Moest je eigenlijk de NOW-steun niet terugbetalen als je mensen gaat ontslaan?quote:How to become a millionaire in the airline industry?
Start as a billionaire and buy an airline.
Dat gaat lastig, want die heeft KLM nietquote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:25 schreef de_boswachter het volgende:
KLM het liefje van Rutten. Volgens mij duwt hij zijn pener in uitlaten van 767's van die maatschappij.
Ohquote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat gaat lastig, want die heeft KLM niet
Nee niet als het in de periode na de steun is.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Moest je eigenlijk de NOW-steun niet terugbetalen als je mensen gaat ontslaan?
Euh, een omzet reductie van meer dan 70% zouden de meeste mensen toch een reden moeten vinden om te snijden in het personeel. En de komende tijd zal dat niet snel naar het oude niveau gaan, dus het is wel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:28 schreef Questular het volgende:
Hoeveel bedrijven grijpen dit (corona) aan om lekker te snijden in het personeel? De mensen die hun baan houden zijn blij dat zij er niet tussen zitten en gaan vast niet klagen dat de werkdruk te hoog is.
Niet specifiek KLM bedoel ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Euh, een omzet reductie van meer dan 70% zouden de meeste mensen toch een reden moeten vinden om te snijden in het personeel. En de komende tijd zal dat niet snel naar het oude niveau gaan, dus het is wel begrijpelijk.
Zet dat er even bij in een topic over de KLM. De toerisme sector is toch wel de grote verliezer in hele verhaal, en de vliegmaatschappijen met hun torenhoge vaste lasten krijgen echt behoorlijke klappen. En ik denk niet dat we binnen 2 jaar weer op het niveau van afgeloopen jaar zitten.quote:
Ik denk niet dat de werkdruk van het overgebleven personeel tot 2022 omhoog gaat.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:28 schreef Questular het volgende:
Hoeveel bedrijven grijpen dit (corona) aan om lekker te snijden in het personeel? De mensen die hun baan houden zijn blij dat zij er niet tussen zitten en gaan vast niet klagen dat de werkdruk te hoog is.
Ligt een beetje aan de afdeling. Bij Cityhopper dreigen er al tekorten van piloten en cabine omdat er productie wordt overgenomen van mainline. Die gaan drukke roosters krijgen volgend jaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de werkdruk van het overgebleven personeel tot 2022 omhoog gaat.
Ik snap niet dat er niet meer bij Transavia is gezet. Transavia Europa KLM de rest.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de afdeling. Bij Cityhopper dreigen er al tekorten van piloten en cabine omdat er productie wordt overgenomen van mainline. Die gaan drukke roosters krijgen volgend jaar.
(En daar heb je KLM zijnde gelijk probleem 1 als je piloten gaat ontslaan, want dan gooi je bijna alleen maar copiloten bij cityhopper eruit omdat het op LIFO basis gaat
De herstructurering was voorwaarde om überhaupt die steun te krijgenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 18:14 schreef Bart2002 het volgende:
Goed zo. Mensen zijn er voor bedrijven en niet andersom. Toppie geregeld weer. Voorbeeldbedrijf onze Koninklijke Luchtvaart Maatschappij. Hoezee!
Wel eerst ff 3,4 miljard euro cashen van de belastingplichtige en als dat weer uitgekeerd is aan de belanghebbenden bij gratis geld je personeel de deur uitschoppen. Een bedrijf om trots op te zijn.
Cityhopper is nu juist ideaal met kleinere, modernere en zuinigere vliegtuigen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 18:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet meer bij Transavia is gezet. Transavia Europa KLM de rest.
Zat vooral te denken aan de mindere cao van de Transavia medewerkers. Scheelt ook veel. Er zijn al best wat codeshare routes. Transavia zou de feeder rol kunnen overnemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 18:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Cityhopper is nu juist ideaal met kleinere, modernere en zuinigere vliegtuigen.
Transavia vliegt met de minder efficiënt 737 die KLM zelf ook heeft en is ook niet per se veel goedkoper. Sowieso is Transavia er vooral voor de directe vluchten en charters, Cityhopper/KLM voor het overstapmodel.
Te duur tov de huidige feeder, Cityhopper, denk ikquote:Op vrijdag 31 juli 2020 18:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zat vooral te denken aan de mindere cao van de Transavia medewerkers. Scheelt ook veel. Er zijn al best wat codeshare routes. Transavia zou de feeder rol kunnen overnemen.
Jij had ze liever totaal kapot gezien begrijp ik?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 18:14 schreef Bart2002 het volgende:
Goed zo. Mensen zijn er voor bedrijven en niet andersom. Toppie geregeld weer. Voorbeeldbedrijf onze Koninklijke Luchtvaart Maatschappij. Hoezee!
Wel eerst ff 3,4 miljard euro cashen van de belastingplichtige en als dat weer uitgekeerd is aan de belanghebbenden bij gratis geld je personeel de deur uitschoppen. Een bedrijf om trots op te zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in. Dit geld had op een betere manier besteed kunnen worden. Maar nee we pompen het in de KLM die niet goed functioneert en dat niet nu wel zal doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 18:14 schreef Bart2002 het volgende:
Goed zo. Mensen zijn er voor bedrijven en niet andersom. Toppie geregeld weer. Voorbeeldbedrijf onze Koninklijke Luchtvaart Maatschappij. Hoezee!
Wel eerst ff 3,4 miljard euro cashen van de belastingplichtige en als dat weer uitgekeerd is aan de belanghebbenden bij gratis geld je personeel de deur uitschoppen. Een bedrijf om trots op te zijn.
Zie de eerste zin. Dat vind ik zonder meer het belangrijkst. Maar dan andersom natuurlijk. Bedrijven zijn er voor mensen. En als ze aan 3,4 miljard niet genoeg hebben is het een kansloos bedrijf inderdaad. Werkgelegenheid is het belangrijkste wat er is voor de bulk. Niet of een bedrijf wat vooral mensen ontslaat en waar die miljarden al opgevreten zijn door de "stake-holders" overleeft. Inderdaad, dus ja. Ik vind het een onbeschaamd smerig bedrijf met grote graaiers aan het hoofd.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 18:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij had ze liever totaal kapot gezien begrijp ik?
Of wat KLM nu gaat doen, grote groep mensen ontslaan en die plaatsen opvullen met flexibele contractenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:28 schreef Questular het volgende:
Hoeveel bedrijven grijpen dit (corona) aan om lekker te snijden in het personeel? De mensen die hun baan houden zijn blij dat zij er niet tussen zitten en gaan vast niet klagen dat de werkdruk te hoog is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |