abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194222368
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Om dan je hele beleid of in paniekmodus te schieten op zo'n kunstmatig getalletje slaat ook echt nergens op.
Experts: 'nu is het nog beheersbaar, maar we moeten wel waakzaam blijven'.
DeVerzamelaar: 'Experts: PANIEK! PANIEK!'

:')
pi_194222406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wellicht heb je gelijk, en je ziet Nederland zo langzamerhand ook steeds meer opschuiven richting die kant, maar ik onderschrijf zeker niet dat het "wel meevalt" en sommigen lijken bijna te insinueren dat het net zoiets is als handschoenen dragen in de winter.
Het zou wellicht ook al helpen als er wat meer beleid komt m.b.t. de wildgroei aan mondkapjes. In allerlei soorten en maten, en iedereen heeft weer een ander. Ik kan me voorstellen dat het qua comfort (en ook qua effectiviteit) nogal wat uitmaakt of je een sok om je gezicht trekt waar je prima door kunt ademen (maar waarvan de effectiviteit wellicht twijfelachtig is) of een dikke lap stof dat heel goed deeltjes tegenhoudt (maar welke dus qua comfort behoorlijk matig zijn).
pi_194222416
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stel je eens voor, een virus dat zo dodelijk en gevaarlijk schijnt te zijn. Maar je alsnog een test nodig hebt om te weten te komen of je het hebt gehad of dat je besmet bent _O-
Als het virus dodelijk en gevaarlijk was geweest waren we waarschijnlijk nu klaar geweest. Het gevaarlijke aan dit virus is juist dat het niet zo dodelijk is. Mja als je alleen Maurice de Hond, Jensen en de PVV als bron gebruikt dan zal je dat wel niet snappen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:15:43 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194222422
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Omdat dat gebeurt

Top qua verstandigheid en veiligheid, neen, heel ergstig en vreselijk, ook neen.
Menselijk gedrag.

Contact kon ook wel weer, alleen geen grote groepen
Precies.
En dat is exact waarom een simpele mondkapjesverplichting niet gaat werken. Net zoals de verplichting om anderhalve meter aan te houden niet werkt.

Dan moet je bereid zijn flink te gaan handhaven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:19:27 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194222458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zou wellicht ook al helpen als er wat meer beleid komt m.b.t. de wildgroei aan mondkapjes. In allerlei soorten en maten, en iedereen heeft weer een ander. Ik kan me voorstellen dat het qua comfort (en ook qua effectiviteit) nogal wat uitmaakt of je een sok om je gezicht trekt waar je prima door kunt ademen (maar waarvan de effectiviteit wellicht twijfelachtig is) of een dikke lap stof dat heel goed deeltjes tegenhoudt (maar welke dus qua comfort behoorlijk matig zijn).
De grootste delen worden altijd wel gefilterd. Als iedereen gewoon effe een maand steevast een kapje draagt is het hele gezeik gewoon voorbij. Dat niet kunnen ademen is natuurlijk ook gewoon quatsch. Dat insinueren is glashard liegen en je wordt uitgelachen door volledige beroepsgroepen die daar dagelijks onder zware omstandigheden mee werken.

Als ik ga mountainbiken draag ik meestal zo'n mondmasker met filter en dat is wat ik nu ook dikwijls in winkels en dergelijke draag. Irritant dat ik er altijd rekening mee moet houden genoeg gewassen mondkapjes bij te dragen? Natuurlijk. Einde van de wereld? Absoluut niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:23:03 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194222488
Hij heeft overigens wel gelijk dat die R-indicatie op dit ogenblik niet zo heel veel zegt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:24:19 #232
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194222500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zou wellicht ook al helpen als er wat meer beleid komt m.b.t. de wildgroei aan mondkapjes.
Dat beleid is er: Het CE-keurmerk. Maar mondkapjes met een CE-keurmerk zijn verboden. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194222514
Status 23-07

Positief getest 52.404, toename: 163
Ziekenhuisopnames 11.905 (22,7% van positief getest), toename: 3
IC-opnames 2.935 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,7% van positief getest), toename: 0

Uitschieters:
+35 Rotterdam (was +28)
+17 Den haag (was +9)
+15 Amsterdam (was +18)
+6 Utrecht (was +5)
+5 Waddinxveen (was +3)
+4 Vlaardingen (was +0)

Overige steden +1 +2
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:25:40 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194222519
Vandaag 163 besmettingen gemeld. Wel paar stabiele dagen nu.

Rotterdam spant weer de kroon.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:26:18 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194222526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat beleid is er: Het CE-keurmerk. Maar mondkapjes met een CE-keurmerk zijn verboden. :')
Ja, omdat de overheid zijn eigen shit niet op orde heeft :')
pi_194222549
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag 163 besmettingen gemeld. Wel paar stabiele dagen nu.

Rotterdam spant weer de kroon.
Vraag me af wat de oorzaak is van Rotterdam?
Wel goede cijfers nog steeds in het grote geheel.
pi_194222555
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:19 schreef Dven het volgende:
Als iedereen gewoon effe een maand steevast een kapje draagt is het hele gezeik gewoon voorbij.
Dit geloof je zelf toch niet?

quote:
Dat niet kunnen ademen is natuurlijk ook gewoon quatsch.
Vandaar dat in Duitsland mondkapjes niet verplicht zijn voor mensen met longaandoeningen en veel experts waarschuwen voor de gevolgen ervan voor astmapatiënten.

quote:
Dat insinueren is glashard liegen en je wordt uitgelachen door volledige beroepsgroepen die daar dagelijks onder zware omstandigheden mee werken.
Ook zij doen dat absoluut niet voor de lol en zijn er ook in getraind om die dingen te dragen.

quote:
Einde van de wereld? Absoluut niet.
Misschien helpt het om niet in hyperbolen te praten, er is letterlijk niemand die beweert dat het het einde van de wereld is. :O
pi_194222560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat heeft burgemeester Aboutaleb al vermeld, meerdere clusters van (buitenlandse) families die veel bij elkaar klitten (inmiddels 100+ besmettingen)
Mogelijk speelt hier een stukje taalbarrière een rol.

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dit ook zeker speelt in Den Haag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194222561
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zie interview Aboutaleb.

Zeker goed nieuws deze cijfers! Gisteren was het ook zoiets toch?
pi_194222562
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:19 schreef Dven het volgende:

Als ik ga mountainbiken draag ik meestal zo'n mondmasker met filter en dat is wat ik nu ook dikwijls in winkels en dergelijke draag. Irritant dat ik er altijd rekening mee moet houden genoeg gewassen mondkapjes bij te dragen? Natuurlijk. Einde van de wereld? Absoluut niet.
In Duitsland hebben artsen er zelfs op gewezen dat mondkapjes bij intensief sporten eerder schadelijk dan beschermend zijn. Het risico bestaat dat hypercapnie optreedt: als kooldioxide (CO2) niet goed wordt uitgeademd door de verhoogde luchtweerstand in het masker kan die zich ophopen in het bloed en de pH-waarde laten dalen. Die verzuring kan leiden tot hoofdpijn, duizeligheid of verminderd bewustzijn.

https://www.trouw.nl/spor(...)schadelijk~baf42e95/
pi_194222563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

In veel landen zijn sjaals afdoende. Alsof dat een effectief beleid is. :?
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:30:28 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194222582
Prima, dit lijkt in de verste verten niet op een opleving. Geen groei in toename, Ziekenhuisopnames ook mooi laag.

En dat terwijl niemand zich meer aan de regels houdt!! :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194222583
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:23 schreef Drekkoning het volgende:
Hij heeft overigens wel gelijk dat die R-indicatie op dit ogenblik niet zo heel veel zegt.
Uiteraard, maar er is dan ook geen enkele expert die in paniek is, laat staan door een R0 van net boven de 1. Er wordt bij herhaling verteld hoe men niet blind moet staren op één parameter en er is dan geen enkel ook maar enigszins ingelezen persoon die dat doet. Wat De Hond ook moge beweren.
pi_194222588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat heeft burgemeester Aboutaleb al vermeld, meerdere clusters van (buitenlandse) families die veel bij elkaar klitten (inmiddels 100+ besmettingen)

Dan snap ik zijn zorgen omtrent het offerfeest volgende week.
pi_194222595
Dus omdat bepaalde tokkiefamilies op elkaars lip moeten zitten en een groep jongeren weer lekker staat te feesten in een café moeten alle Nederlanders straks mondkapjes op als het aan Halsema ligt?
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:33:13 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194222609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wel goed om dat gewoon te benoemen, voordat we weer het 'racisme' gezeik krijgen.

Abou is sowieso een prima bestuurder in mijn optiek.
pi_194222610
In tegenstelling tot België lijkt het bij ons (nog) niet door te zetten ^O^
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 14:33:32 #248
5428 crew  miss_sly
pi_194222611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vandaar dat in Duitsland mondkapjes niet verplicht zijn voor mensen met longaandoeningen en veel experts waarschuwen voor de gevolgen ervan voor astmapatiënten.
[..]

Als je een niet goede longcapaciteit hebt, zijn mondkapjes inderdaad niet oke. Voor gezonde mensen zijn ze echt, heel echt, op geen enkele manier schadelijk of veroorzaken ze fysieke problemen. Het kan hooguit tussen de oren zitten :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194222612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:31 schreef Nielsch het volgende:
Dus omdat bepaalde tokkiefamilies op elkaars lip moeten zitten en een groep jongeren weer lekker staat te feesten in een café moeten alle Nederlanders straks mondkapjes op als het aan Halsema ligt?
Halsema moet sowieso der mond houden na die demonstraties. Die heeft Russische roulette gespeeld met de volksgezondheid voor zij erachter kwam dat het pistool niet geladen was.
pi_194222619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:30 schreef Drekkoning het volgende:
Prima, dit lijkt in de verste verten niet op een opleving. Geen groei in toename, Ziekenhuisopnames ook mooi laag.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')