quote:The Embraer 190-E2 consumes 10% less fuel than its direct competitor, making it the most efficient jet in its segment. It's also the most environmentally friendly, creating less noise and fewer emissions. Moreover, flight tests have confirmed its superiority over original specifications for range and takeoff performance. Without middle seats passengers enjoy more comfort as well as greater convenience, thanks to generous luggage space. With the longest maintenance intervals in the single aisle market, this airplane is destined to outperform, earning its namesake: a genuine profit hunter.
~ https://embraer.com/global/en/9130-the-e2-tiger-odyssey
Is een promotievliegtuig van Embrear zelf.quote:Op maandag 28 september 2020 19:51 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/PRZIQ/25a13440
Van wie is deze?
[ afbeelding ]
quote:Of het nu naar Bali was om te trouwen of naar Sevilla voor een stedentrip, de afgelopen decennia werd vliegen voor heel veel mensen betaalbaar. Net na de oorlog was dat wel anders; toen was vliegen een extravagante luxe.
Presentator Astrid Sy blikt in Andere tijden terug op de tijd dat vliegen nog een extravagante, bijna onbetaalbare luxe was. De afgelopen decennia gingen vliegtuigmaatschappijen juist steeds meer stunten met prijzen en werd vliegen bereikbaar voor iedereen. Zo niet tijdens de jaren na de Tweede Wereldoorlog. Oud-steward Evert Galama - inmiddels 105 jaar oud - blikt terug op die tijd. "Het was mijn taak als steward om de passagiers op hun gehele reis te verzorgen”, vertelt hij.
Batavia
Een reis naar Batavia (Indonesië) duurde toen vijf dagen, waarbij verschillende tussenlandingen werden uitgevoerd. Passagiers werden in de watten gelegd met vers bereide biefstuk, kreeft en kaviaar. De uitzending laat zien hoe de vliegreis in de loop van de jaren totaal veranderde.
Die gaan we even terugkijken!quote:Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond op NPO2: Andere Tijden - Goedkoop Vliegen
NPO2, 22:20 - 23:00 uur.
[..]
quote:- Single site to improve operational efficiency as company adapts to market downturn and positions for recovery and long-term growth.
- 787 production to continue in Everett, Wash. until program begins building at the previously announced rate of six airplanes a month in 2021.
As the airline industry continues to address the impact of COVID-19, The Boeing Company [NYSE: BA] said today it will consolidate production of 787 jets at its facility in North Charleston, S.C., starting in mid-2021, according to the company's best estimate. The decision comes as the company is strategically taking action to preserve liquidity and reposition certain lines of business in the current global environment to enhance efficiency and improve performance for the long-term.
(...)
"Our team in Puget Sound will continue to focus on efficiently building our 737, 747, 767 and 777 airplane families, and both sites will drive Boeing initiatives to further enhance safety, quality, and operational excellence."
The company began assembling 787-8 and 787-9 airplanes at its Everett site in 2007, and brought the North Charleston facility on line as a second final assembly line in 2010. However, only the North Charleston site is set up to build the larger 787-10 model. Production of the smaller 787 models will continue in Everett until the program transitions to the previously-announced production rate of six airplanes a month in 2021.
Combinatie van flinke verlaging van productie (per maand), kostenbesparing en ontbreken van vakbonden in Charleston.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:48 schreef Fred2 het volgende:
Zouden ze ruimte willen maken voor de 797?
Niet elke airline staat immers te springen om 787's uit Charlston.
Nee.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:48 schreef Fred2 het volgende:
Zouden ze ruimte willen maken voor de 797?
Leuke uitzending!quote:Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond op NPO2: Andere Tijden - Goedkoop Vliegen
NPO2, 22:20 - 23:00 uur.
[..]
Zou geld dan weer voor veiligheid gaan?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Combinatie van flinke verlaging van productie (per maand), kostenbesparing en ontbreken van vakbonden in Charleston.
Beide toestellen op Heathrow, gisteren:quote:Wednesday 7 October: British Airways has announced that its final two Heathrow based Boeing 747 aircraft are scheduled to depart from the airport for the very last time tomorrow morning (Thursday 8 October). One aircraft is painted in its heritage ‘Negus’ livery and the other in its current Chatham Dockyard livery.
Thousands of British Airways flight crew, cabin crew and engineering teams have worked over several decades on and with the aircraft during their time at British Airways during a period when they represented the heart of the airline’s long-haul fleet.
To commemorate G-CIVB and G-CIVY’s final take-off from the airport at 08:30am, the airline has arranged a special send off with a unique and rarely seen synchronised dual take off on parallel runways*, which will be followed by fly past along the southerly runway by one of the aircraft (G-CIVY in current BA livery) as it bids its home a final farewell.
Celebrating the occasion in a virtual way to keep spectators safe, the airline will be live streaming moments from the departure on its Facebook page and is also inviting its colleagues, aviation enthusiasts and customers to share any special memories or photos of British Airways’ 747s on social media channels at 7:47am and 7.47pm on their departure day using the hashtag #BA747farewell.
Alex Cruz, British Airways’ Chairman and CEO, said “Tomorrow will be a difficult day for everybody at British Airways as the aircraft leaves our home at Heathrow for the very last time. We will pay tribute to them for the incredible part they have played in our 100-year history and to the millions of customers and BA colleagues who have flown on board and taken care of them.
“We hope that Britain will join us in sharing their memories with us on social media at 7:47am and 7.47pm on Thursday using #BA747farewell.”
En op Schiphol maar klagen over de Polderbaan en 15 minuten taxiënquote:Vertrek staat gepland voor 07:40 uur (lokale tijd) wanneer beide 747's vanaf Terminal 5 worden teruggeduwd.
Rond 08:30 uur (lokale tijd) zullen beide toestellen tegelijk opstijgen.
Let wel, de orignele vertrekttijd was 4 uur later en het is een vlucht voor 11 december Geen idee waarom ze een "vertraagd" mailtje sturen als ze kennelijk het vluchtschema hebben aangepast.quote:Het spijt ons, maar door een verstoring in onze operatie is uw vlucht vertraagd. Hierdoor zal u later dan gepland in Amsterdam aankomen. We begrijpen dat dit vervelend is en doen ons best om uw vlucht zo snel mogelijk te laten vertrekken.
Het ICT-systeem is vast gemaakt met de aanname dat een wijzig altijd als gevolg heeft dat een vlucht later vertrekt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 01:02 schreef flipsen het volgende:
Let wel, de orignele vertrekttijd was 4 uur later en het is een vlucht voor 11 december Geen idee waarom ze een "vertraagd" mailtje sturen als ze kennelijk het vluchtschema hebben aangepast.
Als ik het goed verstaan heb, unstable approach.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:11 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/C56X/25beff7a
Doorstart, apart of niet?
Waren de Comets niet al enkele jaren verdwenen bij Air France voor de 707's kwamen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Het betekent ook het einde van 67 jaar quad jets voor de maatschappij; beginnend met de
de Havilland DH.106 Comet in augustus 1953.
Sinds 1959 (Boeing 707) heeft de maatschappij altijd quad jets in de vloot gehad.
Dat zeg ik daar dus.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:09 schreef Fred2 het volgende:
Waren de Comets niet al enkele jaren verdwenen bij Air France voor de 707's kwamen?
Nou zie ik het... Tijd voor een brilquote:
Serie begint vanavond. 21:20 - 22:20 uur op NPO1.quote:Anthony Fokker en Albert Plesman, twee luchtvaartpioniers die aan de wieg staan van de burgerluchtvaart begin 20e eeuw. Twee mannen met dezelfde bevlogenheid en passie voor het vliegen, maar die niet méér van elkaar kunnen verschillen.Toch kunnen ze niet om elkaar heen. Plesman heeft vliegtuigen nodig om de noodlijdende KLM te redden en Fokker heeft een grote klant nodig om zijn vliegtuigen aan te verkopen. Ondanks hun strijd, weten ze samen erin te slagen om Nederland tijdens het interbellum tot een belangrijke speler te maken op het wereldtoneel van de luchtvaart.
CO2 iddquote:Op zondag 25 oktober 2020 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren was er iets op tv over transport van het vaccin. Er mag maximaal naar een bepaalde hoeveelheid droogijs in een vliegtuig mee?
Wat is het mogelijke gevaar? Vorming van CO2? Stel je pleurt een vrachtkist vol met iemand die het wel durft zeg maar
Doet NH nieuws toch leuk elke keer!quote:Op zondag 25 oktober 2020 20:51 schreef Iemand91 het volgende:
De live streams zijn weer live:
Doron Sajet van NH:
En Flying Matters vanuit het citizenM hotel:
Zoals gezegd word de laatste vlucht uitgevoerd door PH-BFW "City of Shanghai". (Hoe toepasselijk)
Morgen is het exact 20 jaar geleden dat ze aan KLM werd geleverd.
Misschien is Hoekstra ook een fan en koopt ie er eentje namens ons!quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
Prachtig beeld, maar zo zonde dat er nooit meer een KLM-747 zal landen, toch wel hét meest iconische luchtvaartbeeld uit mijn hele leven
Zojuist gemeld, uitplannen stond al voor 2021 in de boeken.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Dat laatste. De lange pijp met twee motoren is gewoon efficiënter.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Jammer, die zijn er allemaal zo generiek uitquote:Op zondag 25 oktober 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat laatste. De lange pijp met twee motoren is gewoon efficiënter.
Jep. Eenheidsworstquote:Op zondag 25 oktober 2020 21:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, die zijn er allemaal zo generiek uit
De een wat groter dan de ander, maar niks bijzonders verder, in tegenstelling tot de koepel van de 747.
25 oktober... KLM heeft wel iets met die dag, de MD11 vloog toen ook voor het laatst volgens mij.quote:Op zondag 25 oktober 2020 16:32 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFV land over een klein half uur.
Live te volgen via deze livestreams:
Ik mis m'n Chromecast ...
Men kan behoorlijk zeuren op de heer Sajet, maar ik ben blij dat hij toch regelmatig erbij is met live beeld van allerlei gebeurtenissen.quote:
Dat is niet zo raar. Dat is het begin van het winterseizoen in de luchtvaart.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef derLudolf het volgende:
25 oktober... KLM heeft wel iets met die dag, de MD11 vloog toen ook voor het laatst volgens mij.
Gefeliciteerd!quote:Ik ben jarig, zodoende dat ik dat herinner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |