Ik denk dat er liefhebbers zijn zoals jij die dit overwegen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hst kost momenteel volgens mij nov geen 100 euro. Denk je echt dat er niet redelijk wat mensen even een weekendje parijs gaan doen met een theatertje en een concertje? Is makkelijk hoor. En het kan percentueel een klein aantal zijn - als 20.000 mensen het doen voor gemiddeld 250 euro per persoon is dat 5 miljoen euro, rechtstreeks getrokken uit een sector die al naar de knoppen gaat en waar de overheid gisteren weer steun voor heeft aangekondigt omdat ze hem willen behouden. Dat is een soort nederlandse kapitaalinjectie in de franse cultuursector- niet iets waar onze overheid denk ik van gaat jodelen.
Ik bedoel, een paar honderd nederlanders (800 ongeveer waren het er geloof ik) waren bereid naar servie te vliegen toen exit festival nog zou doorgaan, met code oranje daar. Genoeg dat een reisbureau goede zaken deed met een speciaal arrangement.
Wat denk je dan dat er gebeurt als een land wat veel sneller en goedkoper te bereiken is en al veel populairder is dit landelijk invoert ipv voor één festival en daarbij oproept om aub te komen?
En oh ja, de eerdere adviezen van de overheid zijn tegenwoordig regels;quote:De crisis in het nacht- en clubleven is compleet nu het kabinet heeft besloten dat discotheken en nachtclubs voorlopig gesloten blijven. ‘Er is geen perspectief meer’, zegt de Utrechtse clubeigenaar Jorn Lukaszczyk. ‘En dat is desastreus.’ Het besluit werd dinsdagavond bekendgemaakt tijdens de persconferentie van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge.
De deuren van clubs en discotheken zouden dinsdag worden heropend, was het oorspronkelijke plan, maar dat is van de baan omdat de overheid het besmettingsgevaar op nachtelijke dansfeesten te groot vindt. Een nieuwe, al dan niet gefaseerde of streng gereguleerde openstelling is niet in het vooruitzicht gesteld.
‘Het vooruitzicht is nu dat er geen vooruitzicht meer is’, zegt Lukaszczyk, eigenaar van de Utrechtse club Basis en initiatiefnemer van de actiegroep voor de clubsector Nachtbelang. ‘De moedeloosheid slaat toe. Juist omdat we ons niet kunnen richten op een nieuwe datum. Als dit nog lang duurt, wordt een hele sector weggevaagd.’
Met Nachtbelang probeerde Lukaszczyk de afgelopen maanden in gesprek te komen met de overheid en te schetsen hoe clubs wel degelijk veilig zouden kunnen heropenen. Nachtbelang had een protocol opgesteld waarmee clubs zonder risico op besmetting feesten konden organiseren, met goede ventilatie, eventuele leeftijdsgrenzen en voldoende afstand, maar met die voorstellen werd niets gedaan.
Wel werd Nachtbelang uitgenodigd voor een gesprek, afgelopen maandag. ‘Dat was heel belangrijk voor ons en een lichtpuntje’, zegt Lukaszczyk. ‘We hopen de komende tijd verder te praten, bijvoorbeeld over tóch een nieuwe openstelling op 1 oktober. Want dat kan gewoon.’ De bij Nachtbelang aangesloten clubeigenaren willen de overheid bovendien waarschuwen voor de gevolgen van een nog langere drooglegging van het nachtleven.
Illegale feesten
‘Als het uitgaansleven straks helemaal is ingestort, gaat het de illegaliteit in. Dat gebeurt nu al, met alle ellende van dien.’ Volgens Lukaszczyk staan tientallen clubs op omvallen. ‘Het wachten is op nieuwe en stevige steunmaatregelen. Als die niet komen, volgt een slachting.’
Ook bij de bespelers van clubs en discotheken is de nood hoog. Veel dj’s zitten al maanden zonder werk en ook zij zien geen perspectief op betere tijden. ‘Er staan nauwelijks tot geen boekingen meer op de agenda’, zegt de Utrechtse dj Paul Nederveen, alias St. Paul. ‘Het is heel frustrerend. Ik was gevraagd voor een nieuwe dansavond in de Tilburgse club De Smederij, maar die is inmiddels ook afgeblazen.’
Volgens Nederveen maken veel dj’s zich grote zorgen over de toekomst. ‘Ook bij mij drogen de reserves op. Ik ben het geld aan het opmaken dat ik voor mijn pensioen had klaargezet. Het klinkt misschien dramatisch, maar ik heb voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik moet zien te overwinteren.’
De steunmaatregelen voor zelfstandig ondernemers, dus ook dj’s, zijn vanaf 1 juni strenger geworden, omdat ook wordt gekeken naar het inkomen van partners. Nederveen: ‘Ik heb al gehoord van collega’s die pakketbezorger zijn geworden. Dit is natuurlijk een enorme aderlating voor de hele dancecultuur.’
https://www.volkskrant.nl(...)ten-blijven~b9e4ce3e
Maar het hoeft dus niet massaal. Stel het is 1%. Dan zijn het 160.000 mensen. Keer 250 euro (en dat is erg laag geschat, meesten zullen flink gebruik maken van zon speciaal ervoor uitgetrokken vakantieweekend van de 1.5m) is dat al 40 miljoen euro.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat er liefhebbers zijn zoals jij die dit overwegen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen.
Maar zoals ik de NLer ken, gaat men niet massaal naar theaters in Fra.
We klagen liever.
Misschien als ze er ondertiteling bijdoen. En gratis croissantjes.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:12 schreef capricia het volgende:
160.000 NLers die een theater in Fra gaan bezoeken?
Lijkt me heel sterk.
Maar goed. We gaan het zien.
Ik denk dat het wishfull thinking is.
Oh god ja.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien als ze er ondertiteling bijdoen. En gratis croissantjes.
Maar het hoeft dus niet massaal. Stel het is 1%. Dan zijn het 160.000 mensen. Keer 250 euro (en dat is erg laag geschat, meesten zullen flink gebruik maken van zon speciaal ervoor uitgetrokken vakantieweekend van de 1.5m) is dat al 40 miljoen euro.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat er liefhebbers zijn zoals jij die dit overwegen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen.
Maar zoals ik de NLer ken, gaat men niet massaal naar theaters in Fra.
We klagen liever.
Niet alleen een theater he. Het gaat om alle events tot 5000 man.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:12 schreef capricia het volgende:
160.000 NLers die een theater in Fra gaan bezoeken?
Lijkt me heel sterk.
Maar goed. We gaan het zien.
Ik denk dat het wishfull thinking is.
Sowieso, men klaagt al wanneer ze 150 km moeten rijden, laat staan op een neer naar Frankrijk te moeten gaan.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:20 schreef capricia het volgende:
Parijs is oranje.
Zet het voorlopig nog even uit je hoofd.
Door nederland? Dat betekent nietsz de Thalys gaat gewoon zonder beperkingen, als die manga sci-fi con doorgaat daar ga ik er heen hoor en geen vrijblijvende tot niets verplichtende RGB waarde gaat mij (of veel anderen vermoed ik zo) daarbij tegenhouden. 😂quote:Op woensdag 2 september 2020 10:20 schreef capricia het volgende:
Parijs is oranje.
Zet het voorlopig nog even uit je hoofd.
Eigenlijk is het een valse voorstelling van zaken, want ze moeten helemaal niet dichtblijven. Als ze tafels neerzetten en zorgen dat de gasten erbij blijven zitten dan kunnen ze gewoon open.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:02 schreef YuckFou het volgende:
"Clubeigenaren en dj’s zien geen perspectief meer nu discotheken en nachtclubs dicht moeten blijven"
[..]
En oh ja, de eerdere adviezen van de overheid zijn tegenwoordig regels;
https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-leven
Nou ja, hoe wil jij het aanpakken dan? Het afschaffen van de anderhalvemetersamenleving is nog niet aan de orde en een bedrijfstak die zijn geld verdient met zoveel mogelijk mensen op een vierkante meter metselen kan dan gewoon niet vooruit. Een goede ondernemer zal, al dan niet tijdelijk, een plan maken om op een andere manier geld te verdienen. En het personeel doet er verstandig aan om gebruik te maken van de omscholingsbudgetten.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:27 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja het is heel vervelend, dus aan de NWO en WZOZ Covid infuus of god weet hoe die steun heet, maar uitzichtloos, , ja tot 1 juni volgend jaar in grote stappen afbouwend vanaf 1 januari, waarbij niet 20 maar 30% omzet verlies aangetoond moet worden, tja, wat dacht je van 100% sinds maart, dan helpt steun niet, dan is 70% van het loon niet genoeg, dan zeg je, sluit U de tent maar meneer.
Dat is niet vervelend, dat is gedwongen sluiten en kapotmaken, hoe zeer ik met je eens ben dat je niet gewoon de deur open kan gooien, zo kort door de bocht alleen maar nee zeggen is killing voor de discussie erover
[..]
Op basis van telefoongegevens is het niet heel moeilijk om grote groepen mensen buiten bewoond gebied op te sporen. Verder met je eens over de voetbalstadions, die kunnen ook echt niet. Daarnaast is een voetbalwedstrijd ook nog eens prima op tv in beeld te brengen.quote:Hoe wil je t aanpakken? dat gaat bijna niet, die worden een uur of 1 á 2 van te oren via social media rondgebeld en dan is er "ergens" ineens een feestje, is de politie snel dan kunnen ze wat boxen in beslag nemen en wellicht een cd speler, maar vaak genoeg is de boel al weg voor e goed en wel t bos in komen...
Maar onder toezicht in een hard geventileerde club, nee dat kan echt niet, ik hoop dat de voetbal stadions ook tot midden volgend jaar leeg blijven, want daar zit ook een meute veel te dicht op elkaar
Dat is wel heel moeilijk, want illegaal, omdat we hier allemaal niet Chinees beleid willen (ik zou het prima vinden, daar is die tyfus 1,5m immers niet nodig en dit geen probleem omdat de clubs gewoon met 100% capaciteit open zijn doordat ze daadwerkelijk daadkrachtig het virus eruit konden werken, maar okay...) waarbij we de hele tijd gevolgd worden. Dan breekt ook echt de pleurus uit, als de overheid dat zou willen, maar daarnaast komt het gewoon nooit, maar dan ook echt letterlijk helemaal NOOIT, door de tweede kamer.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou ja, hoe wil jij het aanpakken dan? Het afschaffen van de anderhalvemetersamenleving is nog niet aan de orde en een bedrijfstak die zijn geld verdient met zoveel mogelijk mensen op een vierkante meter metselen kan dan gewoon niet vooruit. Een goede ondernemer zal, al dan niet tijdelijk, een plan maken om op een andere manier geld te verdienen. En het personeel doet er verstandig aan om gebruik te maken van de omscholingsbudgetten.
[..]
Op basis van telefoongegevens is het niet heel moeilijk om grote groepen mensen buiten bewoond gebied op te sporen. Verder met je eens over de voetbalstadions, die kunnen ook echt niet. Daarnaast is een voetbalwedstrijd ook nog eens prima op tv in beeld te brengen.
Het gaat om geanonimiseerde gegevens, die zijn nu ook al legaal bruikbaar voor allerlei dingen. Als je ziet dat er ergens in een bosgebied 200 mensen bij elkaar zijn, dan rijd je erheen en slinger je iedereen op de bon. Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om uit de telefoongegevens te gaan halen wie wanneer op welke plek was - al is dat in enkele specifieke situaties ook nog wel mogelijk volgens mij.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is wel heel moeilijk, want illegaal, omdat we hier allemaal niet Chinees beleid willen (ik zou het prima vinden, daar is die tyfus 1,5m immers niet nodig en dit geen probleem omdat de clubs gewoon met 100% capaciteit open zijn doordat ze daadwerkelijk daadkrachtig het virus eruit konden werken, maar okay...) waarbij we de hele tijd gevolgd worden. Dan breekt ook echt de pleurus uit, als de overheid dat zou willen, maar daarnaast komt het gewoon nooit, maar dan ook echt letterlijk helemaal NOOIT, door de tweede kamer.
Dus nee, dat kan niet.
En het feest daarna zet iedereen even z'n locatie gegevens uit. Succes.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gaat om geanonimiseerde gegevens, die zijn nu ook al legaal bruikbaar voor allerlei dingen. Als je ziet dat er ergens in een bosgebied 200 mensen bij elkaar zijn, dan rijd je erheen en slinger je iedereen op de bon. Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om uit de telefoongegevens te gaan halen wie wanneer op welke plek was - al is dat in enkele specifieke situaties ook nog wel mogelijk volgens mij.
Met 60% van het loon doorbetaald, tot juli volgnd jaar, wanneer het kabinet verwacht de 1,5m eraf te kunnen halen, en gesprekken met het ministerie die de branche zelf "positief en het ministerie is zeer welwillend" noemde, en Rutte die ze gisteren "essentieel voor nederland en we hopen dat ze al voor vaccin open kunnen", + meer dan 400 miljoen euro steun opniuew voor de cultuursector, denk jij dat ze het nog 9 a 10 maanden uithouden?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:12 schreef TDS0198 het volgende:
De nachtclubs en discotheken gaan op deze manier helemaal niet meer open. Velen zullen het niet overleven en failliet gaan. Ik denk ook dat uitgaan zoals we het kennen en altijd gedaan hebben nooit meer op die manier terug zal komen, helaas....
Dat is natuurlijk niet het idee van een dansgelegenheid toch?quote:Op woensdag 2 september 2020 15:24 schreef hooibaal het volgende:
Eigenlijk is het een valse voorstelling van zaken, want ze moeten helemaal niet dichtblijven. Als ze tafels neerzetten en zorgen dat de gasten erbij blijven zitten dan kunnen ze gewoon open.
Ik vind alleen het woord "anderhalvemetersamenleving" een gotspe, het gaat er vanuit dat we semi-permanent hier in blijven terwijl ik toch hoop dat zodra het kan we terugkeren naar een normale samenleving waarin menselijk contact, samenzijn en aanraken gewoon mogelijk is.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:27 schreef hooibaal het volgende:
Nou ja, hoe wil jij het aanpakken dan? Het afschaffen van de anderhalvemetersamenleving is nog niet aan de orde en een bedrijfstak die zijn geld verdient met zoveel mogelijk mensen op een vierkante meter metselen kan dan gewoon niet vooruit. Een goede ondernemer zal, al dan niet tijdelijk, een plan maken om op een andere manier geld te verdienen. En het personeel doet er verstandig aan om gebruik te maken van de omscholingsbudgetten.
Nou, het voetbal gaat uiteraard weer gewoon van start, want je kan toch niet volkssport nummer 1 te lang stilleggen, denk je eens in, en guess what;quote:Op woensdag 2 september 2020 15:27 schreef hooibaal het volgende:
Op basis van telefoongegevens is het niet heel moeilijk om grote groepen mensen buiten bewoond gebied op te sporen. Verder met je eens over de voetbalstadions, die kunnen ook echt niet. Daarnaast is een voetbalwedstrijd ook nog eens prima op tv in beeld te brengen.
Reken maar dat ze stadions maximaal vol gaan duwen zo lang er geen restrictie wordt opgelegd, want in het Nederlands betaald voetbal wordt vooral geld verdient aan de bezoeker, veel meer dan in het buitenland zo hoorde ik een KNVB bobo maanden terug al zeggen.quote:In buitenruimtes waar geen continue doorstroming van mensen is, geldt er geen maximum aantal mensen dat bij elkaar mag komen zolang er gewerkt kan worden met reservering, een gezondheidscheck en een vaste zitplaats.
Er geldt een maximum van 250 personen in situaties waar geen reservering en gezondheidscheck plaatsvinden of waar geen vaste zitplaats is, zoals bij toeschouwers langs de lijn.
You thought wrong;quote:Op woensdag 2 september 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
Maar een popconcertzaal? Moet toch mogelijk zijn 9 maanden nog te overleven met 25% van de bezoekers, wat streaming, wat duurdere drankjes, en door overheid 60% van je loonkosten betaald + de meer dan 400 miljoen steun voor de cultuursector die gister werd aangekondigd weer door de overheid? Kom toch op.
En gezien het feit dat Rutte "clubs en discotheken zijn essentieel voor het nederlandse leven en het is verschrikkelijk dat ze nu dicht moeten blijven nog even" noemde neem ik aan dat de steun ook daarvoor geld.
Niemand beweert met die anderhalvemetersamenleving dat het eeuwig duurt, vanaf het begin al niet, en omdat die kritiek klonk is die term al maanden niet meer genoemd in perscos, het enige overheidsdocument wat ik er nog over kan vinden van de afgelopen maanden was de brief aan het kabinet van gisteren met een overzicht/statusupdate waarin het woord een keer voorkwam, als, en ik quote: "... de anderhalvemetersamenleving zal nooit normaal worden...". Dat was de enige vermelding eraan in de hele brief.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef YuckFou het volgende:
Ik vind alleen het woord "anderhalvemetersamenleving" een gotspe, het gaat er vanuit dat we semi-permanent hier in blijven terwijl ik toch hoop dat zodra het kan we terugkeren naar een normale samenleving waarin menselijk contact, samenzijn en aanraken gewoon mogelijk is.
Maar in jou visie moet je dus maar accepteren dat je stopt met je bedrijf, wat anders gaat doen en de mensen die bij je werken iets volledig anders gaan doen omdat de overheid vindt dat je niet open kan, best wel de wereld op z'n kop.
Want diezelfde overheid weigert naar opgestelde protocollen te kijken, hekelt illegale feesten die ze hiermee zelf in de hand werkt en ziet niet in dat met het "veilig" maken van de samenleving een hoogst onveilig nieuw fenomeen is gecreëerd, wat langzaam behoorlijk uit de hand aan het lopen is....
[..]
Okay, maar een deel van die sectoren (mode? Ontwerp? Game uitgevers? (!!!) Architecten? (!) etc) doen het toch ook helemaal niet slecht nu? Sterker nog, sommigen daarvan draaien waarschijnlijk vijfdubbele overuren.quote:-- te veel tekst --
Weet je, ergens doe je me denken aan een 5 jarige in z'n waarom fase, en dat is vermoeiend, hou t op je comicon gatherings, grouphug je vrienden en t is verder wel goed zo, je begrijpt de strekking van de post niet, van de 300 miljoen gaat er uiteindelijk 11 ofzo naar vrije productenten in de media in de vorm van een lening, een fooi dus voor een van de belangrijkste creatieve sectoren van ons land, en reken maar dat onze politici weer staan te shinen naast een Armin of andere DJ als ze die voor electoraal gewin kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:00 schreef eragon2890 het volgende:
Okay, maar een deel van die sectoren (mode? Ontwerp? Game uitgevers? (!!!) Architecten? (!) etc) doen het toch ook helemaal niet slecht nu? Sterker nog, sommigen daarvan draaien waarschijnlijk vijfdubbele overuren.
En als straks de 1,5m ergens volgend jaar weer afgeschaft is, wel, als er wat failliet gaat, de vraag is dan gigantisch want we mogen weer, dan komt er toch in no time nieuw voor in de plaats? Zou dit niet juist MINDER eenheidsworst opleveren? En die pakketbezorger kan dan toch terugkomen, is toch niet in de komende 7 tot 12 maanden die die 1,5m probably nog duurt ineens al z'n skills en kennis verloren dat die niet snel terug kan schakelen?
Uiteraard zullen er genoeg bedrijven zijn die garen zullen spinnen tijdens de pandemie. Voor de kunst en cultuur sector dreigt echter wel een donkere wolk. Nou wordt dat wereldje in Nederland toch nogal beïnvloed door het snelle en makkelijke geld en authenticiteit is er welhaast al niet meer bij.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:00 schreef eragon2890 het volgende:
Okay, maar een deel van die sectoren (mode? Ontwerp? Game uitgevers? (!!!) Architecten? (!) etc) doen het toch ook helemaal niet slecht nu? Sterker nog, sommigen daarvan draaien waarschijnlijk vijfdubbele overuren.
En als straks de 1,5m ergens volgend jaar weer afgeschaft is, wel, als er wat failliet gaat, de vraag is dan gigantisch want we mogen weer, dan komt er toch in no time nieuw voor in de plaats? Zou dit niet juist MINDER eenheidsworst opleveren? En die pakketbezorger kan dan toch terugkomen, is toch niet in de komende 7 tot 12 maanden die die 1,5m probably nog duurt ineens al z'n skills en kennis verloren dat die niet snel terug kan schakelen?
Geldt dat dan alleen voor sport? Want anders zouden de lokale buitenfestivalletjes met een maximum van 250 tickets per dag ook weer gewoon op kunnen starten.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef YuckFou het volgende:
In buitenruimtes waar geen continue doorstroming van mensen is, geldt er geen maximum aantal mensen dat bij elkaar mag komen zolang er gewerkt kan worden met reservering, een gezondheidscheck en een vaste zitplaats.
Er geldt een maximum van 250 personen in situaties waar geen reservering en gezondheidscheck plaatsvinden of waar geen vaste zitplaats is, zoals bij toeschouwers langs de lijn.
Of lokale evenementen, zoals braderieën en dorpskermissen, door kunnen gaan is aan de gemeente die de vergunning af moet geven.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geldt dat dan alleen voor sport? Want anders zouden de lokale buitenfestivalletjes met een maximum van 250 tickets per dag ook weer gewoon op kunnen starten.
Tuurlijk is het geen Lowlands, maar het lokale dorpscultuur-feestje georganiseerd door de kroeg tegenover de kerk zou daar prima in passen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |