abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194840735
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hst kost momenteel volgens mij nov geen 100 euro. Denk je echt dat er niet redelijk wat mensen even een weekendje parijs gaan doen met een theatertje en een concertje? Is makkelijk hoor. En het kan percentueel een klein aantal zijn - als 20.000 mensen het doen voor gemiddeld 250 euro per persoon is dat 5 miljoen euro, rechtstreeks getrokken uit een sector die al naar de knoppen gaat en waar de overheid gisteren weer steun voor heeft aangekondigt omdat ze hem willen behouden. Dat is een soort nederlandse kapitaalinjectie in de franse cultuursector- niet iets waar onze overheid denk ik van gaat jodelen.

Ik bedoel, een paar honderd nederlanders (800 ongeveer waren het er geloof ik) waren bereid naar servie te vliegen toen exit festival nog zou doorgaan, met code oranje daar. Genoeg dat een reisbureau goede zaken deed met een speciaal arrangement.

Wat denk je dan dat er gebeurt als een land wat veel sneller en goedkoper te bereiken is en al veel populairder is dit landelijk invoert ipv voor één festival en daarbij oproept om aub te komen?
Ik denk dat er liefhebbers zijn zoals jij die dit overwegen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen.
Maar zoals ik de NLer ken, gaat men niet massaal naar theaters in Fra.
We klagen liever. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 10:02:46 #227
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194840839
"Clubeigenaren en dj’s zien geen perspectief meer nu discotheken en nachtclubs dicht moeten blijven"
quote:
De crisis in het nacht- en clubleven is compleet nu het kabinet heeft besloten dat discotheken en nachtclubs voorlopig gesloten blijven. ‘Er is geen perspectief meer’, zegt de Utrechtse clubeigenaar Jorn Lukaszczyk. ‘En dat is desastreus.’ Het besluit werd dinsdagavond bekendgemaakt tijdens de persconferentie van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge.

De deuren van clubs en discotheken zouden dinsdag worden heropend, was het oorspronkelijke plan, maar dat is van de baan omdat de overheid het besmettingsgevaar op nachtelijke dansfeesten te groot vindt. Een nieuwe, al dan niet gefaseerde of streng gereguleerde openstelling is niet in het vooruitzicht gesteld.

‘Het vooruitzicht is nu dat er geen vooruitzicht meer is’, zegt Lukaszczyk, eigenaar van de Utrechtse club Basis en initiatiefnemer van de actiegroep voor de clubsector Nachtbelang. ‘De moedeloosheid slaat toe. Juist omdat we ons niet kunnen richten op een nieuwe datum. Als dit nog lang duurt, wordt een hele sector weggevaagd.’

Met Nachtbelang probeerde Lukaszczyk de afgelopen maanden in gesprek te komen met de overheid en te schetsen hoe clubs wel degelijk veilig zouden kunnen heropenen. Nachtbelang had een protocol opgesteld waarmee clubs zonder risico op besmetting feesten konden organiseren, met goede ventilatie, eventuele leeftijdsgrenzen en voldoende afstand, maar met die voorstellen werd niets gedaan.

Wel werd Nachtbelang uitgenodigd voor een gesprek, afgelopen maandag. ‘Dat was heel belangrijk voor ons en een lichtpuntje’, zegt Lukaszczyk. ‘We hopen de komende tijd verder te praten, bijvoorbeeld over tóch een nieuwe openstelling op 1 oktober. Want dat kan gewoon.’ De bij Nachtbelang aangesloten clubeigenaren willen de overheid bovendien waarschuwen voor de gevolgen van een nog langere drooglegging van het nachtleven.
Illegale feesten

‘Als het uitgaansleven straks helemaal is ingestort, gaat het de illegaliteit in. Dat gebeurt nu al, met alle ellende van dien.’ Volgens Lukaszczyk staan tientallen clubs op omvallen. ‘Het wachten is op nieuwe en stevige steunmaatregelen. Als die niet komen, volgt een slachting.’

Ook bij de bespelers van clubs en discotheken is de nood hoog. Veel dj’s zitten al maanden zonder werk en ook zij zien geen perspectief op betere tijden. ‘Er staan nauwelijks tot geen boekingen meer op de agenda’, zegt de Utrechtse dj Paul Nederveen, alias St. Paul. ‘Het is heel frustrerend. Ik was gevraagd voor een nieuwe dansavond in de Tilburgse club De Smederij, maar die is inmiddels ook afgeblazen.’

Volgens Nederveen maken veel dj’s zich grote zorgen over de toekomst. ‘Ook bij mij drogen de reserves op. Ik ben het geld aan het opmaken dat ik voor mijn pensioen had klaargezet. Het klinkt misschien dramatisch, maar ik heb voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik moet zien te overwinteren.’

