abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2020 @ 14:30:36 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194279765
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Inderdaad met de extreem lage salarissen, kamertjes tegen hoofdprijzen en flexcontracten....
Lage salarissen, vastzittende woningmarkt, flex contracten heeft iedereen nu last van. Maar daar gaat het niet om. Het is toch wel jammer als mensen hun opa en oma bijvoorbeeld besmetten. Of dat wat er al open is aan horeca en dergelijke weer dicht moet. Solidair zijn met elkaar eigenlijk. En niet alleen studenten en jongeren houden zich niet aan de regels valt me op.

Maar ben bang dat als het zo doorgaat de boel weer op slot moet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:43:35 #27
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194279918
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan wordt het wellicht een lockdown weer en meer handhaven dat is ook een keuze natuurlijk die de jongeren dan mogen maken. En waarom zou ik zelf niet solidair zijn met jongeren?
Nou jijzelf weet ik niet, maar als maatschappij bieden we jongeren al een tijdje niet meer het beste perspectief. Als er dan een virus is waar jongeren niet zo'n last van hebben en we opeens solidair moeten zijn met zijn allen, dan kan ik mij zo indenken dat solidariteit er niet zo ingebakken zit.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Inderdaad met de extreem lage salarissen, kamertjes tegen hoofdprijzen en flexcontracten....
Precies.
pi_194279990
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:43 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nou jijzelf weet ik niet, maar als maatschappij bieden we jongeren al een tijdje niet meer het beste perspectief. Als er dan een virus is waar jongeren niet zo'n last van hebben en we opeens solidair moeten zijn met zijn allen, dan kan ik mij zo indenken dat solidariteit er niet zo ingebakken zit.
[..]

Precies.
Vooral woningen en werk zijn echt beroerd geregeld voor hun. Ik kan me niet bedenken wanneer het in vredestijd of opbouwing van het land zo beroerd geregeld was.
Zelf mijn ouders maken zich zorgen voor hun kleinkinderen en dat zegt wat als je ze kent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:56:32 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194280058
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:43 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

[..]

Precies.
Ligt ook wel een beetje aan de jongeren zelf. Als ze zuipen en feesten belangrijker vinden? Maar dat is een generalisatie.

Uiteindelijk als er weer beperkende maatregelen nodig zijn is iedereen weer min of meer de lul weer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194280432
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ligt ook wel een beetje aan de jongeren zelf. Als ze zuipen en feesten belangrijker vinden? Maar dat is een generalisatie.

Uiteindelijk als er weer beperkende maatregelen nodig zijn is iedereen weer min of meer de lul weer.
Dat gedrag was er vroeger ook en toen kregen ze wel eerder vaste contracten en flatjes tegen een normale prijs
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 27 juli 2020 @ 15:31:41 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194280448
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat gedrag was er vroeger ook en toen kregen ze wel eerder vaste contracten en flatjes tegen een normale prijs
Dit heeft verder niets te maken met een virus pandemie. Ik zou het jammer vinden als er een tweede golf komt en dergelijk is meer mijn insteek.
pi_194280467
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit heeft verder niets te maken met een virus pandemie. Ik zou het jammer vinden als er een tweede golf komt en dergelijk is meer mijn insteek.
Wel met solidariteit die ze alleen maar moeten geven aan de maatschappij en terug worden ze uitgebuit.
pi_194280573
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:27 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Liever niet meelopen, staan ze in de weg. Maar een livestream/docu achtig iets zou wsl wel indruk maken. Niet alleen op jongeren maar ook de mondkapjesontkenners.
Al zijn de meesten dat na een dag natuurlijk alweer vergeten
Voordeel van mee lopen, is dat ze het ook werkelijk voelen. Anders is het gewoon een netflix serie.
  maandag 27 juli 2020 @ 15:46:56 #34
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194280649
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat jongeren en studenten wat solidair moeten zijn met de rest. En moeten denken vervelend maar even niet feesten dit jaar. Hebben ze ook meer tijd om te studeren en te leren enz.
Dit dus. Maar dat soort basisfatsoen is kennelijk nogal lastig voor de gemiddelde twintiger. En dan nog studenten ook, die zou je toch slimmer verwachten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 27 juli 2020 @ 15:48:12 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_194280670
Erasmus, dat zijn natuurlijk al die economie lullos die economie belangrijker vinden dan een lockdown.
Niet dat ik het niet snap, als je in Rotterdam studeert heb je nou eenmaal maar een heel klein groepje hoogopgeleiden waar je een sociaal leven mee op kunt bouwen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 juli 2020 @ 15:48:44 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194280678
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit dus. Maar dat soort basisfatsoen is kennelijk nogal lastig voor de gemiddelde twintiger. En dan nog studenten ook, die zou je toch slimmer verwachten.
Als ik denk aan arbeid, studiefinanciering, onderwijs starters op de woningmarkt dan komen jongeren er inderdaad maar bekaaid van af. Maar dat was in mijn tijd helaas niet anders.
pi_194281620
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als ik denk aan arbeid, studiefinanciering, onderwijs starters op de woningmarkt dan komen jongeren er inderdaad maar bekaaid van af. Maar dat was in mijn tijd helaas niet anders.
Maar was het toen erger, minder erg of hetzelfde als nu?
pi_194283083
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij? Ik ben 43 en vond het vroeger toch stukken beter.
pi_194283174
quote:
Het verloop van het virus is bij jonge mensen milder, maar zij kunnen ook hun opa of oma, of een andere oudere die wel ernstig ziek wordt, aansteken

,,Wat de studenten door moeten hebben, is dat iedereen een steentje moet bijdragen. Het kan niet zo zijn dat de ene groep zich wel aan de regels houdt en de andere niet’’, zegt een woordvoerder van de GGD. ,,Ja, het verloop van het virus is bij jonge mensen milder, maar zij kunnen ook hun opa of oma, of een andere oudere die wel ernstig ziek wordt, aansteken.’’ Dat zei ook burgemeester Ahmed Aboutaleb eerder, die zag dat vooral onder jongeren het naleven van de coronaregels verslapt. ,,Sommige jongeren denken te makkelijk dat zij niet geraakt worden door het virus, maar zij kunnen het wel overdragen aan hun ouders of aan hun opa en oma.
Gewoon drie keer hetzelfde zeggen in twee alinea's. Zo krijg je wel een artikel vol :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194293323
Met corona besmette studenten volgen studie geneeskunde

Een deel van de Rotterdamse studenten, die positief is getest op het coronavirus, studeert op de medische faculteit van de Erasmus Universiteit (EUR). Dat heeft het Erasmus MC aan Rijnmond bevestigd.

Om hoeveel studenten het precies gaat, is niet bekend. De besmettingen zouden onder meer hebben plaatsgevonden rond een beachvolleybaltoernooi van de medische faculteitsvereniging. De GGD kan dat niet bevestigen en is nog bezig met brononderzoek.

In een mail aan haar leden adviseert de medische faculteitsvereniging om iedereen die aan het beachvolleybaltoernooi heeft meegedaan om in quarantaine te gaan, ook als ze geen klachten hebben. Dat schrijft Erasmus Magazine.

Maandag heeft het bestuur van de EUR een brief aan alle studenten gestuurd. Daarin werd gesteld dat meerdere studenten positief waren getest op het coronavirus. Daarbij liet de Universiteit weten dat het 'vooral ging om studenten van de Erasmus Universiteit'.

In de brief roept de universiteit alle studenten om zich vooral te houden aan de regels van het RIVM.

Aboutaleb heeft de studentenverenigingen op het matje geroepen om te praten over het toenemende aantal besmettingen in studentenkringen. Dat gesprek vindt dinsdagmiddag plaats.

Bron: RTV Rijnmond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')