Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Ze heeft mijn grens ook nog niet bereikt. Alhoewel dat zingen vandaag op het randje was. Had graag de camera op Maarten gezien dat moment.quote:Op woensdag 29 juli 2020 21:36 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik irriteer me nog niet zo aan Francis. Normaal zitten er behoorlijk duffe mensen.
Haha dat wel jaquote:Op woensdag 29 juli 2020 21:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze heeft mijn grens ook nog niet bereikt. Alhoewel dat zingen vandaag op het randje was. Had graag de camera op Maarten gezien dat moment.
Ik irriteer me ook niet aan haar, maar ik had haar intelligenter ingeschat,quote:Op woensdag 29 juli 2020 21:36 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik irriteer me nog niet zo aan Francis. Normaal zitten er behoorlijk duffe mensen.
Dat vond ik danweer totaal niet storend, ze speelt het spel zoals het gespeeld moet worden. Als je tegenstander met twee antwoorden weggespeeld kan worden moet je net daaronder gaan zitten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 21:23 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Ik vond haar vorige keer erg onsportief in de finale. Ok, het is het spel, maar toon een beetje fatsoen als je het niet weet en ga niet 30 seconden vol zitten lullen.
Ik had haar hoog zitten, maar dat vond ik een regelrechte afknapper, zo onsportief voor je winst gaan.
Ik zit een beetje anders in elkaar wat dat betreft.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat vond ik danweer totaal niet storend, ze speelt het spel zoals het gespeeld moet worden. Als je tegenstander met twee antwoorden weggespeeld kan worden moet je net daaronder gaan zitten.
Je mag nooit tussen de 5 en 40 seconde passen. Francis strafte dat inderdaad keurig af.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat vond ik danweer totaal niet storend, ze speelt het spel zoals het gespeeld moet worden. Als je tegenstander met twee antwoorden weggespeeld kan worden moet je net daaronder gaan zitten.
Dan ben je een van de weinigen, denk ik. Dat waren juist enorme inkoppertjes.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:31 schreef Chiappucci het volgende:
Koen kreeg ook wel een hele hoop klotevragen in de finale. Lancelot, Bacchus etc. Daar had ik ook weinig mee gekund. Had van mij nog wel een paar afleveringen mogen blijven.
Als je bij Lancelot niet eens 'ridder, ronde tafel, arthur' kunt roepen dan ben je ook wel een enorm ongeletterde proleet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:31 schreef Chiappucci het volgende:
Koen kreeg ook wel een hele hoop klotevragen in de finale. Lancelot, Bacchus etc. Daar had ik ook weinig mee gekund. Had van mij nog wel een paar afleveringen mogen blijven.
Ik vind dat ook niet storend, ik vind het juist tenenkrommend als iemand dom speelt. Je kan dat sportief noemen, maar noem mij dan eens een sport waarin iemand die in een gunstige positie staat de tegenpartij gracieus laat passeren om met de gouden plak aan de haal te gaan? Als je memory speelt met een vijfjarige doe je dat, maar echt sportief ben je als je wilt winnen en jeje aan de spelregels houdt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is dat dat dikke negerwijf?quote:Op woensdag 29 juli 2020 21:36 schreef H0D3NPYL het volgende:
Naja, dan verschilt dat blijkbaar per persoon. Ik kan me best voorstellen dat een wat jongere kandidaat daar weinig mee kan. Ik ben ongeveer van zijn leeftijd, en ik kon me Lancelot wel vaag herinneren van de lessen Nederlands, maar was er toen totaal niet in geïnteresseerd en heb er ook weinig van onthouden. De naam Bacchus heb ik sowieso nooit voorbij horen komen op school, en daarna ook niet.quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen, denk ik. Dat waren juist enorme inkoppertjes.
ik ken het ook alleen door monty pytonquote:Op donderdag 30 juli 2020 09:24 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Naja, dan verschilt dat blijkbaar per persoon. Ik kan me best voorstellen dat een wat jongere kandidaat daar weinig mee kan. Ik ben ongeveer van zijn leeftijd, en ik kon me Lancelot wel vaag herinneren van de lessen Nederlands, maar was er toen totaal niet in geïnteresseerd en heb er ook weinig van onthouden. De naam Bacchus heb ik sowieso nooit voorbij horen komen op school, en daarna ook niet.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen, denk ik. Dat waren juist enorme inkoppertjes.
Bacchus kan ik me nog iets bij voorstellen. We zijn niet allemaal klassiek geschoold natuurlijk. Maar Lancelot? De verhalen van Koning Arthur komen heel veel terug in de popcultuur en daarnaast werden ze in ieder geval in mijn tijd in het onderwijs bij b.v. Nederlands en Engels nog wel behandeld. Waarschijnlijk niet op het vmbo, maar Koen leek me geen vmbo'er.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:24 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Naja, dan verschilt dat blijkbaar per persoon. Ik kan me best voorstellen dat een wat jongere kandidaat daar weinig mee kan. Ik ben ongeveer van zijn leeftijd, en ik kon me Lancelot wel vaag herinneren van de lessen Nederlands, maar was er toen totaal niet in geïnteresseerd en heb er ook weinig van onthouden. De naam Bacchus heb ik sowieso nooit voorbij horen komen op school, en daarna ook niet.
ik heb ook geen vmbo gehad maar werd bij mij niet behandeld op school hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bacchus kan ik me nog iets bij voorstellen. We zijn niet allemaal klassiek geschoold natuurlijk. Maar Lancelot? De verhalen van Koning Arthur komen heel veel terug in de popcultuur en daarnaast werden ze in ieder geval in mijn tijd in het onderwijs bij b.v. Nederlands en Engels nog wel behandeld. Waarschijnlijk niet op het vmbo, maar Koen leek me geen vmbo'er.
Ik vind haar ook bloedirritant. Alsof ze continu in een opera-personage van haar zit.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:31 schreef maxi-mus het volgende:
Vreselijk die Francis, ik haat mensen die geen 1 antwoord op een normale toon kunnen geven.
Dat heb in nou juist met al die hedendaagse voetballers.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:24 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik dacht dat Frits Bacchus van Excelsior wel nationale bekendheid genoot.quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat heb in nou juist met al die hedendaagse voetballers.
Die komen meestal wel vaker in de media voorbij dan Romeinse godenquote:Op donderdag 30 juli 2020 14:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat heb in nou juist met al die hedendaagse voetballers.
Rotzooi artikel weerquote:Op donderdag 30 juli 2020 18:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
Vijf redenen waarom Francis van Broekhuizen de finaleweek van De Slimste Mens haalt
https://www.tvgids.nl/nie(...)-slimste-mens-haalt/
1 reden waarom Monolith dit artikel niet zal lezenquote:Op donderdag 30 juli 2020 18:21 schreef Monolith het volgende:
Als ik "X redenen waarom..." in een titel zie haak ik al af.
Oké, ik moest lachen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:25 schreef Szura het volgende:
[..]
1 reden waarom Monolith dit artikel niet zal lezen
Gelikedquote:Op donderdag 30 juli 2020 18:25 schreef Szura het volgende:
[..]
1 reden waarom Monolith dit artikel niet zal lezen
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Keek die quiz op RTL met Ruben N, daar keurden ze GB tenminste wel fout toen ze UK wilden horen
Het Verenigd koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.quote:
New Cool Collective wel toch?quote:
Nee, dat is zijn tweede voornaam.quote:
Oké, ik denk van nietquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, dat is zijn tweede voornaam.
Zegt me vaag ietsquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
New Cool Collective wel toch?
Denk ik binnen de popmuziek wel vooral bekend van de EP met Typhoon, waar oa Bumaye (later nog een grote hitversie van Major Lazer - Watch out for this) op stond.quote:
Er hangt iets elitairs omheen ofzo... net zoals bij Spinvisquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Denk ik binnen de popmuziek wel vooral bekend van de EP met Typhoon, waar oa Bumaye (later nog een grote hitversie van Major Lazer - Watch out for this) op stond.
Ik ben nog steeds in shock dat ze nog zo jong isquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:48 schreef tompsv18 het volgende:
Francis is 45, had eerder eind in de 50 verwacht.
Spinvis is Blof voor mensen die de VPRO-gids lezen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er hangt iets elitairs omheen ofzo... net zoals bij Spinvis
quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:49 schreef Szura het volgende:
Was dat niet die vent die een aanslag in een vliegtuig voorkwam?
Wauw!quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:49 schreef Szura het volgende:
Was dat niet die vent die een aanslag in een vliegtuig voorkwam?
Zelfs in de WLR SC ging het erover.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:51 schreef El-Stinho het volgende:
Ik kijk niet naar dit programma en toch ondervind ik hinder van die Francis doordat er beneden hier mensen te lopen lachen als imbecielen en er ook via Whatsapp over praten.
Hopelijk vliegt ze er uit vandaag.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:51 schreef El-Stinho het volgende:
Ik kijk niet naar dit programma en toch ondervind ik hinder van die Francis doordat er beneden hier mensen te lopen lachen als imbecielen en er ook via Whatsapp over praten.
Hopelijk vliegt ze er uit vandaag.
Dzjordi*quote:
Ik snap ook nooit waarom iedereen hem geweldig vindquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hans Teeuwen is echt niet grappig.
Hans is grappig als je 15 bent, op je 18e heb je het wel gezienquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
In de jaren '90 vond ik het nog wel leuk.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn rol als Sinterklaas bij Debiteuren Crediteurenquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de jaren '90 vond ik het nog wel leuk.
Omdat ze zorgt voor een gesprek tijdens de koffietafel. Dan wordt De Slimste Mens tenminste weer besproken.quote:
Idem hier, laatst in zijn quarataine-show vond ik em zwaar passéquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de jaren '90 vond ik het nog wel leuk.
Theo Maassen kan ik dan wel weer goed hebben, al vind ik die beter als acteur.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:52 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit waarom iedereen hem geweldig vind
Sowieso debiteuren crediteuren.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zijn rol als Sinterklaas bij Debiteuren Crediteuren
Vond ik vroeger wel leuk. Hoor je tegenwoordig weinig overquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Theo Maassen kan ik dan wel weer goed hebben, al vind ik die beter als acteur.
Misschien een keer de Europacup stelen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:55 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Vond ik vroeger wel leuk. Hoor je tegenwoordig weinig over
quote:
Ik ken eigenlijk geen cabaretier die na een show of 6 nog steeds leuk is. Het wordt toch vaak al vrij snel en herhaling van zetten.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:56 schreef TheVulture het volgende:
Hans Teeuwen en Theo Maassen hebben hun beste tijd gehad
Eensquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen cabaretier die na een show of 6 nog steeds leuk is. Het wordt toch vaak al vrij snel en herhaling van zetten.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:58 schreef Martinello het volgende:
Dat is een kip! (volgens Hans Teeuwen)
kjeld nuis.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:59 schreef Pino112 het volgende:
Ik schakel echt net in, wie is deze vrouw?
Celeste is wel een lieverd hoor.quote:
Mentaliteitquote:
Staat er ook duidelijkquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:00 schreef XSbig het volgende:
Niet gelijk Verenigde Oost Indische Compagnie zeggen
Jup, echt een saaie gozerquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben bang dat we Benjamin nog terug gaan zien
Niks mis met Benjamin.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben bang dat we Benjamin nog terug gaan zien
quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Deze Nederlandse versie is minstens net zo mensonterend als Kjeld.
Er zit geen rem op, dat begint te irriterenquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:05 schreef H0D3NPYL het volgende:
Oke, ik begin me toch lichtelijk te irriteren aan Francis.
quote:
Precies dit jaquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zit geen rem op, dat begint te irriteren
Dat was de enige die ik niet wistquote:
Over 40-45 jaar spreken al die Feyenoorders nog steeds over '020' en weet niemand meer waarom.quote:
Zwartsluis, Hasselt, Kampen, Genemuiden was ook goed maar dat accepteren ze vast nietquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was de enige die ik niet wist
over welke oorlog ?quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Over 40-45 jaar spreken al die Feyenoorders nog steeds over '020' en weet niemand meer waarom.
Als Feijenoorder zijnde gelachen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Over 40-45 jaar spreken al die Feyenoorders nog steeds over '020' en weet niemand meer waarom.
Hij heeft nooit bij DWDD gezetenquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom Ritme van de Regen als je Banger Hart laat horen?![]()
Hij heeft vooral veel grotere hits gehad en ook drie andere liedjes die wél de top 2000 halen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij heeft nooit bij DWDD gezeten
Nou, in de nadagen wel hoor. Was een trieste bedoening vond ikquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij heeft nooit bij DWDD gezeten
Ik vond het een mooi liedje waar Rob zich kwetsbaar opsteldequote:Op donderdag 30 juli 2020 21:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nou, in de nadagen wel hoor. Was een trieste bedoening vond ik
Dat is wel waar. Kwetsbaar was het zeker. En triestig, daaromquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vond het een mooi liedje waar Rob zich kwetsbaar opstelde
NANCY PELOSI HALVE NEDERLANDERquote:
Begrijp ikquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:14 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Kwetsbaar was het zeker. En triestig, daarom
Nee Francis is pas 45quote:
De derdehands Albert Verlinde.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Aiiii, afgaan op Lukie Ikink, met z'n kutstem.
Des te beter, beetje spanning kan geen kwaad. Aantal keer is het seizoen gedomineerd door een handvol (imo irritante) semibekende persoonlijkheden, waardoor vrijwel geen enkele nieuwe kandidaat enige schijn van kans had. Intussen zit je als kijker te hopen dat die bijdehante grappen snel voorbij zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:25 schreef Slobeend het volgende:
Het algehele niveau dit seizoen is best oké. Er zit tot nu toe geen superkandidaat bij maar ook weinig slechte.
Ik heb ook een voorgevoel dat hij niet ver komt/er na morgen al uit ligt...quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ik gok dat hij de finale niet haalt
Yep, ik hoop het. Een beetje kleur en franje. Ik denk dat ze beter uit de verf zou komen in de originele Vlaamse versie, die is veel spitsvondiger en humoristischer.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:21 schreef Kanaroe het volgende:
Ha, morgen 3 oudere kandidaten :-)
Francis komt vast wel terug in de finale
Vrees van niet. Er moeten er nog heel wat komen, en ze heeft maar 5 afleveringen meegedaan.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:21 schreef Kanaroe het volgende:
Ha, morgen 3 oudere kandidaten :-)
Francis komt vast wel terug in de finale
Hee vakantieganger! Hoe laat kun jij de uitzending zien dan?quote:Op donderdag 30 juli 2020 22:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Yep, ik hoop het. Een beetje kleur en franje. Ik denk dat ze beter uit de verf zou komen in de originele Vlaamse versie, die is veel spitsvondiger en humoristischer.
Ik heb eerst jullie commentaar gelezen en kon toen pas de uitzending zien en begrijp sommig commentaar niet, omdat ik op bepaalde zaken zat te wachten maar het niet zag.
Ze mogen maximaal 7 keer deelnemen volgens mij, dan komt ze toch aardig in de buurt. Ik weet niet hoeveel afleveringen er nog volgen trouwens..quote:Op donderdag 30 juli 2020 22:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Vrees van niet. Er moeten er nog heel wat komen, en ze heeft maar 5 afleveringen meegedaan.
Sowieso is het niveau hier echt wel behoorlijk laag als je het vergelijkt met de Vlaamse versie.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:25 schreef Slobeend het volgende:
Het algehele niveau dit seizoen is best oké. Er zit tot nu toe geen superkandidaat bij maar ook weinig slechte.
Dat vind ik dan wel weer veel meer een soort lachshow... daar lijkt het meer om de grappen dan om de kennis te gaanquote:Op donderdag 30 juli 2020 22:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is het niveau hier echt wel behoorlijk laag als je het vergelijkt met de Vlaamse versie.
Ik ookquote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:52 schreef Martinello het volgende:
Astrid was in de war met een Piet Plezier.
Nee die denkt dat ie 3 keer antwoord mag gevenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:54 schreef Aestivate het volgende:
Huub snapt de spelregels nog niet helemaal
Gewoon antwoorden blijven geven als het eerste fout is.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:54 schreef Aestivate het volgende:
Huub snapt de spelregels nog niet helemaal
Lijkt wel een act ja. Een hele vervelende.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:00 schreef NoCigar het volgende:
Wat kan ik me vreselijk ergeren aan dat accent van Donnie.
Daar duurt een aflevering langer vanwege alle gescripte grappen tussendoor ja, maar er wordt ook echt wel serieus gespeeld. Ik zit bij de Nederlandse versie vaak echt meer gefronste wenkbrauwen te kijken vanwege het totale gebrek aan algemene ontwikkeling bij veel kandidaten, waar ik dat bij de Vlaamse versie veel minder heb.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer veel meer een soort lachshow... daar lijkt het meer om de grappen dan om de kennis te gaan
wat hebben deze met elkaar van doen dan?quote:
owww okequote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:11 schreef SonicVolcano het volgende:
Benjamin is echt wereldvreemd hèSnel eruit met hem.
Die heeft onder een steen ofzo geleefdquote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:11 schreef SonicVolcano het volgende:
Benjamin is echt wereldvreemd hèSnel eruit met hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |