Is toch echt meer geluk dan wijsheid tot dusver. Maarja, hopen dat het zo blijft.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:
In tegenstelling tot België lijkt het bij ons (nog) niet door te zetten
De media lijkt ook de boel op te blazen. Er zijn indicatoren opgesteld door de overheid. Doel is nog altijd enkel en alleen de zorg te ontlasten. Men heeft rekening gehouden met een stijging in het aantal geïnfecteerden. Het is ook niet te vergelijken omdat we meer testen. En ja, er zijn meer besmettingen dan een maand geleden maar we weten dus niet hoe het in maart/april was. Als we van 300.000 uitgaan (wat volgens mij reëel is) dan is er nu nog niks aan de hand. De exponentiële groei moeten we wel in de gaten houden dus ik vind wel dat we de regels moeten nawijzen en een mondkapje is geen probleem daarbij in binnensituaties (restaurants, cafe's etc).quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:30 schreef Drekkoning het volgende:
Prima, dit lijkt in de verste verten niet op een opleving. Geen groei in toename, Ziekenhuisopnames ook mooi laag.
En dat terwijl niemand zich meer aan de regels houdt!!
Tja, we kunnen ook iedereen verplichten vanaf nu een bivakmuts te dragen, dat veroorzaakt ook op geen enkele manier schade of fysieke problemen. Dat iets geen schade berokkend betekent nog niet dat het niet enorm beperkend kan zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je een niet goede longcapaciteit hebt, zijn mondkapjes inderdaad niet oke. Voor gezonde mensen zijn ze echt, heel echt, op geen enkele manier schadelijk of veroorzaken ze fysieke problemen. Het kan hooguit tussen de oren zitten
Welke binnensituaties dan wel en welke niet?quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:34 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De exponentiële groei moeten we wel in de gaten houden dus ik vind wel dat we de regels moeten nawijzen en een mondkapje is geen probleem daarbij in binnensituaties (restaurants, cafe's etc).
Haal eventjes de uitzonderingen op de regel erbij door longpatiënten te noemenquote:Op donderdag 23 juli 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit geloof je zelf toch niet?
[..]
Vandaar dat in Duitsland mondkapjes niet verplicht zijn voor mensen met longaandoeningen en veel experts waarschuwen voor de gevolgen ervan voor astmapatiënten.
[..]
Ook zij doen dat absoluut niet voor de lol en zijn er ook in getraind om die dingen te dragen.
[..]
Misschien helpt het om niet in hyperbolen te praten, er is letterlijk niemand die beweert dat het het einde van de wereld is.
Dan blijft iedereen gewoon thuis werken, wat denk jij.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Welke binnensituaties dan wel en welke niet?
Mondkapjes in de horeca betekent dat de horeca zijn deuren kan sluiten. En mondkapjes op kantoor? Hoeveel mensen denk je dat daar aan gaan beginnen?
Tja, tegelijkertijd zou het misschien wel het gewenste effect sorteren: namelijk dat men niet meer en mass onnodig naar kantoor gaat.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:36 schreef Stoney3K het volgende:
Hoeveel mensen denk je dat daar aan gaan beginnen?
quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:37 schreef Dven het volgende:
[..]
En niemand die doet alsof de wereld vergaat? Kom op zeg, je ziet toch wat er in de VS gebeurt? Je ziet in dit topic toch ook al die dramaqueens voorbijkomen die zelfs na een paar minuten met een maskertje in de trein waarin nota bene airco aanwezig het zogenaamd stikbenauwd krijgen of winkels uitvluchten omdat ze zogenaamd geen zuurstof meer krijgen?Komkom.
I rest my case.quote:Haal eventjes de uitzonderingen op de regel erbij
Beperkend is iets anders dan dat mensen er niet door kunnen ademen. Dat is simpelweg voor gezonde mensen niet het geval. Ik heb helemaal nog niets gezegd over of ik voor of tegen een verplichting ben tot het dragen van mondkapjes waar dan ook. Ik geef alleen de feiten aan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, we kunnen ook iedereen verplichten vanaf nu een bivakmuts te dragen, dat veroorzaakt ook op geen enkele manier schade of fysieke problemen. Dat iets geen schade berokkend betekent nog niet dat het niet enorm beperkend kan zijn.
In België heb je zoiets raars als een bubbel van 15 personen, hoef je ook geen afstand mee te houden, en elke week mogen dat 15 andere zijn. Maar de controle daarop is natuurlijk 0quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:
In tegenstelling tot België lijkt het bij ons (nog) niet door te zetten
In Duitsland moet je ook gewoon een mondkapje op in de horeca (bij het binnen komen en als je vertrekt/naar de wc moet - aan tafel mag hij af) en het was gewoon druk in de restaurants daar. Zo'n grote opoffering is het nou ook weer niet om hem even op te zetten bij binnenkomt en weggaan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Welke binnensituaties dan wel en welke niet?
Mondkapjes in de horeca betekent dat de horeca zijn deuren kan sluiten. En mondkapjes op kantoor? Hoeveel mensen denk je dat daar aan gaan beginnen?
Thuiswerken kan natuurlijk ook, he.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En mondkapjes op kantoor? Hoeveel mensen denk je dat daar aan gaan beginnen?
Vind ik toch knap als je bij de NedCar aan de band staat.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan blijft iedereen gewoon thuis werken, wat denk jij.
Ik reageerde initieel op jou waarin het helemaal niet ging over niet kunnen ademen, maar over jouw bewering (of hypothese) dat mensen die klagen wellicht mensen zijn die nog geen ervaring hebben met het dragen van mondkapjes en dat het 'wel meevalt'. Daar ben ik het niet mee eens, want ik vind het ondingen. Echt totaal ongeschikt om continu te dragen in het dagelijks leven. En nee, ik heb geen longaandoening en ben *klopt af* kerngezond. Een draagplicht zou mij er echt van weerhouden om nog met plezier naar buiten te gaan, denk ik.quote:
Dacht dat je het over de kantoorpikkies had.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vind ik toch knap als je bij de NedCar aan de band staat.
Dat wordt straks tijdens dat offerfeest nog veel meer. Die families die dicht op elkaar zitten, en daarbij die hallal slachtingen van de dieren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat heeft burgemeester Aboutaleb al vermeld, meerdere clusters van (buitenlandse) families die veel bij elkaar klitten (inmiddels 100+ besmettingen)
Mogelijk speelt hier een stukje taalbarrière een rol.
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dit ook zeker speelt in Den Haag.
Jep. Dat gaat een probleem worden. Daar is naar mijn idee dus flink werk aan de winkel. Wellicht nog wel veel belangrijker dan een feestje van een paar jongerenquote:Op donderdag 23 juli 2020 14:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat wordt straks tijdens dat offerfeest nog veel meer. Die families die dicht op elkaar zitten, en daarbij die hallal slachtingen van de dieren.
Moet je wel je handen ontsmetten voordat je hem weer op zet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In Duitsland moet je ook gewoon een mondkapje op in de horeca (bij het binnen komen en als je vertrekt/naar de wc moet - aan tafel mag hij af) en het was gewoon druk in de restaurants daar. Zo'n grote opoffering is het nou ook weer niet om hem even op te zetten bij binnenkomt en weggaan.
Daar kun je ook bijna geen maatregelen voor treffen, want die mensen vieren dat allemaal thuis.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep. Dat gaat een probleem worden. Daar is naar mijn idee dus flink werk aan de winkel. Wellicht nog wel veel belangrijker dan een feestje van een paar jongeren
Maar als je al lallend aan een biertje zit mag hij dus af blijven?quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In Duitsland moet je ook gewoon een mondkapje op in de horeca (bij het binnen komen en als je vertrekt/naar de wc moet - aan tafel mag hij af) en het was gewoon druk in de restaurants daar. Zo'n grote opoffering is het nou ook weer niet om hem even op te zetten bij binnenkomt en weggaan.
Restaurants, tot op zekere hoogte. Ik ga nu ook niet uit eten want als mijn familie aan een ander tafeltje moet zitten dan organiseer ik liever thuis iets.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In Duitsland moet je ook gewoon een mondkapje op in de horeca (bij het binnen komen en als je vertrekt/naar de wc moet - aan tafel mag hij af) en het was gewoon druk in de restaurants daar.
In Duitsland werken ze al maanden zo hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe wil je anders dat biertje drinkenquote:Op donderdag 23 juli 2020 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar als je al lallend aan een biertje zit mag hij dus af blijven?
Niet. Als je in de trein je ontbijt wil wegwerken heb je toch ook pech?quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe wil je anders dat biertje drinken
Door het mondkapje heenquote:Op donderdag 23 juli 2020 14:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe wil je anders dat biertje drinken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |