het rondwaaien en dan bouwen we immuniteit op.
Van alles is mogelijk wat geen precedent schept.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194369131
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als iedereen twee weken binnen zou blijven zou het ook de wereld uit zijn
Eens, maar op deze manier hoeft niet iedereen binnen te blijven.

Daarbij moeten mensen eten, drinken, naar hun werk, boodschappen halen, de hond uitlaten, hun ouders voorzien van medicatie etc etc.
pi_194369186
TS _O_
Dit stelde ik maanden geleden al voor. Niet denken in problemen maar in oplossingen ^O^ Dit is veel mensvriendelijker dan die lockdowns en mondkapjesplicht zonder enig perspectief (het dubieuze vaccin) dus ik denk dat veel mensen hier wel in meegaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194369241
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, alleen niet iedereen gaat dit doen, zoals ik.

waarom? Omdat dit een precedent schept. Zometeen moet dit bij de griep, diaree of een snotneus.
Misschien scheppen die lockdowns ook wel een precedent. Straks moeten we bij een goede griepgolf ook binnen zitten omdat men niet zeker is of het griep is, een nieuw virus of corona is. Of stellen ze allerlei maatregelen in omdat het zo lekker effectief was.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194369329
EDMONTON, AB , 30 juli 2020 / PRNewswire / -

Graphene Leaders Canada (GLC) Inc. kondigen samen met dochteronderneming GLC Medical (GLCM) Inc. hun ontwikkeling aan van een met grafeen verbeterde sensor voor gebruik in hun COVID-19-sneltest voor nauwkeurige en betrouwbare resultaten in seconden . Deze met grafeen verbeterde sensor ondersteunt de snelste en gemakkelijkst te gebruiken Rapid COVID-19 Virus Detection Test Kiten is de enige van zijn soort speekseltest, waarbij het nasofaryngeale uitstrijkje wordt geëlimineerd , alle vereisten voor gecertificeerde toezichthouder vereist geen dure apparatuur en er is geen kruislingse behandeling die kruisbesmettingen vergroot. De GLCM-test detecteert het virus direct en garandeert geen vals-positieve / negatieve resultaten, in tegenstelling tot andere tests die alleen de bijproducten van infectie detecteren en daarom onbetrouwbaar zijn.

De snelle test van GLCM is een "aan de deur" -technologie die perfect is voordat u aan boord van een vliegtuig gaat, een locatie betreedt voor een concert of sportevenement, omdat het onmiddellijke resultaten oplevert en het vertrouwen terugkrijgt om ons terug te brengen naar ons "normale" vóór de pandemie.

Het bedrijf zet de besprekingen met fabrikanten en regeringen in verschillende landen voort om de productieprotocollen te vergemakkelijken die aansluiten bij de wettelijke vereisten van hun land.
https://www.nsmedicaldevi(...)ensor-covid-19-test/
https://www.prnewswire.co(...)conds-301102793.html
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:19:29 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194370030
Kan alleen bij feilloos werkende tests (inclusief uitvoering) en als iedereen in het hele land er aan meewerkt.
Plus nog dat de grenzen helemaal op slot moeten

Lang verhaal kort: kan niet en geen enkele beleidsmaker zal dit voorstellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194370166
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:19 schreef Molo het volgende:
Kan alleen bij feilloos werkende tests (inclusief uitvoering)
Zie post boven de jouwe.

quote:
en als iedereen in het hele land er aan meewerkt.
Om welke reden zou een deel van de bevolking deze pandemie in stand willen houden?

quote:
Plus nog dat de grenzen helemaal op slot moeten
Waarom, iedereen die zich in deze maatschappij begeeft doet eerst een test.

quote:
Lang verhaal kort: kan niet en geen enkele beleidsmaker zal dit voorstellen
Ik ga er juist vanuit dat de oplossing hierin gezocht gaat worden.
  zondag 2 augustus 2020 @ 15:34:34 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194370281
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:28 schreef Za het volgende:

[..]

Zie post boven de jouwe.
[..]

Om welke reden zou een deel van de bevolking deze pandemie in stand willen houden?
[..]

Waarom, iedereen die zich in deze maatschappij begeeft doet eerst een test.
[..]

Ik ga er juist vanuit dat de oplossing hierin gezocht gaat worden.
Oh in heel de wereld zelfs iedereen. Wow :D

https://nl.m.wiktionary.org/wiki/realiteitszin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Public Relations / Redactie Film zondag 2 augustus 2020 @ 15:43:38 #13
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194370434
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:44 schreef Za het volgende:
EDMONTON, AB , 30 juli 2020 / PRNewswire / -

Graphene Leaders Canada (GLC) Inc. kondigen samen met dochteronderneming GLC Medical (GLCM) Inc. hun ontwikkeling aan van een met grafeen verbeterde sensor voor gebruik in hun COVID-19-sneltest voor nauwkeurige en betrouwbare resultaten in seconden . Deze met grafeen verbeterde sensor ondersteunt de snelste en gemakkelijkst te gebruiken Rapid COVID-19 Virus Detection Test Kiten is de enige van zijn soort speekseltest, waarbij het nasofaryngeale uitstrijkje wordt geëlimineerd , alle vereisten voor gecertificeerde toezichthouder vereist geen dure apparatuur en er is geen kruislingse behandeling die kruisbesmettingen vergroot. De GLCM-test detecteert het virus direct en garandeert geen vals-positieve / negatieve resultaten, in tegenstelling tot andere tests die alleen de bijproducten van infectie detecteren en daarom onbetrouwbaar zijn.

De snelle test van GLCM is een "aan de deur" -technologie die perfect is voordat u aan boord van een vliegtuig gaat, een locatie betreedt voor een concert of sportevenement, omdat het onmiddellijke resultaten oplevert en het vertrouwen terugkrijgt om ons terug te brengen naar ons "normale" vóór de pandemie.

Het bedrijf zet de besprekingen met fabrikanten en regeringen in verschillende landen voort om de productieprotocollen te vergemakkelijken die aansluiten bij de wettelijke vereisten van hun land.
https://www.nsmedicaldevi(...)ensor-covid-19-test/
https://www.prnewswire.co(...)conds-301102793.html
Voor grote evenementen kan dit best een oplossing zijn. Kans dat je dan geweigerd wordt bij de entree is wel aanwezig en moeten goede compensaties voor gesteld worden.

Je bant het niet uit maar vermindert het wel.
pi_194370612
Nee want je hebt genoeg malloten die het niet zullen doen omdat ze bang zijn dat ze dan twee weken thuis moeten blijven.
pi_194370683
Mensen willen niet eens een mondkapje op doen af en toe, denk je nu echt dat je ze kunt dwingen of overtuigen thuis elke dag een bepaalde handeling te doen? Misschien dat zoiets in China, Cuba of onder een dictator, maar niet in een Westerse democratie.
Net zoiets als communisme, op papier misschien mooi, maar in praktijk kan het gewoon niet werken omdat iedereen mee moet werken.
pi_194370814
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien scheppen die lockdowns ook wel een precedent. Straks moeten we bij een goede griepgolf ook binnen zitten omdat men niet zeker is of het griep is, een nieuw virus of corona is. Of stellen ze allerlei maatregelen in omdat het zo lekker effectief was.
zeker, dus nog iets extra erbij is nog gevaarlijker....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:14:38 #17
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194373015
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, alleen niet iedereen gaat dit doen, zoals ik.

waarom? Omdat dit een precedent schept. Zometeen moet dit bij de griep, diaree of een snotneus.
Dit is het eerste waar ik aan dacht. Opvallend dat dit juist zo goed ontvangen wordt bij TS, die toch vrij kritisch lijkt op maatregelen omtrent het coronavirus.

Ja ik snap dat dit veel chiller is dan mondkapjes, afbakeningen en wat al niet meer, maar een medische test moeten overleggen voor je ergens binnen mag is een behoorlijke schending van de privacy, waarvan ik mij zeker afvraag of dat het wel waard is.
pi_194373233
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dit is het eerste waar ik aan dacht. Opvallend dat dit juist zo goed ontvangen wordt bij TS, die toch vrij kritisch lijkt op maatregelen omtrent het coronavirus.

Ja ik snap dat dit veel chiller is dan mondkapjes, afbakeningen en wat al niet meer, maar een medische test moeten overleggen voor je ergens binnen mag is een behoorlijke schending van de privacy, waarvan ik mij zeker afvraag of dat het wel waard is.
als je niet verder kijkt dat je neus lang is omdat je dat niet kan of er geen zin in hebt, dan zijn vele oplossingen heel goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:32:33 #19
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194373329
En dan iedereen z'n zooi afpakken. Wij weten wel even beter wat goed voor jou is dan jijzelf en je hebt dit maar te slikken.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:38:55 #20
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_194373414
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als iedereen twee weken binnen zou blijven zou het ook de wereld uit zijn
Misschien bij 2 maanden maar das niet haalbaar.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194373416
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef PiyeReloaded het volgende:
maar een medische test moeten overleggen voor je ergens binnen mag is een behoorlijke schending van de privacy, waarvan ik mij zeker afvraag of dat het wel waard is.
De test is niet verplicht, alleen maar verplicht voor je ergens naar binnen wilt. Bovendien test het slechts op een enkel virus. Lijkt mij niet verkeerd.

Ja, er zijn altijd dwarsliggers.
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:12:11 #22
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_194373936
In een ideale wereld misschien. Maar ook dat gaat niet werken. Simpel omdat er geen genoeg controle op is. Mensen overtreden nu eenmaal graag regels en er komt ook van alles hier het land binnen uit arme landen.
🙈 🙉 🙊
pi_194374222
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:43 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Voor grote evenementen kan dit best een oplossing zijn. Kans dat je dan geweigerd wordt bij de entree is wel aanwezig en moeten goede compensaties voor gesteld worden.

Je bant het niet uit maar vermindert het wel.
Het vervelende alleen is dat je een test moet hebben die 0 kans biedt dat iemand die wél besmet is erdoor gelaten wordt. En die garantie heb je niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194374294
Dat is dan wel een hele makkelijke manier om alle DNA van de Nederlanders te pakken te krijgen en in een database te stoppen!

Je raad het al, Bocaj doet daar niet aan mee! ;)
pi_194376077
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:19 schreef Molo het volgende:
Kan alleen bij feilloos werkende tests (inclusief uitvoering) en als iedereen in het hele land er aan meewerkt.
Plus nog dat de grenzen helemaal op slot moeten

Lang verhaal kort: kan niet en geen enkele beleidsmaker zal dit voorstellen
En mensen moeten bij een positieve uitslag ook thuis blijven.

En dat blijkt soms ook on-mog-e-lijk en tegengrondwettelijk enzovoort :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194376086
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:38 schreef Bocaj het volgende:
Dat is dan wel een hele makkelijke manier om alle DNA van de Nederlanders te pakken te krijgen en in een database te stoppen!

Je raad het al, Bocaj doet daar niet aan mee! ;)
En dat!

*aluhoedje opzet*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194377693
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:38 schreef Bocaj het volgende:
Dat is dan wel een hele makkelijke manier om alle DNA van de Nederlanders te pakken te krijgen en in een database te stoppen!

Je raad het al, Bocaj doet daar niet aan mee! ;)
Hoezo? Deze test claimt zelfs zonder gekwalificeerd personeel te kunnen werken. Bovendien uitslag binnen vijf minuten dus kan je er bij blijven staan en zien dat ze het monster niet ergens anders wegstoppen. Bovendien wie zegt dat je moet vertellen wie je bent?

Als je daar zo bang voor bent zou je ook geen koffie meer kunnen drinken in een kroeg. Ook daar kunnen ze je van je kopje je dna profiel te voorschijn toveren en bewaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 02-08-2020 22:58:36 ]
pi_194377769
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En mensen moeten bij een positieve uitslag ook thuis blijven.

En dat blijkt soms ook on-mog-e-lijk en tegengrondwettelijk enzovoort :')
Dat moet je nu al bij verschijnselen. Ook nu is niet thuisblijven bij verschijnselen strafbaar. Na testen mag je dus meer. Met andere woorden: als je een test hebt die in vijf minuten uitslag geeft in plaats van na twee dagen dan heb je veel minder beperkingen.

Verplicht worden zal wel niet maar dan sluit je jezelf uit van een aantal dingen. Bovendien als je anderen besmet terwijl je had kunnen weten besmettelijk te zijn ben je gewoon strafbaar.
pi_194379049
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:38 schreef Bocaj het volgende:
Dat is dan wel een hele makkelijke manier om alle DNA van de Nederlanders te pakken te krijgen en in een database te stoppen!

Je raad het al, Bocaj doet daar niet aan mee! ;)
Thuistest, zie TT/OP.
pi_194379077
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef PiyeReloaded het volgende:

Dit is het eerste waar ik aan dacht. Opvallend dat dit juist zo goed ontvangen wordt bij TS, die toch vrij kritisch lijkt op maatregelen omtrent het coronavirus.

Ja ik snap dat dit veel chiller is dan mondkapjes, afbakeningen en wat al niet meer, maar een medische test moeten overleggen voor je ergens binnen mag is een behoorlijke schending van de privacy, waarvan ik mij zeker afvraag of dat het wel waard is.
Een test voor je je huis verlaat niet voor je ergens binnen mag, al ligt het in het verlengde daarvan.

Ik ben ervoor omdat imo een vaccin het nooit gaat worden, we na al die maanden een vaccin hebben waarbij makaken nog steeds corona oplopen en besmettelijk zijn, en ik ook niet zie hoe straks gezonde jonge mensen zichzelf en hun jonge kinderen gaan wagen aan dit vaccin waarvan de lange termijn effecten niet bekend zijn.

Wat blijft er dan over, jarenlang gedraal rond een virus, kapotte economieën, faillissement na faillissement, gesloten restaurants en cafés, geen enkel event meer, anderhalve meter en een mondkapjes maatschappij met steeds meer beperkingen en liefst controles achter de voordeur?

Of een simpele snelle en goedkope speekseltest die men thuis uitvoert. Geen fysieke belasting, geen beperkingen meer, binnen no time ook geen besmettingen meer, want iedereen die zich in de maatschappij begeeft is getest.
pi_194379125
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mensen willen niet eens een mondkapje op doen af en toe, denk je nu echt dat je ze kunt dwingen of overtuigen thuis elke dag een bepaalde handeling te doen? Misschien dat zoiets in China, Cuba of onder een dictator, maar niet in een Westerse democratie.
Net zoiets als communisme, op papier misschien mooi, maar in praktijk kan het gewoon niet werken omdat iedereen mee moet werken.
Wanneer mensen daarmee al hun vrijheden terugkrijgen hoef je ze niet te dwingen imo.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 02:23:52 #32
408813 crew  trein2000
pi_194379181
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als iedereen twee weken binnen zou blijven zou het ook de wereld uit zijn
Ja nee, dat is wellicht theoretisch zo. Maar in de praktijk gaat dat natuurlijk nooit werken. Wat dacht je van cruciale beroepen? Ziekenhuizen. En niet te vergeten minder ontwikkelde landen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 02:27:43 #33
408813 crew  trein2000
pi_194379198
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 01:34 schreef Za het volgende:

[..]

Thuistest, zie TT/OP.
En dan dus op basis van vertrouwen ofzo? Dat gaat toch geheid mis. Mensen worden laks, denken “och even naar de supermarkt kan wel” etc.

Als je zoiets als dit wil als oplossing moet je een vorm van controle inbouwen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194380146
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 02:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dan dus op basis van vertrouwen ofzo? Dat gaat toch geheid mis. Mensen worden laks, denken “och even naar de supermarkt kan wel” etc.

Als je zoiets als dit wil als oplossing moet je een vorm van controle inbouwen.
Dit. Mensen gaan nu al huilen omdat ze een beetje afstand van elkaar moeten houden en dit 'al hun vrijheden beperkt', maar dan zouden deze mensen wel iedere dag verplicht een thuistest gaan doen.

Heerlijk naïef wel.
pi_194382833
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 06:53 schreef JochemSjakie het volgende:

Dit. Mensen gaan nu al huilen omdat ze een beetje afstand van elkaar moeten houden en dit 'al hun vrijheden beperkt', maar dan zouden deze mensen wel iedere dag verplicht een thuistest gaan doen.

Heerlijk naïef wel.
Wat zou het bezwaar moeten zijn indien ze daarmee al hun vrijheden gelijk terugkrijgen?

Weer op volle tribunes naar voetbalwedstrijden kunnen gaan kijken, concerten, kroegen, volle terrassen restaurants etc.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 12:01:31 #36
408813 crew  trein2000
pi_194382872
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:59 schreef Za het volgende:

[..]

Wat zou het bezwaar moeten zijn indien ze daarmee al hun vrijheden gelijk terugkrijgen?

Weer op volle tribunes naar voetbalwedstrijden kunnen gaan kijken, concerten, kroegen, volle terrassen restaurants etc.
Geen zin? Lui? Als je het niet controleert is de gemiddelde Nederlander er al heel snel klaar mee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194382924
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:59 schreef Za het volgende:

[..]

Wat zou het bezwaar moeten zijn indien ze daarmee al hun vrijheden gelijk terugkrijgen?

Weer op volle tribunes naar voetbalwedstrijden kunnen gaan kijken, concerten, kroegen, volle terrassen restaurants etc.
Al die dingen intereseren mij niks, dus ik ga zonder test naar buiten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194382938
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:59 schreef Za het volgende:

[..]

Wat zou het bezwaar moeten zijn indien ze daarmee al hun vrijheden gelijk terugkrijgen?

Weer op volle tribunes naar voetbalwedstrijden kunnen gaan kijken, concerten, kroegen, volle terrassen restaurants etc.
Het woordje 'moeten'.
pi_194382981
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

Al die dingen intereseren mij niks, dus ik ga zonder test naar buiten
Er is vast wel iets wat je wel interesseert, anders zat je niet op dit subforum.
pi_194383024
Hoe ga je voorkomen dat mensen naar buiten gaan terwijl ze positief getest zijn? Mensen verplichten medische gegevens vrij te geven, dat klinkt niet iets wat we in Nederland doen. Sterker nog, zelfs in dictatoriale derde wereldlanden gebeurd dit niet. Dus qua handhaving werkt het ook niet. Je kan mensen niet zoiets verplichten, en je kan het niet naleven. Je plan klinkt waterdicht maar is praktisch niet mogelijk.
-nee-
pi_194383050
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:08 schreef Za het volgende:

[..]

Er is vast wel iets wat je wel interesseert, anders zat je niet op dit subforum.
Zeker, heel veel dingen. Betreffende corona vond ik alleen heel vervelend dat mijn kinderen niet naar school mochten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194383092
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:01 schreef trein2000 het volgende:

Geen zin? Lui? Als je het niet controleert is de gemiddelde Nederlander er al heel snel klaar mee.
Een paar weken 's ochtends een oorstokje langs de binnenkant van je wang of jarenlang leven met de gevolgen van een rondgaand virus lijkt me een makkelijke keuze.

Controleren zal lastig zijn, maar is vast wel iets op te bedenken.
pi_194383116
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

Zeker, heel veel dingen. Betreffende corona vond ik alleen heel vervelend dat mijn kinderen niet naar school mochten.
Zou je je kinderen laten inenten met het Oxford vaccin straks?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 12:20:08 #44
408813 crew  trein2000
pi_194383117
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:17 schreef Za het volgende:

[..]

Een paar weken 's ochtends een oorstokje langs de binnenkant van je wang of jarenlang leven met de gevolgen van een rondgaand virus lijkt me een makkelijke keuze.

Controleren zal lastig zijn, maar is vast wel iets op te bedenken.
Het verslonst. Dat is het probleem, dat zie je nu ook met de anderhalve meter. Dat is heel vaak geen kwade opzet. Waarom zou dat bij die tests niet gebeuren?

Je moet dit controleren. Maar hoe ga je dat doen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194383136
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:20 schreef Za het volgende:

[..]

Zou je je kinderen laten inenten met het Oxford vaccin straks?
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194383154
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:12 schreef Marsenal het volgende:
Hoe ga je voorkomen dat mensen naar buiten gaan terwijl ze positief getest zijn? Mensen verplichten medische gegevens vrij te geven, dat klinkt niet iets wat we in Nederland doen. Sterker nog, zelfs in dictatoriale derde wereldlanden gebeurd dit niet. Dus qua handhaving werkt het ook niet. Je kan mensen niet zoiets verplichten, en je kan het niet naleven. Je plan klinkt waterdicht maar is praktisch niet mogelijk.
Door daar een gigantische boete op te zetten.

Wanneer je je bewust besmet begeeft tussen mensen die zich dagelijks keurig testen bv op de werkvloer komt dat aan het licht en dien je zwaar te worden gestraft.

Mensen wanen zich veilig, bezoeken hun ouders etc.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 12:24:14 #47
408813 crew  trein2000
pi_194383164
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:23 schreef Za het volgende:

[..]

Door daar een gigantische boete op te zetten.

Wanneer je je bewust besmet begeeft tussen mensen die zich dagelijks keurig testen bv op de werkvloer komt dat aan het licht en dien je zwaar te worden gestraft.
Hoe ga je dat controleren?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194383165
Het is ook niet te controleren. Wie zegt dat dat wattenstaafje in jouw mond geroerd heeft ipv die van je vrouw?
pi_194383169
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:17 schreef Za het volgende:

[..]

Een paar weken 's ochtends een oorstokje langs de binnenkant van je wang of jarenlang leven met de gevolgen van een rondgaand virus lijkt me een makkelijke keuze.

Controleren zal lastig zijn, maar is vast wel iets op te bedenken.
Nou, dat denk ik niet. Controleren is niet mogelijk.
-nee-
pi_194383196
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:23 schreef Za het volgende:

[..]

Door daar een gigantische boete op te zetten.

Wanneer je je bewust besmet begeeft tussen mensen die zich dagelijks keurig testen bv op de werkvloer komt dat aan het licht en dien je zwaar te worden gestraft.
Dat schept een precedent waar geen rechter zich aan gaat wagen. Onze grondwet laat het ook niet toe.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')