abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:50:53 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_194218386


Het zit dus zo. Mijn buren hebben erg veel grond en de erfgrens ligt maar op 3 meter van mijn huis. Nu hebben ze 2 honden die op alles reageren wat maar voor bij komt. Nu is dit een doodlopende weg dus gelukkig gebeurt het niet al te vaak en de honden zijn ook niet echt agressief of zo, maar toch vind ik het wel storend als ik met mijn auto de oprit opdraai en daar mijn boodschappen wil uitlaten dat zodra ik uitstap er 2 'op het oog agressieve' honden op je afgerend komen (rode pijl) en tegen je staan te blaffen alsof je een vreemde bent. Ik heb 1x een steen in mijn handen gepakt en een dreigbeweging gemaakt, daarvan schrokken ze blijkbaar wel en vertrokken ze weer. Maar goed, dat is niet iets wat ik wil. In gesprek gaan met de buren er over levert denk ik ook niet zo veel op, die honden zijn nu eenmaal waakzaam en dat verander je niet.

Nu is eigenlijk mijn vraag, gezien de afstand, bestaan er ook ultrasone apparaten die ik aan de zijkant van mijn huis (zie groene pijl) kan monteren, en die ik ook van stroom kan voorzien (ik heb daar buiten al een stroom verdeler zitten) die de honden als het even kan op 50 meter afstand al kunnen verjagen? Niet alleen voor mij maar ook voor alle mensen die gewoon over het pad wandelen of fietsen, want dan duurt dat geblaf nog wel even gezien de grootte van het terrein van de buren. De lengte van hun kavel is minstens 100 meter. Wie weet welke apparaat het beste werkt, en alleen maar activeert als ze blaffen? Het liefst een apparaat met een zo ver mogelijk bereik, 50 meter zou mooi zijn.
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:28:25 #2
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194218863
Misschien moet je eens kennismaken met die honden. Zodat ze jou gaan kennen en niet zien als één of andere vreemdeling als je daar toch elke keer bent en daar woont. Eens wat vaker bij de buren langs of zo. Ik weet niet hoe de relatie met je buren is? Heb je het überhaupt al eens met ze hierover gehad?

Dat ze blaffen naar echte vreemden zou ik persoonlijk niet perse als probleem zien als er niet veel volk langskomt in een doodlopende straat. Je weet dan wel wanneer er iemand bij jullie terrein rond hangt. Zelfs als het de postNL bezorger is. Als ze alleen maar blaffen om te blaffen is dat wat anders.


Ultrasoon apparaat zou ik zeker niet doen. Ik weet niet hoe oud je bent maar bijvoorbeeld kinderen/jongeren horen dat ook mega goed. En daar krijg je gewoon echt hoofdpijn van. Met een beetje pech heb je daar dus jezelf mee aangezien het dichtbij jouw gevel hangt en stopt het blaffen misschien evengoed niet. Ook voorbijgangers kunnen dat piepgeluid als vervelend ervaren. Wat voor honden (ras) zijn het?

Je zou ook je buren kunnen vragen of ze het hek langs hun terrein zo kunnen maken dat de honden jou niet kunnen zien. Dit neemt misschien ook de prikkel weg om te blaffen. Mijn eigen hond blaft nooit op mensen of honden die hij niet ziet, ook al zit er amper een meter tussen. Haal het weg en hij zal wel blaffen. Die laatste optie is waarschijnlijk de meest eenvoudige oplossing. Zelfs als je het maar voor een deel zou doen langs hun terrein.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:38:44 #3
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_194219012
Ik ben 43, dus weinig kans dat ik het zelf zal horen. Kinderen zijn hier zowat niet en zoveel mensen komen hier gelukkig niet voorbij. Ik denk toch niet als iemand hier passeert dat ze hoofdpijn krijgen va n een ultrasoon geluid? Bovendien zou de zender ook naar hun gebied 'stralen', niet naar mijn eigen huis. Ik heb al eens met de buren gepraat, zijn best vriendelijke mensen. Ze hebben zelf een gaashek om hun terrein geplaatst met een 'naar hun zeggen' ondoorzichtbaar doek er voor langs. Helaas is deze voor de honden toch doorzichtig want ze zien mensen toch voorbij komen en mij ook thuis komen. En dat gaashek is ook maar 1.5 meter hoog. Ik was sowieso al van plan om een schutting te maken, nog voordat deze (nieuwe) buren hier kwamen wonen, maar dat is er tot dusver nog niet van gekomen, omdat die schutting dan 25 meter lang moet worden.

Bijkomende foto geeft een indruk vanuit mijn hobbyruimte waar ik vaak achter de computer zit. Let niet op het onkruid, ook daar moet ik nog mee aan de gang (maar heb er weinig zin in met die blaffende honden aan de andere kant).

pi_194219056
Inderdaad, hoge schutting of haag, opgelost!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:44:56 #5
37887 Dauthi
Progressive
pi_194219120
Stenen naar de honden van je buren gooien is de beste manier om de situatie te laten escaleren :N

Btw honden hoeven je niet te zien om je te horen en te ruiken.

En de enige werkelijke ethisch aanvaarbare optie wuif je al weg met je onderbuik:
quote:
In gesprek gaan met de buren er over levert denk ik ook niet zo veel op,
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:59:18 #6
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_194219333
Ik vraag enkel of er zo'n apparaat bestaat die gewoon zo'n signaal uitzend die de honden verjaagd. Geen andere niet werkende oplossingen, gewoon zo'n verjaag apparaat.

Wat kan praten met de buren hierover helpen, ik heb al eens met ze gepraat hierover. Niet op een onvriendelijke manier maar gewoon op een fatsoenlijke manier dat ik soms wel eens schrik tijdens het uitstappen, zeker als hun honden pal achter het hek in de grond liggen te wroeten. Dan stap je uit, er gebeurt nog niets, doe de kofferbak open en dan merken ze je ineens op en dan ineens, juist omdat ik hier zo stil woon, een denderend geblaf naast ze. Schrok me zowat een hartaanval. Maar de buren zeggen dat dat nu eenmaal de karakter van de honden zijn waar ze weinig aan kunnen doen. Ik heb uit fatsoen ook gezegd dat het niet zo storend is (wil immers ook geen ruzie met de buren), maar in werkelijkheid vreet het soms behoorlijk aan me. Ook als ze tegen voorbijgangers blaffen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:04:33 #7
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194219402
Eerlijk toegegeven; ik heb zelf geen ervaring met dit soort apparaatjes. Echter las ik eerder deze week bij toeval:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2007862

Blijkbaar hebben veel mensen hier toch wel last van. Zelf trek ik in twijfel of mijn hond zou stoppen met wat hij ook doet door zo'n geluid of misschien nog opgefokter zou reageren. Maar ik ben zelf altijd actief hem terecht te wijzen omdat ik dus wel veel buren heb (omringd) en dat geblaf buiten niet wil. Ik heb geen erge blaffer, hij is ook alleen, twee (of meer) honden fokken elkaar op. Aangezien je buren zo'n enorm terrein hebben is mijn gedachte dus dat je hier misschien zelf meer last van kunt gaan hebben hoge tonen dragen toch niet zo ver? Ik ben zelf 34 nu maar hoor hoge frequenties ook (nog). Hier hangt b.v. een omvormer voor zonnepanelen die ik ook hoor.

Ik weet ook niet of het grote honden zijn maar 1.5 meter daar springt menig hond uit stand overheen, tenzij het twee mopshonden zijn misschien. Daar zou ik me als eigenaar wel druk over maken als ze nu al fel achter mensen aan blaffen.
En ze zien elke volwassene er gewoon bovenuit steken, dus dat stopt het blaffen inderdaad niet. Dat hek moet dus eigenlijk echt wel hoger.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_194219647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:59 schreef TechnoCat het volgende:
Ik vraag enkel of er zo'n apparaat bestaat die gewoon zo'n signaal uitzend die de honden verjaagd. Geen andere niet werkende oplossingen, gewoon zo'n verjaag apparaat.

Wat kan praten met de buren hierover helpen, ik heb al eens met ze gepraat hierover. Niet op een onvriendelijke manier maar gewoon op een fatsoenlijke manier dat ik soms wel eens schrik tijdens het uitstappen, zeker als hun honden pal achter het hek in de grond liggen te wroeten. Dan stap je uit, er gebeurt nog niets, doe de kofferbak open en dan merken ze je ineens op en dan ineens, juist omdat ik hier zo stil woon, een denderend geblaf naast ze. Schrok me zowat een hartaanval. Maar de buren zeggen dat dat nu eenmaal de karakter van de honden zijn waar ze weinig aan kunnen doen. Ik heb uit fatsoen ook gezegd dat het niet zo storend is (wil immers ook geen ruzie met de buren), maar in werkelijkheid vreet het soms behoorlijk aan me. Ook als ze tegen voorbijgangers blaffen.
Wat weerhoud je om je gevoelens te uiten? Als je het allemaal zo lastig vind om te zeggen pak je de boodschap vast netjes in en komt het vriendelijk over.
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:29:17 #9
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194219789
Ik zou trouwens ook geen dreigende bewegingen gaan maken naar zo'n hond. Daarmee voed je hun opgefokte gedrag alleen maar. Iedereen die "gek" doet is in de ogen van een hond juist iemand voor wie je achterdochtig moet zijn, zo iemand is namelijk heel onvoorspelbaar. En eigenlijk is het dan helemaal niet gek dat zo'n hond juist feller gaat waken. Hij vertrouwt het niet. Daarom die eerste suggestie, ontmoet de honden win het vertrouwen en dan heb je een kans dat jij niet meer zo gezien wordt.

Als ze er pas kort wonen en jij die honden geen blik waardig gunt en glashard negeert heb je ook kans dat ze jou na een poos ook gaan negeren trouwens. Nu is alles misschien nog nieuw en vreemd. Maar dat ligt eraan wat voor honden het zijn en hoe lang dit speelt. Sommige kleine felle rassen (terriërs of zo) die zijn vaak onvermoeibaar in dat opzicht naar mijn idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door Borisboemboem op 23-07-2020 11:38:44 ]
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:37:07 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194221002
Zie het juist als een plus. Ze zijn erg waaks en zullen blaffen bij iedereen die voorbij komt.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:44:53 #11
37887 Dauthi
Progressive
pi_194222748
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:59 schreef TechnoCat het volgende:
Ik vraag enkel of er zo'n apparaat bestaat die gewoon zo'n signaal uitzend die de honden verjaagd. Geen andere niet werkende oplossingen, gewoon zo'n verjaag apparaat.

Wat kan praten met de buren hierover helpen, ik heb al eens met ze gepraat hierover. Niet op een onvriendelijke manier maar gewoon op een fatsoenlijke manier dat ik soms wel eens schrik tijdens het uitstappen, zeker als hun honden pal achter het hek in de grond liggen te wroeten. Dan stap je uit, er gebeurt nog niets, doe de kofferbak open en dan merken ze je ineens op en dan ineens, juist omdat ik hier zo stil woon, een denderend geblaf naast ze. Schrok me zowat een hartaanval. Maar de buren zeggen dat dat nu eenmaal de karakter van de honden zijn waar ze weinig aan kunnen doen. Ik heb uit fatsoen ook gezegd dat het niet zo storend is (wil immers ook geen ruzie met de buren), maar in werkelijkheid vreet het soms behoorlijk aan me. Ook als ze tegen voorbijgangers blaffen.
Je kan klagen bij de gemeente en/of politie, en uiteindelijk heb je nog de gang naar de rechter wanneer de honden overlast veroorzaken. Zo werken de zaken in Nederland.

Maar duidelijk rationeel communiceren over je gevoelens is simpel de eerste stap, desnoods stuur je een brief danwel aangetekend.

En zoals al eerder gezegd je kan de honden ook vol proppen met koekjes, zodat ze je met iets goeds associeren. Maar ga dat dan niet doen wanneer ze blaffen, maar wanneer ze stil zijn (het gaat om timing). Want op het moment leren de honden dat ze mensen wegjagen, en dat is precies hetgene dat ze willen hun terrein beschermen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:47:40 #12
37887 Dauthi
Progressive
pi_194222787
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:29 schreef Borisboemboem het volgende:
Ik zou trouwens ook geen dreigende bewegingen gaan maken naar zo'n hond. Daarmee voed je hun opgefokte gedrag alleen maar. Iedereen die "gek" doet is in de ogen van een hond juist iemand voor wie je achterdochtig moet zijn, zo iemand is namelijk heel onvoorspelbaar. En eigenlijk is het dan helemaal niet gek dat zo'n hond juist feller gaat waken. Hij vertrouwt het niet. Daarom die eerste suggestie, ontmoet de honden win het vertrouwen en dan heb je een kans dat jij niet meer zo gezien wordt.

Als ze er pas kort wonen en jij die honden geen blik waardig gunt en glashard negeert heb je ook kans dat ze jou na een poos ook gaan negeren trouwens. Nu is alles misschien nog nieuw en vreemd. Maar dat ligt eraan wat voor honden het zijn en hoe lang dit speelt. Sommige kleine felle rassen (terriërs of zo) die zijn vaak onvermoeibaar in dat opzicht naar mijn idee.
Dat is nogwel het allerleukste, mensen die niet van honden houden die lopen in losloopgebieden, die worden vaak besnuffeld door honden en gaan spastisch doen. En dan vinden ze het gek dat de honden zo geinterresseerd zijn in hun.
Of hardlopers, die het vreemd vinden dat ze door honden worden achtervolgd _O-
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:55:02 #13
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194222900
Kan TS niet een hondenfluitje aanschaffen? Zijn erg kut voor hondenoren en hoor je als mens niet.
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:47:58 #14
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_194224587
Geef je buren aan de andere kant katten. Dan blaffen de honden de andere kant op.
pi_194228928
Vraag of je de honden een paar keer kunt uitlaten. Dan is het binnen no-time opgelost.
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:54:30 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194229094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:47 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Dat is nogwel het allerleukste, mensen die niet van honden houden die lopen in losloopgebieden, die worden vaak besnuffeld door honden en gaan spastisch doen. En dan vinden ze het gek dat de honden zo geinterresseerd zijn in hun.
Of hardlopers, die het vreemd vinden dat ze door honden worden achtervolgd _O-
Ik wist niet dat losloopgebieden alleen voor honden waren!

En misschien kan je je hond, ondanks dat hij in een losloopgebied loopt, toch in het gareel houden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 13:51:42 #17
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_194238514
Je kunt gewoon teruggaan naar de buren dat je er inmiddels wel veel last van hebt en ontzettend aan stoort. Ik probeer altijd een goede buur te zijn en dan mijn gedrag aan te passen. Het lijkt mij dat de meeste fatsoenlijke mensen dat hebben.

Zo'n ultrasoon geluid gaat niet werken. Die honden zitten op hun terrein en willen dat bewaken. Ze zullen alleen maar opgefokter worden. Dat geldt ook voor een stroomhalsband. K9 honden blaffen vaak net zolang door tot de batterij leeg is. Keffertjes raken er zo van in paniek dat ze er bijna een hartaanval van krijgen.

De beste oplossingen zijn hier al genoemd. Kennis maken met de honden, een band met ze opbouwen en autoriteit over ze krijgen. Gaan dreigen maakt ze opgefokter (hoe bedenk je het...) en je hebt zelfs kan dat ze je een keer aanvliegen als ze wel bij je kunnen komen. Als je buren niet willen meewerken kun je die honden helemaal stuk voeren met hondenkoekjes, vleesblikjes etc. Een goede hondeneigenaar wordt daar woest van en zal z'n hond dan wel uit je buurt willen houden.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_194239036
ultrasoon raken ze aan gewend.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:45:53 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194239285
Een hek.
Kunnen ze niet bij je komen.

Wil je dat ze niet aan het hek blaffen dan conditioneren.
Stil zijn belonen.

Probleem ermee is dat als de eigenaar dat niet van het hek af doet jij het bij het hek moet doen waardoor de honden toch daar blijven komen.

Maar je kan ze leren blij en stil voor het hek te zitten.

Begin met veel geduld.
Zak vol lekkers en geef in het begin snel en veel lekkers.
Bij een moment van minder gedoe belonen.
Vraag steeds meer. Stapje voor stapje, tot ze bij wijze van spreken op hun rug liggen te kwispelen om eens in de zoveel tijd een koekje te krijgen.

Belangrijk, beloon opwinding niet. Blaffen, springen, tegen het hek rammen, heen en weer rennen.
Beloon rust en aandacht. Beloon het vraag teken boven hun kop.
In het begin gaat het niet over perfect doen wat je wil, maar over zoeken naar wat je bedoelt.

Geduld is een schone zaak, zeker in dat begin.
Daarna komt het in een stroom versnelling.

Maar nogmaals, dit hoort de eigenaar te doen, dat gaat makkelijker.
Die kan vanaf zijn/haar kant ook nog patroon door breking gebruiken.
Vanaf jouw kant voedt dat slechter gedrag.

Misschien kan je om een dubbel hek vragen?
Dat de honden niet aan de erfgrens kunnen komen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:50:42 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194239335
Hekken blijven lastig bij honden.

Vanuit hun natuur zijn ze fel op grenzen. En is daar druk doen/blaffen zelfbelonend.

Straf werkt meestal averechts op die plekken. Maakt eerder feller dan rustiger. Voedt opwinding/nerveus gedrag/agressie.

De kunst is om te zorgen dat niet bij dat hek hangen meer oplevert, en zo een fijne gewoonte wordt, dan wel aan dat hek hangen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 09:27:08 #21
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_194250418
Het beste is al gezegd, de honden leren kennen. Al het andere is geen echte oplossing/symptoombestrijding. Bovendien duurt dit het kortst en kost het ook nog eens niets. :)

Als je je buren vraagt om de honden te mogen leren kennen, dat ze even aan je ruiken en dat ze kunnen zien dat hun baas op een vriendelijke manier met je omgaat (vergeet niet handen te schudden!), dan ben je in één of twee sessies klaar. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door BorisDeLul op 25-07-2020 13:36:23 ]
pi_194250718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik wist niet dat losloopgebieden alleen voor honden waren!

En misschien kan je je hond, ondanks dat hij in een losloopgebied loopt, toch in het gareel houden.
:') is er een plek waar ze echt even los mogen lopen kan dat ook weer niet omdat een of andere zeikerd het niet fijn vindt dat hij evt besnuffeld wordt (honds eigen, heeft niks met in het gareel houden te maken) .

sorry, maar als zeikerd heb je dan maar lekker op te donderen of er aan te wennen.
er zijn genoeg plekken waar jij wel kan lopen, honden hebben daarin geen keuze
pi_194250850
Je moet die honden even knuffelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194251045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:28 schreef Borisboemboem het volgende:
Misschien moet je eens kennismaken met die honden. Zodat ze jou gaan kennen en niet zien als één of andere vreemdeling als je daar toch elke keer bent en daar woont. Eens wat vaker bij de buren langs of zo. Ik weet niet hoe de relatie met je buren is? Heb je het überhaupt al eens met ze hierover gehad?

Dat ze blaffen naar echte vreemden zou ik persoonlijk niet perse als probleem zien als er niet veel volk langskomt in een doodlopende straat. Je weet dan wel wanneer er iemand bij jullie terrein rond hangt. Zelfs als het de postNL bezorger is. Als ze alleen maar blaffen om te blaffen is dat wat anders.

Ultrasoon apparaat zou ik zeker niet doen. Ik weet niet hoe oud je bent maar bijvoorbeeld kinderen/jongeren horen dat ook mega goed. En daar krijg je gewoon echt hoofdpijn van. Met een beetje pech heb je daar dus jezelf mee aangezien het dichtbij jouw gevel hangt en stopt het blaffen misschien evengoed niet. Ook voorbijgangers kunnen dat piepgeluid als vervelend ervaren. Wat voor honden (ras) zijn het?

Je zou ook je buren kunnen vragen of ze het hek langs hun terrein zo kunnen maken dat de honden jou niet kunnen zien. Dit neemt misschien ook de prikkel weg om te blaffen. Mijn eigen hond blaft nooit op mensen of honden die hij niet ziet, ook al zit er amper een meter tussen. Haal het weg en hij zal wel blaffen. Die laatste optie is waarschijnlijk de meest eenvoudige oplossing. Zelfs als je het maar voor een deel zou doen langs hun terrein.
Aan de andere kant: als de honden TS herkennen door zijn geur kunnen ze ook enthousiast raken en voordat je het weet springen ze de hele tijd tegen TS op. Tenzij ze trainbaar zijn om dat niet te doen maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 10:44:16 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194251088
Stenen dreigen te gooien omdat de honden van de buurman aan het blaffen zijn :') Dan ben je dus écht een mongool wanneer dat als 43-jarige het eerste is wat in je opkomt _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:06:49 #26
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_194300118
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:37 schreef xzaz het volgende:
Zie het juist als een plus. Ze zijn erg waaks en zullen blaffen bij iedereen die voorbij komt.
Nou voor mij hoeft het niet hoor. De vorige buren hadden ook honden en die blaften niet naar Jan en alleman die langs kwamen. Wat ik zelf een tikkeltje asociaal vind zijn soms de tijdstippen waarop het gebeurt, bv. om 5:30 in de ochtend (tja over dat fietspad komt nog wel eens iemand langs, ook in de vroege ochtend).
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:44 schreef Dauthi het volgende:
Je kan klagen bij de gemeente en/of politie, en uiteindelijk heb je nog de gang naar de rechter wanneer de honden overlast veroorzaken. Zo werken de zaken in Nederland.
Ja, maar zo krijg je misschien de honden stil maar je onderlinge relatie met de buren is wel naar de knoppen. Ik ben hier 8 jaar geleden komen wonen met de simpele gedachte: Ik wil hier met niemand ruzie. Tegen een aantal buren heb ik altijd duidelijk gezegd: Als er iets is, gewoon even aankomen.
quote:
Maar duidelijk rationeel communiceren over je gevoelens is simpel de eerste stap, desnoods stuur je een brief danwel aangetekend.
Zoals hierboven genoemd, ik wil geen ruzie met mijn buren. De reactie dat ik een steen in mijn hand pakte en die bijna tegen die hond voor de kop wou gooien was al rete verkeerd en ik denk dat de buren het niet gezien hebben (ik hoop in elk geval van niet).
quote:
En zoals al eerder gezegd je kan de honden ook vol proppen met koekjes, zodat ze je met iets goeds associeren. Maar ga dat dan niet doen wanneer ze blaffen, maar wanneer ze stil zijn (het gaat om timing). Want op het moment leren de honden dat ze mensen wegjagen, en dat is precies hetgene dat ze willen hun terrein beschermen.
Ik wil me helemaal niet bezighouden met honden. Ik hou sowieso niet van honden. Ik wil daar geen seconde tijd aan besteden. In mijn situatie, een hoge schutting er voor langs dat goed afgesloten is en als het even kan zo'n pieper aan de muur die een signaal afgeeft zodra hij een blaf in de buurt signaleert.

[ Bericht 56% gewijzigd door TechnoCat op 28-07-2020 21:13:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')