De steunmaatregelen voor zelfstandig ondernemers, dus ook dj’s, zijn vanaf 1 juni strenger geworden, omdat ook wordt gekeken naar het inkomen van partners. Nederveen: ‘Ik heb al gehoord van collega’s die pakketbezorger zijn geworden. Dit is natuurlijk een enorme aderlating voor de hele dancecultuur.’

https://www.volkskrant.nl(...)ten-blijven~b9e4ce3e
En oh ja, de eerdere adviezen van de overheid zijn tegenwoordig regels;
https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-leven
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_194840881
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat er liefhebbers zijn zoals jij die dit overwegen. En er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen.
Maar het hoeft dus niet massaal. Stel het is 1%. Dan zijn het 160.000 mensen. Keer 250 euro (en dat is erg laag geschat, meesten zullen flink gebruik maken van zon speciaal ervoor uitgetrokken vakantieweekend van de 1.5m) is dat al 40 miljoen euro.

Dat is meer dan 10% van het cultuursteunpakket wat werd aangekondigd.

En hoe langer het verschil in regels duurt, hoe structureler het wordt. Plus dat dit natuurlijk betekent dat de franse theaters, concertzalen etc géén kaalslag te wachten staat, als in de andere landen zeg een derde tot de helft failliet is als over een jaar alle restricties hier worden opgeheven met een vaccin, is Frankrijk/parijs nog vele jaren de culturele hoofdstad van europa. Dus ook als alles weer normaal is ook qua toerisme etc.

Frankrijk speelt dit slim, ze doen dit echt niet alleen voor die arme lichtjongen die anders zijn baan kwijd is.

Feit blijft dat de druk op kabinet om hier ook iets te doen natuurlijk toeneemt, afas live vond het kut om maar een 8sye ofzo te mogen ontvabgen maar goed geld voor iedereen. Als het bij hunnie wel mag, is dat weg.

En dan nog iets:de aanbod kant. Als ik een bandje zou hebben wat in geldshit zit afgelopen maanden, waarom zou ik dan in afas live gaan spelen nu? Dan ga ik wel naar parijs! Zelfde voor theatergroup, musicalproductie etc.

Zo'n groot verschil wordt gewoon vrij snel onhoudbaar. Frankrijk forceert nu eigenlijk de hand van de landen om zich heen (vive la France 🇫🇷!).

Vooral als de corona situatie in Frankrijk hierdoor niet verder afgleid. Dan is het helemaal done met draagvlak, want dan heeft het klootjesvolk en de klootjesondernemer "bewijs" dat "het kan dus gewoon".

Dank Frankrijk. I love France 🇫🇷
#WeesGeenWhales
pi_194840959
160.000 NLers die een theater in Fra gaan bezoeken?
Lijkt me heel sterk.

Maar goed. We gaan het zien.
Ik denk dat het wishfull thinking is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 10:13:11 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194840978
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:12 schreef capricia het volgende:
Lijkt me heel sterk.

Misschien als ze er ondertiteling bijdoen. En gratis croissantjes.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194841007
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien als ze er ondertiteling bijdoen. En gratis croissantjes.
Oh god ja.
Die Franse bioscopen. Waar je goed op moet letten of de film wel origineel in het Engels is. :D

Terwijl je hier ook gewoon naar de bios en het theater kunt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194841073
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar het hoeft dus niet massaal. Stel het is 1%. Dan zijn het 160.000 mensen. Keer 250 euro (en dat is erg laag geschat, meesten zullen flink gebruik maken van zon speciaal ervoor uitgetrokken vakantieweekend van de 1.5m) is dat al 40 miljoen euro.

Dat is meer dan 10% van het cultuursteunpakket wat werd aangekondigd.

En hoe langer het verschil in regels duurt, hoe structureler het wordt. Plus dat dit natuurlijk betekent dat de franse theaters, concertzalen etc géén kaalslag te wachten staat, als in de andere landen zeg een derde tot de helft failliet is als over een jaar alle restricties hier worden opgeheven met een vaccin, is Frankrijk/parijs nog vele jaren de culturele hoofdstad van europa. Dus ook als alles weer normaal is ook qua toerisme etc.

Frankrijk speelt dit slim, ze doen dit echt niet alleen voor die arme lichtjongen die anders zijn baan kwijd is.

Feit blijft dat de druk op kabinet om hier ook iets te doen natuurlijk toeneemt, afas live vond het kut om maar een 8sye ofzo te mogen ontvabgen maar goed geld voor iedereen. Als het bij hunnie wel mag, is dat weg.

En dan nog iets:de aanbod kant. Als ik een bandje zou hebben wat in geldshit zit afgelopen maanden, waarom zou ik dan in afas live gaan spelen nu? Dan ga ik wel naar parijs! Zelfde voor theatergroup, musicalproductie etc.

Zo'n groot verschil wordt gewoon vrij snel onhoudbaar. Frankrijk forceert nu eigenlijk de hand van de landen om zich heen (vive la France 🇫🇷!).

Vooral als de corona situatie in Frankrijk hierdoor niet verder afgleid. Dan is het helemaal done met draagvlak, want dan heeft het klootjesvolk en de klootjesondernemer "bewijs" dat "het kan dus gewoon".

Dank Frankrijk. I love France 🇫🇷
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:12 schreef capricia het volgende:
Lijkt me heel sterk.

Niet alleen een theater he. Het gaat om alle events tot 5000 man.

Dus ook concerten, feesten (neem ik tenminste aan), beurzen, conventies, festivals tot 5000 man, gewoon alles wat een evenement of cultuur is.

En tel daar dus bij op dat als dat de enige plek is waar je rendabel kunt optreden, artiesten etc vanzelf daar zullen gaan spelen, wat ook mensen eromheen trekt.

Ik denk dat 1% nog laag is.
#WeesGeenWhales
pi_194841119
Parijs is oranje.
Zet het voorlopig nog even uit je hoofd. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 10:32:14 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194841286
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:20 schreef capricia het volgende:
Parijs is oranje.
Sowieso, men klaagt al wanneer ze 150 km moeten rijden, laat staan op een neer naar Frankrijk te moeten gaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194841477
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:20 schreef capricia het volgende:
Parijs is oranje.
Door nederland? Dat betekent nietsz de Thalys gaat gewoon zonder beperkingen, als die manga sci-fi con doorgaat daar ga ik er heen hoor en geen vrijblijvende tot niets verplichtende RGB waarde gaat mij (of veel anderen vermoed ik zo) daarbij tegenhouden. 😂
#WeesGeenWhales
pi_194845263
Pff lekker dan een max leeftijd van 35, wordt lekker rustig in de marktkantine waar de gemiddelde leeftijd op sommige feestjes toch dik in de 30 ligt.
pi_194846448
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:02 schreef YuckFou het volgende:
"Clubeigenaren en dj’s zien geen perspectief meer nu discotheken en nachtclubs dicht moeten blijven"
[..]

En oh ja, de eerdere adviezen van de overheid zijn tegenwoordig regels;
https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-leven
Eigenlijk is het een valse voorstelling van zaken, want ze moeten helemaal niet dichtblijven. Als ze tafels neerzetten en zorgen dat de gasten erbij blijven zitten dan kunnen ze gewoon open.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194846500
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ja het is heel vervelend, dus aan de NWO en WZOZ Covid infuus of god weet hoe die steun heet, maar uitzichtloos, , ja tot 1 juni volgend jaar in grote stappen afbouwend vanaf 1 januari, waarbij niet 20 maar 30% omzet verlies aangetoond moet worden, tja, wat dacht je van 100% sinds maart, dan helpt steun niet, dan is 70% van het loon niet genoeg, dan zeg je, sluit U de tent maar meneer.
Dat is niet vervelend, dat is gedwongen sluiten en kapotmaken, hoe zeer ik met je eens ben dat je niet gewoon de deur open kan gooien, zo kort door de bocht alleen maar nee zeggen is killing voor de discussie erover
[..]

Nou ja, hoe wil jij het aanpakken dan? Het afschaffen van de anderhalvemetersamenleving is nog niet aan de orde en een bedrijfstak die zijn geld verdient met zoveel mogelijk mensen op een vierkante meter metselen kan dan gewoon niet vooruit. Een goede ondernemer zal, al dan niet tijdelijk, een plan maken om op een andere manier geld te verdienen. En het personeel doet er verstandig aan om gebruik te maken van de omscholingsbudgetten.
quote:
Hoe wil je t aanpakken? dat gaat bijna niet, die worden een uur of 1 á 2 van te oren via social media rondgebeld en dan is er "ergens" ineens een feestje, is de politie snel dan kunnen ze wat boxen in beslag nemen en wellicht een cd speler, maar vaak genoeg is de boel al weg voor e goed en wel t bos in komen...
Maar onder toezicht in een hard geventileerde club, nee dat kan echt niet, ik hoop dat de voetbal stadions ook tot midden volgend jaar leeg blijven, want daar zit ook een meute veel te dicht op elkaar
Op basis van telefoongegevens is het niet heel moeilijk om grote groepen mensen buiten bewoond gebied op te sporen. Verder met je eens over de voetbalstadions, die kunnen ook echt niet. Daarnaast is een voetbalwedstrijd ook nog eens prima op tv in beeld te brengen.
pi_194846973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nou ja, hoe wil jij het aanpakken dan? Het afschaffen van de anderhalvemetersamenleving is nog niet aan de orde en een bedrijfstak die zijn geld verdient met zoveel mogelijk mensen op een vierkante meter metselen kan dan gewoon niet vooruit. Een goede ondernemer zal, al dan niet tijdelijk, een plan maken om op een andere manier geld te verdienen. En het personeel doet er verstandig aan om gebruik te maken van de omscholingsbudgetten.
[..]

Op basis van telefoongegevens is het niet heel moeilijk om grote groepen mensen buiten bewoond gebied op te sporen. Verder met je eens over de voetbalstadions, die kunnen ook echt niet. Daarnaast is een voetbalwedstrijd ook nog eens prima op tv in beeld te brengen.
Dat is wel heel moeilijk, want illegaal, omdat we hier allemaal niet Chinees beleid willen (ik zou het prima vinden, daar is die tyfus 1,5m immers niet nodig en dit geen probleem omdat de clubs gewoon met 100% capaciteit open zijn doordat ze daadwerkelijk daadkrachtig het virus eruit konden werken, maar okay...) waarbij we de hele tijd gevolgd worden. Dan breekt ook echt de pleurus uit, als de overheid dat zou willen, maar daarnaast komt het gewoon nooit, maar dan ook echt letterlijk helemaal NOOIT, door de tweede kamer.

Dus nee, dat kan niet.

Dan heb ik het over die telefoon-gegevens.

Qua de andere alinea, ja eigenlijk wel mee eens, we zitten waarschijnlijk tot ongeveer half volgend jaar aan die 1,5m vast, plus of minus 3 maanden, dat is dus nog 6 tot 12 maanden tops, het moet toch niet zo moeilijk zijn een tijdelijk verdienmodel te bedenken voor die paar maanden!? En dan zeker niet daar je WEET dat bij iets kunstmatigs stillgelegd als feestjes, zodra het ergens volgend jaar weer mag de rijen tot aan de volgende stad staan, de vraag naar een concert, festival, dansfeest hierna gaat ongelijklijk zijn. Je moet het alleen paar maanden overbruggen/overleven tot dan. Dat moet toch lukken zou je zeggen, zeker met de (terechte!) steun van 60 - 80% van loon wat betaald wordt tot juli volgend jaar (want dat is ongeveer wanneer ze verwachten bij het kabinet dat die 1,5m eraf kan).

Dan maak ik me meer zorgen om de zaken die ze noemden bij op 1 gisteren, stomerijen, bedrijfscateraars etc. Maar een popconcertzaal? Moet toch mogelijk zijn 9 maanden nog te overleven met 25% van de bezoekers, wat streaming, wat duurdere drankjes, en door overheid 60% van je loonkosten betaald + de meer dan 400 miljoen steun voor de cultuursector die gister werd aangekondigd weer door de overheid? Kom toch op.

En gezien het feit dat Rutte "clubs en discotheken zijn essentieel voor het nederlandse leven en het is verschrikkelijk dat ze nu dicht moeten blijven nog even" noemde neem ik aan dat de steun ook daarvoor geld.

[ Bericht 30% gewijzigd door eragon2890 op 02-09-2020 15:53:10 ]
#WeesGeenWhales
pi_194847088
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is wel heel moeilijk, want illegaal, omdat we hier allemaal niet Chinees beleid willen (ik zou het prima vinden, daar is die tyfus 1,5m immers niet nodig en dit geen probleem omdat de clubs gewoon met 100% capaciteit open zijn doordat ze daadwerkelijk daadkrachtig het virus eruit konden werken, maar okay...) waarbij we de hele tijd gevolgd worden. Dan breekt ook echt de pleurus uit, als de overheid dat zou willen, maar daarnaast komt het gewoon nooit, maar dan ook echt letterlijk helemaal NOOIT, door de tweede kamer.

Dus nee, dat kan niet.
Het gaat om geanonimiseerde gegevens, die zijn nu ook al legaal bruikbaar voor allerlei dingen. Als je ziet dat er ergens in een bosgebied 200 mensen bij elkaar zijn, dan rijd je erheen en slinger je iedereen op de bon. Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om uit de telefoongegevens te gaan halen wie wanneer op welke plek was - al is dat in enkele specifieke situaties ook nog wel mogelijk volgens mij.
pi_194847111
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het gaat om geanonimiseerde gegevens, die zijn nu ook al legaal bruikbaar voor allerlei dingen. Als je ziet dat er ergens in een bosgebied 200 mensen bij elkaar zijn, dan rijd je erheen en slinger je iedereen op de bon. Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om uit de telefoongegevens te gaan halen wie wanneer op welke plek was - al is dat in enkele specifieke situaties ook nog wel mogelijk volgens mij.
En het feest daarna zet iedereen even z'n locatie gegevens uit. Succes. :)

BTW, ik ging ook op je andere punt in, daar zijn we het volgens mij wel eens. Stuurde alleen per ongeluk eerder dus moest het later toevoegen :)
#WeesGeenWhales
pi_194847164
Wat betreft voetbalstadions: ik haat sport, maar dit wordt wel het eerste jaar dat ik naar de gamma racing day ga,wist niet dat dat gratis was, lijkt me leuk om mee te maken.

blij dat zoiets gewoon weer kan al is het met maar 10.000 mensen per dag dit jaar (volgend jaar beter!), hoewel het nieuwe Franse beleid me blijer zou maken lol.
#WeesGeenWhales
pi_194847471
De nachtclubs en discotheken gaan op deze manier helemaal niet meer open. Velen zullen het niet overleven en failliet gaan. Ik denk ook dat uitgaan zoals we het kennen en altijd gedaan hebben nooit meer op die manier terug zal komen, helaas....
pi_194847713
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:12 schreef TDS0198 het volgende:
De nachtclubs en discotheken gaan op deze manier helemaal niet meer open. Velen zullen het niet overleven en failliet gaan. Ik denk ook dat uitgaan zoals we het kennen en altijd gedaan hebben nooit meer op die manier terug zal komen, helaas....
Met 60% van het loon doorbetaald, tot juli volgnd jaar, wanneer het kabinet verwacht de 1,5m eraf te kunnen halen, en gesprekken met het ministerie die de branche zelf "positief en het ministerie is zeer welwillend" noemde, en Rutte die ze gisteren "essentieel voor nederland en we hopen dat ze al voor vaccin open kunnen", + meer dan 400 miljoen euro steun opniuew voor de cultuursector, denk jij dat ze het nog 9 a 10 maanden uithouden?

Sommige misschien niet, maar ik ga er wel van uit veel wel. En voor de paar van niet, de vraag is straks na de 1,5m vanzelf terug, mensen snachten naar feestjes etc, dus dan komt het aanbod vanzelf weer. Dat is iets anders dan wat ik noemde, bv. de bedrijfscateraars, als veel mensen nu hebben gemerkt dat thuiswerken fijn is voor hun zullen die allicht ook na de crisis wat krimpen (of flink). En zakelijke beurzen enzo misschien ook wel, en zakelijk reizen.

Maar feestjes zullen altijd populair blijven.

En waarom zou het in godsnaam niet terugkomen NA de crisis? Ab Osterhaus zei op virtueel lowlands nog "dit komt allemaal terug, natuurlijk, absoluut, op zeker' wijzend naar 40.000 man voor de alpha tent, Ann Vossen verwacht dat we weer normaal sociaal gaan doen (toplid OMT), Kluytmans verwacht had, Steven van Gucht verwacht had, de oud directeur van het RIVM "weet het zeker" zou zei hij in een interview, en Rutte kan geen persco doen zonder minstens 2 keer te zeggen "zodra het vaccin er is mag je weer knuffelen" en "ik zie beelden van een concert van 10 maanden terug en dan denk wat willen we het graag zo snel mogelijk weer zo terug".

Dus ja, dat komt terug. Net als na elke vorige 0493584304328 pandemiën.

Rond half volgend jaar als er een vaccin wat breder is uitgerold en goede behandelingen zijn zodat het virus geen al te grote bedreiging meer vormt. Zoals gisteren weer een keer of 8 benadrukt in de persco.

Waarom zo pessimistisch? "helaas" impliceert dat je het terug wilt, wel dont worry, dat gaat echt gebeuren, gewoon jaartje geduld nog!

(En dat zeg ik niet omdat ik er aan gehecht ben *zelf*, ik mag dan die 1,5m haten vanwege m'n anime cons en free hugs, maar voor discos/clubs ik HAAT die zwetende stinkende opelkaar gepropte tering-sardientjes-stampherrie. Ik hoop alleen voor anderen dat het snel weer kan XD)

[ Bericht 5% gewijzigd door eragon2890 op 02-09-2020 16:34:32 ]
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 september 2020 @ 16:41:59 #245
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194847988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:24 schreef hooibaal het volgende:
Eigenlijk is het een valse voorstelling van zaken, want ze moeten helemaal niet dichtblijven. Als ze tafels neerzetten en zorgen dat de gasten erbij blijven zitten dan kunnen ze gewoon open.
Dat is natuurlijk niet het idee van een dansgelegenheid toch?
Tuurlijk kan je wat anders met je zaal doen, maar in de basis gaat het erom dat je je normale bedrijfsvoering kan voortzetten en dat mag nu niet, zonder einddatum.
quote:
Ik vind alleen het woord "anderhalvemetersamenleving" een gotspe, het gaat er vanuit dat we semi-permanent hier in blijven terwijl ik toch hoop dat zodra het kan we terugkeren naar een normale samenleving waarin menselijk contact, samenzijn en aanraken gewoon mogelijk is.
Maar in jou visie moet je dus maar accepteren dat je stopt met je bedrijf, wat anders gaat doen en de mensen die bij je werken iets volledig anders gaan doen omdat de overheid vindt dat je niet open kan, best wel de wereld op z'n kop.
Want diezelfde overheid weigert naar opgestelde protocollen te kijken, hekelt illegale feesten die ze hiermee zelf in de hand werkt en ziet niet in dat met het "veilig" maken van de samenleving een hoogst onveilig nieuw fenomeen is gecreëerd, wat langzaam behoorlijk uit de hand aan het lopen is....

quote:
Nou, het voetbal gaat uiteraard weer gewoon van start, want je kan toch niet volkssport nummer 1 te lang stilleggen, denk je eens in, en guess what;
quote:
In buitenruimtes waar geen continue doorstroming van mensen is, geldt er geen maximum aantal mensen dat bij elkaar mag komen zolang er gewerkt kan worden met reservering, een gezondheidscheck en een vaste zitplaats.
Er geldt een maximum van 250 personen in situaties waar geen reservering en gezondheidscheck plaatsvinden of waar geen vaste zitplaats is, zoals bij toeschouwers langs de lijn.
Reken maar dat ze stadions maximaal vol gaan duwen zo lang er geen restrictie wordt opgelegd, want in het Nederlands betaald voetbal wordt vooral geld verdient aan de bezoeker, veel meer dan in het buitenland zo hoorde ik een KNVB bobo maanden terug al zeggen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
Maar een popconcertzaal? Moet toch mogelijk zijn 9 maanden nog te overleven met 25% van de bezoekers, wat streaming, wat duurdere drankjes, en door overheid 60% van je loonkosten betaald + de meer dan 400 miljoen steun voor de cultuursector die gister werd aangekondigd weer door de overheid? Kom toch op.

En gezien het feit dat Rutte "clubs en discotheken zijn essentieel voor het nederlandse leven en het is verschrikkelijk dat ze nu dicht moeten blijven nog even" noemde neem ik aan dat de steun ook daarvoor geld.
You thought wrong;

Dit is de verdeling van de vorige 300 miljoen voor kunst en cultuur, daarvan gaat zoals bekend 153 miljoen naar nu al subsidie innende gezelschappen en instellingen, met name als doel investeren in het nieuwe seizoen (welk seizoen, herfst? nee, lente? maybe, zomer 2021? wie zal het zeggen) maar ongeveer 198 instellingen mogen die hap van de taart verdelen, monumenten, de kastelen, ruïnes, landgoederen, molens en andere oude gebouwen krijgen rond de 50miljoen om openstelling mogelijk te maken en instorting te voorkomen, volkomen terecht natuurlijk, hebben we nog 48,5 miljoen voor "vitale regionale infrastructuur" waaronder 16miljoen voor musea ( lees die brief, musea met 100.00 bezoekers per jaar minimaal...) 3,5 miljoen voor filmtheaters en jawel 29 miljoen voor (pop) podia, en there you have it, van de 300 miljoen gaat 29miljoen naar de sector die vanaf maart volledig plat ligt.
Maar we zijn er nog niet, 30 miljoen gaat naar "De Cultuur Opstart Lening" let op lening he, voor privaat gefinancierde instellingen die geen gebruik van andere ondersteuning kunnen maken en last but not least voor de makers, 16,8 miljoen, 5 miljoen voor buma/stemra en companen, want die hebben het echt heel zwaar, en 11,8 miljoen voor makers in diverse sectoren, via de 6 rijksfondsen voor cultuur en als je daarin duikt, dan vind je; "Stimuleringsfonds Creatieve Industrie" en dat is aangemerkt als een fonds voor de "topsector" lees je even mee?

"Het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie is het cultuurfonds voor architectuur, vormgeving, digitale cultuur en alle mogelijke cross-overs. Het Stimuleringsfonds wil een wezenlijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van de professionele ontwerppraktijk binnen en vooral ook tussen de disciplines architectuur, vormgeving en digitale cultuur. Onderdeel van dit streven is de interdisciplinaire wisselwerking tussen het culturele, maatschappelijke en economische domein. Het Stimuleringsfonds ondersteunt bijzondere en vernieuwende projecten en activiteiten van ontwerpers, makers en culturele instellingen in de creatieve industrie. De creatieve industrie is een topsector voor Nederland. De creatieve industrie versterkt het innovatievermogen van Nederland. De sector bestaat uit ondernemers en creatieve professionals. Deze zijn onder te verdelen in de creatieve zakelijke dienstverlening – denk aan productontwerpers, architecten, modeontwerpers, digital designers - en Media en entertainment – denk aan uitgevers, game-ontwikkelaars, cultureel erfgoed, dj’s.

Daarnaast is Internationalisering van belang. Nederland is met een aandeel van 29,5% wereldwijd de grootste exporteur van creatieve diensten. De Nederlandse creatieve industrie staat internationaal hoog aangeschreven. Om export te bevorderen is Creative Holland opgericht, een portal waar ondernemers die de grens over willen inspiratie en informatie vinden."

Dus zoals je ziet, onze Minister heeft 11,8 miljoen Euro over voor een sector die wereldwijd goed is voor bijna 30% van het aanbod wereldwijd!

Van de nieuwe regeling heb ik nog geen overzicht gezien, maar we kunnen er gerust vanuit gaan dat die verdeling min of meer hetzelfde zal zijn, de al bestaande subsidiesponzen weten het meest eruit te trekken, en van de trickle down econimics waar van Engelshoven het aldoor over heeft is geen sprake.

Voor je beeld; Bume/Stemra heeft met Noorderslag het podium waarop nieuw talent naar voren wordt geduwd, opgepikt door NPO3 en 3voor12 worden deze "talenten" groot geschreven en gedraait en door Ampco/Mojo/Paradiso en andere Mojo zalen geboekt, uiteindelijk is het een heel klein clubje wat bepaald wat jij en iedereen verder in een seizoen te zien kunnen krijgen, en met deze regelingen wordt dat clubje nog verder geconsolideerd.
Met als resultaat eenheidsworst voor iedereen die zo commercieel mogelijk wordt weggezet.
Losse initiatieven, en dat heb ik eerder gezegd, de kraamkamers van de creativiteit zijn kapot aan het gaan en kunnen vrijwel nergens aanspraak op maken, maart dat hoeft ook niet meer, de meeste die werkzaam waren in die laag van de cultuur zijn inmiddels pakketbezorger, zorgmedewerker of iets anders geworden omdat de tozo een beledigende fooi is en ze van hun echte passie niet meer kunnen leven....welkom in de anderhalvemetersamenleving waar artyfarty zwarte brillen people voor je bepalen wat jij leuk gaat vinden -O-

pi_194848262
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef YuckFou het volgende:

Ik vind alleen het woord "anderhalvemetersamenleving" een gotspe, het gaat er vanuit dat we semi-permanent hier in blijven terwijl ik toch hoop dat zodra het kan we terugkeren naar een normale samenleving waarin menselijk contact, samenzijn en aanraken gewoon mogelijk is.
Maar in jou visie moet je dus maar accepteren dat je stopt met je bedrijf, wat anders gaat doen en de mensen die bij je werken iets volledig anders gaan doen omdat de overheid vindt dat je niet open kan, best wel de wereld op z'n kop.
Want diezelfde overheid weigert naar opgestelde protocollen te kijken, hekelt illegale feesten die ze hiermee zelf in de hand werkt en ziet niet in dat met het "veilig" maken van de samenleving een hoogst onveilig nieuw fenomeen is gecreëerd, wat langzaam behoorlijk uit de hand aan het lopen is....
[..]
Niemand beweert met die anderhalvemetersamenleving dat het eeuwig duurt, vanaf het begin al niet, en omdat die kritiek klonk is die term al maanden niet meer genoemd in perscos, het enige overheidsdocument wat ik er nog over kan vinden van de afgelopen maanden was de brief aan het kabinet van gisteren met een overzicht/statusupdate waarin het woord een keer voorkwam, als, en ik quote: "... de anderhalvemetersamenleving zal nooit normaal worden...". Dat was de enige vermelding eraan in de hele brief.

Rutte bedoelde gewoon dat de 1,5m overal geld, een 1,5m samenleving dus, tot er een vaccin is, zo kort mogelijk, en dan wordt die weer afgeschaft, overal, en is het dus geen 1,5m samenleving meer.

Omdat sommigen niet begrepen dat hij tijdelijk bedoelde, legde Ann Vossen, kernlid van het OMT, het bv. direct 10 of 11 april ongeveer toen al expliciet even uit op tv, maar dat mocht niet genoeg baten, en daarom bezigt hij en de rest van het kabinet de term niet meer en heeft het nu minstens 3 keer per persco over "als er een vaccin is mag je iedereen weer gewoon knuffelen" en "als er een vaccin is worden alle maatregelen opgeheven" en "dan zie je beelden van een concert van februari en dan denk je "dat was toen, en dat willen we toch zo graag zo snel mogelijk terug" en de 1,5m is verschrikkelijk, normaal lig ik direct te knuffelen met macron en nu moest ik hem van afstand toeknikken, vreselijk gewoon". Allemaal letterlijke citaten. De eerste 2 van gisteren. Hoe je daar in godsnaam van kan maken dat Rutte er niet zo snel mogelijk van afwil vraag ik me echt af...

quote:
-- te veel tekst --

Okay, maar een deel van die sectoren (mode? Ontwerp? Game uitgevers? (!!!) Architecten? (!) etc) doen het toch ook helemaal niet slecht nu? Sterker nog, sommigen daarvan draaien waarschijnlijk vijfdubbele overuren.
En als straks de 1,5m ergens volgend jaar weer afgeschaft is, wel, als er wat failliet gaat, de vraag is dan gigantisch want we mogen weer, dan komt er toch in no time nieuw voor in de plaats? Zou dit niet juist MINDER eenheidsworst opleveren? En die pakketbezorger kan dan toch terugkomen, is toch niet in de komende 7 tot 12 maanden die die 1,5m probably nog duurt ineens al z'n skills en kennis verloren dat die niet snel terug kan schakelen?
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 september 2020 @ 17:16:15 #247
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194848561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:00 schreef eragon2890 het volgende:

Okay, maar een deel van die sectoren (mode? Ontwerp? Game uitgevers? (!!!) Architecten? (!) etc) doen het toch ook helemaal niet slecht nu? Sterker nog, sommigen daarvan draaien waarschijnlijk vijfdubbele overuren.
En als straks de 1,5m ergens volgend jaar weer afgeschaft is, wel, als er wat failliet gaat, de vraag is dan gigantisch want we mogen weer, dan komt er toch in no time nieuw voor in de plaats? Zou dit niet juist MINDER eenheidsworst opleveren? En die pakketbezorger kan dan toch terugkomen, is toch niet in de komende 7 tot 12 maanden die die 1,5m probably nog duurt ineens al z'n skills en kennis verloren dat die niet snel terug kan schakelen?
Weet je, ergens doe je me denken aan een 5 jarige in z'n waarom fase, en dat is vermoeiend, hou t op je comicon gatherings, grouphug je vrienden en t is verder wel goed zo, je begrijpt de strekking van de post niet, van de 300 miljoen gaat er uiteindelijk 11 ofzo naar vrije productenten in de media in de vorm van een lening, een fooi dus voor een van de belangrijkste creatieve sectoren van ons land, en reken maar dat onze politici weer staan te shinen naast een Armin of andere DJ als ze die voor electoraal gewin kunnen gebruiken.
pi_194848592
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:00 schreef eragon2890 het volgende:
Uiteraard zullen er genoeg bedrijven zijn die garen zullen spinnen tijdens de pandemie. Voor de kunst en cultuur sector dreigt echter wel een donkere wolk. Nou wordt dat wereldje in Nederland toch nogal beïnvloed door het snelle en makkelijke geld en authenticiteit is er welhaast al niet meer bij.
Ik speel bijvoorbeeld al 10 jaar hobbymatig in een metalband. Wil ik er mijn werk van maken zal ik het toch niet in die hoek moeten zoeken. Je staat voor een appel en een ei te spelen en mag blij zijn als je uit de kosten komt. Ik ken ondertussen genoeg mensen die er hun werk van zouden kunnen maken maar het levert geen hol op.

Als straks de helft van de kleine podia weg is waar nog plaats is voor metal/rock/punk dan denk ik dat ik mijn hobby ook maar op een andere manier invulling moet gaan geven. De profmuzikanten in mijn kring hebben iets anders of overwegen om het hobbymatig te gaan doen.
Het is een sneeuwbaleffect die al jaren gaande was maar nu komt er een lawine overheen.
pi_194849884
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef YuckFou het volgende:
In buitenruimtes waar geen continue doorstroming van mensen is, geldt er geen maximum aantal mensen dat bij elkaar mag komen zolang er gewerkt kan worden met reservering, een gezondheidscheck en een vaste zitplaats.
Er geldt een maximum van 250 personen in situaties waar geen reservering en gezondheidscheck plaatsvinden of waar geen vaste zitplaats is, zoals bij toeschouwers langs de lijn.
Geldt dat dan alleen voor sport? Want anders zouden de lokale buitenfestivalletjes met een maximum van 250 tickets per dag ook weer gewoon op kunnen starten.

Tuurlijk is het geen Lowlands, maar het lokale dorpscultuur-feestje georganiseerd door de kroeg tegenover de kerk zou daar prima in passen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194850276
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Geldt dat dan alleen voor sport? Want anders zouden de lokale buitenfestivalletjes met een maximum van 250 tickets per dag ook weer gewoon op kunnen starten.

Tuurlijk is het geen Lowlands, maar het lokale dorpscultuur-feestje georganiseerd door de kroeg tegenover de kerk zou daar prima in passen.
Of lokale evenementen, zoals braderieën en dorpskermissen, door kunnen gaan is aan de gemeente die de vergunning af moet geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')