Op @de_boswachter na dan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:29 schreef Socios het volgende:
Oké, het is wel duidelijk: heel FOK! spaart tussen de 30% en 80% per maand.
wtf hoe is dit mogelijk, leef je op pakken rijst? Ik ben alleen al 250 per maand kwijt aan eten.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
- Boodschappen
We zijn maar met twee personen, zal niet bijzonder veel zijn. Ik doe nooit de boodschappen, dus geen exacte cijfers paraat over een langere periode. We leven snel gekeken: laatste maand 126,28 euro in supermarkten en nog eens 7,68 euro bij een drogisterij. We gaan wel vaker in Duitsland dingen groter inkopen, maar dat is ook allemaal niet zo spannend, gaat ook over een paar tientjes per keer.
Ik vroeg ook enkel omdat ik het niet snapte en dacht, misschien is het een of andere rare verzekering of weet ik 't. Mijn vraag was dus serieus ;-)quote:
IT Security werk voor een groot bedrijf.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
sowwwwwwwwww 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
150k per jaar sparen WTF wat voor werk doe je?![]()
![]()
Doe je wel Amerikaanse uren maken? Of ook dat niet? In dat laatste geval heb je het wel lekker voor elkaar. Moet je voor dat inkomen 80 uur buffelen zou het voor mij niet hoeven.quote:
Boodschappen in Duitsland zijn erg goedkoop; zeker met de verlaging van de BTW.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
wtf hoe is dit mogelijk, leef je op pakken rijst? Ik ben alleen al 250 per maand kwijt aan eten.
Maar dan nog lukt het echt niet hoor, voor die genoemde ruim ¤130 per maand voor 2 personen. Aangezien die persoon niet zelf de boodschappen doet, gok ik dat hij er te weinig van weet om het werkelijke bedrag te kunnen noemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:31 schreef xzaz het volgende:
10%
o wacht dit is FOK!
nee 60%.
[..]
Boodschappen in Duitsland zijn erg goedkoop; zeker met de verlaging van de BTW.
Het Nibud komt uit op 12,83 voor 2 volwassenen (<50, heterokoppel). Dat is 383 per maand, vind ik aan de ruime kant, maar ¤130 voor 2 vind ik dan weer het andere uiterste, namelijk ultiem schrapen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar dan nog lukt het echt niet hoor, voor die genoemde ruim ¤130 per maand voor 2 personen. Aangezien die persoon niet zelf de boodschappen doet, gok ik dat hij er te weinig van weet om het werkelijke bedrag te kunnen noemen.
Klinkt als mijn collega die al jaren roept dat ze maar ¤250 per maand uitgeven aan boodschappen en de schoonmaakster voor 2 volwassenen en 3 kinderen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar dan nog lukt het echt niet hoor, voor die genoemde ruim ¤130 per maand voor 2 personen. Aangezien die persoon niet zelf de boodschappen doet, gok ik dat hij er te weinig van weet om het werkelijke bedrag te kunnen noemen.
Ik werk 40/45 uur per week, zelfde als in NL maar ik werk ook voor hetzelfde bedrijf. Heb mezelf laten overplaatsen om in de zon te wonen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:14 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Doe je wel Amerikaanse uren maken? Of ook dat niet? In dat laatste geval heb je het wel lekker voor elkaar. Moet je voor dat inkomen 80 uur buffelen zou het voor mij niet hoeven.
Well done!quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:31 schreef ex het volgende:
[..]
Ik werk 40/45 uur per week, zelfde als in NL maar ik werk ook voor hetzelfde bedrijf. Heb mezelf laten overplaatsen om in de zon te wonen.
Nee, maar in topics als deze reageren voornamelijk de goedverdieners. Net als in Sex (als het over bv condoommaat gaat) de mannen met grote piem0ls reageren. Er zit iets ongeloofwaardigs in.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 19:11 schreef Laila1 het volgende:
[..]
Alsof het onmogelijk is om 60% van je inkomen te sparen...
Niet ongeloofwaardig maar degenen die reageren zijn niet representatief voor gansch Fok denk ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 19:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, maar in topics als deze reageren voornamelijk de goedverdieners. Net als in Sex (als het over bv condoommaat gaat) de mannen met grote piem0ls reageren. Er zit iets ongeloofwaardigs in.
Niet ongeloofwaardig, maar mensen met geen spaarvermogen voelen zich niet aangespoord om te reageren.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 19:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, maar in topics als deze reageren voornamelijk de goedverdieners. Net als in Sex (als het over bv condoommaat gaat) de mannen met grote piem0ls reageren. Er zit iets ongeloofwaardigs in.
Hangt heel erg van het soort boodschappen af wat je nodig hebt. Lang niet alles is veel goedkoper in Duitsland.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:31 schreef xzaz het volgende:
Boodschappen in Duitsland zijn erg goedkoop; zeker met de verlaging van de BTW.
Het gemiddelde van Nederland qua sparen is 6,43% van het netto inkomenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet ongeloofwaardig maar degenen die reageren zijn niet representatief voor gansch Fok denk ik.
Wat?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:19 schreef DrMarten het volgende:dan heb je nog geen zaken als wasmiddel, deo, zeep etc.
Je kan natuurlijk ook gewoon 1x per week je kleren en jezelf wassen in de lokale vijverquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |