Oké. Ik wel. Vijf minder opnames, IC ook stabiel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zovind ik het allemaal niet, ondanks die disclaimer over een 'beperkte stijging'..
Ik ben het met je eens.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die cijfers van vandaag zijn beter.
Maar het is belangrijk om uit te zoeken wat zorgt voor uitbraken en waar het mis gaat.
Aanpassingen in beleid, voorzorgsmaatregelen treffen en alert blijven is gewoon belangrijk tot een vaccin/oplossing.
Snap niet dat mensen daar zo verwend en kortzichtig op reageren en elke constatering wegzetten als paniekzaaien.
Niks mis met alert zijn volgens mij. Alleen maar goed. En de meesten hier zijn gewoon alert. Er zijn echter ook users die het al meteen hebben over extra maatregelen, en gebaseerd op onderbuikgevoelens frequent roepen dat we het twee weken later wel zullen zien; dat het helemaal fout gaat. Paniekzaaierij is vooral gericht op die users; niet de users die gewoon alert zijn en de situatie gewoon goed in de gaten houden. Nogal een verschil tussen alert overkomen en paniekerig overkomen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die cijfers van vandaag zijn beter.
Maar het is belangrijk om uit te zoeken wat zorgt voor uitbraken en waar het mis gaat.
Aanpassingen in beleid, voorzorgsmaatregelen treffen en alert blijven is gewoon belangrijk tot een vaccin/oplossing.
Snap niet dat mensen daar zo verwend en kortzichtig op reageren en elke constatering wegzetten als paniekzaaien.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef miss_sly het volgende:
Diederik Gommers: ‘Stel tweede golf zolang mogelijk uit’
ANP
Zorgpersoneel op intensive cares is nog niet klaar voor een tweede golf van coronapatiënten, zegt Diederik Gommers. "Mensen zijn nog steeds angstig en ook een beetje bozig", zegt de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care tegen de NOS. "Er is veel minder animo om heel hard te werken."
"Er zijn heftige discussies, mensen zeggen vaker nee, mensen nemen ontslag. We merken dat het lastiger is om goede plannen te maken om richting 2000 IC-bedden te kunnen opschalen als dat nodig is."
Gommers benadrukt dat hij geen paniek wil zaaien. "Wij in het ziekenhuis moeten zorgen dat onze medewerkers een goed gevoel krijgen en een luisterend oor hebben over wat er de vorige keer mis is gegaan. We moeten zorgen dat er draagvlak is en dat we voorbereid zijn."
Wake-upcall
Het toenemende aantal besmettingen noemt Gommers een wake-upcall, maar wat betreft ziekenhuisopnames en coronapatiënten op de intensive care "is er nog absoluut geen spanning".
De IC-arts denkt dat het goed is als er een discussie gevoerd wordt over het dragen van mondkapjes op drukke plekken. "Mondkapjes zijn afschuwelijk, maar als je de drukte in moet zou ik zeggen: draag er eentje. België doet het en Amerika doet het ook. Laat het OMT met een advies komen daarover. Misschien is het een beter idee om het juist niet te doen maar dat horen we dan wel."
NOS.nl
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....
Dat ga je natuurlijk niet zeggen. Op deze manier kun je extra geld loskrijgen of druk zetten op salarisonderhandelingenquote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de zaakjes intussen wel beter op orde hadden....
Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Je kunt niet even in een paar maanden een berg nieuw personeel opleiden, mensen zijn er op een gegeven moment wel klaar mee, burnouts en ga zo maar door.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)n-vertrekt~aa2c8b22/quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij zegt dat plannen maken voor opschaling IC-bedden lastig(er) is. Edit: wordt wel uitgelegd waarom, had ik ff overheend gelezen.quote:
Nee klopt, ik reageerde wat te snel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Je kunt niet even in een paar maanden een berg nieuw personeel opleiden, mensen zijn er op een gegeven moment wel klaar mee, burnouts en ga zo maar door.
Het probleem ligt gewoon bij personele schaarste en die los je niet zo maar op.
Met die opschaling zijn ze al een tijdje bezig, maar er is om te beginnen al niet genoeg ic-personeel om 2.000 bedden te bemannen. En als er dan ook nog mensen ontslag nemen, niet meer zo geneigd zijn in te gaan op verzoeken om te werken, en nog boos zijn om hoe hard ze gewerkt hebben en in welke omstandigheden, wordt het nóg veel moeilijker om voldoende mensen te hebben om 2.000 bedden te bemannen. Want ze waren er al niet, en in plaats van een toename, is er een afname van IC-personeel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij zegt dat plannen maken voor opschaling IC-bedden lastig(er) is. Edit: wordt wel uitgelegd waarom, had ik ff overheend gelezen.
DIe laatste alinea leest trouwens heel raar, met allemaal tegenstrijdigheden. Maar dat kan ook gewoon verkeerd opgeschreven zijn door de journalist.
Nee klopt je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met die opschaling zijn ze al een tijdje bezig, maar er is om te beginnen al niet genoeg ic-personeel om 2.000 bedden te bemannen. En als er dan ook nog mensen ontslag nemen, niet meer zo geneigd zijn in te gaan op verzoeken om te werken, en nog boos zijn om hoe hard ze gewerkt hebben en in welke omstandigheden, wordt het nóg veel moeilijker om voldoende mensen te hebben om 2.000 bedden te bemannen. Want ze waren er al niet, en in plaats van een toename, is er een afname van IC-personeel.
Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:09 schreef MissJ het volgende:
Ik hoor net dat er om 19.00 een ingelaste persconferentie zal zijn.
Aha ok, ben benieuwdquote:Op woensdag 22 juli 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.
Zolang Rutte dat niet zelf doet gaat niemand het heel serieus nemen denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was al bekend, Grapperhaus gaat Nederland even op de vingers tikken vanwege laks gedrag.
Nee, klopt. Verwacht er ook niet veel effect vanquote:Op woensdag 22 juli 2020 18:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zolang Rutte dat niet zelf doet gaat niemand het heel serieus nemen denk ik.
De rek is er een keer uit hè. Demotivatie is funest, maar wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |