Gaaf. Ik ben nog niet zo lang bezig. Het lastigste is toch die linker- en rechterhand onafhankelijk van elkaar te laten spelen.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik speel piano (vanaf mijn 8ste ofzo) dus kan wel een beetje pingelen. Gitaar is dan niet zo moeilijk.
Scheurtje in onze muzikale relatiequote:
Gelukkig maar. Het werd bijna eng.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:20 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Scheurtje in onze muzikale relatie
Dat heb ik met drummen, als mijn voeten ook nog eens mee moeten gaan doen. Mijn pinken redden het niet op de piano.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:20 schreef shiitake het volgende:
[..]
Gaaf. Ik ben nog niet zo lang bezig. Het lastigste is toch die linker- en rechterhand onafhankelijk van elkaar te laten spelen.
Dat leer je vooral door verschillende toonladders te spelen (links en recht een andere). Daarna zijn links en rechts onafhankelijk. Oefenen, oefenen en nog meer oefenen. Daarna gaat dat zonder problemen. Maar dat is met veel hobbies het probleem, er gaat enorm veel tijd in zitten om goed te worden in die hobby.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:20 schreef shiitake het volgende:
[..]
Gaaf. Ik ben nog niet zo lang bezig. Het lastigste is toch die linker- en rechterhand onafhankelijk van elkaar te laten spelen.
Nah, aanleg is toch ook wel een dingetje hoor.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat leer je vooral door verschillende toonladders te spelen (links en recht een andere). Daarna zijn links en rechts onafhankelijk. Oefenen, oefenen en nog meer oefenen. Daarna gaat dat zonder problemen. Maar dat is met veel hobbies het probleem, er gaat enorm veel tijd in zitten om goed te worden in die hobby.
Drum jij? Gaaf!quote:Op zondag 26 juli 2020 00:22 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Dat heb ik met drummen, als mijn voeten ook nog eens mee moeten gaan doen. Mijn pinken redden het niet op de piano.
Dat klopt ook wel. En vroeg beginnen is ook wel een dingetje. Dan kun je die aanleg nog wel een beetje aanleren. Of ze zeggen dat je beter een andere hobby kan zoeken. Maar alles is te leren. Voor velen is het gewoon 'voor de leuk' en hoeven hun boterham er niet mee te verdienen.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:23 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nah, aanleg is toch ook wel een dingetje hoor.
Nah, ik drum niet. Mijn ex had tig drumstellen en ik kroop daar weleens achter. En dat ging wel aardig maar na een half uurtje ben ik het ook wel weer zat.quote:
Had je dat drumstel ook?quote:Op zondag 26 juli 2020 00:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik speel piano (vanaf mijn 8ste ofzo) dus kan wel een beetje pingelen. Gitaar is dan niet zo moeilijk.
Mijn buurjongen van 10 huizen verder heeft een drumstel. Die klojo begint precies om 19.30uur te drummen als de kleintjes hier naar bed gaan.... En hij kan het ook niet eens zo goed.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:24 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nah, ik drum niet. Mijn ex had tig drumstellen en ik kroop daar weleens achter. En dat ging wel aardig maar na een half uurtje ben ik het ook wel weer zat.
Ik heb helaas maar twee handen.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:29 schreef Stoorzendert het volgende:
Deze YouTuber is ook wel goed. Bekijk zijn repertoire maar eens.
Vkgoeswild speelt alsof ze 3 handen heeft. Die kan dit met 2 handen. Maar vind dit kanaal wel goed. Leuke covers.quote:
Learn to Fly vind ik goed en dan vooral met clip.quote:
Ik hoop dat ik ooit zo mooi kan spelen.quote:
Dit kun je vergeten als je gaat beginnen. Zij is Conservertorium geschoold, en verdient haar geld hiermee. Gewoon leuk spelen, welk liedje je wil is al meer dan genoeg.quote:Op zondag 26 juli 2020 00:38 schreef shiitake het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik ooit zo mooi kan spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |