Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke. Geen enkele aanleiding tot zorg dus. Je zegt het zelf al. En nogmaals, er is gewoon rekening gehouden met een stijging door de gedane versoepelingen. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Zelfs als deze lijn zich al lineair zou doorzetten, zou het pas ergens in september of oktober daadwerkelijk tot problemen kunnen leiden. Echt ruimschoots genoeg tijd om (lokaal) in te grijpen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]
Het is gewoon nog heel laag:[ afbeelding ]
Mee eens. Maar de situatie in Rotterdam is ook nog niet zorgelijk te noemen. Geen exp. groei en lage ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
Het is ook zeker niet de piek des doods die we in maart/april hadden. Vlakt mooi af wel, dankzij de maatregelen die we nu hebben. Die zijn dus afdoende.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.
Ziekenhuisopnames is de belangrijkste graadmeter.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
Eens.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
we zien hier natuurlijk een beetje hetzelfde, 100'en besmettingen, nauwelijks opnames.
Dat was in maart/april wel anders.
Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
Zeker niet. Ik ben een aanhanger van het zweedse model en ik vind dat er helemaal niet ingegrepen moet worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
Ja, of je bent voor niks extra maatregelen aan het invoeren. Als je dat bij elke stijging van positieve testen doet zit je zo weer in lockdown.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
Absoluut. En als we allemaal binnen gaan zitten komen we misschien wel tot onder de 100 positieve testen per dag.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.
Maar inderdaad, dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het ook echt grote problemen op gaat leveren.
Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
Het is maar net welke periode je pakt. Van 21 juli tot 27 juli ging het van 163 naar 163. Bij 27 juli komt nog ietwat achterstallig onderhoud, maar afijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.
5 weken geleden was het allemaal nog erg strikt.
Kan, maar hoeft niet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.quote:
Zoals verwacht, toch?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
De eerste groepen zijn inmiddels alweer terug. Nog even maandje volhouden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
De cijfers nu zijn niet veel slechter dan begin juni, en dat was nog met strictere maatregelen en veel minder testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.
Toen was er een dalende trend, nu een stijgende. Dat is natuurlijk waar het om gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De cijfers nu zijn niet veel slechter dan begin juni, en dat was nog met strictere maatregelen en veel minder testen.
Trend die ingecalculeerd was volgens mij.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen was er een dalende trend, nu een stijgende. Dat is natuurlijk waar het om gaat.
Maar toch moest het OMT ruim een maand eerder met een advies komen.. dat rijmt niet wat mij betreft.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trend die ingecalculeerd was volgens mij.
Voor het gebruik van mondkapjes omdat dat in Europa nu een hottopic is, niet of we weer in lockdown moeten en/of maatregelen teruggedraaid moeten worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar toch moest het OMT ruim een maand eerder met een advies komen.. dat rijmt niet wat mij betreft.
Achteraf was het waarschijnlijk beter geweest om de regels zoals die tot 1 juli golden door te trekken tot 1 september.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar toch moest het OMT ruim een maand eerder met een advies komen.. dat rijmt niet wat mij betreft.
Mensen riepen in mei al dat de versoepelingen allemaal veel te traag gingen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Achteraf was het waarschijnlijk beter geweest om de regels zoals die tot 1 juli golden door te trekken tot 1 september.
Breda stijgt al een aantal dagen toch? Al de hele week in de top-4 (na Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en eventjes na Goes).quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou Breda zo stijgen vanwege uitvlucht van mensen uit Antwerpen (of andersom)?
Wel dat Offerfeest straks.. en in Rotterdam gooien bepaalde lieden alweer de kont tegen de krib. Zullen zien.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mee eens. Maar de situatie in Rotterdam is ook nog niet zorgelijk te noemen. Geen exp. groei en lage ziekenhuisopnames.
Vooral "lekker Bourgondisch" doen.. de terrassen zaten bomvol afgelopen zaterdag. En als je bij een terras komt kan je gewoon zeggen dat je met een groep jongeren onder een dak woont. Doen ze allemaal niet lastig over.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Breda stijgt al een aantal dagen toch? Al de hele week in de top-4 (na Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en eventjes na Goes).
Geen idee of het met de situatie net over de grens te maken heeft.
Ik hoop in ieder geval dat de Belgen hier netjes wegblijven.
Alleen al vanwege het gebrek aan een mondkapjesplicht is dat juist aantrekkelijk om ons landje nu aan te doen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik hoop in ieder geval dat de Belgen hier netjes wegblijven.
Keurig inderdaadquote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dit gedeelte blijft in ieder geval goed gaan:
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 548 non-COVID-patiënten op de IC, 10 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 565, 8 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 63, 14 minder dan gisteren.
En daar moet het uiteindelijk om draaien.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 548 non-COVID-patiënten op de IC, 10 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 565, 8 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 63, 14 minder dan gisteren.
Hopelijk blijft het ook zo en kunnen we goed voorbereid het najaar/winter tegemoet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Top!quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vooral "lekker Bourgondisch" doen.. de terrassen zaten bomvol afgelopen zaterdag. En als je bij een terras komt kan je gewoon zeggen dat je met een groep jongeren onder een dak woont. Doen ze allemaal niet lastig over.
Dit is al de hele maand zo. Lijkt niet echt een groot issue te zijn ofzo, buiten samen een drankje doen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vooral "lekker Bourgondisch" doen.. de terrassen zaten bomvol afgelopen zaterdag. En als je bij een terras komt kan je gewoon zeggen dat je met een groep jongeren onder een dak woont. Doen ze allemaal niet lastig over.
Nee maar dat willen ze (nog) niet bekennen. Er zijn genoeg cases waar de oorzaak in de binnenruimte ligt, maar van de buitenruimte heb ik nog geen berichtgeving gevonden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is al de hele maand zo. Lijkt niet echt een groot issue te zijn ofzo, buiten samen een drankje doen.
Kermissen ook niet, hier op de Veluwe althans nergens problemen door ontstaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is al de hele maand zo. Lijkt niet echt een groot issue te zijn ofzo, buiten samen een drankje doen.
Daar lijkt het vooralsnog wel op ja.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar dat willen ze (nog) niet bekennen. Er zijn genoeg cases waar de oorzaak in de binnenruimte ligt, maar van de buitenruimte heb ik nog geen berichtgeving gevonden.
Afgelopen week nog in het nieuws over de jongeren die elkaar hebben besmet door op het strand o.a. samen te komen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar dat willen ze (nog) niet bekennen. Er zijn genoeg cases waar de oorzaak in de binnenruimte ligt, maar van de buitenruimte heb ik nog geen berichtgeving gevonden.
GGD: Volleybaltoernooi waarschijnlijk niet de bron van besmettingenquote:Op woensdag 29 juli 2020 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afgelopen week nog in het nieuws over de jongeren die elkaar hebben besmet door op het strand o.a. samen te komen.
Weinig aan de hand dus. Fijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Er werd eerder deze week nog aangestipt dat deze cijfers van LCPS niet veel zeggen, want schattingen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hier kan je het verschil mooi vergelijken :quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd eerder deze week nog aangestipt dat deze cijfers van LCPS niet veel zeggen, want schattingen.
dat klopt, maar dan nog geldt natuurlijk, ze zouden ook een schatting kunnen maken die omhoog gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd eerder deze week nog aangestipt dat deze cijfers van LCPS niet veel zeggen, want schattingen.
Punt is, zoals wel vaker, dat bepaalde sites of cijfers wél gebruikt kunnen worden als ze gegevens laten zien die men wil zien en niet als ze gegevens laten zien die men niet wil zien. Als morgen op deze site de cijfers weer stijgen, zal deze site weer geen goed beeld laten zien van de werkelijkheid voor sommigen, terwijl het nu gebruikt wordt als reden om te zien dat het goed gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat klopt, maar dan nog geldt natuurlijk, ze zouden ook een schatting kunnen maken die omhoog gaat.
Dat doen ze niet? want? ze krijgen niet veel meldingen van opnames binnen. Wel van onstlagen.
en het zal niet exact kloppen, maar als het (hard) opliep, dan was dat hier echt wel terug gekomen in de cijfers.
geen idee hoe je hierbij komt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is, zoals wel vaker, dat bepaalde sites of cijfers wél gebruikt kunnen worden als ze gegevens laten zien die men wil zien en niet als ze gegevens laten zien die men niet wil zien. Als morgen op deze site de cijfers weer stijgen, zal deze site weer geen goed beeld laten zien van de werkelijkheid voor sommigen, terwijl het nu gebruikt wordt als reden om te zien dat het goed gaat.
En omgekeerd door anderen, uiteraard.
ja, in Belgie is er nu bijna een verdubbeling van de opnames in ziekenhuizen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zelf zit ook niet in een kamp, maar volg gewoon het gebeuren.
Amen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, wil dat niet zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
volgens mij worden zulke achterlijke postings inmiddels verwijderd.....zijn altijd dezelfde users/trolls die dat deden en het slaat nergens op.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, wil dat niet zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
Ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 29 juli 2020 16:48 schreef koemleit het volgende:
[..]
geen idee hoe je hierbij komt.
lcps doet inderdaad schattingen op de site van stichting-nice wordt het precies bijgehouden, mara door vertraagde registratie zijn deze accurater in het verleden dan nu. (en tellen zij de mensen die wegens covid zijn opgenomen, maar nu niet meer positief zijn, maar wel nog in hetziekenhuis liggen wel mee en LCPS niet).
maar bij beide kun je de trent van het aantal mensen in hetziekenhuis volgen.
En dat is wat de meeste doen. Tis ook niet echt "te gebruiken" ergens voor.
Ik zelf zit ook niet in een kamp, maar volg gewoon het gebeuren.
Bedankt!quote:
Ja. En tegelijkertijd zou het ook fijn zijn dat de meer optimistische mensen niet neergezet worden als idioten (of egoisten die het best vinden dat ouderen dood gaan bv) omdat ze er een andere kijk op na houden (of neergezet worden zoals aan het begin van dit alles; dat er alleen gegeven zou worden om ''terrasjes'' terwijl het ging over de algemene economie en algemene zorgen). Beide kanten op is het niet relaxed. Sommige mensen vinden de huidige nummers prima, sommigen niet. Allebei is prima. Maar andere meningen accepteren blijft lastig, voor mij ook. Toch die eigenwijsheid (bij mij in ieder geval heel erg) dat je eigen mening de juiste is. En die eigenwijsheid zie ik bij vrijwel alle frequente posters hier wel op bepaalde momenten. Zou een leuker topic worden als we met z'n allen zouden proberen om andere meningen wat meer te accepteren, zonder te gaan generaliseren of anderen dom te noemen. We zijn hier allemaal geen experts volgens mijquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
Ze hebben toch al laten weten dat er nog geen landelijke mondkapjesplicht komt en het tijdstip komt me ook wat apart voor, normaliter zijn al die 'grote' persco's toch altijd om 19u zodat meer mensen kunnen kijken?quote:
Oh wel in Amsterdam wss met HalalsemaGOATquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben toch al laten weten dat er nog geen landelijke mondkapjesplicht komt en het tijdstip komt me ook wat apart voor, normaliter zijn al die 'grote' persco's toch altijd om 19u zodat meer mensen kunnen kijken?
Zal wel een toelichting zijn plus uitleg dat gemeenten zelf mogen besluiten over wat ze wel en niet verplichten en op welke plekken.
Burgemeesters van gemeenten hier in mijn regio hebben intussen al laten weten voorlopig nog niets te zien in een mondkapjesplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oh wel in Amsterdam wss met HalalsemaGOAT
Yes. En andersom natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
in amsterdam kunnen sommigen nog niet eens een eenrichtingsweg volgen op de Albert cuypmarkt, laat staan een mondkapjesplicht.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Burgemeesters van gemeenten hier in mijn regio hebben intussen al laten weten voorlopig nog niets te zien in een mondkapjesplicht.
Voor Amsterdam en Rotterdam zou het me niet verbazen nee op de drukste plekken.
Okayquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:50 schreef asco het volgende:
Buiten de ghetto-steden zijn er dus nauwelijks problemen in dit land zoals met zoveel zaken.
Die mensen zijn ook niet slim genoeg om op de juiste manier met mondkapjes om te gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in amsterdam kunnen sommigen nog niet eens een eenrichtingsweg volgen op de Albert cuypmarkt, laat staan een mondkapjesplicht.
ik had mensen iets slimmer verwacht eigenlijk
quote:Op woensdag 29 juli 2020 17:50 schreef asco het volgende:
Buiten de ghetto-steden zijn er dus nauwelijks problemen in dit land zoals met zoveel zaken.
Oranje boven!quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
De Belgen hebben Nederland inmiddels code oranje gegeven.
Mooi.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Prima toch, dan blijven ze hier weg.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Is dat een wraakmaatregel of wat?quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit. Prima. Lekker doen en Van Ranst daar houden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima toch, dan blijven ze hier weg.
Heb je een bron?quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar lijkt het op. Waarschijnlijk zijn ze het niet met ons mondkapjesbeleid eens.
Nee, het gaat om de quarantaine’plicht’ voor mensen uit de provincie Antwerpen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar lijkt het op. Waarschijnlijk zijn ze het niet met ons mondkapjesbeleid eens.
quote:Alarmpeil bereikt in Genk: "Grootste groep bij families van Turkse origine"
De stad Genk heeft het alarmpeil voor coronabesmettingen bereikt, waardoor het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid een onderzoek naar clusters van besmettingen heeft gestart.
Genk noteerde in de afgelopen zeven dagen 17 coronagevallen. Omgerekend naar besmettingen per 100.000 inwoners komt dat op 26 gevallen. "We hebben dinsdag de drempel overschreden, maar we zijn vrijdag al geïnformeerd door het Agentschap Zorg en Gezondheid", zegt burgemeester Wim Dries (CD&V). "De besmettingen bevinden zich in het midden en noorden van Genk. De meeste besmettingen - 35 tot 40 procent - zitten bij mensen onder de dertig jaar. Bij de ouderen is het wat gedaald."
Naast enkele individuele besmettingen blijken de gevallen vooral bij de Turkse gemeenschap te zitten. "Het zit bij enkele families van Turkse origine, die binnen Limburg al gekend waren en waarbij de besmettingen dan uitdijen", legt Dries uit. "Er wordt alleen gezegd dat de grootste groep in die families zit, maar dat betekent niet dat ze daar allemaal in zitten."
"Zo zien mensen dat reizen naar Nederland mogelijk is, maar dat er voorwaarden aan zijn verbonden"quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)1-600-euro~af22c60a/
Niet essentiële reizen vanuit Antwerpen, vooral omdat ze dan twee weken (geadviseerd) in quarantaine moetenquote:Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)1-600-euro~af22c60a/
Vraag dat anders even aan Lubachquote:Op woensdag 29 juli 2020 18:50 schreef OProg het volgende:
Wie van de zes regeringen heeft dit nu besloten? Of toch de provincie? Of misschien de Keizer, Van Ranst?
Weet de farao dat?quote:
Domme Belgen blijven maar kritiek hebben ondanks dat Nederland keer op keer hun ongelijk bewijst.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zelfs dat kunnen ze nietquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:02 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Ze beginnen te laat. 19.00 uur is 19.00 uur!
Er staat 'rond 19.00 uur' dus niet miepenquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:02 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Ze beginnen te laat. 19.00 uur is 19.00 uur!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |