abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 9 augustus 2020 @ 13:47:11 #201
842 Zorro
Z
pi_194472843
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:57 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat bestrijd ik ook niet. Ze dachten dat ze er in 2020 mee mochten rijden omdat ze die in 2019 al hadden toen het nog wel mocht.
Wat met de front brake ducts ook het geval is.
En toch, als je die dingen aan Red Bull geeft gaat dat echt niet op de auto passen hoor.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:47:44 #202
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194472852
Lawrence Stroll is een beetje boos :)

quote:
Good morning and thank you for taking time out of your busy day to listen to this statement.

I do not often speak publicly, however I am extremely angry at any suggestion we have been underhand or have cheated – particularly those comments coming from our competitors. I have never cheated at anything in my life. These accusations are completely unacceptable and not true. My integrity – and that of my team – are beyond question.

Everyone at Racing Point was shocked and disappointed by the FIA ruling and firmly maintain our innocence.

This team, under various names, has competed in Formula 1 for over 30 years and today employs 500 people. We’ve always been a constructor and will continue to be so in the future.

Throughout those 30 years, this team has been an underdog, punching well above its weight with a fantastic group of people. Between 2016 and 2018, this was the fourth best team on the grid, operating on the smallest budget, and scoring regular podiums.

Emerging from administration, with stability and fresh investment, this team’s competitive form should not be a surprise to anybody. The team can finally realise its potential and should be celebrated for its strong performance.

You only have to read the words of the stewards to understand why we are so disappointed by the sanctions. The report clearly states the following mitigating circumstances:

The parts transfer between Mercedes and Racing Point on January 6th 2020 does not constitute a breach of the regulations worthy of censure as the parts in question were both not used and did not expand the information that had previously passed from Mercedes to Racing Point quite legitimately under the regulations in 2019. The recent change of status of the Brake Ducts as Listed Parts further argues that censure or penalisation is not appropriate on this point. These are the words of the stewards.

The change in classification of the Brake Ducts from Non‐Listed Parts in 2019 to Listed Parts in 2020, as a mitigating factor.

The lack of detailed focus on Brake Ducts by the FIA personnel who inspected the RP20 in March 2020, when they were admittedly focused on the entire car.

Racing Point could probably have obtained much of the same amount of competitive advantage from photographing the Mercedes W10 Rear Brake Ducts and reverse engineering them, albeit with additional design resources expended in the process, say the stewards.

In every respect regarding this matter, Racing Point has been open and transparent with regard to their actions, which they fully believed to have been compliant with the regulations, and the Stewards attribute no deliberate intent to any breach of the regulations that occurred.

This is all quoted from the stewards’ decision.

There was an absence of specific guidance or clarification from the FIA in respect to how that transition to Listed Parts might be managed within the spirit and intent of the regulations. The rules, as they are written, state that after 2019, no further information on brake duct design can be shared or acquired. At that point, what you know and have learned, is your own information. From that point onwards, you are on your own. Which is exactly what we have done.

So, to clarify, there was no guidance in place by the FIA surrounding the transition of non-listed to listed items and Racing Point received in March 2020 written confirmation from the FIA with regards to our compliance on the matter.

This week I was also shocked to see the FIA introduced a new grandfather clause, which had never previously existed.

Beyond the clear fact that Racing Point complied with the technical regulations, I am appalled by the way Renault, McLaren, Ferrari and Williams have taken this opportunity to appeal, and in doing so attempted to detract from our performances. They are dragging our name through the mud and I will not stand by nor accept this.

I intend to take all necessary actions to prove our innocence.

My team has worked tirelessly to deliver the competitive car we have on the grid. I am truly upset to see the poor sportsmanship of our competitors.

I understand that the situation in which the FIA finds itself is difficult and complicated for many reasons, but I also respect and appreciate their efforts to try and find a solution in the best interests of the sport.
https://www.racefans.net/(...)acing-point-penalty/
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194472871
Veel tijd gestoken in een copy paste roze Mercedes.
SOONY
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:50:11 #204
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194472891
quote:
6s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:47 schreef Zorro het volgende:

[..]

En toch, als je die dingen aan Red Bull geeft gaat dat echt niet op de auto passen hoor.
Nee, maar daar hebben ze dus hun auto op aangepast. Zodat ze wel zouden passen :)
  FOK!fotograaf zondag 9 augustus 2020 @ 13:52:09 #205
842 Zorro
Z
pi_194472914
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:50 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Nee, maar daar hebben ze dus hun auto op aangepast. Zodat ze wel zouden passen :)
Precies. De hele auto. Op basis van foto's. Die dan blijkbaar ook gelijk rontgen hebben, briljant gedaan wel. Je moet er maar opkomen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:06:49 #206
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194473141
quote:
6s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:52 schreef Zorro het volgende:

[..]

Precies. De hele auto. Op basis van foto's. Die dan blijkbaar ook gelijk rontgen hebben, briljant gedaan wel. Je moet er maar opkomen.
Als je de brake ducts fysiek of op tekening hebt kun je zorgen dat de ophanging daar omheen past. Daar heb je geen foto's of wat dan ook voor nodig.
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:14:58 #207
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_194473272
Kijk dat is nou eens een gast :+)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:17:14 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194473307
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:14 schreef wdn het volgende:
Kijk dat is nou eens een gast :+)
Verkeerde topic :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:17:35 #209
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_194473317
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Verkeerde topic :P
oops
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_194473384
Die foto's en scan zijn toch gewoon een smoes?
En RP heeft alle technische tekeningen toch gewoon gehad van Mercedes?

Wolf heeft aandelen in mercedes team en samen met Stroll in Aston Martin, welke volgens jaar hoofdsponser van RP wordt. Dus Wolf heeft alle belangen erbij dat RP zou goed mogelijk presteert!
Zelfs als ze alle onderdelen (gratis) aan RP geven, weet Mercedes dat RP toch niet beter dan ze wordt.
Maar als RP het heel goed doet, kunnen ze het wel Red Bull lastig maken en tijdens de race in de weg rijden en ervoor zorgen dat RB bepaalde taktieken niet kan uitvoeren, omdat RP er te dicht achter zit.
100% zeker dat Mercedes (lees Wolf) samen speelt met RP en achter het hele kopiëren zit.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:51:28 #211
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194473916
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:21 schreef Gremen het volgende:
Die foto's en scan zijn toch gewoon een smoes?
En RP heeft alle technische tekeningen toch gewoon gehad van Mercedes?

Wolf heeft aandelen in mercedes team en samen met Stroll in Aston Martin, welke volgens jaar hoofdsponser van RP wordt. Dus Wolf heeft alle belangen erbij dat RP zou goed mogelijk presteert!
Zelfs als ze alle onderdelen (gratis) aan RP geven, weet Mercedes dat RP toch niet beter dan ze wordt.
Maar als RP het heel goed doet, kunnen ze het wel Red Bull lastig maken en tijdens de race in de weg rijden en ervoor zorgen dat RB bepaalde taktieken niet kan uitvoeren, omdat RP er te dicht achter zit.
100% zeker dat Mercedes (lees Wolf) samen speelt met RP en achter het hele kopiëren zit.
De kans is groot dat als de FIA een onderzoek doet en in de computers kijkt dat ze die dan vinden, zoals bij de dampers van Renault een jaar of 10 terug. Dat lijkt me geen goede PR voor Mercedes en Aston Martin. Mercedes kan zich dat in ieder geval niet veroorloven.

Dus ik denk eerder dat ze Racing Point 3D foto's hebben laten maken, waar Toto het al over had.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 17:22:14 #212
54278 crew  Tijger_m
pi_194477315
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:51 schreef Starflyer het volgende:

[..]

De kans is groot dat als de FIA een onderzoek doet en in de computers kijkt dat ze die dan vinden, zoals bij de dampers van Renault een jaar of 10 terug. Dat lijkt me geen goede PR voor Mercedes en Aston Martin. Mercedes kan zich dat in ieder geval niet veroorloven.

Dus ik denk eerder dat ze Racing Point 3D foto's hebben laten maken, waar Toto het al over had.
Volgens Motorsport had RP in januari 2020 nog een set brake ducts van Mercedes gehad. Als je ze fysiek hebt hoef je niet echt foto's te maken, natuurlijk ;)

https://www.motorsport.co(...)cts-january/4852787/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 augustus 2020 @ 17:25:41 #213
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194477364
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 17:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens Motorsport had RP in januari 2020 nog een set brake ducts van Mercedes gehad. Als je ze fysiek hebt hoef je niet echt foto's te maken, natuurlijk ;)

https://www.motorsport.co(...)cts-january/4852787/
Daar gaat de hele discussie hier over. Het gaat om foto's van de auto, niet de brake ducts. Daar hadden ze al tekeningen en fysieke exemplaren van.
pi_194477383
Heeft RBR meer snelheid gevonden of had Mercedes de boel teruggeschroefd vanwege de hitte?
  zondag 9 augustus 2020 @ 17:38:11 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194477553
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 17:27 schreef Gehrman het volgende:
Heeft RBR meer snelheid gevonden of had Mercedes de boel teruggeschroefd vanwege de hitte?
Banden zijn een issue bij Mercedes.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194477618
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 17:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Banden zijn een issue bij Mercedes.
Ja ok maar na de start kon Max de Mercedessen makkelijk bijhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2020 17:48:46 ]
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 17:48:53 #217
54278 crew  Tijger_m
pi_194477649
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 17:44 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ja ok maar na de start kon hij de Mercedessen makkelijk bijhouden.
Na 6 ronden had Bottas al schade aan de banden en kwam er al een waarschuwing over de boordradio vanuit de pits naar Bottas over zijn banden dus het is heel goed mogelijk dat ze al snel na de start de zaak iets teruggeschroeft hebben bij Mercedes.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 augustus 2020 @ 17:55:37 #218
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194477725
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 17:27 schreef Gehrman het volgende:
Ik denk dat Mercedes met meer downforce rijdt (ze hebben power voldoende om zich dat te kunnen veroorloven). Echter slijten de banden daardoor harder en wordt het motorvermogen teruggeschroefd.
De dominantie gedurende de Q zal gewoon het hele seizoen blijven, afhankelijk van baan, temperatuur (en de te kiezen compounds) zal het verschil fluctueren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2020 @ 21:37:23 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194480812
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194487779
Klopt het dat Vettel zit te praten met Racing Point over een nieuw contract? Als dat zo is, dan kan Vettel met Racing Point wel eens heel gevaarlijk worden gezien de vooruitgang dat het team boekt.
pi_194487846
Wel redelijk confronterend dat Bottas 8 overwinningen met Mercedes heeft en Max er 9 met Red Bull heeft.

Confronterend vooral voor Bottas. Al jaren in de meest dominante auto OOIT rijden en minder overwinningen hebben dan in die jaren voornamelijk de 3de auto van het veld. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194487873
Maar Lewis heeft hem in zn zak zitten hoor!! Met maar liefst 1 tiende!!!

#GOAT #blessed #endracism #fopneger

Schei toch uit :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194488028
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:00 schreef vosss het volgende:
Wel redelijk confronterend dat Bottas 8 overwinningen met Mercedes heeft en Max er 9 met Red Bull heeft.

Confronterend vooral voor Bottas. Al jaren in de meest dominante auto OOIT rijden en minder overwinningen hebben dan in die jaren voornamelijk de 3de auto van het veld. :')
Bizar ja. Max heeft wel een half seizoen voordeel omdat Bottas pas in 2017 instapte.

Maar dat Max nu tweede staat in het WK geeft aan wat voor slechte coureur Bottas is met de meest dominante F1 wagen van de laatste 10 jaar.
  maandag 10 augustus 2020 @ 13:18:46 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194488088
Bottas was verbaasd dat Verstappen hem inhaalde.
Het team had hem niet gewaarschuwd (heeft ie geen spiegels?)

Ook de strategie dat Hamilton hem voorbij kwam was hem vreemd :')
Wat een dokus is het toch.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 10 augustus 2020 @ 13:23:27 #225
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194488164
Hoe Bottas en Hamilton vlak na de race met elkaar in conclaaf gingen en naar hun banden wezen na de race terwijl Max z’n team in de armen vloog was gewoon goud. Niks mooiers dan de ontreddering bij Hamilton en Bottas en daarna tijdens het volkslied bij Toto Wolf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')