De ernst kunnen we zelf wel bedenken lijkt me. Al zou ik dit absoluut nog geen tweede golf noemen. Er word meer getest en mensen laten zich sneller testen de afgelopen week, dat was vrij duidelijk in de nummers zichtbaar. Afgelopen dagen is het aantal besmettingen alweer vrij stabiel. Gister alweer minder ziekenhuisopnames. IC is stabiel. Op dit moment is het echt geen tweede golf. Dat word het imo pas op het moment dat de ziekenhuisopnames consistent beginnen te stijgen en het aantal besmettingen ook echt rap vooruit gaat (als er tegelijkertijd ook niet meer getest word). Snap de hype van een 2e golf niet zo; waarom mensen het blijven voorspellen. Het kan gebeuren ja. Kan. De info van nu wijst er gewoon niet naar. Het heeft alleen een signaal dat we moeten blijven testen en dat we alert moeten zijn. Thuis blijven bij klachten. Etc.quote:Op woensdag 22 juli 2020 23:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hoe meer we testen hoe meer besmette mensen dus ja, denk het wel. Over de ernst horen we niks uiteraard.
Testen moeten sneller zonder afspraak kunnen met sneller uitslag en gewoon een wattebstaafje in de wang ipv in je hersenen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:11 schreef Molo het volgende:
Doosje bonbons oid aanbieden bij je laten testen en sowieso testen laagdrempeliger aanbieden.
Mensen over de drempel helpen te laten testen en zoethouden voor de periode na testen tot uitslag, dat soort zaken, is vast iets in te bedenken
Gewoon een goed PR team op zetten, het klinkt supersuf maar mensen zijn er toch stiekem heel gevoelig voor.
Dat is lastig vanwege de administratie die erbij hoortquote:Op donderdag 23 juli 2020 08:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Testen moeten sneller zonder afspraak kunnen
Zeg jij even tegen het virus dat het zich a) in de wang moet gaan zitten ipv in het neusslijm en b)zich wat sneller zichtbaar moet maken als er getest wordt.quote:met sneller uitslag en gewoon een wattebstaafje in de wang ipv in je hersenen.
Waar haal jij al die gekwalificeerde mensen vandaan om zoveel testplekken op te zetten. Mensen moeten niet zo verwend doenquote:Ook moet het overal binnen een kwartier aan te fietsen zijn. Anders krijg je mensen met milde klachten vaak helaas niet zo ver. Te veel barrières voor sommigen.
Ik moest gister naar een teststraat wat verder weg omdat alles hier in de regio helemaal vol zat tot volgende week. Daar aangekomen had ik 1 wachtende voor me en niemand na me. Dus denk dat ze gewoon wat meer moeten spreiden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is lastig vanwege de administratie die erbij hoort
[..]
Zeg jij even tegen het virus dat het zich a) in de wang moet gaan zitten ipv in het neusslijm en b)zich wat sneller zichtbaar moet maken als er getest wordt.
[..]
Waar haal jij al die gekwalificeerde mensen vandaan om zoveel testplekken op te zetten. Mensen moeten niet zo verwend doen
waarom niet binnen een kwartier na bellen aan huis en dan het resultaat terwijl u wacht, wat een onzinquote:Op donderdag 23 juli 2020 08:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Testen moeten sneller zonder afspraak kunnen met sneller uitslag en gewoon een wattebstaafje in de wang ipv in je hersenen.
Ook moet het overal binnen een kwartier aan te fietsen zijn. Anders krijg je mensen met milde klachten vaak helaas niet zo ver. Te veel barrières voor sommigen.
Ja joh, en misschien kunnen ze dan ook de ramen even lappen als ze er toch zijn... 😉quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom niet binnen een kwartier na bellen aan huis en dan het resultaat terwijl u wacht, wat een onzin
40+ mogelijk het restje van collega's van die personen die niet volledig in beeld zijn, vorige week zat Rotterdam al dik over de 100+ besmettingen(10-30 per dag). Het zal mij niets verbazen als het nog meer van deze gezinnen zijn, die vanuit hun oorsprong al vaak dicht bij elkaar zitten. Er kan hier ook een stuk taalbarrière meespelen, die gezinnen bereik je naar mijn idee niet altijd even goed, net als gastarbeiders, die met alle respect hard werken, maar niet altijd optimaal werken, wonen of reizen.quote:We hebben de afgelopen periode in Rotterdam bij heel veel Rotterdams-Marokkaanse gezinnen, zo'n acht in totaal, veertig besmettingen geconstateerd. Allemaal het gevolg van groepsbijeenkomsten thuis."
Dan lees je verkeerd want Aboutaleb wil mensen er juist op wijzen om het Offerfeest in kleine kring te vieren met het eigen gezin. Zoals toen ook werd gecommuniceerd met het Suikerfeest.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:06 schreef _serial_ het volgende:
Onderstaande is natuurlijk opvallend als Aboutaleb nu om mondkapjes gaat vragen :
[..]
Een mondkapje gaat dit soort problemen niet verhelpen.
(en burgemeesters die de publieke opinie manipuleren voor mondkapjes)
Meer testen is meer besmettingen is meer info voor de paniekzaaiende media....quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Testen moeten sneller zonder afspraak kunnen met sneller uitslag en gewoon een wattebstaafje in de wang ipv in je hersenen.
Ook moet het overal binnen een kwartier aan te fietsen zijn. Anders krijg je mensen met milde klachten vaak helaas niet zo ver. Te veel barrières voor sommigen.
quote:Griekenland heeft 28 Nederlanders aan de grens geweigerd omdat ze hun gezondheidsverklaring niet op tijd hadden ingevuld.
Dat gebeurde op Samos en Lesbos. De toeristen zijn op de eerste vlucht weer naar huis gestuurd, zo melden Griekse media.
In de gezondheidsverklaring moet je aangeven waar je de laatste weken was en of je met coronapatiënten in aanraking bent geweest.
Ongelooflijk, meer dan terecht dat ze linea recta weer terug naar tokkie town zijn gestuurd. Wie denk je wel niet dat je bent.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:32 schreef maily het volgende:
Griekenland stuurt lakse Nederlandse toeristen direct terug
[..]
quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:32 schreef maily het volgende:
Griekenland stuurt lakse Nederlandse toeristen direct terug
[..]
Zou mij niet verbazen, rondom de Ramadan speelde die discussie volgens mij ook al over gezinnen die elkaar toch gingen opzoeken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:06 schreef _serial_ het volgende:
Onderstaande is natuurlijk opvallend als Aboutaleb nu om mondkapjes gaat vragen :
[..]
40+ mogelijk het restje van collega's van die personen die niet volledig in beeld zijn, vorige week zat Rotterdam al dik over de 100+ besmettingen(10-30 per dag). Het zal mij niets verbazen als het nog meer van deze gezinnen zijn, die vanuit hun oorsprong al vaak dicht bij elkaar zitten. Er kan hier ook een stuk taalbarrière meespelen, die gezinnen bereik je naar mijn idee niet altijd even goed, net als gastarbeiders, die met alle respect hard werken, maar niet altijd optimaal werken, wonen of reizen.
Een mondkapje gaat dit soort problemen niet verhelpen.
(en burgemeesters die de publieke opinie manipuleren voor mondkapjes)
Vraag me af wat dan 'niet op tijd' is geweest. Kwamen ze bij de douane met een leeg papier?quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]Heerlijk
Dag vakantie en dag geld.
Even er van uitgaande dat ze in het vliegtuig goed zijn geïnformeerd.
quote:De vakantie in Griekenland van 28 Nederlanders is alweer voorbij voordat hij begonnen is. De grenspolitie op de luchthavens van de eilanden Lesbos en Samos weigerde de toeristen toe te laten, omdat ze zich niet op tijd online hadden geregistreerd. De reizigers werden maandag direct na aankomst terug op het vliegtuig naar Nederland gezet, melden twee Griekse kranten.
Luchtvaartmaatschappij Corendon bevestigt woensdagavond dat het om passagiers van minimaal één van hun vluchten gaat. Ondanks herhaalde herinneringen hadden zij inderdaad verzuimd uiterlijk 24 uur voor vertrek een online formulier van de Griekse overheid in te vullen. Daarop moeten aankomende reizigers onder meer aangeven in welke landen ze de afgelopen twee weken zijn geweest, en of ze in aanraking zijn gekomen met coronapatiënten. Op grond van die gegevens bepalen de autoriteiten wie op de luchthaven op het virus getest wordt.
,,Wij sturen onze klanten die naar Griekenland gaan meerdere keren een herinnering. Per email maar ook per sms. Deze mensen hadden desondanks niet op tijd dat formulier ingevuld", zegt Corendon-woordvoerder Simone van den Berk. ,,De regel is duidelijk: minimaal 24 uur van tevoren invullen. Tot voor kort waren de Griekse autoriteiten coulant en kon het ter plekke nog, maar sinds dit weekend zijn ze strenger geworden."
Sommige van de vakantiegangers hadden via reisbureaus geboekt, maar ook die hebben volgens Van den Berk tijdig op het formulier gewezen. ,,Daar houdt onze verantwoordelijkheid op. Het is ook aan reizigers zelf om bijvoorbeeld een paspoort mee te nemen."
Griekenland kende in de corona-uitbraak in het voorjaar relatief weinig besmettingen en doden, dankzij tijdig en adequaat overheidsingrijpen. Net als elders in Europa lopen de besmettingen nu weer licht op, waarbij een groot deel van de nieuwe besmettingen voor rekening komt van toeristen. Het systeem met elektronische registratie van iedereen die het land binnenkomt, moet helpen een grote uitbraak te voorkomen.
Coulance
De onfortuinlijke vakantiegangers reageerden volgens Van den Berk teleurgesteld, toen zij linea recta met hetzelfde vliegtuig weer terug naar Nederland gingen. Corendon meldt dat de reisorganisatie uit coulance samen met de klanten kijkt of ze later alsnog op een vakantie ter waarde van de oorspronkelijke reissom kunnen.
Zo klinkt het jaquote:Op donderdag 23 juli 2020 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat dan 'niet op tijd' is geweest. Kwamen ze bij de douane met een leeg papier?
quote:Het is ook aan reizigers zelf om bijvoorbeeld een paspoort mee te nemen
Online dingen invullen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat dan 'niet op tijd' is geweest. Kwamen ze bij de douane met een leeg papier?
Terecht dan! En dan mogen die mensen nog in hun handen knijpen met de opstelling van Corendon.quote:Op donderdag 23 juli 2020 09:45 schreef maily het volgende:
Grieken sturen Nederlandse toeristen linea recta terug om niet ingevuld coronaformulier
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |