abonnement Unibet Coolblue
pi_194343948
quote:
;Het was letterlijk en figuurlijk een schijtzooi en er waren allemaal zeikers.' Dat zegt ondernemer Arjan Kenter uit Winschoten. ‘Er werd wildgeplast en wildgepoept. Samen met buurman Chris Lich heb ik besloten dat we daar iets aan moesten doen.’
En dat werd een openbaar toilet, recht tegenover café ‘t Pleintje. Niet zomaar een dixie, maar een ‘tijdelijk chique toilet’, zoals Kenter het omschrijft. ‘Je kan er gewoon zitten en het wordt na elk bezoek grondig ontsmet.’

Plas in hoekjes en steegjes
Sinds de mensen weer wat vrijer bewegen wordt het steeds erger in de winkelstraten van Winschoten. Door de coronamaatregelen kan men niet zomaar een restaurant of café binnenlopen om even de behoefte te doen, al was het maar omdat toiletbezoekers ook meegeteld worden als normale bezoekers. En dus deden sommige mensen hun kleine - en soms ook grote - boodschap in allerlei hoekjes, portieken en steegjes.

Minstens vier weken
Kenter benadrukt dat dit geen typisch Winschotens fenomeen is. ‘Dit is een bekend probleem en het gebeurt overal, van Utrecht tot Limburg. Neemt niet weg dat er hoognodig iets aan gedaan moest worden.’

Het openbaar toilet aan de Venne is vanaf vandaag in gebruik. Het blijft sowieso vier weken staan en dan wordt gekeken of er behoefte is aan verlenging.
bron: https://www.rtvnoord.nl/n(...)j8pt_ua2A0TL4xD3Thpo

Goede oplossing maar is dit eigenlijk niet iets wat de gemeente Oldambt zou moeten regelen? In Winschoten was tot een tijd geleden een prima openbaar toilet. Die ruimte met toiletten is er trouwens nog steeds maar al een hele tijd gesloten omdat schoonmakers te duur waren. Ik zou zeggen: Doe die toiletten weer open en laat mensen die bijvoorbeeld in de bijstand zitten maar wel kunnen werken het schoonmaken. Dan heb je schone wc's en een aantal mensen die niet meer dag in dag uit thuis zitten.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:03:36 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194343974
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:01 schreef Oppulregaj het volgende:
die bijvoorbeeld in de bijstand zitten
Mafklapper.
Dat zullen ze vast niet als een vernedering opvatten hoor.
Alsof het slaven zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194343989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mafklapper.
Dat zullen ze vast niet als een vernedering opvatten hoor.
Alsof het slaven zijn.
Wat is er mis mee? Ze zouden vervolgens nadat ze ervaring op hebben gedaan ook betaalt als schoonmaker aan de slag kunnen, schoonmaker is nog steeds een heel normale baan.

Heb dit soort werk zelf ook een tijd moeten doen toen ik tijdelijk een uitkering had, alleen waren het wc's in scholen die ik schoonmaakte.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:06:45 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344014
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:04 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Wat is er mis mee? Ze zouden vervolgens nadat ze ervaring op hebben gedaan ook betaalt als schoonmaker aan de slag kunnen, schoonmaker is nog steeds een heel normale baan.
Het is denk ik beter als mensen dit vrijwillig doen, in plaats van onder dwang.
Ik ben er al jaren geleden achter gekomen dat mensen in WW en ook bijstand gewoon mensen zijn zoals jij en ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:07:35 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194344023
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mafklapper.
Dat zullen ze vast niet als een vernedering opvatten hoor.
Alsof het slaven zijn.
Bijstandstrekker gespot
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:07:42 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344026
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:04 schreef Oppulregaj het volgende:
Heb dit soort werk zelf ook een tijd moeten doen
Hier gaat het weer mis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194344032
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is denk ik beter als mensen dit vrijwillig doen, in plaats van onder dwang.
Ik ben er al jaren geleden achter gekomen dat mensen in WW en ook bijstand gewoon mensen zijn zoals jij en ik.
Weet er alles van, heb een jaar in de bijstand gezeten en werd ook aan het werk gezet. Maar had een leuke collega en we hadden het nog wel gezellig ook. En ze kunnen onder de mensen met een uitkering altijd vragen wie het wil doen, er zijn vast wel mensen die geen nee zeggen en wel graag iets om handen willen hebben.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:08:14 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344033
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Bijstandstrekker gespot
Nee. Wel veel met die mensen gewerkt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:09:36 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194344052
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee. Wel veel met die mensen gewerkt.
Die mensen werken niet.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:10:16 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344062
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Die mensen werken niet.
Participatiesamenleving gemist? Of leef je nog 30 jaar terug?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194344077
Of anders oudere dames die met pensioen zijn en jaren als schoonmaakster hebben gewerkt en nog wel een paar uurtjes per dag zouden willen werken dit laten doen. Er zijn zelfs uitzendbureaus voor gepensioneerden.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:11:18 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194344082
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Participatiesamenleving gemist? Of leef je nog 30 jaar terug?
Nee hoor. Daarom kunnen ze best een plee schoonmaken. Met behoud van hun uitkering.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:12:00 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344096
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee hoor. Daarom kunnen ze best een plee schoonmaken. Met behoud van hun uitkering.
Oh, er kan zoveel joh. Je kunt ze ook tegen de muur zetten en afschieten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194344103
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:11 schreef Oppulregaj het volgende:
Of anders oudere dames die met pensioen zijn en jaren als schoonmaakster hebben gewerkt en nog wel een paar uurtjes per dag zouden willen werken dit laten doen. Er zijn zelfs uitzendbureaus voor gepensioneerden.
De ranzigheid zal vooral op vrijdag- en zaterdagnacht worden achtergelaten. Daar zullen ze gewoon iemand voor moeten betalen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:13:06 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194344108
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oh, er kan zoveel joh. Je kunt ze ook tegen de muur zetten en afschieten.
Wat is dat nou weer voor onmenselijke opmerking. Blijkbaar heb je wat tegen die mensen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:27:40 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194344297
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:01 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

bron: https://www.rtvnoord.nl/n(...)j8pt_ua2A0TL4xD3Thpo

Goede oplossing maar is dit eigenlijk niet iets wat de gemeente Oldambt zou moeten regelen? In Winschoten was tot een tijd geleden een prima openbaar toilet. Die ruimte met toiletten is er trouwens nog steeds maar al een hele tijd gesloten omdat schoonmakers te duur waren. Ik zou zeggen: Doe die toiletten weer open enlaat mensen die bijvoorbeeld in de bijstand zitten maar wel kunnen werken het schoonmaken. Dan heb je schone wc's en een aantal mensen die niet meer dag in dag uit thuis zitten.
Gewoon als baan neem ik aan toch? Schoonmaakwerk is gewoon werk.
pi_194344320
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Gewoon als baan neem ik aan toch? Schoonmaakwerk is gewoon werk.
Kan ook als werkervaringsplek, een paar weken om te kijken of het bevalt en dan door laten stromen naar een reguliere baan. Toen ik in de bijstand zat heb ik meerdere werkervaringsplekken gehad om te kijken wat het beste bij me paste. Vervolgens met behulp van een jobcoach aan een baan weten te komen en heb inmiddels al een hele tijd een vaste aanstelling.

Vooral voor mensen die bijvoorbeeld al 20 jaar in de bijstand zitten is het heel moeilijk om meteen een betaalde baan te krijgen.
pi_194344350
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:01 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

bron: https://www.rtvnoord.nl/n(...)j8pt_ua2A0TL4xD3Thpo

Goede oplossing maar is dit eigenlijk niet iets wat de gemeente Oldambt zou moeten regelen? In Winschoten was tot een tijd geleden een prima openbaar toilet. Die ruimte met toiletten is er trouwens nog steeds maar al een hele tijd gesloten omdat schoonmakers te duur waren. Ik zou zeggen: Doe die toiletten weer open en laat mensen die bijvoorbeeld in de bijstand zitten maar wel kunnen werken het schoonmaken. Dan heb je schone wc's en een aantal mensen die niet meer dag in dag uit thuis zitten.
Als de mensen met teveel geld eens wat meer zouden betalen voor het werk dat zij gedaan willen hebben, dan was er ook geen vuiltje aan de lucht. Willen hygiëne maar willen daar niet voor betalen.
pi_194344363
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:32 schreef torentje het volgende:

[..]

Als de mensen met teveel geld eens wat meer zouden betalen voor het werk dat zij gedaan willen hebben, dan was er ook geen vuiltje aan de lucht. Willen hygiëne maar willen daar niet voor betalen.
Er moest 50ct worden betaalt en er werd genoeg gebruik van gemaakt, denk als ze een euro zouden vragen dat mensen dat ook wel doen als ze echt nodig moeten.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:44:01 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_194344515
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:33 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Er moest 50ct worden betaalt en er werd genoeg gebruik van gemaakt, denk als ze een euro zouden vragen dat mensen dat ook wel doen als ze echt nodig moeten.
Als ik maar hard genoeg moet schijten gooi ik er ook nog wel een tientje tegenaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:01:38 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194344703
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee hoor. Daarom kunnen ze best een plee schoonmaken. Met behoud van hun uitkering.
Dan kan men ze dus ook gewoon aannemen en een normaal salaris betalen. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194344757
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan kan men ze dus ook gewoon aannemen en een normaal salaris betalen. ^O^
Schoonmakers werken meestal niet fulltime, dus al krijgen ze salaris dan wordt dat volledig ingehouden van hun uitkering, schieten ze financieel nog niets mee op.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:23:25 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194344988
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:04 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Schoonmakers werken meestal niet fulltime, dus al krijgen ze salaris dan wordt dat volledig ingehouden van hun uitkering, schieten ze financieel nog niets mee op.
Bij CSU hebben ze vast nog wel iemand rondlopen die dat werk tegen een normaal salaris kan doen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:16:29 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194345765
Het is toch niet meer dan normaal dat de gemeente zorgt voor toiletten op drukke plekken? Dat hoeft niemand anders te doen.
pi_194346012
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:16 schreef BasEnAad het volgende:
Het is toch niet meer dan normaal dat de gemeente zorgt voor toiletten op drukke plekken? Dat hoeft niemand anders te doen.
Kost allemaal geld en daarom doet de gemeente niks. Maar wel miljoenen uitgeven aan een nieuwe fietsbrug (waar ongeveer 3/4 van de inwoners van de gemeente tegen is) zodat fietsers zonder een stukje om te moeten fietsen de A7 over kunnen en pand van het oude ziekenhuis dat sinds 2 jaar leeg staat hebben ze onlangs ook gekocht terwijl de gemeente al diep in de rode cijfers zit.
pi_194346360
Winschoten is ook schijt, zonder schijt.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 23:14:42 #27
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194346899
Het gemeentelijke bestuur met pek en veren in hun onderbroek de poorten uitjagen! Wat een flauwekul.
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194346949
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:29 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Kan ook als werkervaringsplek, een paar weken om te kijken of het bevalt en dan door laten stromen naar een reguliere baan. Toen ik in de bijstand zat heb ik meerdere werkervaringsplekken gehad om te kijken wat het beste bij me paste. Vervolgens met behulp van een jobcoach aan een baan weten te komen en heb inmiddels al een hele tijd een vaste aanstelling.

Vooral voor mensen die bijvoorbeeld al 20 jaar in de bijstand zitten is het heel moeilijk om meteen een betaalde baan te krijgen.
Het is moeilijk om werk te vinden waar je als bijstandsgerechtigde niet wordt uitgebuit onder het mom van sociaal ondernemen of werkervaring opdoen. Zekerheid en pensioenopbouw: vergeet het maar! Voor de meeste bijstandsgerechtigden loont werken niet. Als je niet oplet ga je er zelfs op achteruit. Je gaat vooral werken voor het pensioen van de batterij aan ambtenaren die jou zogenaamd aan werk helpen en voor het bedrijf dat van jou profiteert. Gelukkig is het einde van de participatiewaanzin in zicht.

#basisinkomen
pi_194350077
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:33 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Er moest 50ct worden betaalt en er werd genoeg gebruik van gemaakt, denk als ze een euro zouden vragen dat mensen dat ook wel doen als ze echt nodig moeten.
Als dat het geval zou zijn, dan waren er toch wel veel meer bewaakte openbare toiletten, die regelmatig hygiënisch schoongemaakt zouden worden?
pi_194350582
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 23:17 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Het is moeilijk om werk te vinden waar je als bijstandsgerechtigde niet wordt uitgebuit onder het mom van sociaal ondernemen of werkervaring opdoen. Zekerheid en pensioenopbouw: vergeet het maar! Voor de meeste bijstandsgerechtigden loont werken niet. Als je niet oplet ga je er zelfs op achteruit. Je gaat vooral werken voor het pensioen van de batterij aan ambtenaren die jou zogenaamd aan werk helpen en voor het bedrijf dat van jou profiteert. Gelukkig is het einde van de participatiewaanzin in zicht.

#basisinkomen
Als je afgelopen jaren hulp of aanmoediging van de gemeente nodig had om een baan te vinden, dan had je toch wel aardig wat vlekjes...
pi_194350714
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als je afgelopen jaren hulp of aanmoediging van de gemeente nodig had om een baan te vinden, dan had je toch wel aardig wat vlekjes...
Iedereen die werkt is slecht.
pi_194351698
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:04 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Wat is er mis mee? Ze zouden vervolgens nadat ze ervaring op hebben gedaan ook betaalt als schoonmaker aan de slag kunnen, schoonmaker is nog steeds een heel normale baan.

Heb dit soort werk zelf ook een tijd moeten doen toen ik tijdelijk een uitkering had, alleen waren het wc's in scholen die ik schoonmaakte.
Als het een normale baan is, geef ze dan ook normaal loon, minimumloon in elk geval.
pi_194351781
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als het een normale baan is, geef ze dan ook normaal loon, minimumloon in elk geval.
Mensen die in de bijstand terecht komen hebben meestal al een heel traject doorlopen en kunnen vaak niet zomaar weer productief aan het werk. Ze eerst wat ervaring en ritme op laten doen kan dan best effectief zijn.
pi_194351823
Echt onzin.

Wat jij zegt geldt voor mensen die jaren in de bijstand zitten wellicht, maar niet voor 99% van bijstandsgerechtigden.
Dan nog kan je ze minimumloon bieden.
pi_194351882
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:34 schreef macca728 het volgende:
Echt onzin.

Wat jij zegt geldt voor mensen die jaren in de bijstand zitten wellicht, maar niet voor 99% van bijstandsgerechtigden.
Dan nog kan je ze minimumloon bieden.
Door Corona is het nu even anders. Maar van degenen die begin dit jaar in de bijstand zaten geldt juist dat het overgrote deel daar al jaren in zat. Wie toen niet aan het werk was kan of wil gewoon niet werken...

En qua productiviteit zijn ze dan vaak zelfs het minimumloon nog niet waard. Dat is nou net het probleem...
pi_194352303
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Door Corona is het nu even anders. Maar van degenen die begin dit jaar in de bijstand zaten geldt juist dat het overgrote deel daar al jaren in zat. Wie toen niet aan het werk was kan of wil gewoon niet werken...

En qua productiviteit zijn ze dan vaak zelfs het minimumloon nog niet waard. Dat is nou net het probleem...
Ga jij op een wc zitten die door iemand wordt bijgehouden die daar totaal geen zin in heeft? Om zo iemand productief te krijgen kost het meer aan toezicht begeleiding dan dat hij/zij ooit gaat opleveren. Laat die mensen lekker nix doen en betaal iemand die wel zin heeft om te werken normaal minimumloon tegen normale voorwaarden. Dan is iedereen weer blij.

Voorwaarde is wel dat het minimum loon ook daadwerkelijk hoger is dan bijstand. Nog steeds ben ik voorstander dat mensen die naast bijstand verdienen een percentage mag houden. Alles moeten inleveren werkt alleen maar negatief.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:07:50 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194352322
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Mensen die in de bijstand terecht komen hebben meestal al een heel traject doorlopen en kunnen vaak niet zomaar weer productief aan het werk. Ze eerst wat ervaring en ritme op laten doen kan dan best effectief zijn.
Verplicht plees schoonmaken lijkt me dan weer niet zo bevorderlijk voor hun zelfbeeld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194352385
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Verplicht plees schoonmaken lijkt me dan weer niet zo bevorderlijk voor hun zelfbeeld.
Eens.
pi_194353869
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ga jij op een wc zitten die door iemand wordt bijgehouden die daar totaal geen zin in heeft? Om zo iemand productief te krijgen kost het meer aan toezicht begeleiding dan dat hij/zij ooit gaat opleveren. Laat die mensen lekker nix doen en betaal iemand die wel zin heeft om te werken normaal minimumloon tegen normale voorwaarden. Dan is iedereen weer blij.

Voorwaarde is wel dat het minimum loon ook daadwerkelijk hoger is dan bijstand. Nog steeds ben ik voorstander dat mensen die naast bijstand verdienen een percentage mag houden. Alles moeten inleveren werkt alleen maar negatief.
Openbaar toiletten schoonmaken en/of houden is toch geen normaal werk? Daar mag best wel een bovengemiddeld salaris voor gegeven worden. Want men moet toch ook persoonlijke beschermingsmiddelen kunnen aanschaffen en die zijn duur?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:18:41 #40
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_194354022
Wildplassen kan ik me nog enigzins voorstellen, maar poepen :{
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_194354025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 14:06 schreef torentje het volgende:

[..]

Openbaar toiletten schoonmaken en/of houden is toch geen normaal werk? Daar mag best wel een bovengemiddeld salaris voor gegeven worden. Want men moet toch ook persoonlijke beschermingsmiddelen kunnen aanschaffen en die zijn duur?
Bovengemiddeld maar liefst? Schoonmaken vereist niet overdreven veel vakkennis of andere talenten. Ook is het niet gevaarlijk werk of zo. PBM wordt door de werkgever verstrekt en veel meer dan een paar handschoenen is het niet.

Veel respect voor schoonmaakpersoneel maar het blijft nou eenmaal een van de minder betaalde banen in dit land. Minimumloon voor een dergelijk functie lijkt mij wel prima als er maar in de praktijk niet op andere manieren vervelend gedaan wordt door de werkgever of opdrachtgever zoals onbetaald overwerk.
pi_194354539
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 14:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Bovengemiddeld maar liefst? Schoonmaken vereist niet overdreven veel vakkennis of andere talenten. Ook is het niet gevaarlijk werk of zo. PBM wordt door de werkgever verstrekt en veel meer dan een paar handschoenen is het niet.

Veel respect voor schoonmaakpersoneel maar het blijft nou eenmaal een van de minder betaalde banen in dit land. Minimumloon voor een dergelijk functie lijkt mij wel prima als er maar in de praktijk niet op andere manieren vervelend gedaan wordt door de werkgever of opdrachtgever zoals onbetaald overwerk.
Als het niet zoveel werk is, waarom doen de meeste mensen die niet lichamelijk gehandicapt zijn, dat dan nooit zelf?
pi_194354723
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Als het niet zoveel werk is, waarom doen de meeste mensen die niet lichamelijk gehandicapt zijn, dat dan nooit zelf?
Beweer je nu dat alleen gehandicapten zelf hun wc schoon maken? 8)7

Maar serieus, de meeste mensen maken thuis zelf hun wc schoon. Net zo goed als de meeste mensen hun eigen tuin doen maar nooit het openbaar groen zullen schoffelen.

Misschien snap vraag en aanbod niet maar voor dergelijke banen zijn gewoon mensen beschikbaar die het voor het minimumloon willen doen.

Als je dan toch een beetje woke wilt zijn kan je beter gaan pleiten voor een hoger minimumloon.
pi_194357044
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Beweer je nu dat alleen gehandicapten zelf hun wc schoon maken? 8)7

Maar serieus, de meeste mensen maken thuis zelf hun wc schoon. Net zo goed als de meeste mensen hun eigen tuin doen maar nooit het openbaar groen zullen schoffelen.

Misschien snap vraag en aanbod niet maar voor dergelijke banen zijn gewoon mensen beschikbaar die het voor het minimumloon willen doen.

Als je dan toch een beetje woke wilt zijn kan je beter gaan pleiten voor een hoger minimumloon.
Dat is juist het probleem, de meeste mensen zijn lichamelijk heel, zouden dus eigenlijk aan de jeugd het goede voorbeeld moeten geven mbt schoonmaken van toiletten en omgeving. Zou er dan toch iets mis kunnen zijn met hun geestelijk vermogen?
pi_194357045
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:04 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Wat is er mis mee? Ze zouden vervolgens nadat ze ervaring op hebben gedaan ook betaalt als schoonmaker aan de slag kunnen, schoonmaker is nog steeds een heel normale baan.

Heb dit soort werk zelf ook een tijd moeten doen toen ik tijdelijk een uitkering had, alleen waren het wc's in scholen die ik schoonmaakte.
Wanneer heb je ervaring in dit soort werkzaamheden. Werken met behoud van een uitkering is gewoon weg bizar en is een vorm oneerlijke concurrentie en communisme. Je bouwt geen pensioen ww op etc.
pi_194366428
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 17:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wanneer heb je ervaring in dit soort werkzaamheden. Werken met behoud van een uitkering is gewoon weg bizar en is een vorm oneerlijke concurrentie en communisme. Je bouwt geen pensioen ww op etc.
Toch is het principe van een basisinkomen best populair in bepaalde kringen.
pi_194366864
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Toch is het principe van een basisinkomen best populair in bepaalde kringen.
Dat is heel iets anders dan verplicht werken met een uitkering.

Bij een arbeidsloos inkomen kan je in een klap het hele stelsel van bijstand, andere (inkomensvervangende) uitkeringen en zelfs het minimum loon overboord gooien. Mensen hebben dan altijd genoeg inkomsten om te leven. Wil je luxer dan moet je werken. De verwachting is dat vrijwel iedereen dat zal doen, alleen al omdat thuis zitten vervelen voor de meeste mensen geen prettig vooruitzicht is. Een baan waarvoor je vaardigheden nodig hebt zal net als nu beter betalen en een baan die echt niemand wil doen ook.

Diverse experimenten daarmee in het verleden deden het best wel goed heb ik begrepen maar toch wordt daar na verloop van tijd de stekker uit getrokken.
pi_194368039
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als je afgelopen jaren hulp of aanmoediging van de gemeente nodig had om een baan te vinden, dan had je toch wel aardig wat vlekjes...
Dat soort 'hulp' (lees: stigmatisering en uitbuiting) maakt meer kapot dan je lief is. De gecreëerde afstand tot de arbeidsmarkt houdt afhankelijkheid en armoede in stand. De grootste vlek is dit kabinet.
pi_194368231
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Door Corona is het nu even anders. Maar van degenen die begin dit jaar in de bijstand zaten geldt juist dat het overgrote deel daar al jaren in zat. Wie toen niet aan het werk was kan of wil gewoon niet werken...

En qua productiviteit zijn ze dan vaak zelfs het minimumloon nog niet waard. Dat is nou net het probleem...
De levensmiddelenindustrie draait op Oost-Europeanen die onder dat minimumloon schieten. Dat is de waarde van productiviteit en dat weten die slavendrijvers daar in Den Haag ook die via Nederland als belastingparadijs ook nog eens de rest van Europa bestelen. De bijstandsgerechtigde is een makkelijke pispaal, maar deze (lees: ik) doet daar niet aan mee. Ga maar iemand anders bevlekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')