abonnement Unibet Coolblue
pi_194332501
Het veroordeelde oud-Hofstadgroeplid Samir A. is eind juni in Rotterdam opgepakt wegens financiering van terrorisme, bevestigt zijn advocaat Tamara Buruma tegenover de NOS. Hij zit sindsdien vast.

Hij wordt verdacht van het geld inzamelen voor vrouwen en kinderen in IS-gebied. Het Openbaar Ministerie vermoedt dat hij geld aannam van familieleden en bekenden van vrouwen, "die naar het Midden Oosten zijn gereisd om deel te nemen aan de gewelddadige jihad". Het geld zou naar de vrouwen in het Midden-Oosten zijn verstuurd door anderen, onder wie een man die is eind juni eveneens opgepakt.

Hij wordt verdacht van het overtreden van de Sanctiewet, witwassen en hawala-bankieren, een vorm van bankieren zonder vergunning. A. wordt ook verdacht van de overtreding van de Sanctiewet.

'Stervende kinderen geholpen'
De advocaat van A. stelt dat hij geen terrorisme heeft gefinancierd. "Het gaat om vrouwen en kinderen in kampen in Koerdisch gebied, die hij geld, eten en medicijnen heeft gestuurd. Er is nooit geld naar IS gegaan", zegt Buruma.

Ze zegt dat het ging om stervende kinderen. De plek waar die kinderen zitten, is volgens haar geen IS-gebied meer. "De nood in het kamp is hoog."

De Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD) doorzocht eind juni vier woningen en een bedrijfspand in de regio Rotterdam. Diezelfde dag werden de verdachten aangehouden. Ook sprak de dienst met familieleden van de uitgereisde vrouwen.

Hofstadgroep
Samir A. werd in 2004 bekend als kopstuk van de terroristische Hofstadgroep, waarvan ook de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., lid was. In 2006 werd A. veroordeeld tot een celstraf van vier en negen jaar, onder meer wegens het beramen van aanslagen.

Hij werd in 2013 vrijgelaten, toen twee derde van zijn straf erop zat.

Het is in Nederland strafbaar om leden van IS financieel te steunen. Wanneer de zaak voor de rechter wordt behandeld is nog niet bekend.



https://nos.nl/artikel/23(...)smefinanciering.html
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194332513
Ze hadden hem levenslang moeten geven.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 23:36:48 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194332525
Je verwacht het niet.... :|W
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194332555
Ik mis in het artikel een beetje waarom volgens het OM het geld naar IS gegaan is, terwijl hij zelf zegt dat het voor hulpbehoevende vrouwen en kinderen was.
pi_194332595
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:39 schreef Hamzoef het volgende:
Ik mis in het artikel een beetje waarom volgens het OM het geld naar IS gegaan is, terwijl hij zelf zegt dat het voor hulpbehoevende vrouwen en kinderen was.
Gevalletje takiyya denk ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194332614
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Gevalletje takiyya denk ik.
Gebruik a.u.b. geen termen die je niet begrijpt.
  donderdag 30 juli 2020 @ 23:45:45 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194332620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:39 schreef Hamzoef het volgende:
Ik mis in het artikel een beetje waarom volgens het OM het geld naar IS gegaan is, terwijl hij zelf zegt dat het voor hulpbehoevende vrouwen en kinderen was.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk, als die vrouwen IS vrouwen zijn dan is het idd naar IS gegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194332638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gebruik a.u.b. geen termen die je niet begrijpt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Volgens mij is dat hier wel op zijn plaats hoor. Maargoed, ik ben verder geen imam ofzo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194332717
Je verwacht het niet he, van een buitenlander met zo'n naam!
pindazakje
pi_194332733
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:48 schreef vosss het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Volgens mij is dat hier wel op zijn plaats hoor. Maargoed, ik ben verder geen imam ofzo.
Takiyya of Taqqiyya (التقية - 'vrees') (ook gespeld als Taqiyya/Takiyyah/Taqiya/Tuqya) geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen.[1]

Hij is toch soenniet?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194332755
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 00:01 schreef marsan het volgende:
Hij is toch soenniet?
In mijn boek is hij gewoon een terrorist en ongewenst in welke democratische westerse samenleving dan ook.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194332793
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 00:02 schreef vosss het volgende:

[..]

In mijn boek is hij gewoon een terrorist en ongewenst in welke democratische westerse samenleving dan ook.
Ja, maar Takiyya is dan dus niet logisch he.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194332863
Als een kind, van negen (bijna tien) geld inzameld voor de voetbalvereniging.

Is hij dan een potentiële terrorist?

Vraag ik voor een vriend
  vrijdag 31 juli 2020 @ 00:25:04 #14
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_194332927
Waar bevindt zicht
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 00:14 schreef opgebaarde het volgende:
Als een kind, van negen (bijna tien) geld inzameld voor de voetbalvereniging.

Is hij dan een potentiële terrorist?

Vraag ik voor een vriend
Waar bevindt deze voetbalvereniging zich? En wie zijn de leden? Hebben deze leden een terroristisch verleden? Je geeft echt te weinig informatie.
Life is what you make it.
pi_194332979
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 00:14 schreef opgebaarde het volgende:
Als een kind, van negen (bijna tien) geld inzameld voor de voetbalvereniging.

Is hij dan een potentiële terrorist?

Vraag ik voor een vriend
Als t om de lokal IS club gaat wel.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194333234
Zuur zeg, zo kort voor Eid al-Adha, en dat terwijl hij slechts die arme IS-moeders met hun IS-kinders wilde helpen door zoals het een goed moslim betaamt zakat af te dragen. Hen helpen willen overigens ook zat andere Nederlanders, ook in de tweede kamer. Sommigen willen die idealistische powervrouwen en hun gebroed zelfs heel graag terug hierheen halen, omdat ze gewoon héél zielig zijn! Ik zeg discriminatie! Free Samir A.!

[ Bericht 5% gewijzigd door van_Lamehuizen op 31-07-2020 02:22:30 ]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 02:13:30 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_194333243
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gebruik a.u.b. geen termen die je niet begrijpt.
Maar wij begrijpen die termen maar al te goed, vandaar ook dat we er niet meer intrappen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 02:15:08 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_194333247
Verder mag die kutbaard nou onderhand wel met een molensteen om zijn nek van de Scheveningse pier getrapt worden, genoeg is genoeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194333254
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 02:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar wij begrijpen die termen maar al te goed, vandaar ook dat we er niet meer intrappen.
Team Hamzoef, taqiya heeft betrekking op het mogen ontkennen/anders voordoen van je geloofovertuiging wanneer openheid je in groot gevaar zou kunnen brengen. Zeker tegen een ongelovige als jij mag over handelingen e.d. in principe altijd gewoon gelogen worden komt helemaal geen taqiya aan te pas. ^O^
  vrijdag 31 juli 2020 @ 02:39:49 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_194333291
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 02:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Team Hamzoef, taqiya heeft betrekking op het mogen ontkennen/anders voordoen van je geloofovertuiging wanneer openheid je in groot gevaar zou kunnen brengen. Zeker tegen een ongelovige als jij mag over handelingen e.d. in principe altijd gewoon gelogen worden komt helemaal geen taqiya aan te pas. ^O^
Ik maak me er zelf ook schuldig aan, ik zeg constant dat ik niks tegen moslims heb.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194334836
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:39 schreef Hamzoef het volgende:
Ik mis in het artikel een beetje waarom volgens het OM het geld naar IS gegaan is, terwijl hij zelf zegt dat het voor hulpbehoevende vrouwen en kinderen was.
Volgens het om zitten die vrouwen en kinderen in IS gebied. Dus zamelt hij geld in voor IS, dan hadden die vrouwen en hun kinderen maar een andere woonplaats moeten kiezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194335168
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens het om zitten die vrouwen en kinderen in IS gebied. Dus zamelt hij geld in voor IS, dan hadden die vrouwen en hun kinderen maar een andere woonplaats moeten kiezen.
Jij denkt dat die kinderen een keuze hebben? Really?
pi_194335210
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij denkt dat die kinderen een keuze hebben? Really?
Nee,maar die vrouwen wel en deze kinderen dragen, zoals alle kinderen, de gevolgen van de keuzes die hun ouders maken. Helaas voor deze kinderen maken hun ouders hele slechte keuzes. Daar gaat een verknipt warhoofd als Samir A echt niks aan veranderen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194335229
Van Samir A is al lang bekend dat hij niet te deradicaliseren was en bij zijn oude jihadistische opvattingen is gebleven waar andere na jaren celstraf die opvattingen achter zich lieten. Het is dat die ziek is en wellicht daarom een nogal teruggetrokken leven leidt. Het is vanuit die optiek alles behalve toeval natuurlijk dat hij juist deze groep vrouwen financieel wil bijstaan. Hij zal ook wel flink in de gaten worden gehouden sinds zijn vrijlating en vrijwel zeker pogingen tot infiltratie/dichtbij hem komen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:06:43 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194335240
Ruim 16 jaar later nog steeds bezig met z'n jihad. Een Guantanamo Bay klinkt nog niet eens als een slecht idee voor dit soort mensen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')