abonnement Unibet Coolblue
pi_194339222
Welkom in GereDathans positiviteitstopic met cijfers!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Het verschil met het COR / Positiviteits topic #4 is dat hier positieve cijfers over - dalende - dodenaantallen mogen worden gepost, wat daar niet mag.

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers:
https://www.bddataplan.nl/corona/

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Het doel van dit topic is positief nieuws onderbouwen met cijfers. Het volgen van positief nieuws dat ook gewoon waar is, kan veel schelen voor je gemoedstoestand.

In dit topic meldt @Federer-fan dagelijks 1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC en 2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE.[1] Verder geeft hij de - absolute en relatieve - wijzigingen in deze cijfers aan ten opzichte van eerdere dagen en weken.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_194339229
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:25 schreef CherryLips het volgende:

Positief getest 54.301, toename: 338
Ziekenhuisopnames 11.934 (22,0% van positief getest), toename: 7
IC-opnames 2.947 (5,4% van positief getest)
Overleden 6.147 (11,3% van positief getest), toename: 0

Hopelijk vlakt het aantal besmettingen af.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:26 schreef GereDathan het volgende:
Nadat we gisteren zijn geschrokken van het getal 342 is het vandaag in ieder geval iets prettiger:
[..]

338 is natuurlijk nog steeds hoog. Maar voor vandaag geen stijging (een daling wil ik het ook niet noemen). Afvlakking is het juiste woord. Hopelijk blijft dit zo en duiken we loop volgende week weer omlaag richting de 200.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
We gaan vandaag over de 11 miljoen recoveries heen.

Kunnen we daar wel goed mee het weekend in :)
pi_194339319
Is het mogelijk om in kaart te brengen of de opnames in NL daadwerkelijk zijn vanwege symptomatische corona?

In Italië is al sinds 28 april geen patiënt meer op een IC geweest wegens corona.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer iemand in NL bv vanwege een hartinfarct op een IC ligt, en bij deze persoon is dmv een bloedtest corona geconstateerd, zonder klinische symptomen daarvan, zou dat kunnen inhouden dat er momenteel niemand vanwege corona op een IC ligt.

Gezien men zich in deze thread hierin verdiept wellicht interessant.
pi_194339330
Ik word een beetje moe van die vage berichten over die ene arts.
Tap tap tap
pi_194339375
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:36 schreef Za het volgende:
Is het mogelijk om in kaart te brengen of de opnames in NL daadwerkelijk zijn vanwege symptomatische corona?

In Italië is al sinds 28 april geen patiënt meer op een IC geweest wegens corona.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer iemand in NL bv vanwege een hartinfarct op een IC ligt, en bij deze persoon is dmv een bloedtest corona geconstateerd, zonder klinische symptomen daarvan, zou dat kunnen inhouden dat er momenteel niemand vanwege corona op een IC ligt.

Gezien men zich in deze thread hierin verdiept wellicht interessant.
gast, rot eens op hiermee.
Het virus is het virus, we overdrijven het niet, maar we zeggen ook niet dat het niet bestaat. (zoals jij).
Hier worden nog dagelijks patiënten op de IC opgenomen met corona zie www.stichting-nice.nl) (oke soms een dag niet). Nu vind jij vast dat die mensen sowieso al op de IC zouden liggen, maar dat geloof ik niet.

Kijk naar de VS, de IC's stromen daar vol. Dat is niet omdat het virus afzwakt. Je roept dit nu al 2 maanden. Het blijkt NERGENS uit.

groetjes,
pi_194339401
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik word een beetje moe van die vage berichten over die ene arts.
Kan het je werkelijk niet schelen of iemand op een IC ligt vanwege corona, of dat die persoon daar ligt vanwege iets ongerelateerd aan corona?

Is iemand die aangereden wordt en op een IC ligt, dan asymptomatisch corona drager blijkt, een coronapatiënt?
pi_194339433
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:43 schreef Za het volgende:

[..]

Kan het je werkelijk niet schelen of iemand op een IC ligt vanwege corona, of dat die persoon daar ligt vanwege iets ongerelateerd aan corona?

Is iemand die aangereden wordt en op een IC ligt, dan asymptomatisch corona drager blijkt, een coronapatiënt?
Natuurlijk kan het me schelen, maar kom dan eens met andere berichten (= betere bronnen) dan dat ene slecht vertaalde verhaal dat je tot in den treuren herhaalt. Je komt over als een lispelende Jehova die eigenlijk geen idee heeft wat hij komt vertellen.
Tap tap tap
pi_194339450
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:41 schreef koemleit het volgende:

gast, rot eens op hiermee.
Het virus is het virus, we overdrijven het niet, maar we zeggen ook niet dat het niet bestaat. (zoals jij).
Hier worden nog dagelijks patiënten op de IC opgenomen met corona zie www.stichting-nice.nl) (oke soms een dag niet). Nu vind jij vast dat die mensen sowieso al op de IC zouden liggen, maar dat geloof ik niet.

Kijk naar de VS, de IC's stromen daar vol. Dat is niet omdat het virus afzwakt. Je roept dit nu al 2 maanden. Het blijkt NERGENS uit.

groetjes,
Dit is de positiviteits thread buurman, gedraag je daar naar svp.
pi_194339452
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:41 schreef koemleit het volgende:

[..]

gast, rot eens op hiermee.
Het virus is het virus, we overdrijven het niet, maar we zeggen ook niet dat het niet bestaat. (zoals jij).
Hier worden nog dagelijks patiënten op de IC opgenomen met corona zie www.stichting-nice.nl) (oke soms een dag niet). Nu vind jij vast dat die mensen sowieso al op de IC zouden liggen, maar dat geloof ik niet.

Kijk naar de VS, de IC's stromen daar vol. Dat is niet omdat het virus afzwakt. Je roept dit nu al 2 maanden. Het blijkt NERGENS uit.

groetjes,
Het is net zoals die landen en staten die beweren dat het aantal coronagevallen daar wel meevalt maar ondertussen is er een stijging van 900% van het aantal dodelijke longontstekingen |:(
Tap tap tap
pi_194339503
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:45 schreef CherryLips het volgende:

Natuurlijk kan het me schelen, maar kom dan eens met andere berichten (= betere bronnen) dan dat ene slecht vertaalde verhaal dat je tot in den treuren herhaalt. Je komt over als een lispelende Jehova die eigenlijk geen idee heeft wat hij komt vertellen.
Bv ElPais rapporteerde van de week dat iedereen in Spanje die een ziekenhuis ingaat, of het nu voor een controle is of een operatie, standaard een coronatest krijgt.
Daarmee komen dagelijks besmettingen aan het licht.
In Madrid worden deze personen niet als covid opnames meegenomen.

Het is toch interessant te weten hoe dat in Nederland zit?
pi_194339531
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:46 schreef CherryLips het volgende:

Het is net zoals die landen en staten die beweren dat het aantal coronagevallen daar wel meevalt maar ondertussen is er een stijging van 900% van het aantal dodelijke longontstekingen |:(
Wat een enge club is dit geworden.

Veel plezier allen met jullie woede, en doemscenario's.

Misschien even de OP aanpassen?
pi_194339540
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:49 schreef Za het volgende:

[..]

Bv ElPais rapporteerde van de week dat iedereen in Spanje die een ziekenhuis ingaat, of het nu voor een controle is of een operatie, standaard een coronatest krijgt.
Daarmee komen dagelijks besmettingen aan het licht.
In Madrid worden deze personen niet als covid opnames meegenomen.

Het is toch interessant te weten hoe dat in Nederland zit?
natuurlijk is het interessant om te weten hoe dat in Nederland zit.
Maar die bewering elke keer daar achteraan met "corona is afgezwakt tot een verkoudheid".
Raakt echt kant nog wal. En dan kom jij weer een vage Italiaanse arts.
Wereldwijd sterven er duizenden mensen per dag aan corona fact.
pi_194339575
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:53 schreef koemleit het volgende:

[..]

natuurlijk is het interessant om te weten hoe dat in Nederland zit.
Maar die bewering elke keer daar achteraan met "corona is afgezwakt tot een verkoudheid".
Raakt echt kant nog wal. En dan kom jij weer een vage Italiaanse arts.
Wereldwijd sterven er duizenden mensen per dag aan corona fact.
Ja nee die liggen allemaal op de IC vanwege een beroerte of auto-ongeluk. Duizenden mensen. Allemaal een hartaanval ineens.
Tap tap tap
pi_194339577
Zullen we ophouden met bekvechten :{

@Za: het is beter om dergelijke posts in het reguliere topic te plaatsen :) :*
pi_194352833
Coronavaccin kan lichte bijwerkingen veroorzaken
De coronavaccins die nu de laatste testfases ingaan, hebben allemaal lichte bijwerkingen, schrijft Trouw. Drie kwart van de proefpersonen kreeg hoofdpijn, een pijnlijke arm, vermoeidheid of koorts. Het gaat niet om ernstige klachten en meestal zijn de bijwerkingen na een dag verdwenen.

"Ze horen erbij. Dat geldt voor elk geneesmiddel en zeker voor vaccins. Met een vaccin wil je het immuunsysteem activeren, logisch dat dat een lichaamsreactie geeft. De koorts is een teken dat de afweer in actie is gekomen. Die bijwerkingen verwachten we, al zullen ze van persoon tot persoon verschillen", zegt Agnes Kant, directeur van Bijwerkingencentrum Lareb. Een paracetamol zou bij de klachten moeten helpen.

Edit: ik zie dit wel als goed nieuws, want veel vaccinaties hebben deze bijwerkingen en het stelt eigenlijk niks voor.
Tap tap tap
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:28:07 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194353396
Als dit alle bijwerkingen zijn mogen ze het wel zsm uitrollen wat mij betreft.
pi_194353512
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als dit alle bijwerkingen zijn mogen ze het wel zsm uitrollen wat mij betreft.
Nee precies. Ik heb me twee jaar geleden voor vakantie laten vaccineren tegen hepatitis en heb nog een booster van het een of ander gekregen. Toen was ik de volgende dag ook grieperig (en had een stijve arm). Maar stelde weinig voor.
Tap tap tap
pi_194354714
quote:
Status 01-08

Positief getest 54.732, toename: 431
Ziekenhuisopnames 11.937 (21,8% van positief getest), toename: 3
IC-opnames 2.952 (5,4% van positief getest)
Overleden 6.148 (11,2% van positief getest), toename: 1

Helaas weer een stijging in het aantal besmettingen, maar belangrijker het aantal opnames is weer meer dan gehalveerd!
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:27:23 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194354848
Dat de besmettingen stijgen lijkt mij juist gunstig - groepsimmuniteit- zolang er maar weinig ziekenhuis en ic opnames zijn en weinig sterfgevallen is dat toch prima zo ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194354924
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:27 schreef deedeetee het volgende:
Dat de besmettingen stijgen lijkt mij juist gunstig - groepsimmuniteit- zolang er maar weinig ziekenhuis en ic opnames zijn en weinig sterfgevallen is dat toch prima zo ?
Absoluut. En plaats het ook nog wat meer in perspectief, een kwart van de besmettingen komt van 1 plek (Rotterdam).
pi_194358632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Helaas weer een stijging in het aantal besmettingen, maar belangrijker het aantal opnames is weer meer dan gehalveerd!
Mooie getallen.
Niet mega schrikbarend
Tuurlijk is 0 beter alleen lukt dat natuurlijk zo goed als niet
pi_194369068
Mooie daling weer!

quote:
Status 02-08

Positief getest 55.098, toename: 366
Ziekenhuisopnames 11.943 (21,7% van positief getest), toename: 6
IC-opnames 2.951 (5,4% van positief getest)
Overleden 6.149 (11,2% van positief getest), toename: 1

  zondag 2 augustus 2020 @ 14:30:36 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194369137
_O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194369154
Wedden dat we vandaag niet in de kranten lezen dat we fors gedaald zijn of nu op het niveau van datum X zitten. Een kleine regel in de kantlijn zullen ze voldoende vinden.

Maar wij kunnen er hier tenminste wel van genieten!
  zondag 2 augustus 2020 @ 14:36:59 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194369210
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:32 schreef GereDathan het volgende:
Wedden dat we vandaag niet in de kranten lezen dat we fors gedaald zijn of nu op het niveau van datum X zitten. Een kleine regel in de kantlijn zullen ze voldoende vinden.

Maar wij kunnen er hier tenminste wel van genieten!
Positieve cijfers worden altijd gedownplayed als 'weekend-effect' etc etc. Heel voorspelbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')