Aan de ene kant wat mindere ervaringen, omdat men al snel mensen vind die dan wel passen en jou passeren. Voelt kut.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:14 schreef PzKpfw het volgende:
Wat is jullie ervaring met solliciteren op functies die wel enigszins gerelateerd zijn aan je opleiding/ eerdere banen maar waar je niet aan de genoemde functie-eisen voldoet?
Zelf heb ik een paar maanden geleden m'n opleiding afgerond maar wist al wel een tijdje dat ik daarna toch liever iets anders wilde gaan doen. Nu zit ik wel aan een bepaald werkveld te denken maar daarvoor zijn eigenlijk aanvullende cursussen of misschien zelfs een compleet andere opleiding benodigd. Gezien mijn leeftijd zie ik het niet echt zitten om weer een x aantal jaren in de schoolbanken te gaan zitten, ik wil nu toch eigenlijk wel aan de slag en op korte termijn een eigen plekje e.d. Ik zou nu even tijdelijk iets kunnen zoeken om in ieder geval dat te bereiken en daarna verder te kijken. Ik zou daarmee wel een stuk minder flexibel zijn mocht ik op den duur wel iets vinden of ergens aan willen beginnen. Het mooiste zou zijn indien ik binnen een bedrijf al werkende naar zo'n soort functie kan groeien maar dan moet dat bedrijf net nu al werk voor mij hebben. Om terug te komen op de openingszin, wat zijn jullie ervaringen met deze situatie of heeft iemand wellicht andere tips?
Inderdaad wat El_Thijs zegt: het is alleen voor het gesprek dat ik die kant op moet, naar het hoofdkantoor. Voor 1 keer kan het wel natuurlijk, al vind ik het wel een beetje arrogant dat het zonder enig overleg, gewoon als mededeling gedaan werd. Niet eens proberen een moment uit te zoeken waarop het voor mij ook uit zou komen.... Ik vind het niet een hele flexibele opstelling eerlijk gezegd. Dus maar even kijken wat mijn indruk van ze is bij het gesprek.quote:Op woensdag 29 juli 2020 09:59 schreef Leonos het volgende:
[..]
200km... Dat is minimaal 2 uur reistijd per dag, als je alleen over de snelweg rijd en zonder file's.
Wil je dat wel?
Ik ben na de MAVO het leger ingegaan en heb nooit een MBO opleiding gevolgd. Na het leger in diverse baantjes in de logistiek gerold.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:14 schreef PzKpfw het volgende:
Wat is jullie ervaring met solliciteren op functies die wel enigszins gerelateerd zijn aan je opleiding/ eerdere banen maar waar je niet aan de genoemde functie-eisen voldoet?
Zelf heb ik een paar maanden geleden m'n opleiding afgerond maar wist al wel een tijdje dat ik daarna toch liever iets anders wilde gaan doen. Nu zit ik wel aan een bepaald werkveld te denken maar daarvoor zijn eigenlijk aanvullende cursussen of misschien zelfs een compleet andere opleiding benodigd. Gezien mijn leeftijd zie ik het niet echt zitten om weer een x aantal jaren in de schoolbanken te gaan zitten, ik wil nu toch eigenlijk wel aan de slag en op korte termijn een eigen plekje e.d. Ik zou nu even tijdelijk iets kunnen zoeken om in ieder geval dat te bereiken en daarna verder te kijken. Ik zou daarmee wel een stuk minder flexibel zijn mocht ik op den duur wel iets vinden of ergens aan willen beginnen. Het mooiste zou zijn indien ik binnen een bedrijf al werkende naar zo'n soort functie kan groeien maar dan moet dat bedrijf net nu al werk voor mij hebben. Om terug te komen op de openingszin, wat zijn jullie ervaringen met deze situatie of heeft iemand wellicht andere tips?
quote:Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf morgen mogelijk
Alle werkenden en werkzoekenden in Nederland kunnen per 1 augustus kosteloos een ontwikkeladvies aanvragen bij een gekwalificeerd loopbaanadviseur. Daarmee krijgen mensen zicht op de mogelijkheden die er voor hen zijn op de huidige arbeidsmarkt. Is het nodig om je bij te scholen, liggen er voor jou kansen in een andere sector of zit je goed op je plek? Dat zijn vragen waar de loopbaanadviseur mee kan helpen. Mensen kunnen zich daardoor beter voorbereiden op een mogelijke overstap naar ander werk. Door de coronacrisis verandert de economie namelijk fors. Werk wordt vaker digitaal uitgevoerd, er komen nieuwe banen bij en tegelijkertijd zijn er banen die verdwijnen. Het kabinet wil mensen helpen om zich aan te passen aan die nieuwe realiteit.
In het ontwikkeladvies krijgen mensen zicht op de arbeidsmarktkansen die er in deze crisis voor hen zijn. Ook kunnen loopbaanadviseurs mensen ondersteunen bij het kiezen van de juiste (bij)scholing of tips geven bij het zoeken en solliciteren naar werk. Aan het einde van het traject krijgt de deelnemer een ontwikkelplan mee, waarin acties staan die iemand kan ondernemen om beter voorbereid te zijn op de toekomst. Iedereen tussen 18 jaar en de pensioengerechtigde leeftijd kan gebruikmaken van deze mogelijkheid. Naar verwachting zullen zo’n 20.000 mensen dat de komende maanden doen. Om mee te doen, hoeven deelnemers zich alleen aan te melden bij een loopbaanadviseur bij hen in de buurt. De loopbaanadviseur vraagt vervolgens subsidie aan en handelt de administratie verder af. Op www.hoewerktnederland.nl kunnen mensen meer informatie vinden.
Ik heb in 2018 geprobeerd om hetzelfde soort werk in een andere branche te gaan doen. Het lag heel erg aan het bedrijf zelf of ze er open voor stonden. Maar ik heb hun toen zelf gevraagd of ze mijn kennis toereikend vonden aangezien ik niet aan de slag wilde in een functie waar die kennis ook echt nodig is. Ze hebben me destijds afgewezen maar vonden het wel een moeilijke keuze en ze lieten dus ook erg lang op zich wachten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ben trouwens ook benaderd door een oud collega voor een baan bij haar in het bedrijf. Ze wilde me graag hebben, maar ik vind het niet een groot genoege stap omhoog om de overstap te maken denk ik.quote:Op maandag 10 augustus 2020 03:31 schreef dodoria het volgende:
Wordt er hier nog gesolliciteerd?
Ik heb vorige week een gesprek gehad. Ze hadden heel erg veel sollicitaties ontvangen, dus het was wel fijn dat ik uitgenodigd was. Toch een bevestiging dat ik iets goed heb gedaan in mijn brief en cv. Maar na het gsprek weet ik eigenlijk neit zeekr of ik de baan wel wil. Ik kreeg toch de indruk dat het niet helemaal is wat ik zoek. Ik wacht het toch nog maar even af voor nu. Als ik de baan niet krijg vind ik het prima, maar als ik wel een anbod krijg moet ik eerst eens even heel goed nadenken of ik dit wel wil...
Yes, gesolliciteerd op een freelance baan...quote:Op maandag 10 augustus 2020 03:31 schreef dodoria het volgende:
Ik heb vorige week een gesprek gehad. Ze hadden heel erg veel sollicitaties ontvangen, dus het was wel fijn dat ik uitgenodigd was. Toch een bevestiging dat ik iets goed heb gedaan in mijn brief en cv. Maar na het gsprek weet ik eigenlijk neit zeekr of ik de baan wel wil. Ik kreeg toch de indruk dat het niet helemaal is wat ik zoek. Ik wacht het toch nog maar even af voor nu. Als ik de baan niet krijg vind ik het prima, maar als ik wel een anbod krijg moet ik eerst eens even heel goed nadenken of ik dit wel wil...
Het staat hier op een laag pitje.quote:Op maandag 10 augustus 2020 03:31 schreef dodoria het volgende:
Er is te kort aan chauffeurs en leraren ?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:13 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Het staat hier op een laag pitje.
Ik kijk nu vooral via Indeed/tempo-team/randstad. Maar daar staan in mijn regio voornamelijk zorgvacatures online, die op alle 3 de sites staan. Schiet niet heel erg op.
Heb wel gesolliciteerd op een functie die niet direct aansluit op mijn achtergrond, maar waarbij ze alleen vroegen naar mbo-opleiding (zonder aan te geven welke) en in het bezit van rijbewijs. Nou, dat heb ik allebei, dus toch maar een briefje aan gewaagd.
Wat voor bedrijf wil je starten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:58 schreef K44S het volgende:
[..]
Er is te kort aan chauffeurs en leraren ?.
Vanuit mijn kant is er wel weer wat positiefs veranderd,
Nieuwe manager, meer uren bij één sportschool...
Toch ga ik in september om de tafel met een soort loopbaancoach die mij gaat helpen om m'n eigen bedrijf te starten.
To be continued
Personal trainer en mezelf laten inhuren voor groepslessen. En nog andere ideeën fitness gerelateerd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:04 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Wat voor bedrijf wil je starten?
Ik heb liever werkgevers die de onzin van motivatiebrieven doorhebben en dat dus niet eisen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:08 schreef SwitchSwatch het volgende:
Sturen jullie eigenlijk altijd een motivatie brief mee?
Vraag me af of een cv + korte profiel text niet genoeg is?
In mijn geval verdien ik met de reiskosten die ik momenteel per week maak, iéts meer dan mijn bruto loonquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:45 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En wat de topictitel betreft.
Wees goed voor jezelf en zoek een baan dichtbij.
20 uur per week weggooien voor niks is gewoon idioot!
Licht er aan welke hbo opleiding je hebt afgerond lijkt me. Met iets moeilijks zullen er elders meer deuren open gaan dan iets van sociale hulpverlening of hoe die vage nietszeggende studies heten.quote:Op maandag 7 september 2020 14:36 schreef PzKpfw het volgende:
Recentelijk heb ik mijn opleiding afgerond, echter bleek al gedurende de opleiding dat dit niet helemaal mijn ding zou zijn. Maar aangezien ik op dat moment al behoorlijk ver was heb ik toch maar doorgezet en het uiteindelijk afgerond. 'Als je je HBO papiertje maar hebt dan heb je straks genoeg mogelijkheden' werd vaak door anderen gezegd. Mede daarop vertrouwend ook in de overweging meegenomen om de opleiding af te ronden. Nu ik echt actief werkzoekende ben valt het eigenlijk wel tegen om iets in een (gedeeltelijk) ander werkveld te vinden door qua opleiding niet voldoende aan te sluiten. Ergens bekruipt me een beetje het gevoel dat ik misschien eerst maar op zoek moet naar een 'simpel' baantje of zijn er andere mogelijkheden om iets op niveau te doen zonder dat ik eerst een compleet andere opleiding moet gaan doen? Zijn er mensen die ervaring hebben met een soortgelijke ervaring/situatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |