abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194309393
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Issue hier was/is ook wie je dan "betaalt"... waar stopt zorg... is dat alleen de man/vrouw met de witte jas in het ziekenhuis of ook de schoonmaakster van de pedicure of mensen die zich uit de naad hebben gewerkt om die mensen te vervoeren, beschermen , te voeden en zelfs toe te juichen.

Deze oveweging was en is in alle slimme enthousiastme gemakshalve (en nog lang) niet uitgekristalliseerd.

Sws complete onzin om mensen omdat zij hun werk doen, vanwege omstandigheden iets extra te moeten geven. Iedereen heeft recht op een fatsoenlijk salaris dat passsend is. Dat dan een crisis wordt aangegrepen om met het emotionele mes op de keel meer pegels te kunnen sleuren, is juist reden om dan versneld afscheid te nemen van de uitbater.
Was het maar een fatsoenlijk salaris. Voor het geld ga je de zorg niet in. Groetjes een zorgmedewerker.
pi_194309589
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hamvraag wat is fatsoenlijk en hoe bepaal je dat ?
Het is makkelijk om met iets feel-me-good te komen, zonder met hoe dat dan te doen. De gedachte dat mensen worden onderbetaald is sws quatsch. Dat mensen elders meer verdienen prima, verkas en trek je kans.
Ik ben nooiit onder de indruk geweest van dat mensen elders meer kunnen verdienen, ik zeg dan wat doe je hier nog.

De personeelskosten in de zorg zijn nu ruwweg ¤40Miljard per jaar (bron: cbs).
Dat verhogen, wil je daar als werknemer wat "leuks van merken" met zeg 10/20% kost je dan structureel minimaal ¤5Miljard (= waarmee je over een jaar weer dezelfde vraag krijg "kan het niet wat meer" want ".. vulin..".
Dat is omgeslagen er premiebetaler, ¤350 waarvoor je als gebruiker (zo je dat - al - bent) vervolgens niet tast- of meetbaar terugkrijgt.
Ik ben het met je eens. De salarissen zijn redelijk. Er wordt veel over geklaagd, maar het is redelijk. Bovendien is het gewoon openbaar. Je kunt zien wat je gaat verdienen voordat je eraan begint.

In het onderwijs zie je trouwens dat er nog meer over de salarissen geklaagd wordt, terwijl die nog net wat hoger liggen. Als docent op een basisschool verdien je meer dan een verpleegkundige. En dan vergelijk je dus pabo met hbo-verpleegkunde.

quote:
Degene die vinden dat mensen in de zorg te weinig betaald krijgen kunnen maar het beste een extra donatie doen aan het Rode Kruis. Ben je ook verlost van dat schuldgevoel.
Het Rode Kruis is echter niet alleen voor de Nederlandse zorg. Dat is een brede internationale hulporganisatie.

quote:
Gemiddeld verdienen de mensen in de zorg een normaal salaris van rond de 2 ā 3 mille per maand. Hoge functies vaak stukken meer dan de lager betaalde werksloebers. Van mij mag iedereen alles verdienen waarbij je je wel moet realiseren dat het ergens door iemand van betaald moet worden en prijsstijgingen weer ten koste gaan van toegang tot het gebruik.
Zou het niet eerlijker zijn om de hoger betaalden iets minder hoog betaald te maken, en dan dat geld naar de 'werksloebers' over te maken? Zij staan direct met hun handen aan het bed, en lopen in deze crisis ook nog eens het risico om besmet te raken met corona.
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:00:07 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194309698
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja dat gaat hem niet worden.
Wet veiligheidsregio's geeft beethe aan wat er onder crises en rampen verstaan kan worden en wat dit betekent. Dat is vrij acuut allemaal.
En kan een reden zijn van een CAO en Arbeidstijdenwet af te wijken.
Dat ging wellicht nog op voor de 'eerste golf', al zie ik dat ook niet echt zo voor me, maar nu iig echt niet meer bij wat nog komen gaat op coronavlak.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 17:06:52 #54
138438 crew  Pizzakoppo
pi_194309793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

1000 euro :')
Gewoon iedereen die mee heeft geholpen een E63 AMG geven.
Het lijkt mij niet aannemelijk dat er veel marokkanen werkzaam zijn in die sector.
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:08:30 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194309821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet aannemelijk dat er veel marokkanen werkzaam zijn in die sector.
Klopt. Is doorgaans niet prestigieus genoeg tenzij je arts ofzo bent.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194309884
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet je Marokkaan zijn om Mercedes te kunnen rijden?
pindazakje
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 17:45:03 #57
138438 crew  Pizzakoppo
pi_194310320
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Haha wtf
pi_194318830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je ,mag ook politieagent of kamper zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')