abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 september 2020 @ 20:04:48 #151
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195313087
Dat was toch een van de speciale Embraer E2 liveries?
Is er ook eentje met een haai of eagle ofzo?

-- e.g.:

quote:
The Embraer 190-E2 consumes 10% less fuel than its direct competitor, making it the most efficient jet in its segment. It's also the most environmentally friendly, creating less noise and fewer emissions. Moreover, flight tests have confirmed its superiority over original specifications for range and takeoff performance. Without middle seats passengers enjoy more comfort as well as greater convenience, thanks to generous luggage space. With the longest maintenance intervals in the single aisle market, this airplane is destined to outperform, earning its namesake: a genuine profit hunter.

~ https://embraer.com/global/en/9130-the-e2-tiger-odyssey
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 28 september 2020 @ 20:58:19 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195314591
quote:
Is een promotievliegtuig van Embrear zelf.

Deze plaat is mooi.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195314612
Mooi allemaal!
pi_195342652
Vanavond op NPO2: Andere Tijden - Goedkoop Vliegen
NPO2, 22:20 - 23:00 uur.

quote:
Of het nu naar Bali was om te trouwen of naar Sevilla voor een stedentrip, de afgelopen decennia werd vliegen voor heel veel mensen betaalbaar. Net na de oorlog was dat wel anders; toen was vliegen een extravagante luxe.

Presentator Astrid Sy blikt in Andere tijden terug op de tijd dat vliegen nog een extravagante, bijna onbetaalbare luxe was. De afgelopen decennia gingen vliegtuigmaatschappijen juist steeds meer stunten met prijzen en werd vliegen bereikbaar voor iedereen. Zo niet tijdens de jaren na de Tweede Wereldoorlog. Oud-steward Evert Galama - inmiddels 105 jaar oud - blikt terug op die tijd. "Het was mijn taak als steward om de passagiers op hun gehele reis te verzorgen”, vertelt hij.

Batavia
Een reis naar Batavia (Indonesië) duurde toen vijf dagen, waarbij verschillende tussenlandingen werden uitgevoerd. Passagiers werden in de watten gelegd met vers bereide biefstuk, kreeft en kaviaar. De uitzending laat zien hoe de vliegreis in de loop van de jaren totaal veranderde.
pi_195360980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond op NPO2: Andere Tijden - Goedkoop Vliegen
NPO2, 22:20 - 23:00 uur.
[..]

Die gaan we even terugkijken!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_195370804
Boeing to Consolidate 787 Production in South Carolina in 2021
quote:
- Single site to improve operational efficiency as company adapts to market downturn and positions for recovery and long-term growth.
- 787 production to continue in Everett, Wash. until program begins building at the previously announced rate of six airplanes a month in 2021.

As the airline industry continues to address the impact of COVID-19, The Boeing Company [NYSE: BA] said today it will consolidate production of 787 jets at its facility in North Charleston, S.C., starting in mid-2021, according to the company's best estimate. The decision comes as the company is strategically taking action to preserve liquidity and reposition certain lines of business in the current global environment to enhance efficiency and improve performance for the long-term.

(...)

"Our team in Puget Sound will continue to focus on efficiently building our 737, 747, 767 and 777 airplane families, and both sites will drive Boeing initiatives to further enhance safety, quality, and operational excellence."

The company began assembling 787-8 and 787-9 airplanes at its Everett site in 2007, and brought the North Charleston facility on line as a second final assembly line in 2010. However, only the North Charleston site is set up to build the larger 787-10 model. Production of the smaller 787 models will continue in Everett until the program transitions to the previously-announced production rate of six airplanes a month in 2021.
pi_195375516
Zouden ze ruimte willen maken voor de 797?

Niet elke airline staat immers te springen om 787's uit Charlston.
So we just called him Fred too
pi_195375964
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:48 schreef Fred2 het volgende:
Zouden ze ruimte willen maken voor de 797?

Niet elke airline staat immers te springen om 787's uit Charlston.
Combinatie van flinke verlaging van productie (per maand), kostenbesparing en ontbreken van vakbonden in Charleston.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:48:09 #159
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195380147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:48 schreef Fred2 het volgende:
Zouden ze ruimte willen maken voor de 797?
Nee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:56:12 #160
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_195380247
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond op NPO2: Andere Tijden - Goedkoop Vliegen
NPO2, 22:20 - 23:00 uur.
[..]

Leuke uitzending!
pi_195383340
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Combinatie van flinke verlaging van productie (per maand), kostenbesparing en ontbreken van vakbonden in Charleston.
Zou geld dan weer voor veiligheid gaan?

Ik zit nu in zo'n Charleston appparaat en sta weer terug aan de gate wegens een mogelijk lek bij de brandstofvulopeningen....
So we just called him Fred too
pi_195429535
Laatste nacht voor de laatste full pax KLM 747-400.
PH-BFL "City of Lima" is vandaag van Schiphol-Oost naar het G-platform gereden ter voorbereiding van haar vlucht morgenvroeg.
Haar tijdelijke naam "Robert van Bohemen" lijkt weer verwijderd te zijn.


Rob van Ringelesteijn @ Farewell KLM Boeing 747



Danny Lemckert @ Farewell KLM Boeing 747
pi_195492334
Morgenochtend vertrekken de laatste 2 overgebleven British Airways 747's London Heathrow voorgoed.
G-CIVB (Negus-livery) en G-CIVY.
Dan is het na meer dan 50 jaar voorgoed voorbij sinds BOAC in 1970 hun eerste 747-100 in ontvangst nam.

Beiden zullen synchroon opstijgen van beide landingsbanen waarna G-CIVY nog een fly past zal doen over de luchthaven.

British Airways zal het live uitzenden op hun Facebook pagina: https://www.facebook.com/britishairways
En ook Jerry van Big Jet TV is aanwezig met een live stream: YouTube: BIG JET TV - YouTube

Vertrek staat gepland voor 07:40 uur (lokale tijd) wanneer beide 747's vanaf Terminal 5 worden teruggeduwd.
Rond 08:30 uur (lokale tijd) zullen beide toestellen tegelijk opstijgen.

BRITISH AIRWAYS’ FINAL HEATHROW 747 AIRCRAFT CLEARED FOR TAKE OFF THIS WEEK
quote:
Wednesday 7 October: British Airways has announced that its final two Heathrow based Boeing 747 aircraft are scheduled to depart from the airport for the very last time tomorrow morning (Thursday 8 October). One aircraft is painted in its heritage ‘Negus’ livery and the other in its current Chatham Dockyard livery.

Thousands of British Airways flight crew, cabin crew and engineering teams have worked over several decades on and with the aircraft during their time at British Airways during a period when they represented the heart of the airline’s long-haul fleet.

To commemorate G-CIVB and G-CIVY’s final take-off from the airport at 08:30am, the airline has arranged a special send off with a unique and rarely seen synchronised dual take off on parallel runways*, which will be followed by fly past along the southerly runway by one of the aircraft (G-CIVY in current BA livery) as it bids its home a final farewell.

Celebrating the occasion in a virtual way to keep spectators safe, the airline will be live streaming moments from the departure on its Facebook page and is also inviting its colleagues, aviation enthusiasts and customers to share any special memories or photos of British Airways’ 747s on social media channels at 7:47am and 7.47pm on their departure day using the hashtag #BA747farewell.

Alex Cruz, British Airways’ Chairman and CEO, said “Tomorrow will be a difficult day for everybody at British Airways as the aircraft leaves our home at Heathrow for the very last time. We will pay tribute to them for the incredible part they have played in our 100-year history and to the millions of customers and BA colleagues who have flown on board and taken care of them.

“We hope that Britain will join us in sharing their memories with us on social media at 7:47am and 7.47pm on Thursday using #BA747farewell.”
Beide toestellen op Heathrow, gisteren:

G-CIVB & G-CIVY | London Heathrow | 06/10/20 by Allan-Huse, on Flickr

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 07-10-2020 20:15:36 ]
pi_195493595
sad.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 21:03:45 #165
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195494023
quote:
Vertrek staat gepland voor 07:40 uur (lokale tijd) wanneer beide 747's vanaf Terminal 5 worden teruggeduwd.
Rond 08:30 uur (lokale tijd) zullen beide toestellen tegelijk opstijgen.
En op Schiphol maar klagen over de Polderbaan en 15 minuten taxiën :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:02:49 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_195519410
Het is maar goed dat KLM geen treinen heeft, want ze zijn het spoor een beetje bijster geloof ik. Ontving zojuist het volgende bericht:
quote:
Het spijt ons, maar door een verstoring in onze operatie is uw vlucht vertraagd. Hierdoor zal u later dan gepland in Amsterdam aankomen. We begrijpen dat dit vervelend is en doen ons best om uw vlucht zo snel mogelijk te laten vertrekken.
Let wel, de orignele vertrekttijd was 4 uur later en het is een vlucht voor 11 december :P Geen idee waarom ze een "vertraagd" mailtje sturen als ze kennelijk het vluchtschema hebben aangepast.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_195519795
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 01:02 schreef flipsen het volgende:
Let wel, de orignele vertrekttijd was 4 uur later en het is een vlucht voor 11 december :P Geen idee waarom ze een "vertraagd" mailtje sturen als ze kennelijk het vluchtschema hebben aangepast.
Het ICT-systeem is vast gemaakt met de aanname dat een wijzig altijd als gevolg heeft dat een vlucht later vertrekt.

tbh kunnen ProRail en NS daar wel iets van leren. Bij het spoor mag je blij zijn dat je 5 minuten vertrek al te horen krijgt dat je trein niet rijdt.
So we just called him Fred too
pi_195547881
twitter


fraaie foto!
pi_195642023
quote:
Als ik het goed verstaan heb, unstable approach.

Afgelopen maandag is de laatste Airbus A340 van Air France vertrokken.
F-GLZK werd overgevlogen van Parijs naar Istanbul:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/f-glzk#25c00dbd

Hiermee komt na bijna 28 jaar een einde aan de Airbus A340 bij Air France.
De maatschappij was samen met Lufthansa de launch customer van de A340 en Air France was de eerste gebruiker van de A340-300.

Het betekent ook het einde van 67 jaar quad jets voor de maatschappij; beginnend met de
de Havilland DH.106 Comet in augustus 1953.
Sinds 1959 (Boeing 707) heeft de maatschappij altijd quad jets in de vloot gehad.

De maatschappij heet er geen ruchtbaarheid aan gegeven. Ik kan dus ook geen foto vinden van de vlucht.
Daarom maar een van 2 jaar geleden:



[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 14-10-2020 21:06:29 ]
pi_195642381
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Het betekent ook het einde van 67 jaar quad jets voor de maatschappij; beginnend met de
de Havilland DH.106 Comet in augustus 1953.
Sinds 1959 (Boeing 707) heeft de maatschappij altijd quad jets in de vloot gehad.
Waren de Comets niet al enkele jaren verdwenen bij Air France voor de 707's kwamen?
So we just called him Fred too
pi_195644303
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:09 schreef Fred2 het volgende:
Waren de Comets niet al enkele jaren verdwenen bij Air France voor de 707's kwamen?
Dat zeg ik daar dus. ;)
pi_195644445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
Dat zeg ik daar dus. ;)
Nou zie ik het... Tijd voor een bril :z
So we just called him Fred too
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:17:38 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195671794
Ik ben benieuwd onder welke naam het toestel gaat vliegen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat airlines nog 737-MAX willen gebruiken als naam voor het toestel.
So we just called him Fred
pi_195719875


Vliegende Hollanders
quote:
Anthony Fokker en Albert Plesman, twee luchtvaartpioniers die aan de wieg staan van de burgerluchtvaart begin 20e eeuw. Twee mannen met dezelfde bevlogenheid en passie voor het vliegen, maar die niet méér van elkaar kunnen verschillen.Toch kunnen ze niet om elkaar heen. Plesman heeft vliegtuigen nodig om de noodlijdende KLM te redden en Fokker heeft een grote klant nodig om zijn vliegtuigen aan te verkopen. Ondanks hun strijd, weten ze samen erin te slagen om Nederland tijdens het interbellum tot een belangrijke speler te maken op het wereldtoneel van de luchtvaart.
Serie begint vanavond. 21:20 - 22:20 uur op NPO1.
pi_195722041
Laatste week voor de KLM 747's.
Volgende week is rond deze tijd de laatste 747 al geland; ~17:40 uur vanuit Shanghai.
Daarna is het na 49 jaar en 8 maanden voorgoed voorbij met KLM pax 747's...


https://www.facebook.com/marco.spuyman/posts/3362837547170253

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2020 22:44:03 ]
pi_195752612
MAASTRICHT AIRPORT - Met een bloemetje en een fles wijn hebben piloot R. van den Boom en incassospecialist Joost Konings maandag gevierd dat eerstgenoemde eindelijk zijn geld heeft ontvangen. Na twee jaar wachten heeft het Cypriotische TUS Airways het merendeel van de tienduizenden euro’s overgemaakt waar hij recht op had, en waarvoor op Maastricht Airport zelfs een Fokker aan de ketting gelegd moest worden.



Van den Boom heeft bij TUS Airways crew- en pilotentrainingen gegeven met de Fokker 70 en testvluchten uitgevoerd (shakedown flights) met de grotere Fokker 100. Toen hij in juni van dit jaar nog steeds niet zijn vergoeding had ontvangen, ondanks vele herinneringen en belletjes, ging hij samen met Konings over tot het zwaarst mogelijke middel: beslaglegging op een deel van de vloot.

De gedupeerde gezagvoerder had ‘geluk’ dat er in Maastricht een 24 jaar oude Fokker 70 van TUS geparkeerd stond (de 5B-DDB). “Nederland is één van de weinige landen waar conservatoir beslag op een luchtvaartuig bij wet geregeld is”, vertelt Konings tegen deze site. Daarom werd er bij de rechter toestemming gevraagd om de Fokker aan de ketting te leggen, en die ging daarmee akkoord.

Toen TUS van de beslaglegging hoorde, was het al te laat om de Fokker nog snel uit Nederland weg te vliegen. Met de verkeersleiding van Maastricht Airport was afgesproken dat het vliegtuig een startverbod kreeg. Hoewel TUS dus geen kant meer op kon, besloot de door Russische investeerders gesteunde maatschappij niet om dan maar het bijltje erbij neer te leggen.

In plaats daarvan was opeens de door Van den Boom gefactureerde vergoeding niet meer akkoord. Onzin, aldus Konings, die eraan toevoegt dat er een schriftelijk contract aan de trainingen ten grondslag lag. TUS toverde nog een ander konijn uit de hoge hoed: het beslag zou ongeldig zijn, want het vliegtuig zou inmiddels zijn doorverkocht. Maar de kist bleek nog gewoon op naam van TUS te staan en was dus voor beslag vatbaar.

Op een dag belde Maastricht Airport zelfs dat er mensen bij de Fokker gesignaleerd werden die het TUS-logo ervan af probeerden te krabben. Zij zijn door de luchthaven gemaand om daarmee te stoppen. Een andere keer belde de Airport dat gezanten van TUS de verkeersleiding probeerden wijs te maken dat Van den Boom zijn beslag had opgeheven en ze dus mochten vertrekken.


De 5B-DDB op Maastricht Airport. Foto: Pascal Lamberiks.

Omdat de zaak uitvechten bij de rechter tot wel anderhalf jaar zou kunnen duren, en de parkeerkosten steeds verder opliepen, besloot TUS uiteindelijk toch maar om tot een schikking over te gaan. Het vliegtuig zo lang aan de grond laten staan zou nog veel duurder zijn. Van den Boom kreeg weliswaar niet de 40.000 euro die hij wilde, maar met ruim 30.000 euro wel het merendeel van dat bedrag.

De beslaglegging is inmiddels opgeheven en het toestel is - om onbekende reden - naar Woensdrecht overgevlogen. TUS lijkt ondertussen bezig te zijn met zichzelf op te heffen en alle activa te verkopen. Luchtvaartnieuws heeft geprobeerd om met TUS contact op te nemen, maar ze zijn op geen enkele manier bereikbaar. De site staat grotendeels op zwart en de vluchtuitvoering is al maanden opgeschort.

Van den Boom en Konings kunnen in ieder geval opgelucht ademhalen. Zonder de beslaglegging op de Fokker had de piloot waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten. “Als we dit niet gedaan hadden, had TUS zeker weten niet bewogen”, vertelt Konings, die eraan toevoegt dat inmiddels meerdere schuldeisers zich bij hem gemeld hebben.

“Het vliegtuig was het enige vermogensbestanddeel van de maatschappij in Nederland en stond toevallig hier geparkeerd. Door het beslag kwam de procedure relatief snel ten einde. Als piloot met veertig jaar vliegervaring verwacht je toch niet dat je je vliegtuig aan de ketting moet gooien?”

https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
pi_195783791
Op moment van posten is PH-BFW als KL894 onderweg naar Amsterdam, aankomst 18:14 uur.
Vanmiddag vertrekt -BFT om 17:35 als KL893 naar PVG en -BFV om 21:45 als KL895 naar PVG.

Vrijdag 23 okt.
PH-BFT 17:40 als KL894 uit PVG | 21:45 als KL895 naar PVG
PH-BFV 21:50 als KL896 uit PVG
PH-BFW 17:35 als KL893 naar PVG

Zaterdag 24 okt.
PH-BFT 21:50 als KL896 uit PVG
PH-BFV 17:35 als KL893 naar PVG
PH-BFW 17:40 als KL894 uit PVG | 21:45 als KL895 naar PVG

Zondag:
PH-BFT
PH-BFV 16:40 als KL894 uit PVG
PH-BFW 20:50 als KL896 uit PVG

Als het hier bij blijft/niet veranderd, dan hebben alle 3 kisten nog 2 retours te gaan.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 14:19:36 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195844853
Gisteren was er iets op tv over transport van het vaccin. Er mag maximaal naar een bepaalde hoeveelheid droogijs in een vliegtuig mee?

Wat is het mogelijke gevaar? Vorming van CO2? Stel je pleurt een vrachtkist vol met iemand die het wel durft zeg maar :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:21:46 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195844909
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren was er iets op tv over transport van het vaccin. Er mag maximaal naar een bepaalde hoeveelheid droogijs in een vliegtuig mee?

Wat is het mogelijke gevaar? Vorming van CO2? Stel je pleurt een vrachtkist vol met iemand die het wel durft zeg maar :)
CO2 idd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:19:28 #184
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195850006
Echt jammer :'(
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195854715
De live streams zijn weer live:

Doron Sajet van NH:

En Flying Matters vanuit het citizenM hotel:

Zoals gezegd word de laatste vlucht uitgevoerd door PH-BFW "City of Shanghai". (Hoe toepasselijk)
Morgen is het exact 20 jaar geleden dat ze aan KLM werd geleverd.
pi_195854855
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:51 schreef Iemand91 het volgende:
De live streams zijn weer live:

Doron Sajet van NH:

En Flying Matters vanuit het citizenM hotel:

Zoals gezegd word de laatste vlucht uitgevoerd door PH-BFW "City of Shanghai". (Hoe toepasselijk)
Morgen is het exact 20 jaar geleden dat ze aan KLM werd geleverd.
Doet NH nieuws toch leuk elke keer!
pi_195855344
Fantastisch beeld!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:16:14 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855416
Prachtig beeld, maar zo zonde dat er nooit meer een KLM-747 zal landen, toch wel hét meest iconische luchtvaartbeeld uit mijn hele leven ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195855494
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
Prachtig beeld, maar zo zonde dat er nooit meer een KLM-747 zal landen, toch wel hét meest iconische luchtvaartbeeld uit mijn hele leven ;(
Misschien is Hoekstra ook een fan en koopt ie er eentje namens ons!
pi_195855737
Wow, wow!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:26:09 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855747
En de motor is uit, piloot zwaait nog even ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:04 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855873
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195855922
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Zojuist gemeld, uitplannen stond al voor 2021 in de boeken.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:33:01 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195855934
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Dat laatste. De lange pijp met twee motoren is gewoon efficiënter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:33:41 #195
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855952
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat laatste. De lange pijp met twee motoren is gewoon efficiënter.
Jammer, die zijn er allemaal zo generiek uit ;(

De een wat groter dan de ander, maar niks bijzonders verder, in tegenstelling tot de koepel van de 747.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:36:21 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195856024
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jammer, die zijn er allemaal zo generiek uit ;(

De een wat groter dan de ander, maar niks bijzonders verder, in tegenstelling tot de koepel van de 747.
Jep. Eenheidsworst ;(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:51:26 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195856425
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:32 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFV land over een klein half uur.
Live te volgen via deze livestreams:


Ik mis m'n Chromecast ;( ...
25 oktober... KLM heeft wel iets met die dag, de MD11 vloog toen ook voor het laatst volgens mij.

Ik ben jarig, zodoende dat ik dat herinner.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195856667
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:56 schreef Adrie072 het volgende:
Doet NH nieuws toch leuk elke keer!
Men kan behoorlijk zeuren op de heer Sajet, maar ik ben blij dat hij toch regelmatig erbij is met live beeld van allerlei gebeurtenissen.
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef derLudolf het volgende:
25 oktober... KLM heeft wel iets met die dag, de MD11 vloog toen ook voor het laatst volgens mij.
Dat is niet zo raar. Dat is het begin van het winterseizoen in de luchtvaart.
En de MD-elfjes vertrokken inderdaad op 25 oktober 2014 vanuit Toronto en Montreal en kwamen de 26e aan.
quote:
Ik ben jarig, zodoende dat ik dat herinner.
Gefeliciteerd!
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:15:54 #199
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195856990
Boeing is in gesprek met de luchtvaartmaatschappijen over Boeing 757 vervanger, maar daarover is nog weinig bekend hier van wat precies details zijn. Ze gaan weer onderzoeken wat businesscase is wat zo'n nieuwe toestel wel rendabel is om goed te verdienen valt. En het wordt weer een narrowbody vliegtuig naar lengte van Boeing 757-200 en Boeing 757-300. Later in het jaar of volgend jaar zal wel weer meer details komen over nieuwe Boeing "797".

In zekere zin is dat te laat wat nu Boeing mee begint, want Airbus is nu echt erg succesvol met Airbus A 321LR en A 321XLR. Gemiste kans voor Boeing eigenlijk.
Humor, serieus en vrolijk!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2020 @ 22:24:45 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195857157
Aan de andere kant: als er een goede motor is voor iets meer range dan de A321 dan heb je wel een mooi product voor de dunne routes.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')